81kw passattiin tehoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nokitus
-
Viestit: 124
Liittynyt: 21.6.2005 12:40

81kw passattiin tehoa

ViestiKirjoittaja nokitus » 14.8.2006 20:37

sutii
Viimeksi muokannut nokitus, 12.3.2015 20:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.8.2006 21:49

Joka tapauksessa joutuu ahtimen vaihtamaan, ainoa suoraan sopiva on PD130:n turbo 038 145 703G, siihenkin tarvii ahtoletkun adapterin, löytyy täältä.

Suutimiksi joko PP502 ja ohjelmalla lisää syöttöä ja sopivasti ahtoja (1,3).

Tai sitten Race520 suuttimet jos jostain saat ja ahtojen bleedaus 1.3 bar, ei tarvii ohjelmaa muokata.

Nestepäätä ei tarvii noille tehoille vaihtaa, jos ei välttämättä halua.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 15.8.2006 11:06

Kestääkö AFN:n vakiokytkin tuon virityksen?

PD130:n ahdin on jo paikoillaan... suuttimia huutais... Freakilla tiedossa raceja?

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 15.8.2006 19:29

Ehjä kytkin kestää, 450tkm ajettu ei..

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.8.2006 19:48

Taitaa suomesta muutamat racet vielä löytyä, saatavuus heikko.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 23.8.2006 14:09

Mites mulla kun huomenna tehdään kaupat 110.hv:n Passatista johon laitettu
pp520 suuttimet asennettu + 11mm nestepää.

Mikäs olis seuraava järkevin viritys, EGR:n tulppaamisen jälkeen? Turbo vaihtoon, uusi ohjelma Karalalta, isompi välijäähy vai avarampaa putkistoa alle?

Ajoa tulee vuodessa 50.000km joten tehoja tekis mieli lisää, mutta ei kestävyyden kustannuksella.

Minkälaisia tehoja/vääntöjä tuo vakio kytkin kestää.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 23.8.2006 14:40

isotpojat sanoo että turbo, välijäähdytin sekä softa. ekä se avarampi putkistokaan kauhean paha ole.

jos (ja kun) haet karalalta softan muista ilmoittaa että ajat paljon ettei ota viimeisiä mehuja koneesta jolloin se kestää ihan hyvin.

Karalalta sai myös valeon kytkinpakettia johonkin 400e hintaan (muistaakseni!!) joka kannattaa myös vaihtaa tuossavaiheessa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 23.8.2006 15:40

Entä rasittaako nuo pp520 suuttimet asennettu + 11mm nestepää jotenkin konetta+vakioturboa?

Tai toisin kirjoitettuna että onko mitään haittaa jos ajelen nykykoneella hetken ja vaihdan turbon myöhemmin? Kukkaro kun ei anna myöten laittaa turboa, välijäähyä,putkistoa ja kytkintä kerralla uusiksi.

Jos vaihdan putkisto avarampaan=paremmin virtaavaan niin silloin pakopaineet putoaa, olenko oikeassa? Ja vastaavasti turbolle kohdistuva rasitus pienenee... eikös se näin mene?

Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku osaa/jaksaa vastata, kun suoranaista vastausta ongelmaani tuolla haulla en löytänyt.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 17.11.2013 9:17

Mihin tehoihin pelkällä evryllä ja ahdon nostolla pääsee?

Onko toi PD130 ahdin sama kuin 2.5 TDI (A6 mk1) ahdin, kun osaanumerolla löytyy semmoisia lähinnä.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 17.11.2013 14:26

Ahtoa ei saa mekaanisesti nostettua (no ilmeisesti bleedauksella voisi jotenkin, mutta kuinka hallitusti?) ja pelkällä syötön lisäyksellä puhutaan varmaan 10-15 hevosvoimasta maksimissaan?

PD130 turbolla tarkoitettaneen gt1749v:tä jossa riittää tuotto 170-180 heposeen? PD150 ahtimessa (loppupääte VB) sitten 200 polleen?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 27.11.2013 23:35

Passatin AFN koneen kaveriksi sopii suoraan Audin (ainakin A4) 2.0 TDI 170hv KKK ahdin. Siinä on ahtoputken lähtökin valmiiksi klemmariliitoksella. Riittänee sinne 200hv korville?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa