Megasquirt-jutustelut tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 23.4.2005 20:59

Juu kyllä se varmaan tulee soveltuun vähintääkin yhtä hyvin kuin ois oikee tukkikin siinä paikalaan

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 22.5.2005 20:48

onkos kukaan virittäny megaruiskuun sytkääkin... eli miten se nyt käytännössä menee ja miten seitä säädetään megatunella... olen kyllä lukenut kaikenmailman lontoonkielisiä ohjeita ja en oikeen ymmärrä miten onnistuu kolmenapaisen pääteasteen ohjaus ja autona kolmoskoppanen (abs)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.5.2005 9:24

Itselleni megalla ohjaan sytkää, jos sitä tarjoitit. etsi tästä topicista se suomenkielinen käännös, siinä selitetään hyvin asita. toinen on että mene fin-squirtin foorumille keskustelemaan aiheesta.

cupee

ViestiKirjoittaja cupee » 24.5.2005 0:31

Jälkikäteen turboahdettua auto, megasquirt'n spark. Tarvitsenko ahtojen mukaan säätyvän bensanpaineensäätimen?

Oma järki sanoisi että turhaa jos squirtilla pääsee säätämään suuttimien aukioloaikoja yms.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 24.5.2005 21:02

ei mielestäni tarvi koska extrakoodissa boost control

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 24.5.2005 22:14

vaikken mäkää mistää mitää tiijä, mutta nytte taitaa pojilla olla puurot ja vellit sekasi...
imho ahtopaineen mukaan säätyvä pensapaineen säädin sotkee hyvin trimmatun pensa/seoskartan.

OT: duunikameli sai oman megaruuttaprojektinsa kasaan, koeajelua: http://jesi.5cyl.net/100tq.avi (~19mb, divx)

edit #2: isot(pahat)pojat korjasivat imhoni, eli puhuin p*skaa.
Eli ahtojen mukaan säätyvä pensapaine on tärkeä juttu, itse elin omissa harhaisissa mielikuvissani...

edit #3: asiasta vielä vääntöä, itse en ota kantaa vielä =)
Viimeksi muokannut jesi, 25.5.2005 11:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2005 22:16

boost control on solenoidin ohjaus. Eli laitat hukkiksen kellolle solenoidin joka ohjaa sitä.
Ei siitä haittaa ole jos on ahtopaineella säätyvä, sitä paitsi se toimii molempiin suuntiin yleensä, eli alipaineella paine tippuu tarvittaessa.
Parempi ostaa semmoinen ahtopaineella säätyvä, tulet kumminkin jossain vaiheessa varmasti tarviimaan.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 30.5.2005 23:47

No niin kertokaas tyhmälle kuinka paljon tuollainen megaruutta maksaa kaikkine hiluineen ja ois kiva tietää ns. osa luettelo mitä tarvii myös.
Eli:
A:vapari koneeseen
B:ahdettuun koneeseen
Jos nyt sais ees sellasta suunta antavaa tietoo tulevia rojekteja silmällä pitäen, ja kiitos etukäteen.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.5.2005 16:56

A ja B:
- mekapruutta 100-250e
- suuttimet 100-400e
- kaasuläpän asentoanturi (mikäli nykyisestä ei löydy) 1-100e
- moottorin ja imuilman lämpöanturit (nykyisetkin voi käydä) 10-40e/kpl
- Lambda-anturi n.60e
- moottorin asentoanturi (Hall tahi VR tahi puolan -, riippuu setupista) 40e
- software ja firmware on ilmasia
- joku tietokone, miel kannettava säätöhommaan.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 31.5.2005 17:05

Käykö noihin pg:n suutinholkkeihin muutkin suuttimet kuin alkuperäiset (eli onko suuttimissa yleensäkin paljon eroja) ?
Kysäisin special importista niin sanoivat hinnaksi reilu 150€ kappaleelta... suutintukista pyysivät 62€.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.6.2005 10:21

Mitä vaaditaan, että ms'n's voi käyttää trigger returnia käynnistettäessä?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 13.6.2005 11:04

Esim vakiojakajan hall-anturi käy, joutuu hiukan ehkä säätämään tosin. Vaatimus on, että anturin signaalin pitää nousta ylös mielellään 5-10 astetta ennen maksimiennakkoa ja pudottava alas halutussa starttausennakossa. Mä oon käyttänyt aina kampiakselilla olevaa anturia, sille sitten on tehty sopivat knöölit hihnapyörään. Signaali on noussut noin 60 ast EYKK ja alas 10 ast EYKK, joka toimii hyvin useimmissa projekteissa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.6.2005 11:32

Jos käyttää sitä Honeywell 1GT101DC Hall-anturia kampiakselilla, niin eikös se sitte tartte aika pitkät ne knöölit? Kun siihen trigger angleenhan laitetaan se asteluku, jollon signaali menee ylös. Tuolla honeywellillä se signaali kait menee ylös kun rauta ei ole lähellä? Näin ollen rauta tarttis pysyä poissa anturin läheltä 50 kampiakseliasteen verran, sitten hemmetin pitkä rautaviuhka joka on 130 kampiakseliasteen verran anturin näkösällä joka pitää signaalin alhaalla?

Onkos tuossa vanhassa megasquirt'n'sparkissa (8x8 kartat) mitään dwell controllia, puolan latausaikako se ny suomeks oli?? Siinä extrakoodisessahan sellanen on? Mut sen kai saa pois käytöstä jos on sellanen sytkäboksi joka osaa sen latauksen itte? Ja mites sitte toi sytkäsignaalin ulostulo... sisäänmenosignaalihan ei oo tasasta kanttiaaltoo, alhaallahan se on kauemman aikaa ku ylhäällä. Tuleeko se aalto täysin samanmuotoisena sitte squirtsparkista pihallekkin vai tasaako se boksi sen aallon? Kuis se extrakoodinen, onko miten sen kanssa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 13.6.2005 13:40

Juuri näin. Ite tein ainoastaan 50 astetta pitkät knöölit ja käänsin anturisignaalin vastakkaisvaiheiseksi (vaatii kevyen muutoksen piirilevyyn), mutta eipä tuolla väliä miten päin tekee.

Kaiketi ei ole puolan latausaikaa mahdollista muuttaa suoraan vanhassa versiossa, extrassa ilmeisestikkin on (en ole kokeillut extraa).
Näin ollen kannattaakin käyttää semmosta hiukan älykkäämpää vahvistinyksikköä, joka määrittelee latausajan automaattisesti.

Toiset vahvistimet haluaa maadoitusta kun on kipinän aika ja toiset taas jännitettä. Se on muutettavissa suoraan megatunesta (uudessa versiossa jossa kipinäpuoli on samassa).

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.6.2005 15:19

Ittellä on toi Cranen XR3000 -sytkä ja sen pitäis speksien mukaan hallitaa itte dwellit. Eikös se siis tarkota, että mikä tahansa kuvassa olevista kanttiaalloista toimii oikein jos sytkäboksi hallittee dwellit? Aallon ylhäällä oloaika ei vaikuta puolan latauksiin, eikä sekota sytkäboksia kunhan nouseva reuna tulee vaan aina samalla kohtaa? (Crane räjäyttää kipinän tuossa nousevalla reunalla). http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... aallot.gif

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 14.6.2005 9:26

Joo.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.6.2005 11:20

Ite tein ainoastaan 50 astetta pitkät knöölit ja käänsin anturisignaalin vastakkaisvaiheiseksi (vaatii kevyen muutoksen piirilevyyn)

Minkälaisen muutoksen? Saisin ittekkin pienemmät palat kampuralle, ettei tulis niin kauheesti turhaa painoo autoon :P

Ei muuten sattuis kukaan tekeen mun ms'n's:lle ton extrakoodipäivityksen tässä pirkanmaan paikkeilla?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.6.2005 13:36

Kuinkas korkeeta signaalia tonne squirtin pinniin 24 uskaltaa antaa? 0 - 14,4V vai tietääks kukaan mikä on maksimi?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 20.6.2005 16:45

no jännitteestä en tiedä mutta puolan miinukseenhan se tulee tai vaihtoehtoisesti hall anturiin msns extrassa... kui?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 20.6.2005 22:00

Minkälaista koteloa olette käyttäneet megapruutan piirilevylle?

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 20.6.2005 22:56

V.A.G service laatikko oli juuri sopiva siihen tarkoitukseen. Sijaitsee ratin alla

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.7.2005 19:38

Varmaan tälläkin forumilla pyörii porukkaa, joilla on kakkoskoppasissa vapareissa msns. Joten voisko kenties vilauttaa omaa sytkäkarttaansa? Näyttää olevan tarkoin varjeltuja salaisuuksia?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 1.7.2005 22:21

no jakajan tiedoista kartan tekee muutamassa minuutissa. Ne tiedot löytyy esim autodatasta.

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 6.7.2005 1:24

nyt ois asenneltu mega tohon 16tappiseen ja tuli ihan eri sielun elämä verrattuna k-jettiin

E:paljon on vain opittavaa ja säädettävää

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 6.7.2005 9:20

Joo siis poistin levyltä optoerottimen (U4 tjsp ?) ja tein parit hypärit. Optoerotinta ei tarvita, jos kierrossignaalia ei oteta puolan miinus-navalta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.7.2005 13:10

Sen koodin pystyy päivittämään ihan prosu kiinni siinä megassa, ei tarvita erillisiä laitteita. Imuttaa uusimman Extra paketin ja siinä on valmis 'ohjelma' minkä ajamalla saa uuden softan prosuun, pala kakkua niinsanotusti.

Aika monet tosiaan suosittelee kampiakselin tunnistuksen kautta sytkän säätöä, vaikka olisikin jakalla jaettu kipinä. jostain 6mm paksusta teräslevystä laserilla leikattuna saa näppärästi helposti/halvalla sopivan anturointipyörän.
perkalan huono kuva

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.7.2005 11:16

Jos haluaa ajella vaan kiekkanopeuden mukaan säätyvällä ennakolla (ei alipainetta kytkettynä) niin eikös riitä että tekee esim. tällasen kartan:
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/kartta.GIF
Ilmanpaine joka tilanteessa aina osuu varmasti väliin 80-110kpa ja niiden väliin vaan laitetaan ennakot? Nuo kartan arvot on sitten ihan hatusta vedettyjä 20 sekunnin aikana, joten niistä ei kannata välittää :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.7.2005 11:50

Samalla tavalla on itsellä säädettynä, kun ainut anturitieto mitä boksille tulee on kampiakselin asentotieto :) (todellista resurssien hyödyntämistä) Mullakun ei tuo MAP tule toimimaan, ja TPS anturiakaan en jaksa asennenlla ennekuin kaasarit vaihtuu ruiskuksi.

Mulla tosin ei ole edes paineanturia, mikä aiheuttaa sen että se pomppaa aina täysin pohjaan. Mutta tosiaan vain yhdellä rivillä on tekstit.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.7.2005 15:55

Mikähän muuten aiheuttaa tollasta pientä heiluntaa sytytyksen ajoituksessa. Nimittäin Megatunessa ajotusmittari hyppii tyhjäkäynnillä ja kovemmallakin kaasulla. Ihan niinku MS'n'S valitsis ennakoks välillä ton arvon ja sitte toisen ja sitte taas jonkin muun. Tekasin GIF-animaation, musta on se kopassa oleva merkki ja harmaa viiva on se v.pyörässä oleva merkki:
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/heilunta.gif
Sytkäjohdot on suojatut, että tuskinpa se aiheuttais häiriöö. Täytyy tarkistaa vielä fixed angle 18 -arvolla, että kuinka se pompottaa sillonkin.

edit: No joo, oli noi kartan arvot vähä ikäänkuin rajoilla, joka aiheutti pomppimista ku kierroslukukin hiukan haki. Nysse on ihan ok kun vähä säädin. Mut sellasta pientä hakemista se pitää silti. Se kai kuluu asiaan, vai onko jollakin ajotus niin tarkka, että lampulla katsottaessa näyttäis v.pyörä ikäänkuin olevan paikallaan koko ajan? Mulla on kyllä halpis-lamppu, joten voikohan sekin aiheuttaa tällasta?

Twinturbo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.8.2005 16:35

ViestiKirjoittaja Twinturbo » 3.8.2005 16:58

Morjes ! Oon ihan uus täällä sivustolla, ja kuulin tossa vasta kaverilta kyseisestä laitteesta kuin Megasquirt !
Ja niinpä sitten kysynkin, että te jotka asiasta tiedätte, niin kertokaas, miten se soveltus meikän VW Passatiin 1.9 TDI - 99 (90hv) .
Eli mitä vehkeitä tarvitaan, että tuo vehje saadaan toimimaan, mihin se kiinnitetään ja miten sitä sitten säädetään ! Yritin kyllä etsiä faktaa tästä isosta aiheesta, mutta en oikein sanut kaivettua noita tietoja tosta laitteesta ! Joten jos joku olisi sen verran ystävällinen että pitäisi tuosta laitteesta sellaisen pikaisen oppitunnin ja kertois laitteesta hieman ja että miten se oikein toimii jne... Kiitoksia näin etukäteen !

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 3.8.2005 17:14

Pikainen oppitunti: Diesel-koneessa tarpeeton/hyödytön.

edit: Tai siis mites muuten noi common rail -suihkutukset??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.8.2005 21:29

Noh, kyllä tuolaisella laitteella TDi koneessa saisi hoidettua syötöt ja ennakot, eli ihan mukava laite olisi varmaan monelle rieselin virittäjälle. Mutta tietääkseni kukaan ei ole tutkinut/vääntänyt softaa sen pumpun ohjaamiseen, koska siinä ei ole mitään samaa kuin bensa-autoissa.

Twinturbo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.8.2005 16:35

ViestiKirjoittaja Twinturbo » 3.8.2005 22:56

No osaisitteko sanoa, mikä olisi sitten toinen mahdollinen, edullinen ja tehokas tehonlisäys vaihtoehto autooni ? Tuo on paljon pyörinyt mielessä tuo Tuningbox, eli laita vakion paikalle ja eiku menoksi, mutta ku siitä pitäs maksaa jumaliste tuo 500e. Onko mitään muuta konstia, että sais ton 25hv ja vääntöä 50Nw lisää ?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 1.10.2005 9:32

mitenkäs toi led 17 otetaan sytkälähöks ku en ymmärrä siitä kuvasta joka on mwgaruutan sivuilla ni mitää... eli tarviiko hardwaremuutoksia ja mitenkäs nakutus anturi ku sen toinen johto tulee siihen prossun kantaa ja mihis toinen tulee???

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.10.2005 15:41

^^EVRY-mod olisi halvempivirityskeino

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 5.10.2005 17:37

Sen jälkeen ku itte laitoin extran sisään ja samalla sen viuhka-mallisen hall-anturi -systeemin kampiakselille, niin on tasakaasulla ajettaessa tuntuu nykimistä. Tyhjäkäynnillä sytkä pätkii enemmän 4 pytyssä ja vähä ykkösessäkin. 2 ja 3 pelaa normaalisti. Cranen sytkäboksi ei voi olla syynä, koska senkin ledi vilkku just epätahtiin ku kipinöitä jää välistä. Jossakin on vika välillä hall - Crane. Ehdotuksia?

Kun sen Honeywellin 1GT101DC Hall-anturin kytkee niinku pitää ja tökkäsee raudan anturiin kiinni, niin se anturi maadottaa niinku pitäiskin, mutta about 10 sekunnin päästä signaali nousee taas kuitenkin ylös vaikka rautaa ei olis liikauttanutkaan. Onko anturi siis sökönä vai kuuluuko tuon toimia noin ettei se pidä alhaalla maailman tappiin asti??

edit: Mistä löytyy megatune2.25b596?? 025n9-koodin kanssa kun pitäis käyttää tota. Ja ku tarttis kokeilla 025n9-koodia jos se korjais ongelmaa, joka on kipinän katoominen sillontällön.

edit2: No ny pelaa nykimättä. Laitoin 025x1 sisään.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 7.10.2005 18:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 5.10.2005 17:57

Seachilla en löytänyt tietoa että mikä on viranomaisten kanta ruiskunohjauksen muutoksiin? Autossa joka ei ole vähäpäästöinen ilmeisesti ongelmaa ei ole, kunhan vaan päästöt menee tarvittavien rajojen alle. Mutta entä jos auto on vähäpäästöinen?

Oletetaan seuraava tilanne. Ahtamattomaan ei vähäpäästöiseen autoon (rekisteriotteessa kuitenkin maininta katista) vaihdetaan 1.8t tekniikka vähäpäästöisestä autosta. Samalla heitetään turbon alkuperäiset ohjaimet menemään ja laitetaan megaruutta tilalle. Muutoskatsastuksessa tarvitaan selvitys uudesta koneesta ja mistä se on peräisin. Koska nyt on moottorinohjaus muuttunut, meneekö tehot ja päästöt edelleen sen alkuperäisen 1.8t:n mukaan vai täytyykö tehot käydä penkittämässä ja päästöt mittauttamassa jossain "virallisessa" mittalabrassa?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.10.2005 18:12

Jos muutat jotain moottorista, siitä tulee omavalmiste. Eli ei täytä enää minkään valtakunnan päästönormeja, eikä kukaan pysty sanomaan tehoa ilman dynamometrilappuja.

Päästösäännöt riippuu ajoneuvosta jossa moottori on, ei moottorista. Hypoteesisi auto on varmaan vuosien 87-92 väliltä, jolloin vaaditaan vain katalysaattori pakoputkeen jonka jälkeen omavalmisteisen koneen katsotaan täyttävän päästönormit. Taikka vaihtoehtoisesti se 'vtt' päästötesti, mutta kuka hullu sitä teettää kun selviää katin asennuksella/säilyttämisellä)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.10.2005 23:30

Niin pystyiskö joku laitta megaruutan johtosarja kykentä kaavion, ku kasain tollasen partcon sarjan ja pitäs laittaa se Kaverin S4:een. Käykö S4 kaasuläpän potikka tohon Megaan

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.10.2005 9:00

Eikös se kytkäri ole esillä www.finsquirt.net ja www.megasquirt.info sivustoilla.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 6.10.2005 10:01

Olikos kukaan asentanut MS:ää 16v koneeseen ja käyttää sitä myös sytkän ohjaukseen? Olisi mukava kuulla vähän asennus/säätö/käyttökokemuksia.

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 7.10.2005 16:45

Hep! Mulla on 1.8 16v, ei kannata kauhee homma! No ei kai ku jaksaa vaan rakennella osia

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.10.2005 16:45

Mitenköhän tuo imuilman lämpömittari pitäs asentaa jos on läppärungot tai tuplat?

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 8.10.2005 17:30

johonki sellaseen paikkaan mistä se sun kone imee ilmaa. tai kyllä se kuulemma pelaa kuhan se on vaan siellä jossain kone huoneessa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.10.2005 17:34

Mutta meinasin sillä siis ei olis merkitystä onko se anturi esim. läppärungoissa ennen niitä läppiä siinä torvessa vai sen jälkeen. Jonkin verran kai se ilma jo kerkiää lämpeneen mitä lähemmäks pyttyä mennään.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 8.10.2005 18:19

Jos siirrät lämpöanturia 10 senttiä suuntaan tai toiseen niin se ei vaikuta mitattuun lämpötilaan hevon persettä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.10.2005 18:27

Hevon perse on kyllä aikas suuri... mut hevon paskaaks sillä on välii.

Mutta asiaan. Kumpi olis parempi, laittaa pinniin 24 ylösvetovastus 12v-linjasta vai 5 voltin? Kuinkas muilla on asian laita?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 9.10.2005 0:21

täytyy tännekki laittaa ku tänää kytkin tota tollasee g60 corroo ja oli pää liittimen johot just peilikuvana ni nyt en enää saa yhteyttä koneella poksii ja ei toimi enää 9 voltin patterilla metä kusahti???

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 15.10.2005 23:10

joo nyt sain ed. mainitun ongelman korjatuksi ja nyt seuraavaa eli mega ei maadota sytkä yksikköä ei fidlestä eikä led 17 toista eli autakeepa että saisin kipinän... eli megalle menevän piuhan ku maadottaa ni kipinä tulee ... kaikki asetukset kunnossa... mikä mättää???

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 16.10.2005 10:40

itellä alkas maanataina kans toi sytkän kans kikkailu! saa nähdä saako autoa enää pelaan:)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2005 12:16

Ei saamari... vieläkin aiheuttaa sytkän pätkintää ja moottorijarrutuksessa rytää ku ralliauto. Mikähän tässä ny oikeen on vikana. Täytyyköhän tässä ny palata vielä siihen vanhaan malliin, jossa 8x8 kartat...

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 16.10.2005 12:25

Minua tässä on vain mietityttänyt mites jos auto on vähäpäästöiseksi merkitty niin onko minkäänlaisia toiveita saada kone pysymään päästörajoissa tuolla megasquirtilla? Jostain vain olin lukevinani, että auton omat ohjaukset pyörittelee seosta miten sattuu, jotta katalysaattori pelaisi jotenkin oikein...

Pelkkää pohdintaa vain.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.10.2005 12:40

Katsastuksen päästörajoissa pysyy siinä kuin alkuperäisessä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2005 12:56

Jotenki olisin muistaakseni lukenu tuolta enkunkieliseltä msns forumilta, että tässä extrassa on jokin asetus, jolla saa sen boksin tekeen startatessa ylimääräsiä kipunoita, jotta esim. k-jetin bensapumpun rele ja mun cranen sytkäboksi alkais heti toimimaan ku starttaa? Nythän on niin, että cranen boksini odottaa 3 pulssia ennenku alkaa pelaamaan. Käynnistyminen kylmänä tietenkin kestää kauemmin siis. Lämpösenä käynnistyy vähä nopeemmin.

En löydä kyseistä juttua enää forumilta vaikka kuinka etsisin.

Ja sitte viä kuinkas paksua johtoo ootte käyttäny vedellessänne johtoja suuttimille ja muille härpäkkeille? Siihen pirun DB-liitimeen ku ei oikeen tahdo mahtua kovin paksua.

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 20.10.2005 14:31

Juu nyt käy ja kukkuu pitää alkaa sääteleen kartat kohdalleen!

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.10.2005 14:35

2,5neliöistä olen itse käyttänyt, ja jos on se alkuperäinen printteriliitin niin pirun tarkkaa hommaa on. Paras vaihtoehto on korvata tuo paska liitin jollain kunnollisella tiivistetyllä, mikä tietenkin maksaa 10-20x tuollaisen liittimen hinnan, mutta on sitten vähintään saman verran parempi.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.10.2005 16:13

Onks kellään ehdotuksia/linkkejä sellasesta kunnollisesta liittimestä? Mihin sais suurempaakin johtoo?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.10.2005 16:48

Suuttimille ei tosiaan tarvi mitään 2,5 neliön piuhaa, neliön naru riittää mainiosti.

AMPilta saa helvetin hyviä pikaliittimiä. Vastaavia kuin AN-liittimet (ns NATO-liittimet), mutta muovisia.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.10.2005 20:06

Ajotuslampulla tsekattaessa ihan ku jäis kipunoita välistä. Sen takia tyhjäkäynti kangertelee ja sitä nykimistä on ajossa mukana.

http://www.saunalahti.fi/markusco/roina ... 211858.xls
http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/audit.log

Ymmärtääks joku noista logeista mitä ne vois kertoa?

samiolavi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 25.10.2005 8:11

Liitin Megaruutaan

ViestiKirjoittaja samiolavi » 25.10.2005 8:39

"Onks kellään ehdotuksia/linkkejä sellasesta kunnollisesta liittimestä? Mihin sais suurempaakin johtoo?"

Itse käytin LH-jetronicin liittimiä hieman modattuna. Niitä pitäisi saada kohtuuhintaan uusiakin, tosin vanha liitinkin kelpaa ihan hyvin. Liitinrunkoon sopivia puristusliittimiä saa 5-10 sentin kappalehintaan hyvistä autotarvikeliikkeista (oulussa Tullin varaosa ja Työkalutori). Pihdit ovat noin 50 €, mutta niitä nyt tulee käytettyä muutenkin.

Elikkä: Rikkinäisestä/ehjästä ruiskuboksista liittimet irti, hieman modausta ja ei tarvitse ihmetellä D-liitimen juotosten kanssa.

Tosin saa noita D-liitinuroksiakin puristusliittimillä.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

MS+VR6

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.10.2005 22:11

Onko täällä jollakulla kokemusta megasquirtin valjastuksesta VR6-moottoriin. Lähinnä tuo suorasytkä askarruttaa, muissa ohjauksissa ei liene mitään kummallista.

Tuo alkuperäinen MS:n D-liitin kannattaa kyllä suosiolla heivata, kaverin kanssa ollaan käytetty sellaista moninapaista (16) kaksiosaista ruuviliitintä. Siinä naarasosa siis sisältää sen ruuviliitinosan, johon johtosarja ruuvataan ja koirasosa on piirikortilla. Kys. liitinparia valmistaa ainakin Phoenix contact, Harting ja Weidmüller. Tietty täytyy olla omatekoinen piirikortti, johon tuon saa kiinni. Noissa VEMS, siis nykyisissä Megasquirt AVR- pohjaisissa ruiskubokseissa on käytetty AMPin valmistamaa vesiroiskeita pitävää oliko se nyt nimeltään Econoseal tyyppisiä liittimiä.

Tuo ruuviliitintoteutus siis lähinnä kuivaan paikkaan eli lähinnä sinne kabiinin puolelle on boksi sitten sijoitettava, eikä sellaiseen vesiränniin, kuten esim. 3-golfissa. Nuo D-liittimethän on lähinnä konttoorilaitteille...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 31.10.2005 9:55

Onnistuu hukkakipinäpuolilla 6-pyttyseenkin. Megaan mahdollista saada 4 syttykanavaa. Voi käyttää alkuperäistä kampiakseli-triggeriä.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 8.11.2005 22:52

tyhmä kysymys kun en ollenkaan tiedä näistä asioista mitään, mutta eihän tuota vanhaa boksia pois heittää!? Miten käy kaikkien mittareiden kaa, ajotietokone, ac jne.!? Miten ne saa toimimaan? Onko ohjaustehostin, abs boxi jotenkin kytkettynä tuohon vag boxiin?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.11.2005 15:20

VPV:llä myydään 4 tai jopa 5 johtoista lamda-anturia. Miten ihmeessä ne kytketään squirttiin? Kytkentäkaaviot mitä oon nähny ovat vaan kolmejohtosille lamdoille.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.11.2005 15:38

VPV:llä myydään 4 tai jopa 5 johtoista lamda-anturia. Miten ihmeessä ne kytketään squirttiin? Kytkentäkaaviot mitä oon nähny ovat vaan kolmejohtosille lamdoille.


Oiskohan 5 johtosessa 2 lämmitykselle
ja 4 johtosessa 1 lämmitykselle

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 13.11.2005 20:34

http://www.ntklambdasensors.co.uk/main/mcolours.htm Tuolta löytyy noita johdotuksia.

5 johtonen on varmastikkin sitten laajakaista lambda.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.11.2005 16:57

Onks porukka kokeillu täällä sitä yksipuoleista piirilevy squirttia? Tarttis ruveta vääntään piirilevyjä siihen täs ku partcosta tulee eka aineet ja tarvittavat osat.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 17.11.2005 17:33

Olis sieltä partcosta saanut levynkin, ihan toimiva sekin on.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.11.2005 17:42

Olis varmaan niin, mutta eikös se o se kaksipuoleinen levy? Tää ykspuoleinenhan, joka Finsguirtti-foorumilla on kovassa huudossa, niin siihen on se suunnittelija tehny jotakin muutoksiakin komponenttien osalta että kait toimis paremmin tietyissä tilanteissa jne tai jotakin. Siinä ei oo mitään printteriliitintäkään vaan kunnon liittimet johon saa paksuukin narua.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 17.11.2005 17:56

Joopajoo. Eipä se piirilevy juurikaan vaikuta komponenttivalikoimaan. Jos ei peukku satu könöttämään ihan keskellä kämmykkää, niin vaikkapa juuri partcon levyynkin vaihtaa toisen liittimen samassa ajassa kuin sen originaalin tinaa paikalleen.
Jos tykkää askarrella levyjä niin mikäs siinä, minun mielestä vaan turhan työn tekeminen on hullua.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.11.2005 18:12

Oon ihan samaa mieltä. Turhan työn tekeminen on hullua ja siks en ittekkään sitä tee.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.11.2005 18:34

Uusinta Turtanan levyä en ole tehnyt, mutta hyvä puolihan niissä on ollut että ne on ollut tarkoitettu aina Extran kanssa käytettäviksi. Mukana kaikki himmelit yms mitkä sitten joutuu jotenkin lisäämään esim v2.2 megan levyyn, v3 levyssä taitaa olla jo jonkun verran extroille paikkoja levyllä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 4.12.2005 11:22

En oo koskaan syventyny aiheeseen, joten täytyykin kysyä, että miten noi kakkakopan omat sytkäboksit oikeen pelittää? Haluaako ne virranjakajassa olevalta hall-anturalta virtaa vai haluaako se boksi, että hall maadottaa boksista tulevan virran?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.12.2005 20:11

Hall-anturi antaa tiedon sytkäboksille millon antaa kipinän. Toisinsanoen kun halli maadottaa ni sillon iskee kipinä tulpassa. Ennakothan hoitaa alipaine ja keskipakosäätimet. Paitsi sit esim. KR-kone mis on erillinen sytkänohjausboxi. Tässä tapauksessa hal antaa pyörimisnopeus/asentotiedon boxille ja boxi ite määrittää antureilta saatujen tietojen mukaan oikean sytytysajankohdan.

Eli siis jotenki tollain ne menee, tai siis miten mä oon ne ymmärtäny.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 4.12.2005 20:20

Nii eli siis virranjakajan halli on maadottava...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.12.2005 21:22

Hallillehan tulee kolme johtoa +, 0 ja -. Hall anturi yhdistää 0 ja - kun sakaralevyn aukko on anturin kohdalla, eli magneettikenttä pääsee vaikuttamaan. Käsittääkseni 0 tulee sytkäboxilta ja siis maadotetaan hallin toimesta. + johtoa pitkin tulee vaan hal anturissa olevalle ic piirille käyttöjännite, joka vahvistaa hal anturin (muistaakseni alle millivolttien tasoista) signaalia joka on siis kanttiaaltoa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.12.2005 21:11

Onks joku kokeillu tota mk2:seen? Pelaako ihan noin vaan? Finsquirtin puolella kait oli jotakin löpinää, että ei kaikkien viisareiden kanssa pelaa tuo kytkentä.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/tachopin.html

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 27.12.2005 23:39

Ei toimi. Kakosen mittari triggaantuu puolalta tulevasta "kick-back" jännitteestä. Ei riitä 12v pulssit

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.12.2005 11:37

Saattaa toimia kun laittaa jonkun releen käämin siihen piuhaan.

Jake555
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.12.2003 23:26

Sytkän ohjaaminen

ViestiKirjoittaja Jake555 » 18.1.2006 19:40

Onkos kellään Megalla sytkää ohjaavalla kokemusta Boschin 0227 100 011 -yksiköstä? Taitaa olla joku museosta löydetty muinaismuisto? Ralliautossani (Mk1 Golf 1.6) on sellainen ja olen kytkemässä nyt myös sytytystä Megan kautta. Homma ei ole oikein edennyt ja kipinä on hukassa, vaikka Megan puolelta kaikki pitäisi olla kunnossa. Tämä boksi ei taida olla yhteensopiva Megan kanssa? Minulla olisi hyllyssä myös Boschin 0227 100 139. Onnistuuko homma sillä ihan "normaalisti"? Kaikki muutkin asiaan liittyvät vinkit ovat tervetulleita.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.1.2006 19:49

Eikö kipinää tule ollenkaan? Katoitko lampulla?
Saattaa nimittäin olla että tarvii megan sytkäinputti kääntää nurinperin.

Jake555
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.12.2003 23:26

ViestiKirjoittaja Jake555 » 18.1.2006 20:15

En katsonu kuin puolan johdosta. Ei huvittanut jäädä pakkaseen pidemmäksi aikaa irvistelemään. :) Minulla on Koskisen levy käytössä, jossa homma pitäisi toimia seuraavasti.

Jakajan hall-signaali riviliittimen Ignition coil - kohtaan ja Mod.terminal 2:sta piuha sytty-yksikölle. Lootan muutos on täältä http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html Schematic 1:n mukaan ja toimii ainakin muissa kärjettömissä. Tämä museosytty on kai toisinpäin? Saisinkohan homman helpoiten korjattua vaihtamalla yksikön edellämainittuun 139:n? Jakaja on kaikissa kai samanlainen?

Koskinen on itse jossain reissussa, eikä pääse vastailemaan jatkuviin kysymyksiini.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.1.2006 7:55

En muista tarkkaan mimmonen toi koskisen levy oli, mutta eikös se jotain kytkentämuutoksia tarvinnut että se mod terminal on toiminnassa..?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.1.2006 21:23

Onks kellään käytössä megaa hukkakipinällä? Kuinka on pelannu ja millä megakoodilla? Minkälainen kiekko ja millä hammastuksella?
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 30.1.2006 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jake555
-
Viestit: 42
Liittynyt: 12.12.2003 23:26

Ylösveto

ViestiKirjoittaja Jake555 » 22.1.2006 19:58

Onkos kellään tullut vastaan, että Golfin 0227 100 139 sytytysyksikkö kaipais vastuksella ylösvedon Hall-signaalin johtoon? Minulla on vastaavan ohjausyksikön kanssa hieman ongelmia ja epäilen että ylösvedosta voisi olla apua. Vai onko muilla riittänyt signaalin vahvuus ilman kikkailua?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 30.1.2006 18:37

Pelaiskohan tällanen kytkentä kakkosen kiekkamittarin kanssa suorasytkällä?
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS_tach.gif
Mitäs elektroniikkainsinöörit ja golffeista jotain tietävät osaavat sanoa? Onko kenties zenerin kynnysjännitettä rukattava suuntaan tai toiseen?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 11.2.2006 22:55

mistä noita ns tuertanan piirilevyjä kautta rakennus sarjoja voisi saada hommattua ja mitä eroa noin käytännössä esim. partcon sarjaan

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 11.2.2006 23:23

Esim. turtanan 160-103 levyssä http://www.turtana.com/muut/megasquirt/ on niitä extraominaisuuksia jo valmiina. Nakutus, vr-anturi, ulkopuolinen map, vesiruisku, flektin ohjaus, karttojen vaihto, launch controlli. Partcon sarjaan joutuu kolvailemaan itte tavaraa lisää jos nuo haluaa käyttöönsä. Tuollasen piirilevyn syövyttää helposti itte ja kolvaakin vielä. Voit tietenkin kysyä turtanalta suoraa. Sillähän on se uudempi projekti menossa http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1393 ,jossa valmiina ne sytkäpäätteetkin, ettei tartte vältämättä erillistä sytkäboksia. Vaihtoehtoja löytyy :)

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 24.2.2006 20:10

elikkäs tarvisin stimulaattorin kytkentäkaavion kun hommasin partcolta rakennussarjan mutta mitään ohjeita tai kytkäriä ei tullut mukana... kiitoksia etukäteen

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 27.2.2006 16:38

Jaaha. Näyttää finsquirtin sivut ohjautuvan aivan toisenlaiselle sivustolle. Onko jollakulla näkemystä mikä mättää?

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 27.2.2006 16:40

On sen www.finsquirt.net domainin omistaja tehnyt vähän paremmat kaupat kun käyttäjämäärä nousi tarpeeksi ylös joten väliaikainen sivusto on http://www.finsquirt.info

Ote joka lähetetty kaikille rekisteröityneille:

Tervehdys kaikki Finsquirtin käyttäjät!

Kuten moni on jo joutunut huomaamaan, www.finsquirt.net domain on lakannut toimimasta, koska sivuston edellinen palveluntarjoaja INT2000 ei ole avannut domainin lukitusta joka on edellytys sen siirrolle. Emme vielä tiedä milloin saamme finsquirt.net domainin takaisin hallintaamme, mutta väliaikaisesti on toiminnassa domain www.finsquirt.info. Osoite johtaa suoraan foorumille, palautamme sivuston kokonaisuudessaan toimintaan ajan myötä. Pahoittelut tästä käyttökatkosta ja tervetuloa taas foorumille!

-finsquirt ylläpito-
Viimeksi muokannut Dr.Pioneer, 27.2.2006 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 27.2.2006 16:42

No se on mukavaa. Kiitos.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.8.2006 17:20

Kertokaapas mitkä suuttimet menee 8v k-jettikanteen vähällä työllä (holkit vaihtamalla) ja joiden tuotto riittää turbokoneessa tuonne 200hp asti?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 24.8.2006 17:31

Siihen kanteen menee ihan mitkä vaan.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.8.2006 22:49

Että ihan VPV:n Delphi D17208A, 332 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 16 ohm
http://www.racetronix.com/images/inject ... ension.gif
käy kanssa?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 26.8.2006 15:25

voi itku.

meneepä vahavasti
kaveri osti minims:n hyvä homma, paitsi ettei oo mitään hajuu miten *itussa sen sytkän ohjauksen toteuttaa... ku en ainakaan itse siihen minkäänlaisia järkeviä kytkiksiä löytäny ja nyt sitten vituttaa...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 27.8.2006 10:47

ja homma selvitetty

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.3.2007 17:28

no eipä ollukkaan ihan niin toimiva toi minims:n sytkän ohjaus... jos jollain on jotain tietoa mistä vois löytää???

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 7.3.2007 9:02

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3116
Kaipaako täällä joku pikkusia hall-antureita?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2007 17:20

Onkos kellään karttoja 1.6 koneelle?

Sytkän kanssa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa