käsijarruun pitoa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

käsijarruun pitoa

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 17.8.2006 15:31

käytin leimalla vaan eipä muka riittänyt inssin mielestä käsärissä pito tarpeeksi!jarrupalat vaihdettu uusiin kuten myös jarrusylinterit.rummut ei vielä liian kuluneet pitäisi olla,se automaattisäätö rauta on käsipelillä vedetty toiselta puolelta ihan tappiin.ongelma että juuri tämän puolen vaijerista meinaa loppua silti kiristysvara ja muutenkaan ei tunnu onnistuvan saada "tasaista" pitoa tuohon kirottuun kässäriin.eipä ole sellaista katsastusta vielä ollut ettei olisi tarvinnut volkkarin jarrujen kanssa tapella!

joskus olen kuullut kerrottavan hyvän vinkin katsastukseen miten saa jarruihin tehoja kun pistää jotain (mitä?!?) jarrupaloihin?tiedä sitten oliko se ihan vitsi;P

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.8.2006 16:38

Onko mahdollisesti vaijerit venähtäny?

Tai jos on sisäänajamatta jarrukengät?

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 17.8.2006 17:05

niin enemmän ongelma toinen puoli saada pitämään toisen kanssa kunnolla.ja juuri tuon heikommin pelittävän vaijerissa alkaa säätö olla finaalissa,toisessa riittää säätövaraa vaikka kuinka.pitäs vk:n loppuna taas rueta tutkiskelemaan volkkarin ihmeellisiä jarru virityksiä.
jaa tarviiko jarrupaloja erikoisemmin sisään ajella?empä ole ennen kuullutkaan.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.8.2006 17:22

Vaikka itte en oo ikinä jarrukenkiä rassannu, niin eikös niitä jarrukenkiä voi siirtää mahdollisimman lähelle rumpua?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.8.2006 17:23

Vaikka itte en oo ikinä jarrukenkiä rassannu, niin eikös niitä jarrukenkiä voi siirtää mahdollisimman lähelle rumpua?


Voi niitä säätää

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 17.8.2006 17:29

aivan,automaatti säätö kai pitäis "olevinaan" olla vaan eipä nuo aina tunnu pelaavan.juuri millä siirretään niin on käsipelillä säädetty maksimiin niin lähelle rumpua kun vaan voi vaan ei tunnu silti auttavan riittävästi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.8.2006 17:37

Eipä niitten rumpujen tarvitse paljoa olla kuluneet, kun ei enää riitä varat kengissä.

Kädiin tein täydellisen rempan, mutta rumpuja en uusinut, kun ne maksavat siihen niin perkeleesti. En saanut pitoa käsäriin millään, kunnekka oli pakko hankkia ne rummutkin. Sitten löytyi käsäriin tehoa.

Ei taida jettaan paljoa maksaa uudet rummut tarvikkeena.

Poloon hitsattiin aikanaan tavaraa lisää kenkien alapäähän.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 17.8.2006 18:41

Olihan varmasti oikeen malliset kengät?? Ainakin Volvolla uudempaan V70:een sopii vanhan korimallin jarrukamat jotenkuten, mutta joutuu tosiaan säätämään ihan tappiin.. Tuommoinen auto oli huollossa tällä viikolla, joku oli varaosatiskiltä myynyt väärät palat.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 17.8.2006 19:17

Motonetissä maksaa jarrurummut 14.90, tuon halvemmalla ei taida uusia saada edes biltemasta..;) Tokihan tuohon tulee hintaa lisää jos uusii laakerit samalla, halvimmillaan 11.90/pyörä..
Eli koko koko kasalle tulisi lyhyellä matikalla hintaa 53.60e + vassut

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.8.2006 19:28

Säätöä ei kuulu tehdä vaijerista vaan ensin vaijeri löysällä jarrutella käyttöjarrulla jolloin säädön pitäisi hiljalleen kiristyä. Jarru pohjassa voi sitten koittaa nykiä vaikka käsijarrua.

Jos rummuissa on uraa, kannattanee ne uusia samoin kuin kengätkin. Itse hain nuo Motonetin hilut ja hyvin pitävät. Myös vaijerin kunto kannattaa tarkistaa.

Tosin rumpuja asennellessa kannattaa tarkistaa, ettei laakeri (sininen nuoli) ota rumpuun kiinni. Mulla otti ennen kuin jyrsin rummun keskeltä olakkeet (punainen nuoli) pois. Tuo valmistusvika maksoi yksien laakereiden hinnan :(
Punainen ja sininen nuoli

Edit: Muuta valittamista noista osista ei ole löytynyt, oikean merkkisillä laakereilla ongelmaa ei ehkä olisi ilmennyt. FeBi ei sopinut lainkaan pyörimään.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 17.8.2006 21:04

Niin, sekin hyvä puoli noissa uusissa rummuissa on, että ne kun maalaa uutena, niin maali saattaa jopa hetken noissa pysyä.. Thuuning;D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa