transporter t4 alut+alusta ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

transporter t4 alut+alusta ?

ViestiKirjoittaja juhis » 26.2.2005 14:29

Elikkäs jakohan on ilmeisesti tuo 5x112 mutta kysymys siis on että paljonkos tollasen T4 pitkän transporterin massa on ? eli voiko siihen laitaa normaalit henkilöauton alut ? lähinnä siis 17",18"

milläs palikoilla tollasen saa kunnolla tonttiin ?

pitäs vaihtaa pakuun, mut ei kestä luenne ajaa "vakiolla" :)
Viimeksi muokannut juhis, 26.2.2005 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 26.2.2005 15:20

Eiköhän portteriin tarttis laittaa ihan reinforsed(tai jotain tonne päin) renkaat ja vanteet..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.2.2005 17:03

Onhan noi sankarit lyöny noihin 18 ja 19 tuumasta. Eivätkä juurikaan kantavuuksista oo piitanneet, mutta kyllä on vanteita sit mennytkin kieroiks. Ja taka jouset vaihtoon ja etupäätä senkun ruuvaa alas.

V-A
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.3.2004 11:25

ViestiKirjoittaja V-A » 26.2.2005 18:09

aika kalliita ovat pakettiautoon kumit jos haaveilee 18-19 tuumaisia

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 26.2.2005 18:16

Omassa on akselimassat 1400kg:n luokkaa eli 700kg kun löytyy renkaan kyljestä merkintänä niin piisaa kyllä. Ei tarvi olla reinforced rengas. Vanteista on paha sanoo kestääkö kun noista ei ilmeisesti pahemmin kantavuuksia ilmoiteta? Mulla on ainakin tulossa kesäks 17" henkilöauton vanne ja 225/45 henkilöauton rengas. Jouset on käsittääkseni Vallilan jousitakomosta takapäässä ja etupää pudotettu samaan tasoon.

Onko muuten jollakin vinkkejä tollasen madalletun T4:n iskareiks kun noi alkuperäiset tuntuu vähän löysiltä.

Ai niin ne akselipainot löytyy ihan rek. otteesta.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 26.2.2005 18:20

kiitos peksi ja jad, eli keulassa on siis joku säätösysteemi, tämä selkee.


peksi, joo niiin selvii painot mut kun ei viel oo sitä autoo :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 26.2.2005 18:53

Kaverilla on musta 2.5TDI Caravelle-keulalla, lievästi tiputettuna ja 18" valsseilla. Aika namu..

Ko. autossa renkaat ja vanteet ovat korkeammalle kantavuudelle, vanne-rengas-sarja oli ollut sikahintainen ainakin pari vuotta sitten.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 26.2.2005 19:17

Vanteissa pitäisi olla ihan samalla lailla se painoluokitus kuin renkaissa. Jos ei ole, niin varmasti vanteen valmistaja/myyjä sen auliisti kertoo.

Hyttynen
-
Viestit: 51
Liittynyt: 26.8.2003 10:54

ViestiKirjoittaja Hyttynen » 27.2.2005 12:31

Atp:llä on ainakin pakettiauto luokitettuja vanteita. Oli muutama vuosi sitten ainut valmistaja. (Siis pakettiautolle luokitetuissa vanteissa...)

Kv
ffp jäsen
Viestit: 602
Liittynyt: 17.7.2003 11:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kv » 28.2.2005 8:53

Akselimassat jotka löytyvät esimerkiksi rekisteriotteesta, ratkaisevat paljonko renkaan pitää kantaa. Itsellä on T4:ssa Bridgestonen 245/45R18" renkaat joissa LI kuormitustunnus on 100. Se kantaa 800kg, eli akselimassa pitää olla alle 1600kg. Myös vanteissa kantavuus pitää ylittyä, jotta ne ovat lailliset.
Omassa on Eibachin Pro.kit -45mm jousisarja Konin iskareilla, ja voin suositella tuota yhdistelmää, jos madallus on riittävä.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 8.3.2005 10:45

okei eli eibachilta saa jousia, onkos muita ? saaks mistään pelkkiä takajousia , jos kerran keulaa pystyy säätää ?

Kv
ffp jäsen
Viestit: 602
Liittynyt: 17.7.2003 11:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kv » 9.3.2005 8:22

Kaikkien valmistajien T4 jousisarjat sisältävät vain takakierrejouset, koska edessä ei ole sellaisia lainkaan.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 9.3.2005 20:48

mistä saa pelkkiä lyhempiä iskareita? ja mitenhän tuon keulan sais jäykemmäksi ku laskee?

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 14.3.2005 12:15

Mistäs muuten kandee kysellä etu- ja takavaloja, korin osia, puskureita yms ?

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 14.3.2005 12:21


juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 15.3.2005 11:31

ei näytä ainakaan nettisivuilla olevan kennyllä kuin järkyttävän hintaisia puskureita.. valoja näyttäs löytyvän ainakin fk:lta ( jos niitä joskus vaan saa..) mhw on vissiin kirkkaita ja tummia takavaloja ?

mikäs pitäs muuten olla vanteiden ET ? jaa mites levee vanne tonne transuun uppoo ennen kuin tarttee näyttää lekaa ?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 15.3.2005 11:46

Mistäs muuten kandee kysellä etu- ja takavaloja, korin osia, puskureita yms ?

<-

Guutio
-
Viestit: 56
Liittynyt: 15.1.2004 20:49

ViestiKirjoittaja Guutio » 16.3.2005 14:35

Kennyltä edelleen

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 16.3.2005 15:38

Sen verran tiedoksi et ei kennyllä oo ku murto osa valikoimasta sivuillaan hinnoteltuna.
Eli rohkeesti vaan puhelinta käteen ja soittamaan.
Kontakteja mieheltä kuitenki löytyy eli jos joku kyseessä olevaan autoon jotain palikkaa valmistaa ni luultavasti kenny pystyy sen toimittamaan.

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 16.3.2005 16:17

Kyllä kai noita pakettiauton aluvanteita oli jo viimevuonnakin aika paljon luetteloissa, luulis niitä löytyvän kun kyselee.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.3.2005 16:21

Myös kiiltovaunusta löytyy valoja vaikkei niitä sivuilla olekaan kaikkia esillä, jos oikeen muistan niin tais olla muutamaa erimallia hyllyssääkin, Kv korjatkoon jos muistan väärin!

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 17.4.2005 10:49

Jep jep tämmönen sit tuli.. -96 1.9 td..

Kuva

Mites toi keulan madallus.. onkos siihen olemassa jotain simppeliä ohjetta jossain vai pitääkö vain ruveta tutkimaan mitä sieltä löytyy ?

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 17.4.2005 19:17

Pö-tankin takapuolella on mutterit, joita kiertämällä aukipäin keula laskee ja tulee löysemmäksi. Ja sit vaan ostamaan iskarit.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 17.4.2005 22:52

no se ei kuullostanu vaikeelta :) edellinen omistaja oli juuri vaihtanu uudet iskarit, saas nähdä paljon nillä pystyy tontittamaan..

ekera
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.12.2004 19:50

ViestiKirjoittaja ekera » 18.4.2005 7:59

Jos keulaa on laskettu, tarviiko etuiskarien olla lyhyempiä vai käykö ihan tavalliset kaasuiskarit? Vai onko suurta merkitystä?

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 18.4.2005 12:21

hmm tuli sellanen ropleemi esiin kun kävin kyselee Weitecin jousia että kaikki jouset oli vaan lyhyeen koppaan. Onkos ptikä malli tosiaan erilainen takajousituksen osalta ?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.4.2005 12:30

Olisiko pitkässä mallissa hieman painoa enemmän?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 18.4.2005 12:32

Unohda ne Weitec:t ja hanki suoraan esim. Eibach:t niin saat rahoillesi vastinetta.

Jos keulaa on laskettu, tarviiko etuiskarien olla lyhyempiä

Riippuu tietenkin kuinka paljon meinaat sitä madaltaa, n.40mm madallettuna menee vakioiskarit.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 11.5.2005 10:37

Mulla on akselipaino 1600 kg. Ainakin 16" vanteita löytyy useitakin tuolle kantavuudelle, Stilauto, ATP, Alutec, Dezent,..., mutta joku 18" voi olla vaikeampi. Sama juttu renkaiden suhteen. Mulla on tällä hetkellä 7x16 ja 235/601-6. Joo, tiedän että se on maasturi. :-)

Onko tuo etupään madallus tosiaan noin? Eli paria mutteria kääntämällä keula laskee, mutta samalla se tulee löysemmäksi? Tarve olisi paremminkin että keula tulis jäykemmäksi kun sitä madaltaa.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 11.5.2005 22:08


ekera
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.12.2004 19:50

ViestiKirjoittaja ekera » 14.7.2005 12:08

Kuinkakohan paljon se keula löystyy, jos madaltaa n. 40mm? Tuleeko ihan kiikku?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.7.2005 14:04

Tuota meidän caravelleä lasketiin 50mm ja eipä tuo ainakaan mun mielstäni löysemmäksi muuttunut ainakaan mitenkään radikaalisti, se on taasen eriasia kauanko vanhat iskarit pysyy hyvänä kun niiden "työskentelykohta" muuttuu.

Kuulostaa tuo 235/60 hieman hurjalta rengas koolta 16":ssa kun normirenkaan vertailukoko on 225/55, 18" vanteita ja renkaita löytyy kyllä oikeilla kantavuuksilla.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 16.7.2005 12:26

Vaihdoin tuossa taannoin alkuperäisten vakioiskarien tilalle alkuperäiset huonon tien/sporttialustaisen etuiskarit ja auto muuttui ihan totaalisti paremmaks. Vanhoilla "löysillä" iskareilla pohjas jatkuvasti ja oli muutenkin "pökkelö". Nyt ottaa montut tosi nätisti ja saa ajaa isoihinki heittoihin paljon reippaammin. Ja autoa on madallettu ihan riittävästi n.60mm.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 12.8.2005 15:48

itekki tuli ostettua tollanen 2.5tdi 96 ja auto on ruma ku on niin korkea. alas täytyy saada . onko kellään laitta esim kuvaa mistä tota keulaa käännetään alas , tosiaanko vaan kahdella pultilla. mitä muuta tarvii olla irrotettuna

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 12.8.2005 16:21

Lasse: joo todellakin keskellä autoa on kaksi todella isoa mutteri, kun katot sinne alle niin kyllä huomaat ne!


Mitenkäs muuten, tota mun portterii on nyt noin 40 mm tiputettu ja huomasin tossa pesun yhteydessä että etu ylätukivarret on lähes pohjaanlyöntikumeissa kiinni :0 Ei se nyt niin tontissa todellakaan pitäis olla ?

voin ottaa kuvan tos illemmalla viellä.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 17.8.2005 19:35

voin ottaa kuvan tos illemmalla viellä.


ilta kun ilta :)

Kuva

vähän huonosti näkyy toi pohjaanlyöntikumi mut koittakaa saada selvää...

KRT
-
Viestit: 18
Liittynyt: 4.9.2005 9:05

Apua madallukseen

ViestiKirjoittaja KRT » 24.9.2005 23:26

Onko jollain heittää faktaa siitä kuinka paljon 40 mm madalluksessa joutuu ruuveista pyörittään "pois". eihän se suoraan oo verrannollinen pultista pois kierretty madallukseen vai? Ei tarvis pumpata autoo ylös/alas eestakas jos jollain ois valmista tietoo.

Edit. Tiedoksi että se on suunnilleen puolet ruuvista suhteessa madallukseen eli 20 mm ruuvia "aukipäin" on noin 40 mm madallusta. Ja vaihtakaa suosiolla iskarit eteen samalla. Itse nuukuuksissa en raskinut vaihtaa ei tuo keula tosin kovin pehmeä ollut mutta sitten toinen iskari päästi nesteet ulos joten piti vaihtaa molemmat. Kiiltovaunusta löytyy säädettävää konia ei voi kun suositella.

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

T4:een kaasuiskarit?

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 13.8.2006 22:47

Onko kokemuksia esim. BOGE:n tai muiden valmistajien kaasuiskareista? Alkuperäisethän ovat nesteiskarit.

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 14.8.2006 16:38

Boget kesti ihan hyvin. Ollu alla mulla kolmessa T4:ssa. Nesteiskareista Monroen Magnumit , iskarit oli kalliimmat ja ihan pa...t

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 14.8.2006 17:25

Tais olla jotain 8,5"x20" ja 10"x20"
Kuva

T4Syncro
-
Viestit: 28
Liittynyt: 18.6.2006 23:35

iskareista..

ViestiKirjoittaja T4Syncro » 14.8.2006 20:32

Janneja: kiitos tiedosta. Bogen kaasuiskunvaimentimet löytyvät näköjään mm. Motonetistä, tosin vain vakioalustalle:

KAASUISKARI VOLKSWAGEN T4 TRANSP ETUMOOTT 91--03
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
T4 91--03: (myös Syncro)
Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-4261 49.29 ?
Eteen Boge. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4138 52.50 ?
Taakse (max kantavuus 1000kg). . . . . . . . . . . . . . . 34-5900 52.81 ?
Taakse Boge (max kantavuus 1200kg). . . . . . . . . . . . 85-4139 55.50 ?

Pekka: Kokolailla tyylikäs T4.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 24.8.2007 22:46

Nostetaan vanhaa topiccia, koska kyssäri liittyy kuitenkin aiheeseen.

Mitä nastarenkaita kannattaa laittaa T4 Caravelleen? Auto on perhekäytössä eli kuormaa ei liiemmin ole. Merkkirenkaita aattelin ostaa, mutta kokemuksia erilaisista kaipaisin. Audin alla oli Contin WinterViking2 nastat ja ne oli hyvät, mutta T4 Caravelle on kuitenkin hieman eri tapaus. Onkos etuiskareiden vaihto hankalaa? Entäs takajousien? Auto on tällä hetkellä niin korkea että lapset saavat tosissaan kiivetä autoon, joten sitä voisi hieman laskea alemmas. Ajosuorite tapahtuu kuitenkin pääasiassa auratulla asfaltilla (99%) niin maavaran kanssa ei ole ongelmia. Kellään kuvaa etupään säätöruuveista ja paljoko vaikuttaa ruuvaus korkeuden suhteen?

Kyselykausi vielä menossa T4:n suhteen kun auto ollut vasta pari viikkoa.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 25.8.2007 0:09

Alla olevassa ketjussa on aika paljon juttua portterista/vellestä, myös madaltamisesta, kannattaa lukea läpi-

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 76&start=0

Itselläni on talvirenkaina Contin Vanco Vikingit, hankittu viime talvena. Mielestäni erinomaiset. Nastan nastaa ei ole lähtenyt (eipä kyllä ole voimaakaan millä ruopia), pito ja suuntavakavuus hyvä.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 25.8.2007 0:27

markus_k: tais meillä mennä madallukseen kaikki 10min ku auto oli nosturilla.. eli ei kovin iso urakka :)

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 25.8.2007 12:09

paerikss: olen lukenut tuota t4 yleispähkäilyä, muttei siellä tainnu olla rengastuksesta mittää. Vanco Vikingit on mielenkiinnon kohteena, koska hinta ei mikään hirvittävä ole. Contin renkaista itellä aina ollu hyviä kokemuksia.

juhis: täytyypä sitten alkaa katteleen niitä säätöruuveja. Nosturia ei ole mutta eiköhän sen saa säädettyä pukkien päälläkin.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 26.8.2007 11:16

Pirelli Carvingit oli alla 1,5 talvea sekä edellisen omistajan ajot, hyvin kesti Mkilometrejä ja nastat pysyi. Nyt kuitenkin pitää hankkia uudet ja Contin tai Michelinin nastat menee alle todennäköisesti, niistä kun on hyviä kokemuksia.

Noin 10tkm kokemuksella voin suositella Weitecin madallussarjaa, mukavan jämäkkä ajossa, madaltaa takapäätä noin 40mm. Kestosta on vielä paha sanoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa