Etu tolpassa klappia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

Etu tolpassa klappia

ViestiKirjoittaja juha_ » 1.8.2006 17:20

Eli käytin auton katsastuksessa (audi80 1.8S -88) niin etutolpasta löyty hemmetisti klappia yläpäästä. Purin tolpan autosta irti sekä itse tolpan ja kasasin sen uudella laakerilla, mutta ei se klappi sieltä mihinkään kadonnut. Auton tunkkaa ylös ja ottaa kaksinkäsin tolpasta kiinni ja heiluttaa, niin tuntuu kuin yläpäässä mutteri olisi puoliksi irti, eli se tolppa ei jostain syystä kiristy auton koriin kunnolla kiinni.


Ideoita mitä kannattaisi kokeilla/tarkistaa ?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 1.8.2006 17:26

Oon 99,9% varma, ettei tolpassasi ole mitään vikaa. Mee vaatimaan katsarilta korvausta hukatusta ajasta.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 1.8.2006 17:54

Eihän tämä toimi samalla idealla kuin vw? Eli se kiristyy kunnolla vasta autokuormattuna. Tuntuuko klappi myös renkaat maassa. (jos pystyy edes kokeilla)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.8.2006 18:02

juu seon ihan normaalia et heiluu se yläpää kun on renkaat ilmassa. pitäs katsastusäijän silti tommonen tietää...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.8.2006 19:41

Kolmosgolffissa ihmettelin aivan käsittämättömän suurta välystä iskaritolpan ja korin välillä...noin sen kuuluukin olla. Ei se ajossa hölsky.

juha_
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.1.2005 13:10

ViestiKirjoittaja juha_ » 1.8.2006 21:41

Juu. Enköhän mää usko että että se kunnossa on, kun kerran näin moni vakuuttelee, kaippa siel se väljä sitten kuuluu olla. Ihmetyttää tosin, kun kokeilin toiselta puolen autoa tolppaa, niin siellä ei kyllä mitään väljiä tuntunut, vaikka kuin yritti repiä sitä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.8.2006 9:18

Se iskarin yläpään tukilaakeri on ulkopuolelta kartio, joka kiilautuu sinne tolpan sisään auton painoa vasten. Jospa se toisen puolen tolppa on vaan jämähtänyt sinne paikoilleen niin ettei klappia tunnu. Veikkaan, että siitäkin löytyy sama klappi kun kulman nostaa ilmaan ja nykäisee iskaritolppaa alaspäin jolloin se "irtoaa" sieltä iskaritornista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa