nelosgolffin alustasarjat vertailuun!
Valvoja: ffp jäsenet
nelosgolffin alustasarjat vertailuun!
Käyttäjien kokemuksia kaipailisin, että mikä se ois sellanen hyvä korkeus/jäykkyys säädettävä alusta sarja, jolla säilyis es jonkinlainen ajomukavuus esim. 18" vanteiden kanssa ja laskettuna sillee sopivasti.
Boraan olisi tarkoitus kanssa alustaa laitella, mielessä on lähinnä pyörinyt Koni Sport Kit. Kenelläkään tuosta pidempiaikaisia kokemuksia?
Itse olen paria autoa Konin keltaisilla ajanut ja tykkäsin kyllä.
KW:n iskareista (kiinteän sarjan) on vähän huonoa kokemusta, 15tkm jälkeen alkoivat kolistamaan.
Itse olen paria autoa Konin keltaisilla ajanut ja tykkäsin kyllä.
KW:n iskareista (kiinteän sarjan) on vähän huonoa kokemusta, 15tkm jälkeen alkoivat kolistamaan.
Lainaan topiccia.
Onkohan kellään tietoa että onko KW Variante 1:sen säätövaraa muutettu jossain vaiheessa valmistusta, kun oon nähnyt kuvia joissa borassa/ IV golffissa on KW var1 ja on huomattavasti alempana kuin omani jota on madallettu niin paljon kun tuolla setillä pystyy.
Harmittaa sinällään, muuten todella hyvä alusta mutta pari senttiä saisi lisää madaltua..
Onkohan kellään tietoa että onko KW Variante 1:sen säätövaraa muutettu jossain vaiheessa valmistusta, kun oon nähnyt kuvia joissa borassa/ IV golffissa on KW var1 ja on huomattavasti alempana kuin omani jota on madallettu niin paljon kun tuolla setillä pystyy.
Harmittaa sinällään, muuten todella hyvä alusta mutta pari senttiä saisi lisää madaltua..
Jep..tuo KW variante 1 on vissiinkin lähes sama(ainakin iskareiden osalta), kun mulla alla oleva Eibach Pro Street S.Asiaan, eli olen lukenut samaa eli porukoilla ei aina säädettävälläkään alustalla tunnu saavan autoaan tarpeeksi matalalle, kun taas itsellä kotteron sais niin matalaksi, että ajeleminen olis kesälläkin tuskaista.Omaa rotteloani on nostettu nyt kolme kertaa(senttejä kerrallaan) ja vielläkin on varsinainen "lintta"..vieläkin täytyy nostaa, että ajeleminen talvella olis mieluisaa.En tosiaan valita kohtaloani, mutta joitakin eroa noissa "säädettävien" eri vuosimalleissa tuntuis olevan..vai onko?
Itse olen sitä mieltä että, ainakin KW:n tolpissa kierteiden määrä vaihtelee ja taka-akselin säätöpalikkaa on eri kokoisina.
Edessä mulla on varaa tiputtaa ja nostaa niin paljon että autolla ei voi ajaa. Takana taas on vaivaiset 2cm varaa säätää korkeutta, se musta kierre osa on juuri ja juuri 1cm sitä violettia mutteria korkeampi. Mitä taas kuvia kaivellut muualta, niin joillakin on takana säätövaraa ainakin 3 kertaisesti sen mitä mulla.
Edessä mulla on varaa tiputtaa ja nostaa niin paljon että autolla ei voi ajaa. Takana taas on vaivaiset 2cm varaa säätää korkeutta, se musta kierre osa on juuri ja juuri 1cm sitä violettia mutteria korkeampi. Mitä taas kuvia kaivellut muualta, niin joillakin on takana säätövaraa ainakin 3 kertaisesti sen mitä mulla.
Onko kokemuksia In Pro Dynaridestä, Hiltrackista (=Premium Tech ja Lowtec, Vmaxx) sama sarja erinimellä, tai Supersportista, tossa supersportissa on 2 vuoden takuu ja hiltrackissa puolen vuoden...Hinta eroa 135e...
Joku sanoi joskus täälä että tuo supersportti olis aika löysä, radalle varsinkin.
En mä nyt mitään täysin kovaa haekkaan mutta ettei sitten ole aiva suolesta...
Onko tuo Supersportti FK:n?
Joku sanoi joskus täälä että tuo supersportti olis aika löysä, radalle varsinkin.
En mä nyt mitään täysin kovaa haekkaan mutta ettei sitten ole aiva suolesta...
Onko tuo Supersportti FK:n?
Mulla oli muutaman kuukauden Borassa alla FK:n AK sarja. Se oli liian pintakova, jousti aivan liikaa ja kaikki paikat tärisi ja hakkasi epätaisella tiellä.
Lowtec säädettävää kokeillut, vaikka alusta oli säädetty ihan ylös renkaat hinkkasi kaariin ja sisälokasuosiin.
Nyt alla KW V1 ja olen todella tyytyväinen.
Veljellä oli Audissa FK:n Highsport, josta tuli mehut pihalle muutaman kuukauden päästä.
Lowtec säädettävää kokeillut, vaikka alusta oli säädetty ihan ylös renkaat hinkkasi kaariin ja sisälokasuosiin.
Nyt alla KW V1 ja olen todella tyytyväinen.
Veljellä oli Audissa FK:n Highsport, josta tuli mehut pihalle muutaman kuukauden päästä.
Viimeksi muokannut Velho, 8.2.2007 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kw:ltä tuli nyt normaalien variante sarjojen lisäksi kaksi uutta korkeussäädettävää alustaa. Mukavuuteen painottuva Street Comfort ja sitten rata-ajosta pitäville Club Sport
http://kw-suspensions.de/en/30_Products ... /index.php
Club Sport kuulostaa mielenkiintoiselta. Missään vaan ei ole hinnastoa vertailuksi. Onko muuten nuo KW vaimennuksen säätö nupilla iskarin yläpäästä vai tolppa irti-tyyliin?
Menee vähän ehkä offtopikiksi, mutta missäs muissa alustasarjassa on ns. pikasäätö? Korkeussäädöllä ei nyt niin väliä, mutta vaimennusta olisi hyvä saada nopeasti säädettyä alta viiden minuutin :) KoniSport sarjassahan on, mutta perustuuhan KWtkin Konin iskareihin. FKlla on edition malli josta mainitsin toisessa topikissa, mutta kokemuksia ei taida olla. Monroella AZX mikälie versiossa on säätö tolpan kyljessä, mutta onkohan pilipalisysteemi? Kertokaas nyt että pääsen valitsemaan alustasarjaa kesän ratapäiviä varten ;)
Edit: korjataanpas tuota Monroe AZX:aa :) Eli kyseessä on KYB merkkinen jossa AGX mallissa on säätö tolpan kyljessä. Kai joku sellaista kokeillut??
Menee vähän ehkä offtopikiksi, mutta missäs muissa alustasarjassa on ns. pikasäätö? Korkeussäädöllä ei nyt niin väliä, mutta vaimennusta olisi hyvä saada nopeasti säädettyä alta viiden minuutin :) KoniSport sarjassahan on, mutta perustuuhan KWtkin Konin iskareihin. FKlla on edition malli josta mainitsin toisessa topikissa, mutta kokemuksia ei taida olla. Monroella AZX mikälie versiossa on säätö tolpan kyljessä, mutta onkohan pilipalisysteemi? Kertokaas nyt että pääsen valitsemaan alustasarjaa kesän ratapäiviä varten ;)
Edit: korjataanpas tuota Monroe AZX:aa :) Eli kyseessä on KYB merkkinen jossa AGX mallissa on säätö tolpan kyljessä. Kai joku sellaista kokeillut??
Viimeksi muokannut TiPu, 10.2.2007 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tos on IV Golf GTI KW:n v1:llä. Takaa tiputettu niin paljon kun saa ja edestä ois maksimissaan sentti varaa tiputtaa mut ottaa vetari kiinni terävis pompuis ainakin vakaajaan ellei jopa runkopalkkiinkin.
http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg
http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg
Itellä spaxin kynäsarja Rallyracesta. Saa kyllä sen verran alas että mulle riittäpi, itellä säädetty vähän yli puoleen väliin säätövarasta (kesällä) ja tuntuu et siinäkin on käyttömukavuus kaukana..
Alusta ehkä hieman pintakova mutta on kyllä sitten muuten todella jämäkkä..
Ei ehkä mukavuudenhaluiselle.. Pikemminkin raakaan menoon..
Alusta ehkä hieman pintakova mutta on kyllä sitten muuten todella jämäkkä..
Ei ehkä mukavuudenhaluiselle.. Pikemminkin raakaan menoon..
On siis ihan korkeus ja jäykkyys säädettävä alustasarja. Paketti sisältää jouset ja iskarit ja säätöavaimet jne.. jne..
Jäykkyydensäätö edessä iskarin yläpäästä ja takana iskarinalapäästä, sivusta.
Hintaa n. 1000 ekua, mielestäni ihan hyvä hintalaatusuhde jos hieman jämäkämpi alusta käy.
Firma oli: Rally Race Fin Oy Tuusula
Jäykkyydensäätö edessä iskarin yläpäästä ja takana iskarinalapäästä, sivusta.
Hintaa n. 1000 ekua, mielestäni ihan hyvä hintalaatusuhde jos hieman jämäkämpi alusta käy.
Firma oli: Rally Race Fin Oy Tuusula
Mites jos ei halua madaltaa, vaan lisätä pelkkää jäykkyyttä niin esim. KWn sarjoissa saako auton jätettyä normaalikorkeudelle? G-IV:n 4Motionissa tuntuu että ois vähän löllykät omat jouset ja nappailee huonolla tiellä vähän kiinni pohjastaan...
Tavoite olis 3-4 henk. kuormitettuna pystyä ajamaan routavaurioteitä ja ulkonäkösyistä auto vaakatasoon tai keula himpun jopa korkeammalle ;)
Tavoite olis 3-4 henk. kuormitettuna pystyä ajamaan routavaurioteitä ja ulkonäkösyistä auto vaakatasoon tai keula himpun jopa korkeammalle ;)
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
- Viesti:
Liippaa niiin läheltä, että kysytään tässä.
Onko kokemusta Intraxin -40mm jousista Golf IV GTI:n vakioiskareiden kanssa? Tarkoitus oli pitää jopa vanteetkin vakiona, mutta pakko saada uudet vanteet joten madalluskin tulee kyseeseen.
Tulee ajettua melkoa paljon työn takia, joten ei viitsi mitään kivirekeä rakentaa keskustan mukulakiville. Vanteiksi tulee 8*18 tai 8,5*18, renkaat ehkä jotain 225/40 luokkaa...
Onko kokemusta Intraxin -40mm jousista Golf IV GTI:n vakioiskareiden kanssa? Tarkoitus oli pitää jopa vanteetkin vakiona, mutta pakko saada uudet vanteet joten madalluskin tulee kyseeseen.
Tulee ajettua melkoa paljon työn takia, joten ei viitsi mitään kivirekeä rakentaa keskustan mukulakiville. Vanteiksi tulee 8*18 tai 8,5*18, renkaat ehkä jotain 225/40 luokkaa...
-
- -
Noniin elikkä pitäis hommata kanssa jonkin suht.edullinen coil-over alusta Golf iv Tdi:hin.
Olen miettiny FK highsportteja,Weitec Hicon GT:tä ja Supersportteja.
FK:sta olen täältä lukenu että vois olla kohtuu laadukas hintaansa nähden ja toimii ympäri vuotisessa käytössä kun suojailee kierteet?
Mutta mites sen keston kanssa ko.autossa?
Ja entä nämä Supersportit?Kokemuksia ym.
Olen miettiny FK highsportteja,Weitec Hicon GT:tä ja Supersportteja.
FK:sta olen täältä lukenu että vois olla kohtuu laadukas hintaansa nähden ja toimii ympäri vuotisessa käytössä kun suojailee kierteet?
Mutta mites sen keston kanssa ko.autossa?
Ja entä nämä Supersportit?Kokemuksia ym.
Olen tässä muutamia tunteja etsinyt tältä foorumilta kysymystä sellaiseen, että: Millä halvan luokan säädettävällä alustasarjalla auton saa tarpeeksi kenttään? Neloskolffissa kun on aina ollut ongelmana se takapään madaltaminen. Olen kysellyt monilta käyttäjiltä eri alustasarjoista, joita heillä on paikoillaan mutta useimmat sanovat, että perä jää liian korkeaksi vaikkakin säädöt alimpana. Haen madallusta, jolla sellaisen 18" vanteen saa siihen kaaren tasoon/sen sisään?
Nyt paikoillaan -50mm alustasarja. Mitta pyörän navasta kaareen on 34cm sekä edessä että takaa ja tästä olisi tarkoitus saada vielä muutama pari senttiä pois. Nyt olen sulkenut ainakin Jom Rs coiloverin pois luvuista ja FK:n halvimpien sarjojen (Fk Ak..) kohdalla olen huomannut myös saman onnettoman takapään madallussäädön! Nyt siis vielä uudelleen kysymys: Millä helv'''' sarjalla minä saan tämän autoni kenttään?! Ja mielellään hintaluokka saisi olla alle 400euroa..:)
Ja kiitos, älkää ehdotelko KW:n/muiden valmistajien lähemmäs 1000euroa satseja, jotka ovat aivan liian kalliita minun rahapussilleni/kotterolleni. Mielelläni moisen sarjan laittaisin ja joskus aivan varmasti tulen laittamaankin, mutta nyt ei pysty :)
Nyt paikoillaan -50mm alustasarja. Mitta pyörän navasta kaareen on 34cm sekä edessä että takaa ja tästä olisi tarkoitus saada vielä muutama pari senttiä pois. Nyt olen sulkenut ainakin Jom Rs coiloverin pois luvuista ja FK:n halvimpien sarjojen (Fk Ak..) kohdalla olen huomannut myös saman onnettoman takapään madallussäädön! Nyt siis vielä uudelleen kysymys: Millä helv'''' sarjalla minä saan tämän autoni kenttään?! Ja mielellään hintaluokka saisi olla alle 400euroa..:)
Ja kiitos, älkää ehdotelko KW:n/muiden valmistajien lähemmäs 1000euroa satseja, jotka ovat aivan liian kalliita minun rahapussilleni/kotterolleni. Mielelläni moisen sarjan laittaisin ja joskus aivan varmasti tulen laittamaankin, mutta nyt ei pysty :)
Lueskelin noista Lowtec säädettävistä alustoista ja aika hyvää palautetta näköjään saanut. Ainakin kuulostaa niillä saavan auton tonttiin. Nyt vain on sellainen probleema, että en löydä paikkaa mistä moisia sarjoja saisi täältä Suomen maasta? Pistäkäähän toki linnkiä niin näkee vähän hintoja sun muuta!
Onko sakki ostanu haaparannasta alustasarjaa? Onko siellä mitään kauppoja jolla ois hyllys tai ees tilaustavarana joitain laadukkaampia esim. vogtland alustasarjoja?
Eikö ois tietoo kellään?
Eikö ois tietoo kellään?
Viimeksi muokannut Evokki, 9.4.2009 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä on kans itselle TDI 4Motioniin uusi alusta, alla nyt FK:n Silverline, enkä oo siihen oikein tyytyväinen, vähän turhan jäykkä omaan makuun. Haussa olisi 30-50 mm madalluksella oleva alusta, mikä ei olisi hirveän pintakova, ennemmin mukavaan päin. Säädölle ei olisi tarvista, säästäähän vähän hinnassa...
itsellä ollut nyt kuukauden Audi TT:ssä (sama pohjalevy kuin golf4) H&R monotube sport ja olen todella tyytyväinen, alusta ei ole lainkaan pintakova mutta silti jämäkkä kovaan ajoon. korkeutta on hyvin säädettävissä ja vaikka mulla on 19" alla on kyyti erittäin mukavaa.
vertailukohtana ex auton v6 4motion golfin tehdasmadallettu alusta joka oli pintakovempi kuin H&R ja silti paljon löysempi mutkissa. itse suosittelisin ehdottomasti H&R monotubea!
vertailukohtana ex auton v6 4motion golfin tehdasmadallettu alusta joka oli pintakovempi kuin H&R ja silti paljon löysempi mutkissa. itse suosittelisin ehdottomasti H&R monotubea!
Onkohan kellään kokemuksia tällasesta: http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62865
Ei hirviän hinnakas,mut tekeeköhän mitää?
Ei hirviän hinnakas,mut tekeeköhän mitää?
vw golf IV variant 4motion 96kw
Kaivataan hyväksi todettua alusta ratkaisua vw golf IV variant 4motion 96kw kotteroon.
Alusta on tällä hetkellä vakio ja tuntuu liian löysältä kiikulta.
Hakusessa hyvin hillitty madallus/ei ollenkaan jos jämäkämmällä vakaajalla ja esim. powerflex puslilla toivottu saadaan aikaan?
Liikaa vaihtoehtoja niin meinaa ihan mennä pää pyörälle tässä :D
Alusta on tällä hetkellä vakio ja tuntuu liian löysältä kiikulta.
Hakusessa hyvin hillitty madallus/ei ollenkaan jos jämäkämmällä vakaajalla ja esim. powerflex puslilla toivottu saadaan aikaan?
Liikaa vaihtoehtoja niin meinaa ihan mennä pää pyörälle tässä :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”