2.0 TFSI:n käyntiääni
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TFSI:n käyntiääni
Niin, olen nyt kohta vuoden kuunnellut tuon yllämainitun koneen tyhjäkäyntiä, eihän siihen meinaa tottua millään. On meinaan jokseenkin raaka ja "sirittävä". On siittä vikahässäkät tsekattu huollossa, eikä mitään vikaa ole, kuulemma kuuluu asiaan.
Miten muilla kyseinen toosa käy ja kukkuu?
Miten muilla kyseinen toosa käy ja kukkuu?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
kuinka toi dsg pelaa tfsi:n kans? onko ajaminen sulavan miellyttävää vai sekoileeko laatikko kokoajan omiaan jos yrität ajaa suurinpiirtein ihmisiksi, kumminkin nii et kiihdyttää autoa? ku tuntusi et tos kiisselis toi dsg (voi olla vaan ihan tää yks ja ainut) sekoilee kokoajan eikä raukka oikein tiedä et mitä se tekis.. palaa hermo tommosiin paskalootiin
kuinka toi dsg pelaa tfsi:n kans? onko ajaminen sulavan miellyttävää vai sekoileeko laatikko kokoajan omiaan jos yrität ajaa suurinpiirtein ihmisiksi, kumminkin nii et kiihdyttää autoa? ku tuntusi et tos kiisselis toi dsg (voi olla vaan ihan tää yks ja ainut) sekoilee kokoajan eikä raukka oikein tiedä et mitä se tekis.. palaa hermo tommosiin paskalootiin
Kyllä minulla ainakin pelaa miellyttävästi. Vaihtaa kiihdyttäessä ylöspäin jouhevasti ja johdonmukaisesti, luonnollisesti myös alaspäin vauhdin hidastuessa. Jos ajat kutosella esim 70km/h ja isket lappua, niin vaihto kolmoseen tapahtuu "sekunnissa", eli aika ripeästi.
Se verran mitä "sportilla" olen ajanut, niin sitä ei voi suositella normaaliin arkiajoon, on meinaan sen verran aina kierroksia tarjolla, ettei ole mukava. Sykkivässä ajossahan toi on hyvä. Manuaaliakin välillä näppärä käyttää...
Tuntuu noissa kaikissa FSI-moottoreissa olevan tuo karkea käyntiääni, eli ei liene vika vaan ominaisuus.
Äänihän tulee pääsääntöisesti polttoainesuuttimista. Ne kun suihkuttavat polttoaineen suoraan palotilaan eikä imusarjaan niinkuin perinteisessä bensamoottorissa. Suorasuihkutuksessa polttoaineen paine on kova ja suihkutusajat lyhyitä ja tämän takia suuttimien käyntiääni on nakuttava.
Siis FSI moottorin ominaisuus
niinhän se sirittää,anna mennä vaan. yks kundi kuulema rikko jo koneen, vikakoodissa oli ollu kierrokset 7200 ja pamahti,oli lastutettu.mulla ainakin toimii vielä.
Huollon kaverilta kuulin saman tarinan. Sitä ei tiedetty että oliko lastutettu mutta epäilivät. Kuinka tyhmää muutenkaan vedättää 7200rpm, ei siitä pitäis olla edes mitään hyötyä.
Missäs muuten rajoittaja kulkee? Eikö DSG:n pitäisi hoitaa, ettei edes manuaaliasennossa päästä kierrostelemaan yli. Vaikka vedät ykkösellä kaasu pohjassa, niin vaihto tapahtuu silti automaattisesti kakkoselle, vaikka et itse vaihdakkaan.
Olisiko viriohjelma kyseessä, jossa on otettu rajoitin pois käytöstä? Tuskin nyt sentään. Tai sitten laatikon ohjelma ei vaan pelanut oletetun viriohjelman kanssa kimppaan, kait se pitää kuitenkin huomioida lastutuksessa?
Olisiko viriohjelma kyseessä, jossa on otettu rajoitin pois käytöstä? Tuskin nyt sentään. Tai sitten laatikon ohjelma ei vaan pelanut oletetun viriohjelman kanssa kimppaan, kait se pitää kuitenkin huomioida lastutuksessa?
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 2.4.2010 21:37
Onko kukaa löytäny syytä tälle zik-zik-zik- mysteeri äänelle??? oma kulkine pitää juuriki kyseistä ääntä kylmänä ja äänen erottaa vielä lämpöisenäki jos osaa kuunnella tarkasti? Edellises autos(RS Octavia) ei kyseistä ääntä kuulunu! Paikallises Skoda huollos ei ainakaa kukaa osannu sanoa mitää. jakopää ainaki näytti olevan kunnos kun sitä pyörittelivät ja ihmettelivät, ei kuulemma ainakaa RS Octavias hirveän yleistä eikä maahantuojaltakaa oo tullu mitää infoa mistää ylimääräisistä äänistä!
Siinä vielä videon pätkää kyseisestä mysteeristä jos joku ei vielä tiedä mistä äänestä on kyse:
http://www.youtube.com/watch?v=jxqY5fVSvAQ
Siinä vielä videon pätkää kyseisestä mysteeristä jos joku ei vielä tiedä mistä äänestä on kyse:
http://www.youtube.com/watch?v=jxqY5fVSvAQ
Tuon videon kuvaaja ainakin kommentoi, että vaihto jakopään osat ja ääni loppu?
"the noise comes from the idler under the timing belt cover, right?"
>
"yup, pretty sure that's where it was coming from and it used to last 5 minutes. Every time i thought it was sorted, it kept coming back however this year I had all the belts and the tensioner replaced as it was 5 years old. This has finally cured it."
"the noise comes from the idler under the timing belt cover, right?"
>
"yup, pretty sure that's where it was coming from and it used to last 5 minutes. Every time i thought it was sorted, it kept coming back however this year I had all the belts and the tensioner replaced as it was 5 years old. This has finally cured it."
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa