Käykö Vento -95 kone passat-91:een 1.8i

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

drunkenmaster
-
Viestit: 58
Liittynyt: 17.9.2004 21:42

Käykö Vento -95 kone passat-91:een 1.8i

ViestiKirjoittaja drunkenmaster » 22.8.2006 18:03

tarviis löytää uus kone -91 passattiin ku vie ölkkiä ihan v...sti
löysin taydellisen 1.8 ykspiste ruisku koneen joka on -95:sta ventosta
mahtaako olla sama kone ku passatissa
et käy suoraan keulalle ja laatikkoon??? ja piuhat on samallalailla???

Kiitän!

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 22.8.2006 19:24

Et sattuis tietämään moottorien koodeja? Koodit voi olla täysin samat tai erilaiset, mutta kyllähän se vaihto todennäköisesti onnistuu melko pienellä työllä.

drunkenmaster
-
Viestit: 58
Liittynyt: 17.9.2004 21:42

ViestiKirjoittaja drunkenmaster » 22.8.2006 19:55

venton kone AAM ja passatin ilmeisesti RP
kattelin tuolta teksteistä ni teho eroa ainakin näkyy olevan vieläpä huonompaan suuntaan:(

Missä muissa autoissa on ollu RP kone
muistelin vaan et oliko mk2 golffissa RP se 1.8?
onkohan eroa kaasari koneen ja 1pisteruiskun välillä?
aattelin et jos äkkiä löytäs halvalla 1.8 koneen ja heittäs ruiskun paikalleen?

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 22.8.2006 21:26

Eikös rpole mono-jetronic ja aam mono-motronic? eli ruisku ja sytkä hieman erilaiset. eli helpoimmalla selviää kun ottaa vanhasta ruiskun ja virranjakajan. Peruskone kai on lähes sama joten vanhasta kun ottaa eroavia osia niin kyllä sen sopimaan saa ilman suurempia ongelmia.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 22.8.2006 22:07

RP tilalle sopii hyvin mikä vaan 1.8 8v kone näistä vähä vanhemmista, ei se oo iha nii tarkkaa vaikka jonku kaasarikoneenki sinne heittää kunha ruuvaa vaa ruiskun ja muut siitä alkuperäsestä, ne lohkot ja kannet o samaa valua ollu melkolailla aina. Se RP on 9 puristuksilla ja muut o 10, mutta ei siitä oo mitää haittaa normissa ajossa ku ei täällä millää 91 oktaanisella tarvii ajella. ABS on hyvä kone 3-koppaisesta golfista, GU ym. o hyviä koneita vanhoista kakkoskoppaisista kaasaripeleistä. 3-koppaisten koneissa o eroja mm. huohottimessa joka lähtee siitä missaä RP:ssä ja muissa vanhemmissa o mekaaniselle bensapumpulle paikka (tosin tulpattuna rp:ssä), mutta muute nuo o iha 1:1 vaihtokelpoista romua.

Monojetronic ja monomotronic (vw 1.8 8v koneissa) o samanlaiset ruiskumurikat siinä imusarjan päällä, tosin niissä o pieniä eroja ihan golfissa ja passatissaki rp moottoreissa.. se kaasuvaijerin paikka, bansaletkuliittimet. ym. mutta sopivat sähköliittimilleen ristiin ja toimivat suoraan. mutta sitte tosiaa virranjakaja pitää olla siitä mallista mistä se on se boksi ja johtosarjakin.

drunkenmaster
-
Viestit: 58
Liittynyt: 17.9.2004 21:42

ViestiKirjoittaja drunkenmaster » 23.8.2006 15:44

Kiitos tiedoista!
Tilasin jo hätäsenä RP:n 140 tkm ajetun 500e:(
ku ois malttanu ni ois varmaan täältä löytyny aika paljon halvemmalla

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 23.8.2006 16:36

jonkinlaisen kansijumpankin olis tehny tuolla rahalla, olettaen että vika öljynkulutukseen olisi kannessa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa