Pohjapanssari Golffiin
Valvoja: ffp jäsenet
Pohjapanssari Golffiin
No niin, tuli poistettua profiilin Golffista moottorin alta muoviläpyskä, oli siinä kunnossa ettei tarvi enää laittaa takaisin.
Elikkä tilalle teräksinen versio. Mutta mistä? Motonetin saldot näyttää nollaa. Laakkoselle pitää huomenna kilauttaa ja kysyä hinta.
Mistä muualta kannattaisi kysäistä? (Tampereen alueella)
Elikkä tilalle teräksinen versio. Mutta mistä? Motonetin saldot näyttää nollaa. Laakkoselle pitää huomenna kilauttaa ja kysyä hinta.
Mistä muualta kannattaisi kysäistä? (Tampereen alueella)
octaviaan sai vissiin ihan merkkiliikkeestä. ainakin omassa on ja on jykevä. koko auton massalla asfalttipattiin tullu ajettua ja asfaltin kokkareita lenteli pitkin teitä, mutta ite panssariin tulluu vaan naarmuja. miinuspuolena on että öljyn vaihto on aika työläs&vittumainen homma ellei raaski tehdä rälläkällä reikää tulpan kohdalle panssariin. uskoisin saman panssari käyvän golfiin ihan suoraan, mutta varmistaa kannattaa. edessä siinä tulee aisoihin kiinni tolpat mihin panssari pultataan ja taakse se laitetaan pulteilla kiinni apurunkoon (vai mikskä sitä kukin tykkää sanoa)
todellakin tarpeellisuutensa osoittanut lisävaruste. miinuspuolena on vaan että madaltaa melko paljon pohjaa jolloin esim golffikin on juuri ja juuri laillinen -40mm madalluksella.
todellakin tarpeellisuutensa osoittanut lisävaruste. miinuspuolena on vaan että madaltaa melko paljon pohjaa jolloin esim golffikin on juuri ja juuri laillinen -40mm madalluksella.
Golfiin saa tosiaan tehtaan panssarin jälkiasennettua. Itse maksoin osista 150€ (Tallinnasta) ja asennuksen hoiti Jonde kohtuu hintaan. Alkuperäinen teräspanssari tosiaan kestää melkoista iskua, sillä Golf on tuon asennuksen jälkeen mm. kyntänyt jäistä ojan pengertä 300m sen varassa.
Hieman on ruostunut pinta, mutta ei ole enää kosketuksen haitanneet - ennen asennustahan Golf kävi 8000€ konerempassa, kun vaihdettiin uusi moottori ja turbo erään idiootin halkaistua öljypohja ja ajettua 50km ilman öljyjä.
Tämän jälkeen olen ostanut jokaiseen uuteen autooni tuon teräksisen panssarin :)
Hieman on ruostunut pinta, mutta ei ole enää kosketuksen haitanneet - ennen asennustahan Golf kävi 8000€ konerempassa, kun vaihdettiin uusi moottori ja turbo erään idiootin halkaistua öljypohja ja ajettua 50km ilman öljyjä.
Tämän jälkeen olen ostanut jokaiseen uuteen autooni tuon teräksisen panssarin :)
Vasemman puoleinen noissa kuvissa on vain korvike sille muovilärpäkkeelle ja se tulee kiinni niihin muovisiin sivusuojiin jotka sitten antavat periksi tuon ottaessa iskua. Toisen puolen sivusuoja on helposti hajoavaa 'muovimaista' ainetta, joten se on sitten seuraavaksi rikki tuon panssarin ottaessa iskua :)
Eli ei tuo lisää suojaa, mutta ei halkea tietenkään niin helpolla kuin muovinen versio.
Tuo oikean puoleinen näyttäisi jo hieman samalta kuin originaali eli siinä on tukirauta joka sitä kannattelee. Kestävyydestä tosin on vaikeata sanoa mitään kuvien perusteella.
Eli ei tuo lisää suojaa, mutta ei halkea tietenkään niin helpolla kuin muovinen versio.
Tuo oikean puoleinen näyttäisi jo hieman samalta kuin originaali eli siinä on tukirauta joka sitä kannattelee. Kestävyydestä tosin on vaikeata sanoa mitään kuvien perusteella.
Viimeksi muokannut mla, 8.8.2006 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuossa on jonkunlainen kuva omasta panssarista paikallaan. Ja tuossa kuvassa on takakiinnitys. tuossa on se rälläköity öljynvaihtoreikä.
panssarin tuenta edessä on tosiaan toteutettu niin, että kumpaankin aisaan on kiinnitetty (pultattu muistaakseni) alapuolelle pystytolppa jonka alapäässä on sisäkierre. panssariin on etupäähän hitsattu kiinni kulmikas rautaputki, joka on päistään läpipultattu niihin aisoihin kiinnitettyihin tolppiin.
Takana on vissiin jälkikäteen tehdyt kierteet apurungon etureunassa. 3kpl. siellä kiinnitys on tehty niin että pulttiin on sujautettu rautalipare mikä pultin kiristyksen jälkeen puristaa panssarin kiinni apurunkoon. välissä on pieni kumilituska mikä antaa panssarille hiukan liikkumavaraa ylöspäin. sivuilla on reikiä johon ruuvataan ne sivumuovit ruuvilla ja peltimuttereilla.
panssarin tuenta edessä on tosiaan toteutettu niin, että kumpaankin aisaan on kiinnitetty (pultattu muistaakseni) alapuolelle pystytolppa jonka alapäässä on sisäkierre. panssariin on etupäähän hitsattu kiinni kulmikas rautaputki, joka on päistään läpipultattu niihin aisoihin kiinnitettyihin tolppiin.
Takana on vissiin jälkikäteen tehdyt kierteet apurungon etureunassa. 3kpl. siellä kiinnitys on tehty niin että pulttiin on sujautettu rautalipare mikä pultin kiristyksen jälkeen puristaa panssarin kiinni apurunkoon. välissä on pieni kumilituska mikä antaa panssarille hiukan liikkumavaraa ylöspäin. sivuilla on reikiä johon ruuvataan ne sivumuovit ruuvilla ja peltimuttereilla.
Laakkosen hinta oli taas Laakkosen hinta: 480e ja asennus päälle 150e.
Onko noista Motonetin versioista kokemuksia? Voisi vaikka koittaa tilauttaa sellaisen jos ei sitä kukaan ehdi haukkua. :) Sen nimi näyttää tältä "BoraLeonOc-Di", joten samainen näyttää käyvän muutamaan konsernin autoon.
Tuommoinen Koivusen oikeanpuoleisen mallin mukainen saattaisi kyllä syntyä itsekin mutta nyt ei kyllä ole pariin kuukauteen aikaa harrastaa...
Onko noista Motonetin versioista kokemuksia? Voisi vaikka koittaa tilauttaa sellaisen jos ei sitä kukaan ehdi haukkua. :) Sen nimi näyttää tältä "BoraLeonOc-Di", joten samainen näyttää käyvän muutamaan konsernin autoon.
Tuommoinen Koivusen oikeanpuoleisen mallin mukainen saattaisi kyllä syntyä itsekin mutta nyt ei kyllä ole pariin kuukauteen aikaa harrastaa...
Ainakin aiemmin MotoNetin versio oli kuvien perusteella samalainen kuin tuo Koivusen vasemman puoleinen eli ihan sama onko se kiinni vaiko alkup. muovinen, ainoa ero on, että sivumuovit hajoavat sen jälkeen, eikä se panssari. Sivumuovit ovat v-mäisempiä vaihtaa kuin muovipanssari.
Merkkiliikkeen hinta alkuperäiselle on suolainen jottei vain jälkiasennus vahingossakaan olisi edullisempaa kuin tehtaalta tilaaminen. Jotkut sanoivat aikanaan tilailleensa jostain Helsinkiläisestä varaosaliikkeestä (nimi unohtunut jo) noita - tuovat osia itse maahan. Itse koitin sieltä ostaa Golfiin tuota moottoria ja turboa, mutta alkoivat vaatia rahaa etukäteen ja ilman kuittia, niin sanoin kiitos ja ei enää koskaan näkemiin.
Ostin moottorin (turbo olikin sitten jostain syystä 50€ kalliimpi siellä) sitten Tallinnasta alle puoleen hintaan Suomen hinnoista - matkakulut mukaan luettuna. Tämä siis 2v sitten.
Aje: Jos nuo kuvassa olevat ovat niittimuttereita niin niitä varten tarvitset semmoisen suurehkon 'vääntimen' milllä ne kiinnitetään rungossa oleviin reikiin.
Perhealbumista kun kuvia kaivelin niin tuo oikean puoleinen tosiaan on osiltaan ainakin hyvin pitkälti alkuperäistä vastaava. Kiinnityskin taitaa olla vastaava. Hieman paksummilta näyttävät nuo kiinnikkeet alkuperäisessä, mutta alkuperäiset ovat onttoja joten ulkonäkö voi hämätä.
Merkkiliikkeen hinta alkuperäiselle on suolainen jottei vain jälkiasennus vahingossakaan olisi edullisempaa kuin tehtaalta tilaaminen. Jotkut sanoivat aikanaan tilailleensa jostain Helsinkiläisestä varaosaliikkeestä (nimi unohtunut jo) noita - tuovat osia itse maahan. Itse koitin sieltä ostaa Golfiin tuota moottoria ja turboa, mutta alkoivat vaatia rahaa etukäteen ja ilman kuittia, niin sanoin kiitos ja ei enää koskaan näkemiin.
Ostin moottorin (turbo olikin sitten jostain syystä 50€ kalliimpi siellä) sitten Tallinnasta alle puoleen hintaan Suomen hinnoista - matkakulut mukaan luettuna. Tämä siis 2v sitten.
Aje: Jos nuo kuvassa olevat ovat niittimuttereita niin niitä varten tarvitset semmoisen suurehkon 'vääntimen' milllä ne kiinnitetään rungossa oleviin reikiin.
Perhealbumista kun kuvia kaivelin niin tuo oikean puoleinen tosiaan on osiltaan ainakin hyvin pitkälti alkuperäistä vastaava. Kiinnityskin taitaa olla vastaava. Hieman paksummilta näyttävät nuo kiinnikkeet alkuperäisessä, mutta alkuperäiset ovat onttoja joten ulkonäkö voi hämätä.
mla: pihdit löytyy jostakin päin tallia...
Panssarin osto / suojauksen parantaminen on ollut koko ajan auton omistamisen aikana mielessä. Kerran olen saanut sen pohjaamaan asvaltti tiellä - syvät urat + pattia. Toisen kerran soratiellä joka ei edes näyttänyt pahalta. Näillä näkymin autoon on tulossa Konin Sport Kit, muistaakseni -35mm, joten ajattelin hoitaa tuon suojauksen kuntoon jo ennen sen asentamista.
Huomenna sitten pitäisi toi olla hyppysissä.
Panssarin osto / suojauksen parantaminen on ollut koko ajan auton omistamisen aikana mielessä. Kerran olen saanut sen pohjaamaan asvaltti tiellä - syvät urat + pattia. Toisen kerran soratiellä joka ei edes näyttänyt pahalta. Näillä näkymin autoon on tulossa Konin Sport Kit, muistaakseni -35mm, joten ajattelin hoitaa tuon suojauksen kuntoon jo ennen sen asentamista.
Huomenna sitten pitäisi toi olla hyppysissä.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
jää ainakin originellissä paikoilleen ne sivumuovit. tulee itteasiassa tiiviimpi kun muovisesta.
se öljynvaihtoreikä kannattaa suunnitella aika hyvin. multa se vaan vedettiin lonkalta rälläkällä suunnilleen tulpan kohalle. nyt kun öljynvaihossa viimeset lirut alkaa valumaan niin se liru kääntyy vähän kaarelle taaksepäin ja kusee öljyä panssarin päälle ja sieltä se tippuu sitten ympäriinsä tuntikausia. pitää kattoo mihin autonsa laittaa vaihon jälkeen. no eipä ruostu panssari sisältä päin. eikä kuitenkaan kannata tehä liian isoakaan reikää ettei kivekset pääse sitten sen reiän kautta yllättämään jos nyt pakko sitä off-roadia on harrastaa omasta tahdosta/tahtomattaan.
se öljynvaihtoreikä kannattaa suunnitella aika hyvin. multa se vaan vedettiin lonkalta rälläkällä suunnilleen tulpan kohalle. nyt kun öljynvaihossa viimeset lirut alkaa valumaan niin se liru kääntyy vähän kaarelle taaksepäin ja kusee öljyä panssarin päälle ja sieltä se tippuu sitten ympäriinsä tuntikausia. pitää kattoo mihin autonsa laittaa vaihon jälkeen. no eipä ruostu panssari sisältä päin. eikä kuitenkaan kannata tehä liian isoakaan reikää ettei kivekset pääse sitten sen reiän kautta yllättämään jos nyt pakko sitä off-roadia on harrastaa omasta tahdosta/tahtomattaan.
Asennettu on.
Pohjapanssari paljastui kotimaiseksi tuotteeksi, tarran mukaan valmistaja oli jokin "Maatilametalli" tms.
Paikalleen se kyllä sopi, idea käsittääkseni sama kuin alkuperäisessä, takareunastaan kiinittyy etupalkkiin(niittimuttereilla) ja etureunastaan U:n malliseen apurunkoon joka nojailee etuaisoihin. Apurungolle ei Borasta löytynyt kiinityspaikkoja, mutta paikalleen istui ihan OK. Reikiä en raaskinut porata vaan se on nyt kiinni salaisella reseptillä, tukevalta tuntuu toistaiseksi. Viimeistely ei mitään huippua mutta sopii paikalleen kuitenkin.
Panssarissa on valmis aukko öljynvaihtoa varten ja muokkaamalla sivumuovit saa istumaan tiiviisti. Panssari tuntuu tukevalta ja muutaman kerran olen sen huonolla hiekkatiellä pohjannut, tuloksena naarmuja.
Hinta on mikä on, tarpeet maksaa ehkä parin kympin luokkaa mutta tulipahan laitettua. Ihan tyytyväinen.
Pohjapanssari paljastui kotimaiseksi tuotteeksi, tarran mukaan valmistaja oli jokin "Maatilametalli" tms.
Paikalleen se kyllä sopi, idea käsittääkseni sama kuin alkuperäisessä, takareunastaan kiinittyy etupalkkiin(niittimuttereilla) ja etureunastaan U:n malliseen apurunkoon joka nojailee etuaisoihin. Apurungolle ei Borasta löytynyt kiinityspaikkoja, mutta paikalleen istui ihan OK. Reikiä en raaskinut porata vaan se on nyt kiinni salaisella reseptillä, tukevalta tuntuu toistaiseksi. Viimeistely ei mitään huippua mutta sopii paikalleen kuitenkin.
Panssarissa on valmis aukko öljynvaihtoa varten ja muokkaamalla sivumuovit saa istumaan tiiviisti. Panssari tuntuu tukevalta ja muutaman kerran olen sen huonolla hiekkatiellä pohjannut, tuloksena naarmuja.
Hinta on mikä on, tarpeet maksaa ehkä parin kympin luokkaa mutta tulipahan laitettua. Ihan tyytyväinen.
Koivusella on ilmeisesti uusia malleja pohjapanssareista. Ostin äsken Boraan sellaisen "apurungolla" olevan n. 2mm levystä olevan mallin. Suurinpiirtein samanlainen kiinnitysidea kuin mitä tuossa ylempänä olevasssa oikean puoleisessa kuvassa. Eli tämä ei tule kiinni niihin entisiin sivumuoveihin. Ilmeisesti niitä entisiä muoveja joutuu leikkaamaan. Hintaa sillä oli 139€. Asennus menee ensiviikon lopulle. Valmistaja on ilmeisesti joku itäblokin maan paja. Vaikutti ihan kohtuulliselta "silmämuna-analyysin" perusteella.
Viimeksi muokannut pelkoti, 21.10.2006 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
No niin, nyt on pohjapanssari asennettu Boraan. Aikaa meni noin 1,5 tuntia. Laitoin tuon paikoilleen ilman kunnon nosturipaikkaa, ihan vain lattialla pienten pukkien/ajoluiskien kanssa. Oli kohtuullisen helppo asentaa. Mitään uusia reikiä ei tarvinnut tehdä, eikä edes entisiä sivumuoveja tarvinnut leikata. Edestä se tuli apurungostaan kiinni puskurin entisiin kiinnityskohtiin. Niihin pääsi hyvin käsiksi puskurissa olevien aukkojen kautta.
Pohjapanssarissa on muovitulpallinen soikea aukko öljynvaihtoa varten. Ihan hyvä peli tuohon hintaan (139e). Panssari on kyllä maalattua mustaa terästä, joten varmasti se tulee ajan kanssa ottamaan ruostetta pintaansa.
Pohjapanssarissa on muovitulpallinen soikea aukko öljynvaihtoa varten. Ihan hyvä peli tuohon hintaan (139e). Panssari on kyllä maalattua mustaa terästä, joten varmasti se tulee ajan kanssa ottamaan ruostetta pintaansa.
Onkos kellään käsitystä, että meneekö tuo Koivusen/Fixuksen/Motonetin vasemmanpuoleinen, TDI-Golfiin tarkoitettu, pelti ARL-koneiseen Leoniin (eli 150TDI:hin)? Fixuksen peltiä ei löydy Leoneihin kuin bensamalleihin ja TDI-Octavian ja TDI-Golfin pellit ovat keskenään eri varaosanumerolla....pitäisi arpoa jompikumpi nykyisen tilalle kun ei viitteis maksaa 325€ alkuperäisestä muovisesta lärpäkkeestä.
Tuo oikeanpuoleinen tukiraudoilla oleva ei mene 150TDI:hin koska välijäähyn putket tms. on kiinnityspisteen edessä. Octavian vastaavaa on kokeiltu pistää alle.
Tuo oikeanpuoleinen tukiraudoilla oleva ei mene 150TDI:hin koska välijäähyn putket tms. on kiinnityspisteen edessä. Octavian vastaavaa on kokeiltu pistää alle.
Sen verran voin sanoa, että tuo metallinen Golffin OEM pohjapanssari on kyllä hintansa arvoinen ja kyllä sen painostakin huomaa...On se sen verran tukeva ja hyvin tehty! Voi siitä vaikka tunkata auton ylös tarvittaessa :)
Eikä se nyt niin hirveän kalliskaan ollut! Tänään tuli haettua matkahuollosta ;)
Kuvia ehkä, jos saan kameran toimimaan kunnolla?
Eikä se nyt niin hirveän kalliskaan ollut! Tänään tuli haettua matkahuollosta ;)
Kuvia ehkä, jos saan kameran toimimaan kunnolla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa