Mk1 taka-akselin kumipuslat, mistä ?
Valvoja: ffp jäsenet
Mk1 taka-akselin kumipuslat, mistä ?
Ja taas kysellään ...
Projekti-Ykköskoppaan pitäisi vaihtaa ne kumipuslat, joiden avulla se taka-akselimysteerio kiinnitetään siihen auton koriin kiinni. Okei, osien asentamisesta (varsinkin kakkiksen puslien) täällä on puhuttu paljonkin, eikä asentaminen pelota, eikä ihmetytä. Ongelma on se, että mistä noi kumipuslat/helat/laakerit - wtf niiden oikea nimi onkaan - saa ? Paikalliset ei_VW-liikkeet myy "ei oota". Marmoritiskiltä en ole vielä kysellyt. Ehdotuksia hankintapaikaksi ?
Motonetin luettelosta löytyy seuraavaa,mahtaako olla oikea kikkara :
TAKATUENNAN HELAT VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Hinta / 1 kpl
Golf I 74--83 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . . 18-1179 3.70 ?
Golf II 83--91 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . 18-1250 19.50 ?
Mikä selittää tuon jumalattoman hintaeron ykkösen ja kakkosen osien välillä ?
("Kerroin" on kuitenkin 5.27... :D)
Kiitos avusta taas kerran !
Projekti-Ykköskoppaan pitäisi vaihtaa ne kumipuslat, joiden avulla se taka-akselimysteerio kiinnitetään siihen auton koriin kiinni. Okei, osien asentamisesta (varsinkin kakkiksen puslien) täällä on puhuttu paljonkin, eikä asentaminen pelota, eikä ihmetytä. Ongelma on se, että mistä noi kumipuslat/helat/laakerit - wtf niiden oikea nimi onkaan - saa ? Paikalliset ei_VW-liikkeet myy "ei oota". Marmoritiskiltä en ole vielä kysellyt. Ehdotuksia hankintapaikaksi ?
Motonetin luettelosta löytyy seuraavaa,mahtaako olla oikea kikkara :
TAKATUENNAN HELAT VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Hinta / 1 kpl
Golf I 74--83 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . . 18-1179 3.70 ?
Golf II 83--91 Takapalkin--tukivarren hela (2/auto). . . . 18-1250 19.50 ?
Mikä selittää tuon jumalattoman hintaeron ykkösen ja kakkosen osien välillä ?
("Kerroin" on kuitenkin 5.27... :D)
Kiitos avusta taas kerran !
-
- -
- Viesti:
Kävin tänään itkemässä kovaa kohtaloa marmoritiskin äärellä paikallisessa VW-putkassa.
Puslia saa, tilaamalla. Toimitus Saksasta kestää abaut pari viikkoa. Ja mikä parasta, puslat ei kustanna tinkaamisen jälkeen kuin 83 euroa per kappales. :[ Loistavaa, arvata saattaa, että tilaamatta jäi.
Revitään nyt nuo vanhat ensin vekes ja ihmetellään sitten mahdollisia powerflexejä tmv. tai sitten sorvataan itse uretaanista. -> liekö tuo itse tekeminen käytännössä mahdollista, tietääkö kukaan ?
Puslia saa, tilaamalla. Toimitus Saksasta kestää abaut pari viikkoa. Ja mikä parasta, puslat ei kustanna tinkaamisen jälkeen kuin 83 euroa per kappales. :[ Loistavaa, arvata saattaa, että tilaamatta jäi.
Revitään nyt nuo vanhat ensin vekes ja ihmetellään sitten mahdollisia powerflexejä tmv. tai sitten sorvataan itse uretaanista. -> liekö tuo itse tekeminen käytännössä mahdollista, tietääkö kukaan ?
-
- -
Uretaania pystyy kyllä sorvaamaan, joskaan raaka-ainekaan ei mitään ilmaista ole. Sorvatessa täytyy käyttää äärimmäisen terävää, esim. pikaterästerää. Jotkut ovat kuulemma jäädyttäneet tankoa ennen sorvausta, itse en niin tehnyt. Ikävää tavaraa sorvata kyllä, mutta onnistuu kun ottaa rauhallisesti. :)
Juu tuo uretaanin sorvattavuus oli tunnettu työelämän kokemuksien perusteella. Lähinnä ajattelin tuolla valmistettavuudella sitä, että onnistuuko tehdä sorvaamalla, vai onko puslassa sellasia muotoja, jotka edellyttää joko valamista tai jyrsimistä useammalla kuin "kolmella akselilla".
Jos Autovaruste.netin ja Hotcarsin hinnat on oikein, niin itse valmistamisesta menee kyllä pohja pois. Ei tuohon hintaan kannata ruveta itse kyttyröimään.
Pitänee huomenissa soitella ja kysyä saatavuutta.
Jos Autovaruste.netin ja Hotcarsin hinnat on oikein, niin itse valmistamisesta menee kyllä pohja pois. Ei tuohon hintaan kannata ruveta itse kyttyröimään.
Pitänee huomenissa soitella ja kysyä saatavuutta.
Minä tilasin kakkakoppaan taakse uretaanipuslat englannista http://www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php?cPath=533_741_761 Tuolta on tullut tilattua muutakin kamaa golffiin mm. Magnecor sytysjohdot. Toimitusajat lyhyet jos vertaa kotimaisiiin firmoihin, maksut hoituu Visa/Visa Electron yms.
Kävinpähän hakemassa puslat postista äskettäin.
Identtinen paketti tuon Loputtoman Vihan postaamassa kuvassa esiintyvän yksilön kanssa. Kustansi postiennakkokuluineen 36.90 euroa. Orkkispusliin verrattuna säästöä kertyi siis noin 130 euroa. Eihän noita tietenkään orkkisosiin saa verrata, mutta kuitenkin.
Jospa viikon päästä pääsis tappelemaan noita pulikoita tuonne auton alle.
Identtinen paketti tuon Loputtoman Vihan postaamassa kuvassa esiintyvän yksilön kanssa. Kustansi postiennakkokuluineen 36.90 euroa. Orkkispusliin verrattuna säästöä kertyi siis noin 130 euroa. Eihän noita tietenkään orkkisosiin saa verrata, mutta kuitenkin.
Jospa viikon päästä pääsis tappelemaan noita pulikoita tuonne auton alle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”