G2 gti ei lähde käyntiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

G2 gti ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 14.8.2006 15:31

Elikkä auto toimi ihan norm. Koko eilisen päivän illalla sitten piti kahville lähteä niin eipä lähde käymään.. Pyörittää kyl ihan hyvin,mutta ei lupaakkaan.. Sen verran katsoin että kipinää ainakin antaa joka tulpalle.. Itselle tuli äsken mieleen voisiko vika olla bensapumpussa/sen releessä? Eli mikä noista olikohan niitä nyt 7 vai 8 relettä siinä sulakkeiden yläpuolella niin se bensapumpun rele? Neuvoja.. Itse tällä hetkellä töissä ja pääsen vasta 7 aikaa takaisin räpeltämään

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.8.2006 15:43

Kun pistät virrat päälle niin surahtaako pummpu käymään noin 5 sekunniksi?

Mulla antoi viallisella sytkänvahvarilla heikon mutta näkyvän kipinän, kun tulppa oli irti. Pytyssä ei paineessa sitten enää syttynytkään

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.8.2006 15:44

Surahtaako pumppu kun laittaa syttysvirran päälle?

Pitäis käydä noin sekunnin.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 14.8.2006 15:54

Olen tosiaan töissä nyt ja pääsen vasta 7 aikaan takaisin autolle.. Täytyy kuunnella sitä pumppua.. Kysytään nyt näin että jos se pumppu ei pyöri niin ensin uusi rele eikö näin? Olisi kiva nyt jo tietää että missä se pumpun rele on..

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.8.2006 0:00

no niin eli se pumppu mikä on takaakselin vieressä kyllä surahtaa kun starttaa, mutta otin sitten bensaletkun irti tuolta kone huoneesta ja sieltähän kai pitäisi tulla "aika" hyvällä paineella bensaa niin ei muutakuin muutama tippa? eli pumppu rikki vai onko muita ehdotuksia...käyn nyt huomenna ostamassa sen mikä tulee tankin sisälle ja katsotaan sit jos ei silläkään niin sitten on varmaan sit se toinen pumppu paskana..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.8.2006 8:02

Ykkösgti:ssäni on pumppu leikannut kiinni, joten matka on alkanut ensin muuttua tökkiväksi ja sitten loppunut kokonaan. Kiinnileikannut pumppu aiheuttaa niin suuren virran pumpun releen kantoihin, että kanta sulaa.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.8.2006 12:50

no niin eli nyt vaihdettu se pumppu sinne takakontin alle tankkiin ei mitään vaikutusta ei vieläkään tule bensaa sinne ruiskuyksikölle... mitäs nyt??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.8.2006 14:32

Mites tankissa oleva nostopumppu toimii?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.8.2006 14:53


golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.8.2006 19:01

eli nyt on vaihdettu siis se siirtopumppu tankkiin ja silti ei tule bensaa.
voiko vika olla että painepumppu ei saa virtaa esim joku rele/kytkin?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 16.8.2006 13:14

ja nyt vaihdettu se painepumppu ja silti ei toimi!!!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.8.2006 13:20

Vedä akulta suoraan piuha pumpulle niin saat eliminoitua releen pois välistä.

Entäs bensan putsari? On pumpun vieressä. Tsekkaa vielä putket pumpulta -> varaajalle -> Putsarille -> määränsäätimelle, ettei ole putki tukossa?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 16.8.2006 13:22

joo en tiedä siitä suodattimesta täytyy se vielä vaihtaa ja katsoa ne letkut sitten läpi..
rupeaa kohta usko menemään...

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 16.8.2006 21:26

taas eteenpäin sen verran taas jaksoin katsoa, että painepumpulle ainakin tulee virtaa. eli se pois laskuista.
mites tuo varaaja onko niissä ollut vikoja? ja onko se pakollinen? tuo painepumppuhan työntää kumminkin painetta kohtalaisesti.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.8.2006 21:54

Voit ohittaa varaajan, mutta sen jälkeen voi tulla käynnistysongelmia.

Koneen bensansaantia voi testata seuraavasti: Vedä suuttimet irti ja aseta ne omiin astioihin (esim. 1,5 litran limsapullot). Irroita puolan johto, bensasumu on melkoisen paloherkkää ainetta. Johdota pumput pyörimään (hyppylanka releen tilalle) ja nosta varovasti ilmamäärämittarin lautasta. Jokaisesta suuttimesta tulisi tulla tasainen sumu. Anna bensan virrata pulloihin jonkin aikaa ja tarkkaile saavatko kaikki pullot yhtä paljon bensaa.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 16.8.2006 21:58

Mutta kun bensaa ei tule edes määränjakajalle asti?
Viimeksi muokannut golfmk2, 16.8.2006 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.8.2006 21:58

Voit ohittaa varaajan, mutta sen jälkeen voi tulla käynnistysongelmia.

Etenkin lämpimällä koneella. Ei ne sitä varaajaa ole sinne tehtaalla turhaan laittaneet.

Tuleeko bensa tuonne painepumpulle/kotelolle asti?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 16.8.2006 21:59

juu tulee sinne painepumpulle asti,mutta siihen sitten jääkin

mk2
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2006 5:34

ViestiKirjoittaja mk2 » 17.8.2006 1:22

Itselläni on ihan sama ongelma samaisessa autossa, ja kaikki tuo sama on melkeempä katsottu läpi mitä tänne on kirjoiteltu..

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 19.8.2006 23:42

nyt vaigdettu sitten bensansuodin ja otettu varaaja pois samalla kertaa sain yhden bensaletkun katki..no pääasia, että bensaa tulee määränjakajalle asti, mutta tuli esiin toinen vika 2 reunimmaiseen sylinteriin tulee hyvä kipinä ja keskimmäisiin näyttäs silti ku jättäisi 3 tai 4 kipinä välistä...kun yrittää käymään hörähtää päälle ja sammuu samantien ja kuulostaa juuri siltä kun kävisi vaan kahdella.
??

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 20.8.2006 15:44

oikeasti missä voisi olla vika?

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 22.8.2006 12:39

Jos kipinä on osalle pytyistä heikko tai ei tule, niin missä kunnossa on virranjakajan kansi? Pyörijä?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.8.2006 14:35

tänään asentamaan uusi pyörijä ja kansi..mites tuo hall-anturi en oleikinä kuullutkaan siitä.. mihin tämä käytännössä vaikuutta/toimii ja missä se sijaitsee?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.8.2006 14:38

Se on vähän niinku sytkän herätinanturi.

V-jakajan sisällä mihin menee kyljestä muistaakseni kolmejohtoinen liitin.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 22.8.2006 16:22

Siitä hall-anturista sen verran että oikuttelee jos kostuu ja joskus (jo viallinen hall-anturi) oikuttelee kun se lämpenee <-- auto ei käynnisty kunnolla lämpimänä...

Sitte minkä näköset tulpat oli?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.8.2006 20:23

kansi ja pyörijä vaihdettu ei mitään eroa. tulpat on ok.
mutta sitten otettiin määränjakajasta ne pultiti auki misä menee suuttimille bensaa ja strattaamaan eikä tullut tippaakaan?! eli onko se määränjakaja nyt sit paskana.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.8.2006 21:23

Tai määräjakajan ohjauspaine on väärä..

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.8.2006 22:10

miten se voi yhtäkkiä mennä pieleen? vai johtuuko se nyt siitä varaajasta?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.8.2006 22:31

Nostitko lautasta käsin samalla kun starttasit?

Oletkos jo vaihtanut sytkänvahvarin?

Joku voisi neuvoa miten hall anturin toiminta testataan?

Muistaakseni jos ohjauspaineensäädin hajoaa, kalvo rikki tai jtn, niin ohjauspaine häviää. Tällöin kone saa liikaa soppaa. Tän vois joku vahvistaa kun en ole ihan varma.

Kirjotappas vielä lista mitä olet tarkistanut ja vaihtanut.
Ei voi olla enää montaa mahdollista vikakohtaa

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 23.8.2006 9:42

Eli nyt autoon on vaihdettu siirtopumppu,painepumppu,uusi bensansuodatin,virranjakajankansi ja pyörijä. Eilen kun sitten katsottiin sitä bensansaantia niin otin määränjakan päältä 2 pulttia auki ne mitkä menee suoraan suuttimille ja kokeilin käynnistää,ei tosiaan tullut tippaakaan bensaa. En tiedä voiko sitä noin sitten testata vai pitääkö ottaa suuttimet irti ja kokeilla niin. Missä tuo bensapaineensäädin sijaitsee ja millä sen voi testata. Ja niin varaaja ei nyt ole kiinni siellä painepumpun vieressä.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 23.8.2006 11:20

Joku voisi neuvoa miten hall anturin toiminta testataan?

Hall-anturille menee maa ja 12 volttia ja lähtee signaali (kanttiaaltoa). Elikkäs, signaali lähti muistaakseni keskimäisestä johdosta.
Joskus olen kuullu huhuja, että hall-anturin toiminnan voisi testata ledillä ja etuvastuksella siten, että ledin pitäisi vilkkua, jos anturi toimii. Ledin jalka siis laitetaan signaaliin ja riippuen ledin suunnasta etuvastuksen toinen jalka maan tai 12 V:n nastaan. Tässä siis hall-anturille menevän johdon pitäisi olla paikallaan. Vastuuta en ota, jos tuollainen kytkentä lopullisesti hajoittaa hall-anturin tai ECUn, kun en ole tuota koskaan kokeillut.
Paras vaihtoehto olisi mitata skoopilla hall-anturin signaalia.
Digifantissa melko selvältä tapaukselta hall-anturi vaikutti siinä vaiheessa kun kipinää ei tullut, eikä bensaa eikä kierroslukumittari värähtänyt mihkään startatessa. Lisäksi myös MFA:n diagnostiikka näytti kierroksiksi muistaakseni 1:tä koko ajan.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 23.8.2006 12:07

Niin tosiaan tuskin tuo hall-anturi on rikki kun ei bensaa tule määränjakajalta ulos.. Vai millä tuo jakaja toimii koska mitään sähköjähän sinne ei mene.. Onko jakaja voinut ottaa esim.Ilmaa sinne ja sen takia ei nyt toimi.. Ja mistä noita jakajia voisi kysellä? En kyllä osta vielä sitä jos olisikin jotain muuta..

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.8.2006 12:23

Testaa vielä toi bensan tulo näin:

- Vedä katkaisijalla oleva virtapiuha suoraan pumpun + napaan
- Nykäse suuttiemt irti, laita pulloihin
- Ota ilmanmäärämittarin päältä kumitötsä pois.
- Pistä kaveri puikkoihin starttaa, samalla pumpulle virtaa
- Nosta kädellä ilmanmäärämittarin lautasta.
- Bensaa pitäisi suihkuta pulloihin.

Uusi virtapiuha sen takia että voidaan elimonoidan volttien puutteesta johtuva liian pieni paine. Nosta vaikka ilmanmäärämittarin lautasta ensin magneetilla niin saat sormet väliin.

Jos bensuunia suihkuilee niin suosittelen sytkäpuolen tarkistamista.

- Hall anturi
- sytkänvahvistin
- jne

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 23.8.2006 12:53

Ai näissä on joku ilmamäärä jutska.. Jos joku viel laittas kuvan konehuoneesta ja vaik numerot kaikkiin missä on mitäkin niin ei tarvis arvuutella.. Pääsen sit kokeilemaan...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.8.2006 14:38

K-jetissähän ei bensapumput pyöri jos ei saa herätettä sytkäpuolelta. Omassa hall-anturi meni pimeeksi, niin vain virrat päälle laitettaessa pumput pyörähti vähän aikaa.
Ja hall anturi ei menny kerralla pimeeksi, vaan pätki kylmänä, lämpösenä, ei starttannu kunnolla yms kaikkia muita sekalaisia oireita.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 24.8.2006 8:06

Eilen taas ihmeteltiin.. Tuli huomattua että eipä se painepumppu pyöri.. Releet ehjät ja sulakkeet.. Käytetyn kun ostin täytyy nyt sit etsiä uus.. Löin suoraan virtaa vanhalle pumpulle akkulaturista ja se kyl rupeaa huutamaan.. Sitten mittasin mitä sinne painepumpun liittimeen tulee virtaa niin yleismittari näytti vajaa 11volttia..

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 24.8.2006 20:09

no niin eli täänäänsit auto ylös ja uusi akku auton viereen siitä suoraan puihat painepumpulle ja katohan pummpu pyörii.. ei kunkoittamaan käyntiin ja lähtihän se.
mutta mites nyt se "pistoke" mikä tulee sinne painepumpulle katsoin mitä siihen tulee virtaa kun laitaa avaimen virtaasentoon näyttää 10.89 noin 1 sekunnin verran ja menee nollaan siirtopumppu kyllä pyörii sen n.5 sek. elikkäs mistä sinne painepumpulle menee virta ja kuuluuko painepumpun pyöriä kokoajan kun auto on käynnissä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.8.2006 20:14

Pumppu pitäs käydä kun se saa sytkältä pulsseja. Samaten se käy just hetken ku sytkä laitetaan päälle.

Olisko jostain poikki se signaalijohto...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 24.8.2006 20:15

Onhan se hall-anturin toiminta nyt varmasti tarkastettu?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 24.8.2006 20:27

sytkältä? ahaa mikähän niistä johdoista niinpääsisin katsomaan ja tuo kun on vielä tekniikan vaihto niin voi olla kiva homma olisiko jollain jotain kaaviota

Onhan se hall-anturin toiminta nyt varmasti tarkastettu?

ja en ole tuota hall-anturia katsonut kun päällisin puolin että liittimet ovat hyvännäköiset. ja vaikuttaa hall-anturi siihen painepumpun toimintaan?

motonetistä kyselin tuota abturia ei ainakaan mikä kovin kallis osa ollut jotain reilu 30e kannaatko se ostaa vai hakea suoraan merkkiliikkeestä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.8.2006 20:30

Tuskimpa se vika tuossa hall-anturissa on, jos se kerta oli jo käynnissä.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 24.8.2006 20:42

itse jotain linkkejä löysyin kun haulla etsin, mutta ei kyllä ole apua itselle yhtäänniistä kun löydä/osaa etsiä oikeaa kaaviota.. ja sinnehän painepumpulletulee 4 johtoa mihin ne menee sieltä jotain ainakin on sulakerasian yläpuolella releen takana kun releen ottaa irti kumpikaan pummpu ei pyöri.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.8.2006 0:17

Tais vielä olla niin että jonnekin ohjausboksille menee sytkäpulssit ja se purkki sit vasta ohjaa pumpun relettä...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.8.2006 8:48

Käsittääkseni tuo "sytkän pulssi" mistä te puhutte tulee juurikin hall-anturilta, tai ainakin sen toiminta vaikuttaa pulssin syntymiseen.. (voin kyllä olla väärässäkin)

Hall-anturin liittimen keskimmäisestä nastasta voi mitata yleismittarilla, muuttuuko jännite kun jakajaa pyörittelee. Signaali alhaalla on siis jännite nollassa, ylhäällä jännite on jotain väliltä 5..12Vdc.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 25.8.2006 8:58

Tuomaspa on oikeassa. hall-anturilta saadaan pulssi (ja tieto kampiakselin asennosta tai sen muuttumisesta), jonka avulla sitten puuhastellaan jossain mustassa laatikossa haluttu sytkän pulssi ja pa-pumpulle myös käsky pumpata jne. Elikkäs harvoinpa pa-pumppu on käynnissä hetkeä pidempää, jos kampiakseli ei pyöri.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 25.8.2006 9:21

Elikkä täytyy testata nyt hall-anturilta menevä johto syttyyksikölle onko se ehjä ja sitten sieltä oleva johto releelle jos johdot on kunnossa niin vika on joko anturissa tai yksikössä, ymmärsinkö oikein? Täytyy käydä hakemassa korjausopas tai jostain saada kaavio mistä tietää ne johtojen värit ym.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.8.2006 9:49

Aloita ekana mittaamalla antaako hall-anturi sähköä niinkuin tuossa aiemmin selitin.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 25.8.2006 9:59

Elikkä virtaavaimesta virrat päälle ja käsin pyörittää siitä jakajasta? Samalla yleismittarilla mittaan. Pitäisi siis näyttää 0 ja kun pyöritän käsin niin jotain 5-12 väliltä?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 25.8.2006 10:10

Jännitteen pitäs olla siis virranjakajaa pyöritettäessä välillä 0 V ja välillä sit 5-12 V riippuen siitä onko hall-anturin välissä metalli vai rako.
Itse epäilen että hall-anturi toimii, jos sä sen käyntiin sait ohittamalla pa-pumpun releen. Vika voipi olla siis siin pa-pumpun releen ohjauksessa tai releessä.

Miko Kyllönen
-
Viestit: 54
Liittynyt: 21.4.2006 14:14

ViestiKirjoittaja Miko Kyllönen » 25.8.2006 11:09

ohjainlaitteelta lähtee punakeltainen (napa 10) johto pumpun releelle ja hallillta tulee ohjainlaitteelle puna/musta (napa 15), vihreä (napa 9) ja ruskea/valkoinen johto (napa 7).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.8.2006 15:24

Jos pumppu surahtaa virrat päälle laitettaessa niin eiköhän rele oo ehjä?

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 25.8.2006 16:50

se pummu ei hurahda päälle tai siis en ainakaan tunne kun siitä otan kiinni virtaa sinne liittimelle tulee kyllä se 10.89v n. 1 sekunnin verran, siirtopumppu tankin sisällä kyllä hurahtaa päälle ja pyörii sen n.5 sek
lähden tästä kohta puoliin tallille tutkimaan ne johdot sieltä hall-anturilta boxille ja sieltä releelle..katotaan nyt...pistäkää nyt nopeasti vielä jotain neuvoja jos tuleemieleen ennenkuin lähden sinne!

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 26.8.2006 13:15

no niin sieltä oli johto poikki takaluukun puoleta sinne painepumpulle tai siis niin hapettunu ettei toiminu uudet johdot ja sehän oli siinä..

mutta nyt sitten aivan järjetön ventiilien rallatus vaan alko kun pisti koneen käymään ja ajattelin juu menee hetki kun menee öljyt yläpäähän mutta ei. 10min annoinkäydä ja annoin kaasua ei mitään vaikutusta. eli mikäs nyt?

virranjakaja oli pois tissapäivä kokonaan akselia möten voiko johtua siitä että se on väärässä asennossa tai jotain. vai johtuuko edes sytytysennakosta?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 26.8.2006 14:09

ettei moottori nakuta nyt väärän sytkäajoituksen vuoksi? tai muuten huonon seoksen tm. takia?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 26.8.2006 16:55

Sytkä kannattaa tosiaan käydä tarkastamassa jossain ja uudet öljyt koneeseen ellei ne oo just vaihdettu.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 26.8.2006 22:09

nyt toimii!! laitoin äymäänvaan ja odottelin hetken niin nakutus loppu oli varmaan nostajat vaan niin kuivat kun auto seissyt niin kauan nyttoimii loistavasti!
kiitos kaikille avusta!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa