Auto bildin diesel lastutesti!

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Auto bildin diesel lastutesti!

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.8.2006 18:21

Juu, eli tänään kolahti postilaatikkoon uusin Autobild, jossa oli vertailussa dieselvehkeitten "lastuja"! Testin mukaan ainoastaan yks "lastu" täytti melkeen lupauksensa, muitten jäädessä parhaillaan jopa yli 20hp vaille luvatusta tehosta ja parhaat jopa 50nm luvatusta väännöstä!! Voiko olla noin??

Mukana testissä oli myöskin MTM:n lastu, jonka arvot oli:

Ilmoitettu teho: 129kw/176hp
Todellinen teho: 109kw/144hp

Ilmoitettu vääntö: 390nm
Todellinen vääntö: 366nm

Ja sitte toimivimman lastun (SKN) arvot:

Ilmoitettu teho: 110kw/150hp
Todellinen teho: 108kw/147hp

Ilmoitettu vääntö: 346nm
Todellinen vääntö: 348nm

Voiko tuo testi pitää paikkaansa?? Nuo MTM:n arvot tuli kyllä täytenä yllärinä! Luulin sen olevan laadukas "lastu"!

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 11.8.2006 18:26

Selailin kans kyseistä lehteä ,mut oliko nää tulokset hiukkassuodattimella varustetulle häristimelle saatuja arvoja?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.8.2006 18:53

kahden lirtran tiisseliähän olivat testissä kiusanneet, sekä kyseisestä extra filsusta oli kanssa puhetta jutussa, joten luulisin niin olleen.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.8.2006 19:12

Oliko testissä mitattu myös tehot vakio-ohjelmalla? Jos ei niin mitä noi dynotetut tehot oikeestaan kertoo?

Kyllähän tuossa tietenkin eri lastuja voi toisiinsa verrata, varsinkin jos ne olivat samassa autossa ja samassa dynossa mitattu..

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.8.2006 19:16

Ilmoitettu vakioteho 103 kw ja vääntö 320 eli 2,0 tdi lukemat. Testi tehty artikkelin mukaan vw:n labrassa bildin kanssa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.8.2006 19:16

Vakio softalla 140hp ja 319nm! Joo, kyllähän testiautossa "hiukkaskiihdytin" oli! Eikä ollu oikeen tykääny kasvaneista pakolämmöistä!

Vakiossa pakolämmöt 820 astetta ja huonoimmissa 950 astetta!

MTM:n arvot ihan inhimilliset tässä suhteessa! 870 astetta.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 11.8.2006 19:32

Volkkareissahan on yleensä jo pyörillä enemmän, tai samanverran tehoa, mitä koneeseen ilmoittavat.

Test 1
Test 2
Test 3
Test 4
Test 5

Jos V GTI:stä on mitattu pyöriltäkin jo 195hv/290Nm, niin silloinhan koneessa pitäisi olla luokkaan n.220hv/320Nm? Esimerkiksi otettu MTM lastu tarjoa kyseiseen kotiloon 245hv/355Nm, niin onko todellinen lisäys luokkaa n. 25hv/35Nm? Silloinhan Autobild lehden mukaan Ecuun lisätään vain ilmaa, sitä en kuitenkaan usko!

Vai onko noi MTM lukemat myös pyörätehoja?

a.link
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.9.2004 16:31

ViestiKirjoittaja a.link » 11.8.2006 19:38

Olipas kunnon pelottelukirjoitus. :)

Voiko tuollaisen 140 heppaisen kulutus muka lisääntyä lastuttamisen jälkeen jopa 2,5l/100km? MTM:n lastulla kulutus oli kasvanut 6,5 litrasta 8,8 litraan.
Omassa Fabiassa kulutus pienenee n.0,5l/100km kun lastu on kytkettynä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.8.2006 19:50

^Onko sulla MTM:n lastu?? Ois kiva nähä muitaki dynotuksia samanlaisista vehkeistä!

Jarppa
-
Viestit: 142
Liittynyt: 6.9.2003 23:59

ViestiKirjoittaja Jarppa » 11.8.2006 19:52

Testin mukaan mtm lastutetun kulutus nousee 2,3l/100km vakioon verrattuna, vaikka tehot tuon mukaan kaukana luvatuista. Hiukkassuodatin ongelmien lisäksi jutussa kuvia murtuneesta lohkosta ja männästä sekä poikineesta turbosta. Aika pintaraapaisu koko testi kaikenkaikkiaan, lähinnä jättää sen kuvan että lastutettuna saa koneen paskaks ennemmin tai myöhemmin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.8.2006 20:04

^Näin on! Vähän vaikuttaa merkkiliike propagandalta!!

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.8.2006 21:08

No mitä voi odottaa jos testi on tehty vw:n labrassa.

En jaksanut edes lukea tuota juttua, sen verran osasin jo autobildin tuntien odottaa. Eli asiaan ei paneuduta yhtään, kirjotetaan jotain juuta jaata ja sitten lopuksi vielä sanotaan että ei kannata.

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 11.8.2006 21:14

Pitääkin hakea lehti huomenissa.

Kovasti kuullostaa kyllä omituiselta nuo arvot. Tähän mennessä kaikki dyno tulokset mitä olen 2.0 TDI koneesta nähnyt, ovat olleet parempia kuin noiden lastujen mitatut tehot. Esimerkiksi Seat Altea 2.0 TDI DSG mikä saatiin maahantuojalta testiin kerhon dyno-päiville, antoi 700km ajettuna täysin vakiona 118kW tehoa ja 370 Nm vääntöä (arvot pyöristetty, linkissä kuva lappuun). Tuo dynotus ei edes onnistunut ihan nappiin kun tuo manuaali puolen automaattinen vaihto ei ollut testiä tekevälle henkilölle kauhean tuttu. Kaikki muutkin testit mukaanlukien ulkomaisten lehtien tekemiä dynotuksia ovat kertoneet samansuuntaisia tuloksia. Tehoa on ollut 155 hv - 165 hv ja vääntöä päälle 350 Nm, keskimäärin siis jotain 160 kaakkia ja 350Nm vääntöä.

Mutta pitänee lukaista tuo läpi. Sattuu kyllä korvaan pahasti tuo että olisi tehty VW:n labrassa vaikka kuinka olisi ulkopuolisia mukana testaamassa. Toivottavasti sitä itsekin pääsisi piakkoin rullauttamaan tulokset omasta kotterosta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.8.2006 9:56

Lueskelin kanssa aiheen...
Siinä oli myös joku ebaysta hankittu "evry" 10 sentin arvoisella vastuksella varustettu viriboksi mainittu. Tehoja ei oltu mainittu.

Autobild onkin HALPA-lehti, jutuilta ei voi odottaa laatua :D
Manasin puhelinmyyjälle; että sanaa HALPA ei voi käyttää, se pitää olla edullinen.
Tilasin sen kuitenkin lopulta, TM:n ja Tuulilasin kaveriksi, ku oli niin HALPA.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.8.2006 12:22

Ja muistakaa nyt sitten että dynoissa on eroja! Ei voi verrata eri dynoissa ja muutenkaan eri olosuhteissa mitattuja tehoja!

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 13.8.2006 22:14

Lueskelin myös perjantaina kyseistä juttua ja aika samoja asioita tuli mieleen, kuin täällä on jo juteltu. Suodattimen rikkoutuminen ehkä kuulostaa uskottavalta, mutta tehot vakiona ym. propaganda ei vakuuta. Monellako lastutetulla on lohko murtunut??? Kuvassa oli 5 mukinen lohko. No AB:n jutut ovat usein aika kevyitä. Kulutus huippunopeudella juttu oli tosin aika mielenkiintoinen. Hehkuttavat ja testaavat VW:tä mielestäni epäilyttävän paljon.

tdihighline
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.5.2005 12:31

hiukkassuodatin ei kuulu vakio varustukseen TDI Golfissa

ViestiKirjoittaja tdihighline » 21.9.2006 17:18

Tällä hetkellä SUOMESSA hiukkassuodatinta tarjotaan lisävarusteeksi uuteen TDI Golfiin (21.9.2006), eli hiukkaskiihdytin ei ole vielä monessakaan VAG - AUTOSSA vakiona (saattaa olla jossain Audin malleissa). Korjatkaa jos olen väärässä.

Eli nou hätä, Riesel fanit - Lisää voimasavua kosmokseen !


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa