käytin leimalla vaan eipä muka riittänyt inssin mielestä käsärissä pito tarpeeksi!jarrupalat vaihdettu uusiin kuten myös jarrusylinterit.rummut ei vielä liian kuluneet pitäisi olla,se automaattisäätö rauta on käsipelillä vedetty toiselta puolelta ihan tappiin.ongelma että juuri tämän puolen vaijerista meinaa loppua silti kiristysvara ja muutenkaan ei tunnu onnistuvan saada "tasaista" pitoa tuohon kirottuun kässäriin.eipä ole sellaista katsastusta vielä ollut ettei olisi tarvinnut volkkarin jarrujen kanssa tapella!
joskus olen kuullut kerrottavan hyvän vinkin katsastukseen miten saa jarruihin tehoja kun pistää jotain (mitä?!?) jarrupaloihin?tiedä sitten oliko se ihan vitsi;P
käsijarruun pitoa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
niin enemmän ongelma toinen puoli saada pitämään toisen kanssa kunnolla.ja juuri tuon heikommin pelittävän vaijerissa alkaa säätö olla finaalissa,toisessa riittää säätövaraa vaikka kuinka.pitäs vk:n loppuna taas rueta tutkiskelemaan volkkarin ihmeellisiä jarru virityksiä.
jaa tarviiko jarrupaloja erikoisemmin sisään ajella?empä ole ennen kuullutkaan.
jaa tarviiko jarrupaloja erikoisemmin sisään ajella?empä ole ennen kuullutkaan.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
Eipä niitten rumpujen tarvitse paljoa olla kuluneet, kun ei enää riitä varat kengissä.
Kädiin tein täydellisen rempan, mutta rumpuja en uusinut, kun ne maksavat siihen niin perkeleesti. En saanut pitoa käsäriin millään, kunnekka oli pakko hankkia ne rummutkin. Sitten löytyi käsäriin tehoa.
Ei taida jettaan paljoa maksaa uudet rummut tarvikkeena.
Poloon hitsattiin aikanaan tavaraa lisää kenkien alapäähän.
Kädiin tein täydellisen rempan, mutta rumpuja en uusinut, kun ne maksavat siihen niin perkeleesti. En saanut pitoa käsäriin millään, kunnekka oli pakko hankkia ne rummutkin. Sitten löytyi käsäriin tehoa.
Ei taida jettaan paljoa maksaa uudet rummut tarvikkeena.
Poloon hitsattiin aikanaan tavaraa lisää kenkien alapäähän.
Motonetissä maksaa jarrurummut 14.90, tuon halvemmalla ei taida uusia saada edes biltemasta..;) Tokihan tuohon tulee hintaa lisää jos uusii laakerit samalla, halvimmillaan 11.90/pyörä..
Eli koko koko kasalle tulisi lyhyellä matikalla hintaa 53.60e + vassut
Eli koko koko kasalle tulisi lyhyellä matikalla hintaa 53.60e + vassut
Säätöä ei kuulu tehdä vaijerista vaan ensin vaijeri löysällä jarrutella käyttöjarrulla jolloin säädön pitäisi hiljalleen kiristyä. Jarru pohjassa voi sitten koittaa nykiä vaikka käsijarrua.
Jos rummuissa on uraa, kannattanee ne uusia samoin kuin kengätkin. Itse hain nuo Motonetin hilut ja hyvin pitävät. Myös vaijerin kunto kannattaa tarkistaa.
Tosin rumpuja asennellessa kannattaa tarkistaa, ettei laakeri (sininen nuoli) ota rumpuun kiinni. Mulla otti ennen kuin jyrsin rummun keskeltä olakkeet (punainen nuoli) pois. Tuo valmistusvika maksoi yksien laakereiden hinnan :(
Punainen ja sininen nuoli
Edit: Muuta valittamista noista osista ei ole löytynyt, oikean merkkisillä laakereilla ongelmaa ei ehkä olisi ilmennyt. FeBi ei sopinut lainkaan pyörimään.
Jos rummuissa on uraa, kannattanee ne uusia samoin kuin kengätkin. Itse hain nuo Motonetin hilut ja hyvin pitävät. Myös vaijerin kunto kannattaa tarkistaa.
Tosin rumpuja asennellessa kannattaa tarkistaa, ettei laakeri (sininen nuoli) ota rumpuun kiinni. Mulla otti ennen kuin jyrsin rummun keskeltä olakkeet (punainen nuoli) pois. Tuo valmistusvika maksoi yksien laakereiden hinnan :(
Punainen ja sininen nuoli
Edit: Muuta valittamista noista osista ei ole löytynyt, oikean merkkisillä laakereilla ongelmaa ei ehkä olisi ilmennyt. FeBi ei sopinut lainkaan pyörimään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa