Golf III Kauko-keskuslukitus (asennettu ja toimii)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Kauko-keskuslukitus (asennettu ja toimii)
No niin tuli hommattua tollanen vempain ja nyt pitäis tietää että mitä ne eri värit nyt tarkoittaa sielä keskuslukon moottorissa? Jos joku viittis kertoa niin pääsis asentamaan:)
Viimeksi muokannut Arska, 22.7.2006 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=56026, tosta löytyy ohjeet...
No, aikaahan ei pysty säätämään. Ohjeen mukaan piti katkoa tuo commonline, mutta en itse ainakaan löytänyt moista johtoa. Kun katkaisi sen vihreän aukaisu johdon niin ikkunat pysyivät kiinni ovet avattaessa, mutta hälytin pysyi myös päällä. Joten ei kovin hyvä ratkaisu. Oma sarja on hiukan erilainen kuin tuo yllä oleva. Liitin on 10-pin ja johtojen värit ovat toiset.
Joo pumpun viereen laitoin sen vaikka jotkut on sitä mieltä että ennemmin sulakerasian viereen. Ite en käyttäny mitään common line johtoa autosta.
Pekka A: Montoko johtoa laitoit yhteensä kiinni? Itse laitoin yhteensä 9 johtoa. Eli kaks johtoa maihin(ruskea ja musta) keltainen,punainen ja kelta/musta jatkuva 12v, vihreä (avaus), sininen (sulku) Sitte molemmille vilkuille (lilat piuhat) ja nämä vilkun plussaan.
Pekka A: Montoko johtoa laitoit yhteensä kiinni? Itse laitoin yhteensä 9 johtoa. Eli kaks johtoa maihin(ruskea ja musta) keltainen,punainen ja kelta/musta jatkuva 12v, vihreä (avaus), sininen (sulku) Sitte molemmille vilkuille (lilat piuhat) ja nämä vilkun plussaan.
Kuten jo kerroin johtoja oli vähemmän, joten musta maahan, punainen, keltainen ja kelta/musta jatkuva +12 v valkoinen harmaaseen (sulku) ja valko/musta vihreään (aukaisu), vilkuille ruskeat plussaan. Taisi tulla 7 johtoa. Käyttämättä jäi oranssi, oranssi/musta ja pinkki, joka oli tarkoitettu töötille. Itse laitoin sulakerasian viereen, kun en pumpulta keksinyt johtoa, mikä avasi ikkunat samalla, kun avasi ovet. Koko päivä meni etsiessä ja kuskin oven sisältä johtosarjasta liitos löytyi. Se toisin vaikutti vain siihen oveen. Muista ovista katkaisin ikkunamoottorille menevän avaavan johdon. Senkin väri tietysti vaihteli. Nyt on sitten ansaittu parit kaljat, kun homma toimii. Huomenna sitten tinaillaan turhaan pätkittyjä johtoja. (Vitsi vitsi). Omasta puolestani noilla kytkentäkaaviolla voi pyyhkiä ..., jos on paperi vähissä. Eipä selvinnyt koko aikana tuo commonline.
Ymmärsit vähän väärin. Homma toimii nyt näin: Kauko-ohjauksella ikkunat ei aukea, mutta ovien namiskoista kyllä. Jos ikkunat ovat auki, kun ovet suljetaan menevät myös ikkunat kiinni puoliväliin. Sitten kun räpsäytät lukot auki ikkunat pysyvät mihin jäivät, sitten ovet lukkoon niin ikkunat menevät kiinni. Samoin kattoluukku. En tiedä kuuluisiko toimi näin, mutta ikkunat saa kuitenkin jätettyä auki, jos haluaa. Hälytin kuitenkin kytkeytyy päälle, vaikka ikkunat ovat auki. Kertokaa, menikö homma pieleen.
No, ei haittaa, kun itse tietää, kuinka laite toimii. Luultavasti aikaa säätämällä ikkunat menisi kerralla kiinni. Tässä mallissa ei ollut kuin sellainen katkaistava johtolenkki, joka lisäsi hiukan aikaa. Nyt kuitenkin mun puolesta homma on selvä. Lomat on pidetty ja töihin taas huomisesta, joten autoaskareet on toistaiseksi tehty.
täällä seuraava ongelma: kytkettiin 93 ventoon kauko-ohjaus boxi keskuslukitukselle seuraavalla tavalla: paineilma kompuran johtoihin harmaa ja vihreä kytkettiin kauko-ohjaus boxin avaus ja sulku pulssi. no hienosti toimii muuten mutta avaimella ei jostain syystä aukene ovet jos kauko-ohjaimella laitettu lukkoon.. ja tämähän ei oikeen hyvä homma ole(esim akkuloppu/vikaa kauko-ohjauksessa) onko vastaavia kokemuksia, vinkkejä?? koitettiin myös kytkentää joka tarkoitettu juuri pneumatiikalla toimivaan järjestelmään, mut kytkentä oli hieman epäselvä, ja mielestäni avain ongelma ei tälläkään kytkennällä ratkea: siinä pitäis katkaista yksi johto, jonka väliin kytkeä avaus ja sulku johdot. mittaamalla löysin yhden johdon johon tulee +12v kun ovet on auki ja lukittuna ollessa ei mitään jännitettä. olisko mahd. tämä johto??? APUVA!!
gol3: Mittaappa, että sieltä boxilta tulee todellakin 12v _pulssi_ esim. luokkaa 1 sekunti, eikä jatkuvaa virtaa...
Nuo pneumatiikkasysteemeille tarkoitetut kytkennät on yleensä muihin autoihin. Ventossa lukkoja ohjataan kuin yleisimpiä sahkölukkoja, 12v pulssi avaus/sulku johtoon...
Jos ei aukene niin postaappa boxin malli ja mahdollisesti kuva kytkiksestä niin mietitään.. :)
Nuo pneumatiikkasysteemeille tarkoitetut kytkennät on yleensä muihin autoihin. Ventossa lukkoja ohjataan kuin yleisimpiä sahkölukkoja, 12v pulssi avaus/sulku johtoon...
Jos ei aukene niin postaappa boxin malli ja mahdollisesti kuva kytkiksestä niin mietitään.. :)
joo. eli kytkettiin kauko-ohjaus boxi sähköservo ohjeen mukaan ja avaus ja sulku johdot kompuran ohjaus johtoihin(avaimesta kun käänsi kiinni/auki antoi pulssin harmaa ja vihreä johtoihin) rinnan. mut sitten kun kauko-ohjauksella ovet lukkoon, niin avaimella ei enää auki, käsittääkseni alipaine pitää oven lukon visusti kiinni..
^minkälainen toi sun boxi on? Ajattelin vaan että se saattaa tarvita muutakin johtoja maihin kun vaan yhden. Itelläki on musta ja ruskea maissa. Aukeaa avaimella,mutta ei mee lukkoon. Nyt kun kattoin noita ohjeita niin pitäis varmaan harmaa johto olla tosta boksilta kans maissa. Voi olla että se auttaa,mutta ei mua haittaa jos ei avaimella lukkoon saa kunhan edes aukeaa..
joo, eli se boxi on toi ebay:stä ostettu "vw stiletti avain kopio" asennus ohjeet mulla on adobe readerilla, ja jostakin syystä en saa asennus ohjetta siirrettyä tänne.. ilm. jotenkin suojattu, tms.. mut onkos joku saanut samallaisen ohjauksen toimimaan vetossa? ja johdot on kyl kytketty mielestäni oikeen, maihin meni pneumaatti asennuksessa 2 johtoa ja sähköservo asennuksessa 3 johtoa. ohjeet on myös plus driven ja ground driven asennukselle, mitäs ne on..?
joo eli ohjeet löytyy tuolta:http://www.sam-handel.de/anleitung/BV-GB.pdf ja tosiaan sähköservo kytkennällä pelas, mut ovet ei auenneet avaimella. ja nyt pitäs alkaa kokeileen pneumaatti asennusta, mut en oikee ymmärrä mihin johtoon avaus kytketään. olisko sit se johto: kun ovet lukossa ei virtaa ja kun ovet auki jatkuva virta tue kompuran liittimeen? jos kauko-ohjaus boxilta saa samallaiset arvot ulos niin ei muuta kun kytkee rinnan rosvolla.
korjaus äskeiseen: eli ovelta tulevan herätteen kans kytketään kauko-boxin kans sarjaan. mut siinähän syntyy ongelma et avaimesta ei tietty toimi!! onkos siel sit joku muu johto?? näyttäs olevan et kun boxi kytketty pneumatiikka ohjeen mukaan niin napin painalluksesta releen kärki väli käy kiinni (vihreä ja harmaa) luulempa et se tosiaankin pitää olla sähköservo ohjeen mukaisesti kytketty ja sit vaan oikeat johdot..
Kytkennällä numero kolme pelaa.
12v jatkuva keltaiseen ja mustakeltaiseen johtoon, musta johto maihin ja nuo sininen/vihreä sitten niihin venton vihreä/harmaa johtoihin. Sitten kun vielä "eristät erikseen" noi harmaan ja ruskeen johdon niin kuin ohjeessa sanotaan niin kyllä pitäs toimia. Niin ja tuo pulssinpituus jumpperi saa olla kohdassa 1, eli 0.8 sekunnin pulssit.
12v jatkuva keltaiseen ja mustakeltaiseen johtoon, musta johto maihin ja nuo sininen/vihreä sitten niihin venton vihreä/harmaa johtoihin. Sitten kun vielä "eristät erikseen" noi harmaan ja ruskeen johdon niin kuin ohjeessa sanotaan niin kyllä pitäs toimia. Niin ja tuo pulssinpituus jumpperi saa olla kohdassa 1, eli 0.8 sekunnin pulssit.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa