golf 3 gti nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

golf 3 gti nykii

ViestiKirjoittaja diamesiss » 27.8.2006 21:59

joo eli tällänen ongelma tälläkertaa..
kokeilin nykimisen alettua vaihtaa virranjakajan kannen ja johdot, auto oli sitä ennen ollut muutenkin jotenkin tukkoinen.
Vaihdettuani kannen ja johdot auto ei enää ole niin "tukkoinen" mutta nykimiseen se ei auttanut

seosmittarin mukaan seoksessa on liikaa happea ja seos jää täten liian rikkaaksi, mistä voi johtua?

nykii ~3000rpm ja siintä ylöspäin satunnaisesti

Edit: niin vai voiko se vaan johtua siintä että koneessa on liikaa suomeksi sanottuna paskaa.. Käytin auton saatuani kouvolan Cityvaraosassa nokkahihnan vaihdossa, no ne oli sitte suodattimen vaihtanu samalla ni huomasin tuossa jokuaikaa sitten että ne oli laittannu ilmanputsarin kannen huonosti paikoilleen ja moottoriin oli mennyt suodattamatonta ilmaa eli johkunverran pölyä yms. siinä sitte päivän moottoria putsailin.


ja onko hyviä aineita/niksejä joilla saisin loputkin hiekat/pölyt pois moottorista?
öljyt ja öljynputsarin vaihdoin ja rätillä ja liuottimella sain kaikki hiekat venttiilikopan kannesta pois
Viimeksi muokannut diamesiss, 28.8.2006 0:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 27.8.2006 23:58

Kyseisessä autossa ei ole kaasaria, vaan nelipisteruisku

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.8.2006 1:22

Voiskos happitunnistin olla entinen? Se vois päästää lambdan sekasin...

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 28.8.2006 14:14

täytynee tutkia asiaa, onko mitään keinoa kokeilla happitunnistimen toimivuutta?
tietokoneella kiinni vaan autoon?

nyt kun tarkemmin miettii niin olishan se pitäny itekki tajuta, auto on vieny hieman enemmän bensaakin kun ennen, luulin sen johtuvan muuttuneista ajotavoista kun tulee nykyään kiihdyteltyä aika paljon. 10-12l/100km menny nyt kaupunkiajossa [ennen joku ~8l] ^^

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.8.2006 16:09

Siis se käy laihalla jos happea on "liikaa".
Voi hyvin olla ilmavuoto huohotinletkussa tai tehostimen alipaineletkussa. Vuoto senverran runsas, ettei lambdasäädön korjaus riitä (maksimi 25%).

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 28.8.2006 17:14

yksi huohotinletku vuotaa ihan pikkasen mut en usko että johtuu siintä mut voishan sitä kokeilla tiivistää jotenki ettei vuotais ollenkaa :)

Näkyyhän se VAG:lla jos on happitunnistin rikki?
Viimeksi muokannut diamesiss, 29.8.2006 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.8.2006 17:47

Jos osaa katsoa niin näkyy. Ei se sieltä mitenkään automaattisesti ilmota.

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 30.8.2006 19:53

ei nähny merkkiliikkeessä, sano että on liian vanha liitin autossa ettei saa uudempaa vag laitetta kiinni niin ei näy :[..no kai sen vois kuitenkin vaihtaa, tiputtaahan se bensankulutusta vaikkei nykiminen johtuisikaan siintä, eikä se maksa kun 30e-50e

nyt vaan pitäisi tietää että moni "karvainen" se anturi on (lambda)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.8.2006 21:31

Omituinen merkkiliike tai sitten huonoa palvelua. Kyllä ainakin täällä päin (Kauhajoki) osattiin lukea heti vikakoodit tuosta mun Golfista, eikä maksanut kuin 5€

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 30.8.2006 23:07

multa kynittiin 25euroa siintä että kokeili löytää sitä anturia sieltä..
uhkas että 50e mutta tajus vissii itekki että ihan kohtuuton hinta niin on kyllä tuo 25euroakin

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.8.2006 8:47

kyl mulla omas on obd liitin siinä tuhkiksen vieres, kumma jos ei siitä tietoja saa jos mäkin saan töis autocomin testerillä mikä ei oo edes mitenkää erikoistunu vaggineisii

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 31.8.2006 16:06

on tämä kouvola paska paikka, mistään et löydä mitään ja kukaan ei tiedä mitään :P

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.8.2006 16:36

yksi huohotinletku vuotaa ihan pikkasen

No kannattaisi varmaan korjata?

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 31.8.2006 16:43

juu kyllä kai, se vuotaa siintä liitoskohdasta pikkuse, kai siihen jotain tiivistettä vois laittaa

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 31.8.2006 17:58

pistetään tähä nyt samaan sitte..

eli nykii kans.
vika koodit luettu..
00552 - ilmamäärämittarin potikka: vikalajia ei tunnistettu
00518 - kaasuläpän potikka: katkos/oikosulku maadotuksessa
00525 - lambda: ei signaalia
00524 - nakutustunnistin: ei signaalia

eli ilmeisesti siitä on mennyt toi kaasuläpän potikka kun ei nyi kun johdo on anturista irti. mutta heijastuuko toi vika sitten myös tohon ilmamäärämittariin? kun ilmeisesti ovat samassa maa johdossa molemmat?
entäs onko noissa yleensä ollut paljon noita johto vikoja? että riittääköhän pelkästään kun tarkistaa johdot läpi että on kunnossa? mitäs meinaatte? missä muuten noitten maadotus kohta on?

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 1.9.2006 19:35

nyt on johto korjattu mutta nyt alkoi öljyvalo vilkkumaan -_-
vikaa vian perään, tosin tuo on varmaankin vaan tukkeutunut öljynsuodatin
kun tosiaan oli menny vähän pölyä yms roskaa koneesee

pitäis joku päivä ehtiä vaihtaa itse anturi vielä

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 1.9.2006 20:48

Jos sulla tosiaankin on niin paljon kaikkee ylimääräst moskaa voitelujärjestelmäs et öljyfiltteri alkaa muurautumaan umpeen, ni sinuna vaihtaisin ekaksi öljyt ja filtterin (heti huohotinjärjestelmän korjattuani). Öljyiks jotkin pesevät, ja tonnin ajettua esim Fortet (voitelujärjestelmän pesuaine) masiinaan. Luonnollisesti sen jälkeen jotkin toiset "pesuöljyt", ja taas öljynvaihto. Muutoin saattaa aika nopeesti tulla nykyisen malmin käyttötuntimittari täyteen.

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 2.9.2006 19:16

juu ollaa nyt 2 kerta vaihdettu öljyt jo, parin tuhannen kilsan välein, pitää varmaa vielä vaihtaa pari kertaa ja on laitettu jotain moottorinpuhdistus ainetta myös

nykiminen ei loppunut vaikka vaihdettiin lambda, se oli ihan rikki koko anturi, oli irti kaiken lisäks.. taino just sillee pikkasen kii et pysy kierteillä, nyt pitäs korjata noit letkui, millähän niitä paikkailis.. ku ei viittis uusia ostaa ku maksaa varmaan aika hyvin taas

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 3.9.2006 22:41

onkos kellään apua tohon mun kipuun?

tänään mittasin kaasuläppänanturin sekä ilmamäärämittarin jännitteet ja vastukset. kaikki oli ohjearvojen mukaisesti mutta minua hämäsi tuo VAF:in toiminta muuten. millaista arvoa sen pitäisi näyttää läpän ollessa noin puolessa välissä? tuntuisi fiksulta kun vastus menisi arvon toisesta ääripäästä toiseen suoraan. mutta minulla vastus hyppäsi molemmissa mittauksissa (nastat 2 ja 3 sekä 2 ja 4) yli 1000ohmin. onko tuo normaalia vai johtuuko tuo nykiminen sitten tuosta ilmamäärämittarista?
maadoitusvikaa kummassakaan ei kuitenkaan ollut!

apua kaivataan!

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 4.9.2006 20:20

saapas täällä hyvin vastauksia...

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 6.9.2006 10:18

kannattaa tehdä uusi topikki niin tulee varmaan paremmin vastauksia

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 12.9.2006 18:01

vika löytyi vihdoin, oli ilmanputsarin jälkeen oleva anturi rikki, joku virtaus tai paine anturi kaiketi.. kun ottaa pois paikoiltaan ja antaa olla johtojen kiinni kone käy tasaisesti eikä nyi, mutta kun laittaa paikoilleen niin alkaa käymään epätasaisesti.. en tiedä mitä hyötyä siintä on kun tuntuu pelaavan ilmankin ja uusi maksaisi 389e marmoritiskiltä ostettuna

Teemu_k
-
Viestit: 65
Liittynyt: 16.3.2004 14:53

ViestiKirjoittaja Teemu_k » 13.9.2006 15:50

Mikä anturi toi tarkemmin on?
MAF?

diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 13.9.2006 17:10

en tiiä.. se on siinä ilmanputsarista lähtevät metallises osas kiinni semmonen neliön muotonen musta mötikkä

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 13.9.2006 19:25


diamesiss
-
Viestit: 43
Liittynyt: 2.5.2006 19:38

ViestiKirjoittaja diamesiss » 13.9.2006 20:02

juu varmaan sama vehe, toi on vähän erilainen kyl.. osaako kukaa sanoa että onko siintä mitään haittaa jos sitö ei ole ollenkaan, kun tuntuu toimivan ilman sitä hyvin

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 13.9.2006 20:17

Kyllä mä luulen, että se olisi jo tuotanto vaiheessa siitä jätetty pois jos sillä ei mitään virkaa ole. Se kontrolloi koneeseen menevän ilman määrää, jonka mukaan osittain säätää polttoaineen syöttöä. Noin mä sen ajattelisin toimivan, mutta korjatkoon viisaammat jos olen väärässä.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 14.9.2006 11:30

^Näinhän se on. Moottori varmaan käy varaohjelmalla, kun ei saa (järkevää) tietoa tuolta mittarilta ja käy siten paremmin.

Huh, onpas se kallis. Pahoin pelkään, että emännän Ventostakin on tuo menossa hajalle. Eikö tuota saa vaihto-osana halvemmalla?

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 14.9.2006 12:31

Se on muuten kallis palikka. Itse jouduin kärsimään reilu 300€, mutta en antanu vaihdossa vanhaa. Siitä olisivat hyvittäneet sen 50€

Clubi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.4.2007 18:07

Golf 3 Nykii ja Sammuilee!

ViestiKirjoittaja Clubi » 11.4.2007 20:18

Joo elikkä auto olis vm. 96 golf GTI 2.0l 8v ajettu n.180000km ja reilu vuosi sitten vaihettu puola ja tulpat... mutta alkoi taas alkutalvesta aluksi vain nykimään sillon kuin öljy lämpötila oli 50-64C ja tiputteleen kierroksia miten sattuu.. joskus jopa sammui mutta heti startatessa toimi taas. mutta nyt talven mennessä oireet muutuivat nykimiseksi ja sammuiluksi. 2kk sitten vietiin se korjaamolle ja siellä vaihtoivat muutaman letkun ja pikku sälää ja vaihtoivat yhden releen ja jotain juotoksiakin oli irti... toimikin viikon tai kaksi ihan hyvin sen jälkeen mutta sitten totaali stoppi... seuraavana aamuna käytiin kokeileen käyntiin ja hyvin lähti.. saman tien ajettiin se huoltoon ja matkalla nyki vain pari kertaa... nyt on ollut sielä kk:n ja ovat huuli pyöreänä kun eivät keksi mitään fiksuu... onko kenelläkään mitään ideaa missä voisi olla vika..?

artturi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.2.2008 10:38

ViestiKirjoittaja artturi » 9.5.2008 12:57

Täällä vm. -97 gti 8v, ja oli samanlainen nykimisongelma. Vaan eipä enää ole, kun eilen vaihdoin ilmamäärämittarin. Samalla moottorin käyttäytyminen muuttui vallan positiiviseen suuntaan. Samalla tietysti kannattaa vaihtaa ilmansuodatin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa