VW Golf III ahtaminen/koneen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf III ahtaminen/koneen vaihto
Iltaa kaikille...
Olen miettinyt jo pitkään että ahtaisinko (2.0 8v) koneen vai vaihtaako suoraan IV koppasen 1.8T koneen siihen? Eli käykö ensinnäkään tuo 1.8T III koppaiseen (vetarit, sähköt yms...)?
Saako helposti lupia?
Auto on siis VW golf III GTI 2.0 8v (color consept)
Olen todella kiinostunut jos joku vaivautuisi kertomaan jotain=)?
Olen miettinyt jo pitkään että ahtaisinko (2.0 8v) koneen vai vaihtaako suoraan IV koppasen 1.8T koneen siihen? Eli käykö ensinnäkään tuo 1.8T III koppaiseen (vetarit, sähköt yms...)?
Saako helposti lupia?
Auto on siis VW golf III GTI 2.0 8v (color consept)
Olen todella kiinostunut jos joku vaivautuisi kertomaan jotain=)?
Viimeksi muokannut GTI 2.0, 20.8.2006 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei katti vaikuta ainakaan tuohon 2.0 GTI 8v koneeseen muuta kuin pari heppaa ja kannattaako siitä maksaa sitten jotain 200 eskoa on sit oman harkinnan varassa.
Mulla on just toi kone ja kävin kysyy remmiahtimen asennusta niin kaikilla heebeleillä ja töillä sanovat et vois olla jotain 5000-6000€ väliltä riippuu et haluuks vaihtaa eri männät et saa enemmmä ahtoa. Sano et vois tulla jotain 180-240hp väliltä riippuen siitä mitä osia haluu ja miten paljon ahtoa.
Tohon vakioon 2.0 8v koneesee jos laittaa remmiahtimen niin sitä ei saa laillisesti rekkariin vaan täytys aina repii katsastukseks irti. :(
En sit osaa sanoo kumpi olis järkevämpää vaihtaa konehuoneesta kaikki vai laittaa vaan remmiahdin ja ottaa aina karsastukseen pois.
Mutta tollaista olen kysellyt ja noin mulle vastattiin.
Nokalla, nokkapyörällä ja putkistolla sain 10hp lisää tehoa, oli nyt 130hp. Lastukin on olemassa mutta en tiedä mitä siitä sitten oikeasti tulee tehoa lisää. :/
Mulla on just toi kone ja kävin kysyy remmiahtimen asennusta niin kaikilla heebeleillä ja töillä sanovat et vois olla jotain 5000-6000€ väliltä riippuu et haluuks vaihtaa eri männät et saa enemmmä ahtoa. Sano et vois tulla jotain 180-240hp väliltä riippuen siitä mitä osia haluu ja miten paljon ahtoa.
Tohon vakioon 2.0 8v koneesee jos laittaa remmiahtimen niin sitä ei saa laillisesti rekkariin vaan täytys aina repii katsastukseks irti. :(
En sit osaa sanoo kumpi olis järkevämpää vaihtaa konehuoneesta kaikki vai laittaa vaan remmiahdin ja ottaa aina karsastukseen pois.
Mutta tollaista olen kysellyt ja noin mulle vastattiin.
Nokalla, nokkapyörällä ja putkistolla sain 10hp lisää tehoa, oli nyt 130hp. Lastukin on olemassa mutta en tiedä mitä siitä sitten oikeasti tulee tehoa lisää. :/
Joo o... Eihän tuo mekaaninen ahdin maksa kuin n.300e ja voihan sen itsekkin asentaa että ei tarvitse liikkeeseen viedä?
Tarvitseeko puristuksia pudottaa?
Ja varmaan alakerta ja männät kestää 0,6/0,8 ahdot? eli saisi semmoisen +165 hp?
Ja olisi sen verran harvinainen tuo color consept että ei tekisi myydä heti... 3 vastaavaa on tullut löydettyä suomesta....?
Tarvitseeko puristuksia pudottaa?
Ja varmaan alakerta ja männät kestää 0,6/0,8 ahdot? eli saisi semmoisen +165 hp?
Ja olisi sen verran harvinainen tuo color consept että ei tekisi myydä heti... 3 vastaavaa on tullut löydettyä suomesta....?
Googlella löytää jos vain hallitsee oikeinkirjoituksen: Colour Concept.
Ps. V8 tarkoittaa muuten kahdeksansylinteristä V-moottoria :P
Ps. V8 tarkoittaa muuten kahdeksansylinteristä V-moottoria :P
Tuo coloUr concept:han on sellainen malli, missä päällimmäisenä tunnusmerkkinä näkyy tuo väritys.. Aikas paljon sisustan osaa on maalattu auton väriin, penkit on nahkaa(?), joiden keskiosa on myös korinvärinen.. Ja eikös nuo penkit olleet vielä sporttisemmin topatut? Varusteista en niinkään tiedä, mutta erikoisen näköinenhän tuo on..
Itse olen törmännyt kahteen keltaiseen (eri autot), yhteen mintun vihreään, ja eikös täälläkin erällä ollut projektina mk3 variant 81kW TDI colour concept, juuri tuollainen mintun vihreä.. Kaippa noita värejä muitakin on kuin nuo kaksi..
[edit] Noniin, tuossa Juicen postaamassa linkissähän ne väritykset näkeekin.. Olisi kiva tietää minkä värinen auto Golf 2.0:lla on, eli kuvia kehiin!
Itse olen törmännyt kahteen keltaiseen (eri autot), yhteen mintun vihreään, ja eikös täälläkin erällä ollut projektina mk3 variant 81kW TDI colour concept, juuri tuollainen mintun vihreä.. Kaippa noita värejä muitakin on kuin nuo kaksi..
[edit] Noniin, tuossa Juicen postaamassa linkissähän ne väritykset näkeekin.. Olisi kiva tietää minkä värinen auto Golf 2.0:lla on, eli kuvia kehiin!
Niin tarkennuksena että mulla on vw Golf 2.0 GTI-Edition 8v -95 ja siihen olen sitä remmiahrinta kysynyt.
Puristussuhdetta saa laskettua männillä ainakin niin, että sais yli 1 bar ahtoa. Vakio männil voi ottaa jonku alle 0.9bar. Niin remmihän voi maksaa ton 350e mut sekin riippuu ihan mallista, koosta ja siitä mihin asti sillä haluu saada tehoja. Ja jos remmiahtimen meinaa laittaa niin siihen täytyy sit laskee laikki letkut, putket, jäähytin (mun malliin ei mahdu tarpeeksi isoa ilman teinipuskuria niin olis täytyny laittaa vesijäähdytys ja joku 5-8 litran vesi/metanoli säiliö). Että ei siitä ihan halpa sit kuitenkaa tule jos remmiahtimen meinaa laittaa.
Mutta sitähän kannattaa kysyä joltain ketä on laittanut sen todella kiinni tuollaiseen koneesen, koska mulla se jäi ihan tohon suunnittelu vaiheeseen koska maksoi niin julmetusti ja itse en olisi ainakaan osannut asentaa tuota remmiä hyvin.
Puristussuhdetta saa laskettua männillä ainakin niin, että sais yli 1 bar ahtoa. Vakio männil voi ottaa jonku alle 0.9bar. Niin remmihän voi maksaa ton 350e mut sekin riippuu ihan mallista, koosta ja siitä mihin asti sillä haluu saada tehoja. Ja jos remmiahtimen meinaa laittaa niin siihen täytyy sit laskee laikki letkut, putket, jäähytin (mun malliin ei mahdu tarpeeksi isoa ilman teinipuskuria niin olis täytyny laittaa vesijäähdytys ja joku 5-8 litran vesi/metanoli säiliö). Että ei siitä ihan halpa sit kuitenkaa tule jos remmiahtimen meinaa laittaa.
Mutta sitähän kannattaa kysyä joltain ketä on laittanut sen todella kiinni tuollaiseen koneesen, koska mulla se jäi ihan tohon suunnittelu vaiheeseen koska maksoi niin julmetusti ja itse en olisi ainakaan osannut asentaa tuota remmiä hyvin.
Tuolla projektiosiossa nimim. sergeyPRKL:llä on 1.8 8v Ventossa mekaaninen ahdin, häneltä voisi kysellä kokemuksia..
Remmiahdin = ilmastoinnin kompura otettava kokonaan pois. Tai sitten joutuu tekee isoja modifikaatioita. Tulee nimittäin tiivis tunnelma.
Kun remmiahdinsetti on valmis, auton vakioksi saattamiseen menee 15min ja takaisin laittoon 30min (Olettaen että vakio-osia ei ole särjetty). Moottori on muutoin täysin vakio, eli puristussuhde on 10:1 ja se tarvii shellin 99+ bensaa tai oktaanibuusteria, mielellään molempia. Vakiokaluilla ajelen 0,7-0,9bar ahdoilla jolloin oktaanibuusteri on välttämätön. 0,3bar paineilla riittää pelkkä 98E.
Kustannuksia tähän mennessä tullut 980€. Sisältäen kaiken ahtimesta letkuihin sekä kunnon bensapumppu + FSE/Malpassi 1:1,4 bensanpaineensäädin. IC ei oo viel (Joka on selvästi tarpeellinen), ja se on sitten lisäkuluja, mutta ajattelin että laittaisin aluks romikselta TDI:n coolerin niin sen sais bolt-on. Ja testaan sillä ja jos ei auta niin joku isompi joka sopii tonne Dietrich puskuriin joka on tulossa.
Täällä ahvenanmaalla auto on laillinen kun täällä (sikäli mikäli viitsis laittaa GTI/VR6 jarrut) nuo saastemääräykset tuli 1994.
Sanoisin vielä että minä, joka ei ikinä ennen ole ahtanut autoa, sain ahdetun auton 12 tunnissa aikaseksi siitä kun otin työkalut käteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”