G2 gti ei lähde käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
G2 gti ei lähde käyntiin
Elikkä auto toimi ihan norm. Koko eilisen päivän illalla sitten piti kahville lähteä niin eipä lähde käymään.. Pyörittää kyl ihan hyvin,mutta ei lupaakkaan.. Sen verran katsoin että kipinää ainakin antaa joka tulpalle.. Itselle tuli äsken mieleen voisiko vika olla bensapumpussa/sen releessä? Eli mikä noista olikohan niitä nyt 7 vai 8 relettä siinä sulakkeiden yläpuolella niin se bensapumpun rele? Neuvoja.. Itse tällä hetkellä töissä ja pääsen vasta 7 aikaa takaisin räpeltämään
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
no niin eli se pumppu mikä on takaakselin vieressä kyllä surahtaa kun starttaa, mutta otin sitten bensaletkun irti tuolta kone huoneesta ja sieltähän kai pitäisi tulla "aika" hyvällä paineella bensaa niin ei muutakuin muutama tippa? eli pumppu rikki vai onko muita ehdotuksia...käyn nyt huomenna ostamassa sen mikä tulee tankin sisälle ja katsotaan sit jos ei silläkään niin sitten on varmaan sit se toinen pumppu paskana..
Voit ohittaa varaajan, mutta sen jälkeen voi tulla käynnistysongelmia.
Koneen bensansaantia voi testata seuraavasti: Vedä suuttimet irti ja aseta ne omiin astioihin (esim. 1,5 litran limsapullot). Irroita puolan johto, bensasumu on melkoisen paloherkkää ainetta. Johdota pumput pyörimään (hyppylanka releen tilalle) ja nosta varovasti ilmamäärämittarin lautasta. Jokaisesta suuttimesta tulisi tulla tasainen sumu. Anna bensan virrata pulloihin jonkin aikaa ja tarkkaile saavatko kaikki pullot yhtä paljon bensaa.
Koneen bensansaantia voi testata seuraavasti: Vedä suuttimet irti ja aseta ne omiin astioihin (esim. 1,5 litran limsapullot). Irroita puolan johto, bensasumu on melkoisen paloherkkää ainetta. Johdota pumput pyörimään (hyppylanka releen tilalle) ja nosta varovasti ilmamäärämittarin lautasta. Jokaisesta suuttimesta tulisi tulla tasainen sumu. Anna bensan virrata pulloihin jonkin aikaa ja tarkkaile saavatko kaikki pullot yhtä paljon bensaa.
nyt vaigdettu sitten bensansuodin ja otettu varaaja pois samalla kertaa sain yhden bensaletkun katki..no pääasia, että bensaa tulee määränjakajalle asti, mutta tuli esiin toinen vika 2 reunimmaiseen sylinteriin tulee hyvä kipinä ja keskimmäisiin näyttäs silti ku jättäisi 3 tai 4 kipinä välistä...kun yrittää käymään hörähtää päälle ja sammuu samantien ja kuulostaa juuri siltä kun kävisi vaan kahdella.
??
??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nostitko lautasta käsin samalla kun starttasit?
Oletkos jo vaihtanut sytkänvahvarin?
Joku voisi neuvoa miten hall anturin toiminta testataan?
Muistaakseni jos ohjauspaineensäädin hajoaa, kalvo rikki tai jtn, niin ohjauspaine häviää. Tällöin kone saa liikaa soppaa. Tän vois joku vahvistaa kun en ole ihan varma.
Kirjotappas vielä lista mitä olet tarkistanut ja vaihtanut.
Ei voi olla enää montaa mahdollista vikakohtaa
Oletkos jo vaihtanut sytkänvahvarin?
Joku voisi neuvoa miten hall anturin toiminta testataan?
Muistaakseni jos ohjauspaineensäädin hajoaa, kalvo rikki tai jtn, niin ohjauspaine häviää. Tällöin kone saa liikaa soppaa. Tän vois joku vahvistaa kun en ole ihan varma.
Kirjotappas vielä lista mitä olet tarkistanut ja vaihtanut.
Ei voi olla enää montaa mahdollista vikakohtaa
Eli nyt autoon on vaihdettu siirtopumppu,painepumppu,uusi bensansuodatin,virranjakajankansi ja pyörijä. Eilen kun sitten katsottiin sitä bensansaantia niin otin määränjakan päältä 2 pulttia auki ne mitkä menee suoraan suuttimille ja kokeilin käynnistää,ei tosiaan tullut tippaakaan bensaa. En tiedä voiko sitä noin sitten testata vai pitääkö ottaa suuttimet irti ja kokeilla niin. Missä tuo bensapaineensäädin sijaitsee ja millä sen voi testata. Ja niin varaaja ei nyt ole kiinni siellä painepumpun vieressä.
Joku voisi neuvoa miten hall anturin toiminta testataan?
Hall-anturille menee maa ja 12 volttia ja lähtee signaali (kanttiaaltoa). Elikkäs, signaali lähti muistaakseni keskimäisestä johdosta.
Joskus olen kuullu huhuja, että hall-anturin toiminnan voisi testata ledillä ja etuvastuksella siten, että ledin pitäisi vilkkua, jos anturi toimii. Ledin jalka siis laitetaan signaaliin ja riippuen ledin suunnasta etuvastuksen toinen jalka maan tai 12 V:n nastaan. Tässä siis hall-anturille menevän johdon pitäisi olla paikallaan. Vastuuta en ota, jos tuollainen kytkentä lopullisesti hajoittaa hall-anturin tai ECUn, kun en ole tuota koskaan kokeillut.
Paras vaihtoehto olisi mitata skoopilla hall-anturin signaalia.
Digifantissa melko selvältä tapaukselta hall-anturi vaikutti siinä vaiheessa kun kipinää ei tullut, eikä bensaa eikä kierroslukumittari värähtänyt mihkään startatessa. Lisäksi myös MFA:n diagnostiikka näytti kierroksiksi muistaakseni 1:tä koko ajan.
Niin tosiaan tuskin tuo hall-anturi on rikki kun ei bensaa tule määränjakajalta ulos.. Vai millä tuo jakaja toimii koska mitään sähköjähän sinne ei mene.. Onko jakaja voinut ottaa esim.Ilmaa sinne ja sen takia ei nyt toimi.. Ja mistä noita jakajia voisi kysellä? En kyllä osta vielä sitä jos olisikin jotain muuta..
Testaa vielä toi bensan tulo näin:
- Vedä katkaisijalla oleva virtapiuha suoraan pumpun + napaan
- Nykäse suuttiemt irti, laita pulloihin
- Ota ilmanmäärämittarin päältä kumitötsä pois.
- Pistä kaveri puikkoihin starttaa, samalla pumpulle virtaa
- Nosta kädellä ilmanmäärämittarin lautasta.
- Bensaa pitäisi suihkuta pulloihin.
Uusi virtapiuha sen takia että voidaan elimonoidan volttien puutteesta johtuva liian pieni paine. Nosta vaikka ilmanmäärämittarin lautasta ensin magneetilla niin saat sormet väliin.
Jos bensuunia suihkuilee niin suosittelen sytkäpuolen tarkistamista.
- Hall anturi
- sytkänvahvistin
- jne
- Vedä katkaisijalla oleva virtapiuha suoraan pumpun + napaan
- Nykäse suuttiemt irti, laita pulloihin
- Ota ilmanmäärämittarin päältä kumitötsä pois.
- Pistä kaveri puikkoihin starttaa, samalla pumpulle virtaa
- Nosta kädellä ilmanmäärämittarin lautasta.
- Bensaa pitäisi suihkuta pulloihin.
Uusi virtapiuha sen takia että voidaan elimonoidan volttien puutteesta johtuva liian pieni paine. Nosta vaikka ilmanmäärämittarin lautasta ensin magneetilla niin saat sormet väliin.
Jos bensuunia suihkuilee niin suosittelen sytkäpuolen tarkistamista.
- Hall anturi
- sytkänvahvistin
- jne
K-jetissähän ei bensapumput pyöri jos ei saa herätettä sytkäpuolelta. Omassa hall-anturi meni pimeeksi, niin vain virrat päälle laitettaessa pumput pyörähti vähän aikaa.
Ja hall anturi ei menny kerralla pimeeksi, vaan pätki kylmänä, lämpösenä, ei starttannu kunnolla yms kaikkia muita sekalaisia oireita.
Ja hall anturi ei menny kerralla pimeeksi, vaan pätki kylmänä, lämpösenä, ei starttannu kunnolla yms kaikkia muita sekalaisia oireita.
Eilen taas ihmeteltiin.. Tuli huomattua että eipä se painepumppu pyöri.. Releet ehjät ja sulakkeet.. Käytetyn kun ostin täytyy nyt sit etsiä uus.. Löin suoraan virtaa vanhalle pumpulle akkulaturista ja se kyl rupeaa huutamaan.. Sitten mittasin mitä sinne painepumpun liittimeen tulee virtaa niin yleismittari näytti vajaa 11volttia..
no niin eli täänäänsit auto ylös ja uusi akku auton viereen siitä suoraan puihat painepumpulle ja katohan pummpu pyörii.. ei kunkoittamaan käyntiin ja lähtihän se.
mutta mites nyt se "pistoke" mikä tulee sinne painepumpulle katsoin mitä siihen tulee virtaa kun laitaa avaimen virtaasentoon näyttää 10.89 noin 1 sekunnin verran ja menee nollaan siirtopumppu kyllä pyörii sen n.5 sek. elikkäs mistä sinne painepumpulle menee virta ja kuuluuko painepumpun pyöriä kokoajan kun auto on käynnissä?
mutta mites nyt se "pistoke" mikä tulee sinne painepumpulle katsoin mitä siihen tulee virtaa kun laitaa avaimen virtaasentoon näyttää 10.89 noin 1 sekunnin verran ja menee nollaan siirtopumppu kyllä pyörii sen n.5 sek. elikkäs mistä sinne painepumpulle menee virta ja kuuluuko painepumpun pyöriä kokoajan kun auto on käynnissä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sytkältä? ahaa mikähän niistä johdoista niinpääsisin katsomaan ja tuo kun on vielä tekniikan vaihto niin voi olla kiva homma olisiko jollain jotain kaaviota
ja en ole tuota hall-anturia katsonut kun päällisin puolin että liittimet ovat hyvännäköiset. ja vaikuttaa hall-anturi siihen painepumpun toimintaan?
motonetistä kyselin tuota abturia ei ainakaan mikä kovin kallis osa ollut jotain reilu 30e kannaatko se ostaa vai hakea suoraan merkkiliikkeestä?
Onhan se hall-anturin toiminta nyt varmasti tarkastettu?
ja en ole tuota hall-anturia katsonut kun päällisin puolin että liittimet ovat hyvännäköiset. ja vaikuttaa hall-anturi siihen painepumpun toimintaan?
motonetistä kyselin tuota abturia ei ainakaan mikä kovin kallis osa ollut jotain reilu 30e kannaatko se ostaa vai hakea suoraan merkkiliikkeestä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käsittääkseni tuo "sytkän pulssi" mistä te puhutte tulee juurikin hall-anturilta, tai ainakin sen toiminta vaikuttaa pulssin syntymiseen.. (voin kyllä olla väärässäkin)
Hall-anturin liittimen keskimmäisestä nastasta voi mitata yleismittarilla, muuttuuko jännite kun jakajaa pyörittelee. Signaali alhaalla on siis jännite nollassa, ylhäällä jännite on jotain väliltä 5..12Vdc.
Hall-anturin liittimen keskimmäisestä nastasta voi mitata yleismittarilla, muuttuuko jännite kun jakajaa pyörittelee. Signaali alhaalla on siis jännite nollassa, ylhäällä jännite on jotain väliltä 5..12Vdc.
Tuomaspa on oikeassa. hall-anturilta saadaan pulssi (ja tieto kampiakselin asennosta tai sen muuttumisesta), jonka avulla sitten puuhastellaan jossain mustassa laatikossa haluttu sytkän pulssi ja pa-pumpulle myös käsky pumpata jne. Elikkäs harvoinpa pa-pumppu on käynnissä hetkeä pidempää, jos kampiakseli ei pyöri.
Jännitteen pitäs olla siis virranjakajaa pyöritettäessä välillä 0 V ja välillä sit 5-12 V riippuen siitä onko hall-anturin välissä metalli vai rako.
Itse epäilen että hall-anturi toimii, jos sä sen käyntiin sait ohittamalla pa-pumpun releen. Vika voipi olla siis siin pa-pumpun releen ohjauksessa tai releessä.
Itse epäilen että hall-anturi toimii, jos sä sen käyntiin sait ohittamalla pa-pumpun releen. Vika voipi olla siis siin pa-pumpun releen ohjauksessa tai releessä.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21.4.2006 14:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
se pummu ei hurahda päälle tai siis en ainakaan tunne kun siitä otan kiinni virtaa sinne liittimelle tulee kyllä se 10.89v n. 1 sekunnin verran, siirtopumppu tankin sisällä kyllä hurahtaa päälle ja pyörii sen n.5 sek
lähden tästä kohta puoliin tallille tutkimaan ne johdot sieltä hall-anturilta boxille ja sieltä releelle..katotaan nyt...pistäkää nyt nopeasti vielä jotain neuvoja jos tuleemieleen ennenkuin lähden sinne!
lähden tästä kohta puoliin tallille tutkimaan ne johdot sieltä hall-anturilta boxille ja sieltä releelle..katotaan nyt...pistäkää nyt nopeasti vielä jotain neuvoja jos tuleemieleen ennenkuin lähden sinne!
no niin sieltä oli johto poikki takaluukun puoleta sinne painepumpulle tai siis niin hapettunu ettei toiminu uudet johdot ja sehän oli siinä..
mutta nyt sitten aivan järjetön ventiilien rallatus vaan alko kun pisti koneen käymään ja ajattelin juu menee hetki kun menee öljyt yläpäähän mutta ei. 10min annoinkäydä ja annoin kaasua ei mitään vaikutusta. eli mikäs nyt?
virranjakaja oli pois tissapäivä kokonaan akselia möten voiko johtua siitä että se on väärässä asennossa tai jotain. vai johtuuko edes sytytysennakosta?
mutta nyt sitten aivan järjetön ventiilien rallatus vaan alko kun pisti koneen käymään ja ajattelin juu menee hetki kun menee öljyt yläpäähän mutta ei. 10min annoinkäydä ja annoin kaasua ei mitään vaikutusta. eli mikäs nyt?
virranjakaja oli pois tissapäivä kokonaan akselia möten voiko johtua siitä että se on väärässä asennossa tai jotain. vai johtuuko edes sytytysennakosta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa