Golf III pakoputken räminät, ominaisuus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GolfGirl
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2006 8:05

Golf III pakoputken räminät, ominaisuus?

ViestiKirjoittaja GolfGirl » 14.8.2006 7:46

Golf III, vm. 1992. Onkos tämä "ominaisuus", ja ihan siis normi homma tässä biilissä (sellaista vihjailua olen jostain saanut...);

Eli kun takapenkillä istujia, 1-2 tai muuten tavaraa enempi kyydissä, niin pakoputki alkaa räminän. Ottaa kait siis kiinni jonnekin, rämisee jotain vasten? Ja nythän se sitten on alkanut rämisemään muutenkin, ja reikäkin tuntuu tulleen putkeen... :( Olisiko tähän jotain ehkäisevää toimenpidettä/konstia, vai onko ainut keino korjata putken kiinnityksiä ja putkea jatkuvasti? :(

Red5
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.5.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Red5 » 14.8.2006 10:34

Pakoputkisto varmaankin ottaa kiinni taka-akseliin.

memphis
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.7.2004 20:47

ViestiKirjoittaja memphis » 14.8.2006 18:23

Itellä räminää aiheutti lämpösuojat korin ja putken välissä jotka oli irronnu kiinnikkeistään.

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 15.8.2006 11:40

ittellä sellasta et jos kiihdyttää esim. soralla vähän reilummin niin kuuluu sellasta ihme kopinaa niinku putki tms. etupenkkejen välissä hakkais pohjaa. ei ole päässyt viel auton alle kattelee, kellään vastaavaa??

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.8.2006 12:52

Mulla oli aikoinaan III:ssa katin suojapelti irti, joka resonoi. Ja toinen mikä aiheutti räminää, oli kun putken loppupää otti kiinni puskuriin. (orggisputki)

Ei muuta auto yläilmoihin ja tutkimaan ominaisuuksia. =)

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 16.8.2006 12:47

viikoloppuna pakko alkaa tutkimaa ku kerkee, alkaa olla kopina hermoja raastavaa!! en usko sen olevan suojapelti, sen verran kovaa kopisee. voisko koko putki päästä pomppimaan niin et putki osuis pohjaan..

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 16.8.2006 13:31

Itse veikkaisin myös tuota että taka-akseliin pärryyttää.. Itellä teki samaa corrossa kun oli takapenkillä/kontissa kuormaa. Apu tuohon oli se että teki jäykemmän kannatuksen putkelle jolloin sen sai asennettua lähemmäs pohjaa enemmän irti akselista. Näin se ei osu pohjaan eikä akseliin vaikka kyydissä porukkaa olisikin...

GolfGirl
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.2.2006 8:05

ViestiKirjoittaja GolfGirl » 16.8.2006 15:27

Kiitoksia vastauksista! :)
Huomenna menee pirssi korjuulle, joten jospa se tulisi kuntoon. Niin, jollei putki tipahda jo matkalla.. :D Koputan puuta... :D Melkosta pörinää ja kolinaa kulkeminen jo..

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 16.8.2006 15:36

Yksi huomioitava asia G3:sen pakoputken suhteen on moottorin "voimakas" vääntyminen/liikkuminen kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Painavalla kuormalla tämä on tietysti suurinta jolloin pöntöt ja pakoputken mutkat liikkuvat useita senttejä edestakaisin. Pakoputken alkupäässä oleva haitariosuus kuulisi minimoida em moottorin liikkumisesta aihetuvaa liikettä - eipä vaan tunnu toimivan.

Kunnossaoleva moottorikiinnitys (tai jäykemmät puslat) vähentävät pakoputken aiheuttamia kolinoita merkittävästi.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.8.2006 19:32

Minusta jotain on kyl vialla jos putki hakkaa pohjaan tai taka-akseliin. Itselläni menee 16 veessä 2,5" ränni ilman minkäänlaisia koskemis- tai ääniongelmia, vaikka ois lastia kyydissä. http://fishtrap.no-ip.com/golf3/index.php?id=16

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 16.8.2006 23:25

tänään kurkin vähän pohjaa, ja näyttäs vähän siltä että putken alapuolelta kiertävä rauta(suunnalle etupenkkejen kohdalla) on kolahtanut maahan ja vääntynyt aikalailla mutkalle, näin ollen putki pääsee kolisemaan vääntyneeseen rautaan, mut täytyy kattella lisää vloppuna kun pääsee auton alle.. näytti olevan se rauta parilla pultilla kiinni!!??

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 17.8.2006 9:59

Noi heikkokuntoiset moottorin tukikumit voipi olla yksi syy. Meikän kolopallossa oli ostettaessa kaks kummia täysin sökönä. Moottori heilui sen verran, että johan siinä ny pakoputkikin yhden puolimetriä heilahteli :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.8.2006 10:52

Asiaa sivuten, paljonko koneen kuuluu ehjien tukikumien kanssa liikkua?

Mulla kuuluu kakkosessa ihme paukahdus kiihdytyksissä ja jarrutuksissa jostain etuputken liitoksesta. Tuon ongelma alkoi etuputken vaihdon yhteydessä. Kun testasin varovasti nostaa kytkintä pienillä kierroksilla vaihde ja käsijarru päällä, heilahtaa kone pari-kolme senttiä. Toki arvio on silmämääräinen ja katsottu kuskin pukilta konepellin raosta kun ei ollut apulaista paikalla.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 17.8.2006 12:20

Kannattaa kattella se apulainen ja laittaa se kapiiniin. Mulla tuon apparin puolimmaisen takakumin viallisuuden näki aivan selvästi kiinnikkeiden poikkisuuntaisena liikkeenä. Käsinkin koettaen koneen sai kääntymään monta senttiä, niin ettei se palautunut keskelle.

Tuon kun vaihto niin rupes tuntumaan huomattavasti tukevammalta kone.
Etummaisen kumin kun vaihtoi, niin lakkas se klonksunta vaihdetta vaihtaessa ja kaasun päästäessä.

Riippuu vähän mistä tuon pari kolme senttiä kattoo, kyllähän venakoppa jonkinverran heilahtaa uusillakin kumeilla kun vaihteella koettaa, mutta jos se tuon verran kääntyy kiinnikkeen juuresta, niin melkoisen loppu on kummit :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.8.2006 14:41

Tuo keinuminen oli katsottu koneen päällä olevasta ilmanputsarikotelosta, muualle ei oikein kuskin pukilta nähnyt :)

Jos ei kuulosta huolestuttavalta, niin hyvä. Täytynee testata uudestaan apulaisen kanssa ja tutkia putkiston liitosten kunto.

gol3
-
Viestit: 93
Liittynyt: 23.4.2006 15:07

ViestiKirjoittaja gol3 » 2.9.2006 12:45

lomareissu tehty ja eilen vihdoin pääsin auton alle= noin etupenkkejen kohdalla putken kiertävä rauta (suoja rauta tms.) oli tosiaan osunut kiveen ja vääntynyt mutkalle jonka johdosta putki pääsi kolisemaan siihen, noh ei muuta kun irti ja lekalla suoraksi, niin kolinat loppui!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa