Etupyörän ABS-sensori rikki
Valvoja: ffp jäsenet
Etupyörän ABS-sensori rikki
Aloin vaihtamaan etupyörän laakeria apukuskin puolelle. No, yläpuolen tukivarsien pultti oli niin jumissa että meni poikki ja jouduin poraamaan pultin pois.
Tämän jälkeen oli tarkoitus ottaa Pyörän pyörimis tunnistin irti mutta sekin oli niin tiukka että pää meni siitä paskaksi. Joten joudun sellaisen hakemaan uuden.
Onko tietoa mitä kyseinen osa maksaa ja mitä tulee otta huomioon kun sitä asentaa takaisin? Mihin menee johdon toinen pää? Ja onko anturi vain painettu reikäänsä ilman mitään lukitusta? Kiitti...
Tämän jälkeen oli tarkoitus ottaa Pyörän pyörimis tunnistin irti mutta sekin oli niin tiukka että pää meni siitä paskaksi. Joten joudun sellaisen hakemaan uuden.
Onko tietoa mitä kyseinen osa maksaa ja mitä tulee otta huomioon kun sitä asentaa takaisin? Mihin menee johdon toinen pää? Ja onko anturi vain painettu reikäänsä ilman mitään lukitusta? Kiitti...
Viimeksi muokannut JuKa, 4.10.2006 16:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Valo ei sammunut kun pistin vanhan anturin paikalleen. On siis vielä kaksi mahdollisuutta. Joko anturi toimii, mutta valo pitää kuitata tai sitten anturi on oikeasti rikki. Uuteen ei turhaan viitisi laittaa rahoja, eikä myöskään vikojen lukemiseen. Harmittaa... Akun kengät irroitin mutta ei sillä ollu mitään vaikutusta.
Ohmi-mittarilla mittasin anturia ja näytti muistaakseni 0,5m ohm, aivan kun johdot olisi poikki.
Ohmi-mittarilla mittasin anturia ja näytti muistaakseni 0,5m ohm, aivan kun johdot olisi poikki.
Asustelen Porissa ;). Pitää kokeilla verrata sitä tuohon toiseen.
Olen ymmärtänyt että anturit on molemmin puolin erilaisia, eli ei siis sopisi keskenään. Kerron kunhan saan mittauksen suoritettua.
Mikä muuten tuo VAS on?
Löytyisiko linkkiä sellaiseen räjäytyskuvaan mistä kävisi ilmi tuon varaosanumero?
Olen ymmärtänyt että anturit on molemmin puolin erilaisia, eli ei siis sopisi keskenään. Kerron kunhan saan mittauksen suoritettua.
Mikä muuten tuo VAS on?
Löytyisiko linkkiä sellaiseen räjäytyskuvaan mistä kävisi ilmi tuon varaosanumero?
Käytä Automarkussa, eivät kai ryöstä siellä viellä vikamuistin luvusta/tyhjäyksestä?
Tässä VAS 5052:sta
Tässä VAS 5052:sta
Voiskohan toi samainen anturi olla syynä mun 3B:n jarrujen ravistukseen? Autoon on vaihdettu uudet levyt ja palat (eteen) ja vieläkin jarrut ravistaa aika ajoin.
Ravistus lakkaa, kun polkaisee pedaalia vähän syvemmälle, mikä viittaa kait etupään vikaan. Katsastuksessa repsikan puolen etujarru oli vähän heikompi kuin kuskin puolen. Ennen jarruremppaa ero oli nippanappa sallituissa rajoissa.
Ravistus lakkaa, kun polkaisee pedaalia vähän syvemmälle, mikä viittaa kait etupään vikaan. Katsastuksessa repsikan puolen etujarru oli vähän heikompi kuin kuskin puolen. Ennen jarruremppaa ero oli nippanappa sallituissa rajoissa.
Varastan tässä topicin ettei tarvitse uutta aloittaa.
Golffissani on jo viime talvesta lähtien palanut ABS-valo paikoitellen. Yleensä se on sammunut peruutustilanteissa tai vaikka talvella pyörien lyödessä tyhjää. Nyt se kuitenkin palaa jo jatkuvasti. Luultavasti vika siis on ABS-anturissa, mutta keksiä vain pitäisi että mistä niissä. Onnistuuko vian paikannus vikakoodien lukemisella vai mistä vikaa kannattaisi alkaa paikantamaan?
Golffissani on jo viime talvesta lähtien palanut ABS-valo paikoitellen. Yleensä se on sammunut peruutustilanteissa tai vaikka talvella pyörien lyödessä tyhjää. Nyt se kuitenkin palaa jo jatkuvasti. Luultavasti vika siis on ABS-anturissa, mutta keksiä vain pitäisi että mistä niissä. Onnistuuko vian paikannus vikakoodien lukemisella vai mistä vikaa kannattaisi alkaa paikantamaan?
Vikakoodi kertoo kyllä mistä anturista on kyse. Jos ei halua vaivata huoltoa tai jotain foorumin kaveria vikakoodien luetuttamiseen, niin ainakin taka-anturit oli omassani helppo mitata liitoskohdasta takapenkin alta. 5 euron yleismittari vastusmittausasentoon ja ehjä anturi näytti n. 1.1 k Ohmia, toinen näytti ihan muuta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa