Audi TT:n radion vaihto- ja mittaristo-ongelmat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

testokitty
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.6.2006 18:04

Audi TT:n radion vaihto- ja mittaristo-ongelmat

ViestiKirjoittaja testokitty » 1.8.2006 9:47

Heipä hei!

Kuten ilmeisesti Audin vakiomankkaan kuuluu, hajosi myös omasta TT:n mankasta (autossa myös Bose audiosystem cd-vaihtajalla) volumesäätö, ja olisihan se pitänyt arvata että kun tuota radion vaihtoa aletaan itse toheloimaan nollakokemuksella niin ongelmia syntyy.

Eli seuraavia ongelmia tuli:

-ajotietokone pimeni (jos auringonvalo osuu suoraan näyttöön sen voi
kuitenkin havaita olevan päällä)
-ESP:n merkkivalo syttyi
-Trippimittarissa teksti SICH
-Kello nollautuu joka kerta kun virrat kytketään
-Valojen summeri ei toimi
-Mittariston valojen (eikä myöskään siis radion valojen) kirkkaudensäätö ei
toimi täysin)
-Kierrosmittariin jää moottorin sammutuksen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset

Että näin helppoa se oli! Jos jollakin on kokemusta vastaavista ongelmista tai tietoa missä vika/ratkaisu ongelmiin, niin olisin enemmän kuin kiitollinen avusta!

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 1.8.2006 16:47

Asensitko tarvikeradion vai vastaavan alkuperäisen?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 1.8.2006 17:24

sich = sicherung(?) = sulake?

Ootko ottanut jo sen asentamasi mankan irti ja koittanut?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.8.2006 21:44

Tuota, mites toi voi noin reisille mennä? Noistahan ei saa oikein mitään suoranaisesti yhdistettyä normaali mielikuvituksella mankkaan ja sen virtapiiriin? Jos et ole vielä kokeillut, niin ota nykyinen "tarvike" mankka pois jo kokeile pelittääkö hommat. Jos ei, niin tökkää vanha paikalleen ja kokeile tulosta. Tarkista sulakkeista ettei mikään ole pimennyt. Ite joskus saanut poltettua sisävalon/mankan yhteisen sulakkeen johtoja kytkiessä.

testokitty
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.6.2006 18:04

ViestiKirjoittaja testokitty » 1.8.2006 22:24

Ensinnäkin kiitoksia vastauksista :)

Eli ensin asennettiin blaukkarin tarvikemankka koska blaukkareiden pitäis kuulemma käydä "suoraan" ton bosen audiosystemin kanssa. No helvetin suoraan näyttää käyvän (mankka ei mm. tunnu tunnistavan cd-vaihtajaa). Sitte tuli noi viat ilmi. Otin blaukkarin pois ja laitoin takas sen alkuperäsen rikkinäisen. Nyt taas vaihtaja toimii mutta noi edellämainitut viat jäi. Sulakkeista kävin läpi lähes kaikki, ei löytyny palanutta. Sinänsä tosiaan jännä että mm. se ajotietokone näyttäis olevan päällä, mutta käytännössä aivan pimeä. Ai niin ja vielä yksi juttu, vaihdoin audiin akun, niin eiköhän se sytyttänyt akun merkkivalon (vanhalla akulla se ei palanut) :D Ihanaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.8.2006 22:29

Nyt varmaan kannattaisi jo kurkata niitä vikakoodeja??

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 2.8.2006 16:17

Voisiko tämä liittyä mitenkään tähän: Jossain autoissa mm, vw pitää tarvikesoittimissa vaihtaa heräte ja jatkuva toisinpäin niin toimii. Ja jos on väärin päin saattaa virtalukonpohja sulaa?? Tälläistä olen kuullut.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.8.2006 16:31

No ei kai se nyt tuollaista aiheuta. TT:ssä tosiaan soitin ohjaa mittaristoa sen verran, että radio syöttää sinne FIS-näytön yläreunaan ne radioasema- yms. tiedot. Hassulta tuntuu että väärin kytkentä sotkisi koko mittariston noin pahasti, mutta mistä noista ikinä tietää...

Nyt kun sä et sen Blaukkarisi kanssa pysty sitä FIS-näyttöä kokonaan hyödyntämään niin sun pitää hankkia E-DIS, jolla saat ahtopaineet yms. kivaa sinne yläriville.

Omassa pitkästi toistasataa tuhatta ajetussa volumesäätö vielä toimii (koputtaa puuta).

testokitty
-
Viestit: 3
Liittynyt: 27.6.2006 18:04

ViestiKirjoittaja testokitty » 2.8.2006 22:48

No niin. Eiköhän sieltä sittenkin löytynyt yks palanu sulake. Vaihdettu ja viat poistu, lukuunottamatta sitä että kierrosviisari jää edelleen osoittamaan tyhjäkäyntiä. Tossa mankanvaihdossahan tosiaan pitää vaihtaa se heräte- ja jatkuvavirta toisinpäin. Tosin, kun sitä kokeiltiin aluks sellasenaan, niin mankka muisti silti kanavat ja kohdat joissa kappale kulki...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa