Golf III pakoputken räminät, ominaisuus?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III pakoputken räminät, ominaisuus?
Golf III, vm. 1992. Onkos tämä "ominaisuus", ja ihan siis normi homma tässä biilissä (sellaista vihjailua olen jostain saanut...);
Eli kun takapenkillä istujia, 1-2 tai muuten tavaraa enempi kyydissä, niin pakoputki alkaa räminän. Ottaa kait siis kiinni jonnekin, rämisee jotain vasten? Ja nythän se sitten on alkanut rämisemään muutenkin, ja reikäkin tuntuu tulleen putkeen... :( Olisiko tähän jotain ehkäisevää toimenpidettä/konstia, vai onko ainut keino korjata putken kiinnityksiä ja putkea jatkuvasti? :(
Eli kun takapenkillä istujia, 1-2 tai muuten tavaraa enempi kyydissä, niin pakoputki alkaa räminän. Ottaa kait siis kiinni jonnekin, rämisee jotain vasten? Ja nythän se sitten on alkanut rämisemään muutenkin, ja reikäkin tuntuu tulleen putkeen... :( Olisiko tähän jotain ehkäisevää toimenpidettä/konstia, vai onko ainut keino korjata putken kiinnityksiä ja putkea jatkuvasti? :(
Itse veikkaisin myös tuota että taka-akseliin pärryyttää.. Itellä teki samaa corrossa kun oli takapenkillä/kontissa kuormaa. Apu tuohon oli se että teki jäykemmän kannatuksen putkelle jolloin sen sai asennettua lähemmäs pohjaa enemmän irti akselista. Näin se ei osu pohjaan eikä akseliin vaikka kyydissä porukkaa olisikin...
Yksi huomioitava asia G3:sen pakoputken suhteen on moottorin "voimakas" vääntyminen/liikkuminen kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa. Painavalla kuormalla tämä on tietysti suurinta jolloin pöntöt ja pakoputken mutkat liikkuvat useita senttejä edestakaisin. Pakoputken alkupäässä oleva haitariosuus kuulisi minimoida em moottorin liikkumisesta aihetuvaa liikettä - eipä vaan tunnu toimivan.
Kunnossaoleva moottorikiinnitys (tai jäykemmät puslat) vähentävät pakoputken aiheuttamia kolinoita merkittävästi.
Kunnossaoleva moottorikiinnitys (tai jäykemmät puslat) vähentävät pakoputken aiheuttamia kolinoita merkittävästi.
Minusta jotain on kyl vialla jos putki hakkaa pohjaan tai taka-akseliin. Itselläni menee 16 veessä 2,5" ränni ilman minkäänlaisia koskemis- tai ääniongelmia, vaikka ois lastia kyydissä. http://fishtrap.no-ip.com/golf3/index.php?id=16
tänään kurkin vähän pohjaa, ja näyttäs vähän siltä että putken alapuolelta kiertävä rauta(suunnalle etupenkkejen kohdalla) on kolahtanut maahan ja vääntynyt aikalailla mutkalle, näin ollen putki pääsee kolisemaan vääntyneeseen rautaan, mut täytyy kattella lisää vloppuna kun pääsee auton alle.. näytti olevan se rauta parilla pultilla kiinni!!??
Asiaa sivuten, paljonko koneen kuuluu ehjien tukikumien kanssa liikkua?
Mulla kuuluu kakkosessa ihme paukahdus kiihdytyksissä ja jarrutuksissa jostain etuputken liitoksesta. Tuon ongelma alkoi etuputken vaihdon yhteydessä. Kun testasin varovasti nostaa kytkintä pienillä kierroksilla vaihde ja käsijarru päällä, heilahtaa kone pari-kolme senttiä. Toki arvio on silmämääräinen ja katsottu kuskin pukilta konepellin raosta kun ei ollut apulaista paikalla.
Mulla kuuluu kakkosessa ihme paukahdus kiihdytyksissä ja jarrutuksissa jostain etuputken liitoksesta. Tuon ongelma alkoi etuputken vaihdon yhteydessä. Kun testasin varovasti nostaa kytkintä pienillä kierroksilla vaihde ja käsijarru päällä, heilahtaa kone pari-kolme senttiä. Toki arvio on silmämääräinen ja katsottu kuskin pukilta konepellin raosta kun ei ollut apulaista paikalla.
Kannattaa kattella se apulainen ja laittaa se kapiiniin. Mulla tuon apparin puolimmaisen takakumin viallisuuden näki aivan selvästi kiinnikkeiden poikkisuuntaisena liikkeenä. Käsinkin koettaen koneen sai kääntymään monta senttiä, niin ettei se palautunut keskelle.
Tuon kun vaihto niin rupes tuntumaan huomattavasti tukevammalta kone.
Etummaisen kumin kun vaihtoi, niin lakkas se klonksunta vaihdetta vaihtaessa ja kaasun päästäessä.
Riippuu vähän mistä tuon pari kolme senttiä kattoo, kyllähän venakoppa jonkinverran heilahtaa uusillakin kumeilla kun vaihteella koettaa, mutta jos se tuon verran kääntyy kiinnikkeen juuresta, niin melkoisen loppu on kummit :)
Tuon kun vaihto niin rupes tuntumaan huomattavasti tukevammalta kone.
Etummaisen kumin kun vaihtoi, niin lakkas se klonksunta vaihdetta vaihtaessa ja kaasun päästäessä.
Riippuu vähän mistä tuon pari kolme senttiä kattoo, kyllähän venakoppa jonkinverran heilahtaa uusillakin kumeilla kun vaihteella koettaa, mutta jos se tuon verran kääntyy kiinnikkeen juuresta, niin melkoisen loppu on kummit :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa