Caddy ja harmaa savu
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy ja harmaa savu
Oireet seuraavanlaiset: Caddy ei meinaa lähteä käyntiin, kun lopulta lähtee nousee pakoputkesta harmaa savupilvi. Onko kyse polttoaineensyötöstä vai kenties kansipahvi palanut. Itsestä tuntuu, että kyse on tosta polttoaineensyötöstä. Auto diesel caddy -88. Kertokaa toki näkemyksiänne. Kiitos.
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.6.2006 8:00
Tutki ensin jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliöstä, onko siellä nestettä tarpeeksi ja minkä väristä se on. Kun olet saanut koneen käyntiin ja lähtenyt ajamaan niin vaeltaako moottorin lämpömittari edes takaisin. Jos vaeltaa niin kannentiiviste on palanut. Raskas käynnistyminen (sylintereissä nestettä) ja vaaleanharmaa savu pakoputkesta viittaavat myös kansitiivisteen palamiseen. Jos niin on käynyt niin vaihdettavia osia ovat ainakin: oikean paksuinen kansitiiviste, kansipultit, moottoriöljy ja -suodatin, jäähdytysnesteet ja termostaatti.
Kannentiiviste vaikuttaa ehjältä
Kannentiiviste vaikuttaa ehjältä. Paisarissa ei öljyä. Paisariin ei tule kuplia. Lämpömittari ei vaella, vaan pysyy keskellä omalla paikallaan. Öljytikussa ei valkoista möhnää. Öljyntäyttökorkissa ei valkoista karstaa. Pakoputkesta ei tule vettä. Savutus käynnistyksen yhteydessä on jatkunut tänäkin päivänä, muuta ei ei yhtä vomakkaana. Savu melkein jo normaalia. Eilen toki pelästyin, kun suuri savupilvi pyyhkäisi tuulen mukana ohitseni. Mikähän sitten vikana? Jos mikään?
jos diisselistä ruuvaa polttoainesyöttöä isommalle (isompien tehojen toivossa) niin voi jesus siunama ku tulee mustat savut, siis ei harmaat vaa mustat, ku Dieselin palaessa suurin osa pakokaasuistahan on nokea... siispä tuosta päätellen harmaa savu kuvastaisi ehkä enemmän sitä vettä ku liiallista polttoainesaantia... mutta mutta...
Eli tuohon suuttimien vialisuuteen löytyi haynesin korjauskirjasta seuraava englanninkielinen ohje
--Injector faulty is usually indicated by knocking in one or more cylinders,engine overheating, loss of power, smoky black exhaust and increased fuel consumption. To locate a faulty injector run the engine at a fast idle( engine at normal operating temperature) and slacken the pipe union on each injector in turn. If there is no drop in engine speed when a pipe is slackened then that injector is faulty--
Eli jos löysään yhtä polttoainesuutinta ja moottorin käynnissä ei tule pudotusta, on se suutin viallinen, ymmärsinkö oikein?
--Injector faulty is usually indicated by knocking in one or more cylinders,engine overheating, loss of power, smoky black exhaust and increased fuel consumption. To locate a faulty injector run the engine at a fast idle( engine at normal operating temperature) and slacken the pipe union on each injector in turn. If there is no drop in engine speed when a pipe is slackened then that injector is faulty--
Eli jos löysään yhtä polttoainesuutinta ja moottorin käynnissä ei tule pudotusta, on se suutin viallinen, ymmärsinkö oikein?
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 29.6.2006 8:00
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa