Madallus jouset Passat 3BG?
Valvoja: ffp jäsenet
Madallus jouset Passat 3BG?
Oisko kokemuksia kyseisen auton madaltamisesta pelkillä jousilla? Saisko sitä jollain jousilla sillait ettei keulat nouse pystyyn?
Edit: Onko FK:n jousista kokemuksia ku niitä sais 35/40mm ja 40mm/55mm
Edit2: Ja 215/45-17 kokoa olevat renkaat ois varmaan tulossa alle ni mikähän tuo et pitäs olla?
Edit: Onko FK:n jousista kokemuksia ku niitä sais 35/40mm ja 40mm/55mm
Edit2: Ja 215/45-17 kokoa olevat renkaat ois varmaan tulossa alle ni mikähän tuo et pitäs olla?
Noh, mulla on alla Eibachin (35mm) jousisetti, vakio iskareilla. Ihan kohtuulliseen balanssiin se jää, mutta tietenkin aavistuksen etukeno olis ainakin omasta mielestä paremman näköinen...
Tohon rengas/vanne asiaan: se ihan normaali ET 30-40 pitäis sopia. Itellä nuo 8" vanteet on et40:llä, ja renkaina 225/45/17: edessä mahtuu juuri ja juuri paikalleen ettei osu olkavarteen. Takana onkin väljempää ja ulommas nuo mahtuisi tulemaan edessäkin, eli hieman pienempi et olis siis parempi.
Tohon rengas/vanne asiaan: se ihan normaali ET 30-40 pitäis sopia. Itellä nuo 8" vanteet on et40:llä, ja renkaina 225/45/17: edessä mahtuu juuri ja juuri paikalleen ettei osu olkavarteen. Takana onkin väljempää ja ulommas nuo mahtuisi tulemaan edessäkin, eli hieman pienempi et olis siis parempi.
FK:n sarjasta ei oo kokemusta ko mallissa, mutta muutamissa muissa kylläkin...
Hinta/laatusuhteeltaan toimiva setti, kokemukset rajautuu vuoden/parin sisään asennuksesta. Ensikokemusket ovat olleet hyviä balanssin/ajettavuuden suhteen, vaikkakin koestetut yksilöt ovat olleet muita kuin vaggineita.
Jii:n passatti näyttää ja tuntuu hyvältä noilla eibacheilla tälleen sivullisena koestettuna, ite varmaankin laittasin samanmoiset jos vastaava auto olis itellä.
Hinta/laatusuhteeltaan toimiva setti, kokemukset rajautuu vuoden/parin sisään asennuksesta. Ensikokemusket ovat olleet hyviä balanssin/ajettavuuden suhteen, vaikkakin koestetut yksilöt ovat olleet muita kuin vaggineita.
Jii:n passatti näyttää ja tuntuu hyvältä noilla eibacheilla tälleen sivullisena koestettuna, ite varmaankin laittasin samanmoiset jos vastaava auto olis itellä.
Kokemusta on juurikin Fk:n 35/40 jousisarjasta, eli keulasta tiputti sen 40mm ja takaa 35, on just sopiva, eli keula on hieman perää matalampi.
Iskareina mulla on Konin keltaiset ja tuo kombinaatio toimii tosi hyvin. Tarkoitus oli laittaa se ~350e Fk:n koko setti, mutta sitä ei saatu mulle koskaan toimitettua kun kiire oli, niin laitoin nuo Konit, ja ei ole tarvinnut päätöstä katua.
Vähän aikaa tosin ajelin pelkillä vakioiskareilla ja nuilla fk:n jousilla, ja ei voi suositella.
Vanteiden koosta ja et:stä on kokemusta seuraavista yhdistelmistä:
8x17 et 35, 225/45 renkaat, ei mitään ongelmaa edessä. Takana ollut sama vanne et 15, ei mitään ongelmaa.
9x18 et 25, 225/40-18 edessä, ei ongelmaa. Takana 10x18 et 35 255/35-18, ei ongelmaa.
Ja kuvia viimeksimainitusta rengastuksesta ja tuosta alustata löytyy galleriasta.
Iskareina mulla on Konin keltaiset ja tuo kombinaatio toimii tosi hyvin. Tarkoitus oli laittaa se ~350e Fk:n koko setti, mutta sitä ei saatu mulle koskaan toimitettua kun kiire oli, niin laitoin nuo Konit, ja ei ole tarvinnut päätöstä katua.
Vähän aikaa tosin ajelin pelkillä vakioiskareilla ja nuilla fk:n jousilla, ja ei voi suositella.
Vanteiden koosta ja et:stä on kokemusta seuraavista yhdistelmistä:
8x17 et 35, 225/45 renkaat, ei mitään ongelmaa edessä. Takana ollut sama vanne et 15, ei mitään ongelmaa.
9x18 et 25, 225/40-18 edessä, ei ongelmaa. Takana 10x18 et 35 255/35-18, ei ongelmaa.
Ja kuvia viimeksimainitusta rengastuksesta ja tuosta alustata löytyy galleriasta.
pikkuveikan 3bg:ssä on minun asentama fk alustasarja. 55/40 high tec. tais maksaa sen 380 tai jotain suomesta tilattuna. en muista sitä nettikaupan nimeä just nyty.
kävijöiden kalleriassa on nimellä "a-t" jos on kuva vielä. tulee kyllä aika matala. jopa liiankin. jos ajella aikoo muuallakin kun asfaltilla niin vähemmän madallusta kannattaa ostaa. vaan ajettavuus parani kummasti kesällä ja talvella kun niialilee/nyökkii/kallistelee olemattoman vähän.
E: vanteiden kannattaa tällöin olla ainakin edessä tarpeeksi sisällä. muuten raapasee hyvin herkästi maalit kaaresta.
kävijöiden kalleriassa on nimellä "a-t" jos on kuva vielä. tulee kyllä aika matala. jopa liiankin. jos ajella aikoo muuallakin kun asfaltilla niin vähemmän madallusta kannattaa ostaa. vaan ajettavuus parani kummasti kesällä ja talvella kun niialilee/nyökkii/kallistelee olemattoman vähän.
E: vanteiden kannattaa tällöin olla ainakin edessä tarpeeksi sisällä. muuten raapasee hyvin herkästi maalit kaaresta.
Tossa on Jiin autosta kuva.
Kuvat varmaankin valehtelee, mutta suunnilleen yhtä matalalta se näyttää kuin tuo suuremmalla madalluksella ylempänä mainittu pasuuna...
http://ffp-motorsport.com/shows/haku.php?id=42&taulukko=1&looppi=4
Kuvat varmaankin valehtelee, mutta suunnilleen yhtä matalalta se näyttää kuin tuo suuremmalla madalluksella ylempänä mainittu pasuuna...
http://ffp-motorsport.com/shows/haku.php?id=42&taulukko=1&looppi=4

Tuossa olis sivuprofiilia. Luonnossa auto on kyllä hieman matalampi mitä nuissa kuvissa.
Jos on kuluneet vakioiskarit, niin tokihan se auto on silloin jonkun verran matalampi, mutta korkeushan säädetään loppupeleissä jousilla. En kyllä suosittele, että vanhoja vakioiskareita meet laittamaan nuille Fk:n jousille. Kyyti on huonoa, pompusta kun ajaa, niin ei tiedä mihin päin auto hyppää!
Tuosta madalluksen määrästä vielä, 3bg passatti ei ole vakionakaan ihan maasturi, eli tuo 35/40 satsi on kyllä maksimi mitä tuohon kannattaa laittaa. 55mm sarja on jo aivan liian matala, joutuu varoa ihan liikaa. Tosin makuasioitahan nämäkin on.
Juurikin tuollaiset samat rs6 replicat oli mulla viime talvena. Rengas oli 225/45-17 kitka.
Kai tuohon voi huoletta laittaa esim. 215/45 renkaan. Tosin itse kyllä laittaisin nuo 225/45-17 renkaat, siitäkin syystä, että jos/kun tilasit tuon 35/40 alustan, niin tuo rengaskoko on ihan ok tuolle madallukselle. Jos kapeampaa kumea laitat, niin taas jää renkaan ja lokarin väliin ilmaa ja näyttää korkeammalta kuin onkaan. Toki tuohon vaikuttaa tuo renkaan profiilikin.
Nuihin rs6 replicoihin tuolla 35 et:llä kun jostain löydät 10-15mm spacerit, niin johan näyttää hyvältä! Mulla oli takana 20mm spaceri ja rengas tuli just sopivasti siihen lokarin reunaan, eteen tuo 20mm spaceri on jo liikaa.
Kai tuohon voi huoletta laittaa esim. 215/45 renkaan. Tosin itse kyllä laittaisin nuo 225/45-17 renkaat, siitäkin syystä, että jos/kun tilasit tuon 35/40 alustan, niin tuo rengaskoko on ihan ok tuolle madallukselle. Jos kapeampaa kumea laitat, niin taas jää renkaan ja lokarin väliin ilmaa ja näyttää korkeammalta kuin onkaan. Toki tuohon vaikuttaa tuo renkaan profiilikin.
Nuihin rs6 replicoihin tuolla 35 et:llä kun jostain löydät 10-15mm spacerit, niin johan näyttää hyvältä! Mulla oli takana 20mm spaceri ja rengas tuli just sopivasti siihen lokarin reunaan, eteen tuo 20mm spaceri on jo liikaa.
Nytpä tuli alustasarjaki ei menny kolmea viikkoa vaik sanovatki kerranki näin päin. pitää lähtiä laittaan paikalleen. Ja vanteetki tuli tilattua RS6 7.5*17 205/50-17 ET30
edit:Tulipa käytyä kokeileen vaihtaan alustaa, mutta ei oikeen päässy ku alkuun ku oli niin tiukalla se pultti mikä pitää koiran luita paikallaan että joutu poraamaan koko pultin poies ku oli niin ruostunu molemmin puolin.
edit:Tulipa käytyä kokeileen vaihtaan alustaa, mutta ei oikeen päässy ku alkuun ku oli niin tiukalla se pultti mikä pitää koiran luita paikallaan että joutu poraamaan koko pultin poies ku oli niin ruostunu molemmin puolin.
-
- -
xXx
Minkäs alustasarjan päädyit laittamaan? Pelkät jouset? Itellä nyt muutama sata kilometria takana 3B pasuunassa Eibachin jousilla ja vakio iskareilla ja olen kyllä ERITTÄIN tyytyväinen. Autosta tuli nätisti matalampi eikä keuli vaikka sarja on 30/30 pudottava. Edelleen suht pehmee normi ajossa ettei tuu niska kipeex ja kovemmassa ajossakin jäykkyyttä riittää. Jesh! :)
FK:n 35-40mm sarja. Oli ne kyllä takapäässäki ne alapultit kohtuu tiukassa, mutta lähti hän tuo ku myllyllä aikasa tärryytti. Jäi kyllä perä aika paljon ylemmäksi. Ja kyllä ainakin pienen testi lenkin perusteella tyytyväinen olen, ei voi verratakkaan siihen mikä oli ventossa AP:n jouset ja vakio iskarit.
http://siru.dy.fi/tunetus/grafiikka/passat.jpg
Näissä vanteissa ET45 mahtaa tulla 30ET:llä aika ulos vaikka onhan niissä kyllä paljon eroa eri vanteissa. http://siru.dy.fi/tunetus/grafiikka/passat1.jpg
http://siru.dy.fi/tunetus/grafiikka/passat.jpg
Näissä vanteissa ET45 mahtaa tulla 30ET:llä aika ulos vaikka onhan niissä kyllä paljon eroa eri vanteissa. http://siru.dy.fi/tunetus/grafiikka/passat1.jpg
Eli sulle tuli siis koko satsi, sis. iskarit ja jouset? Juu, en tiä miten tuo mun satsi tuli, ite en asentanut, vaan liikkeessä laittoivat kiinni. Auto kuitenkin muuttui radikaalisti vakioiskareihin nähden kun vaihdoin nuo Konin tolpat.
Onhan mullakin keula jonkun verran matalammalla kuin takapää, mutta ei häiritsevästi, vaan just sopivasti! ;)
Onhan mullakin keula jonkun verran matalammalla kuin takapää, mutta ei häiritsevästi, vaan just sopivasti! ;)
Käytinpä tuossa Oulussa Caranella 45€ tarkistamassa nuo pyörän suuntaukset. Auraus ja camper oli pielessä aurauksen ne sääti kohilleen mutta campperia eivät kuulemma pystyneet säätämään?sanoivat että pitäs olla joku erikois työkalu että sais säädettyä. Miten nyt käy katsastuksessa jos pyytävät todistusta suuntauksesta ja camper kulmat ei ole tehtaan ohje arvoissa?
muistaakseni camberia ei voinu säätää passatissa. ja vaikka siinä lapussa lukee että camberit ois vituilaan niin kyllä ne katastus ukot ymmärtää että jos ei oo säätöjä niin mitä sille kukaan voi. ainakin mulla on takanakin camberit aivan miten sattuu ja katsastajaa kiinnosti lappu oikeestaan sen verran että se näki että ne pyörät oli yleensä suunnattu.
edit : on ne varmaan eessäkin miten sattuu mut eipä niillekään mitään voi. paitsi jos alkaa hifistelemään niillä ihme camberin fiksaus kiekoilla.
edit : on ne varmaan eessäkin miten sattuu mut eipä niillekään mitään voi. paitsi jos alkaa hifistelemään niillä ihme camberin fiksaus kiekoilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”