Tarkoitus olisi vaihtaa huonot viikset 10v vanhasta Golfista. Kuinka hankala tuo ratti on saada irti - kannattaako suosiolla hommata joku halpa ulosvetäjäkin käsille ennenkuin hommaan ryhtyy. Mitä olette käyttäneet?
Mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon - tietty airbagin irrotuksessa varovaisuutta ja akunkenkä irti hyvissä ajoin.
G3 viiksien vaihto, ratin irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Se ratti kannattaa merkata rattiakseliin nähden, niin jää sitten samaan asentoon kun laittaa takasin.. Ite oon aina nitkuttanut sen irti, ei ole hirveästi kiinni..
Airbagia varten ohjeet sanoo että miinuskenkä irti, väh. minuutin odotus, ja sitten bägi irti.. Ite en ole noin tehnyt ikinä, eikä ole mitää vikoja ilmennyt.. Kunhan ei pidä virtoja päällä, muuten tulee ainakin vikamuistiin vika.. Irrotettu bägi tulee säilyttää "oikeinpäin", eli VW merkki ylöspäin, jos sattuu räjähtämään itekseen, niin ei lentele mihinkään..
Airbagia varten ohjeet sanoo että miinuskenkä irti, väh. minuutin odotus, ja sitten bägi irti.. Ite en ole noin tehnyt ikinä, eikä ole mitää vikoja ilmennyt.. Kunhan ei pidä virtoja päällä, muuten tulee ainakin vikamuistiin vika.. Irrotettu bägi tulee säilyttää "oikeinpäin", eli VW merkki ylöspäin, jos sattuu räjähtämään itekseen, niin ei lentele mihinkään..
Motonetin viiksi...
Laitetaans kokemus vielä tänne. Joo helppohan nuo oli vaihtaa - tosin pitkään pohdin airbagin liittimen rakennetta, että mistä nykäsee, kun vainoharhainen olen ;) Jos joku miettii tota samaa niin siitähän se koko keltainen liitinmokkula sitten irtosi suoraan vetämällä tyynymoduulista kuten pitikin. 2 liitinpiikkiä bägissä näyttää aika hennoilta, joten ei kannata kovaa väännellä sivusuuntiin.
Nyt tuli eka kokemus motonetin "laatuosista" - viikset toimi muuten kuin pitikin, ei enää mitään pätkimisiä ja oli jämäkän tuntuiset. Ainoo vaan että vilkkuviiksi ei enää palauta ollenkaan. Ja kun avasin uudelleen katsoakseni olenko mokannut, niin viiksiasetelman keskiössä oleva valkoinen kytkin ei liiku kuin sen pitäisi (jousi kait rikki).
Tosin kyllä toi noitten viiksien "hienomekaniikka" on sen verran loistokasta että ihmetellä saa miten ne orkkiksetkin noinkin pitkään kestää ;)
Laiska kun olen niin katotaan kauanko jaksaa palauttamattoman viiksen kanssa elää, mutta jatkossa pitää miettiä tarkemmin mitä motonetistä ostan.
Nyt tuli eka kokemus motonetin "laatuosista" - viikset toimi muuten kuin pitikin, ei enää mitään pätkimisiä ja oli jämäkän tuntuiset. Ainoo vaan että vilkkuviiksi ei enää palauta ollenkaan. Ja kun avasin uudelleen katsoakseni olenko mokannut, niin viiksiasetelman keskiössä oleva valkoinen kytkin ei liiku kuin sen pitäisi (jousi kait rikki).
Tosin kyllä toi noitten viiksien "hienomekaniikka" on sen verran loistokasta että ihmetellä saa miten ne orkkiksetkin noinkin pitkään kestää ;)
Laiska kun olen niin katotaan kauanko jaksaa palauttamattoman viiksen kanssa elää, mutta jatkossa pitää miettiä tarkemmin mitä motonetistä ostan.
Pienehkö nosto mutta menköön. Eli pyyhkijän viiksen vaihdoin äsken, mutta rattia irroittaessa lähti ratin takapuolella oleva kotelo irti, missä on ilmeisesti airbagin piuhaa rullattuna kerälle. Ihan sotkuks meni piuha joten rullasin sitte uudestaan kerälle sinne sisään ja jätin löysää myös. Mutta ei kotelo suostu enää kunnolla menemään paikoilleen, ja siitä johtuen syntyy pientä hankausta rattiakselin suojakoteloon. Onko tossa jotain kikkaa miten ton kotelon saa paikoilleen hyvin? *Kyseessä siis vr6:sen 4-puolainen airbagratti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa