2.0 TFSI:n käyntiääni

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

2.0 TFSI:n käyntiääni

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.7.2006 16:19

Niin, olen nyt kohta vuoden kuunnellut tuon yllämainitun koneen tyhjäkäyntiä, eihän siihen meinaa tottua millään. On meinaan jokseenkin raaka ja "sirittävä". On siittä vikahässäkät tsekattu huollossa, eikä mitään vikaa ole, kuulemma kuuluu asiaan.

Miten muilla kyseinen toosa käy ja kukkuu?

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 1.8.2006 7:59

Pitää se niitä omia ääniään, rapsuttaa ja sirittää. En usko että kannattaa olla siitä yhtään huolissaan.

Ulkomaisilla forumeilla tätä on kyselty aika paljon..

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 1.8.2006 8:21

niinhän se sirittää,anna mennä vaan. yks kundi kuulema rikko jo koneen, vikakoodissa oli ollu kierrokset 7200 ja pamahti,oli lastutettu.mulla ainakin toimii vielä.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.8.2006 10:25

^ Kyllä mullakin kone pelaa niinkuin pitää ja veto on iloista, mutta toi tyhjälläkäynti vain jotenkin on erilaista mihin on tottunut.

7200r/min, ehkä pikkasen karannut ylikierroksille, ja toistuvalla käskemisellä hajonnut?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 1.8.2006 11:40

kuinka toi dsg pelaa tfsi:n kans? onko ajaminen sulavan miellyttävää vai sekoileeko laatikko kokoajan omiaan jos yrität ajaa suurinpiirtein ihmisiksi, kumminkin nii et kiihdyttää autoa? ku tuntusi et tos kiisselis toi dsg (voi olla vaan ihan tää yks ja ainut) sekoilee kokoajan eikä raukka oikein tiedä et mitä se tekis.. palaa hermo tommosiin paskalootiin

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 1.8.2006 11:44

Tuntuu noissa kaikissa FSI-moottoreissa olevan tuo karkea käyntiääni, eli ei liene vika vaan ominaisuus.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.8.2006 12:39

kuinka toi dsg pelaa tfsi:n kans? onko ajaminen sulavan miellyttävää vai sekoileeko laatikko kokoajan omiaan jos yrität ajaa suurinpiirtein ihmisiksi, kumminkin nii et kiihdyttää autoa? ku tuntusi et tos kiisselis toi dsg (voi olla vaan ihan tää yks ja ainut) sekoilee kokoajan eikä raukka oikein tiedä et mitä se tekis.. palaa hermo tommosiin paskalootiin


Kyllä minulla ainakin pelaa miellyttävästi. Vaihtaa kiihdyttäessä ylöspäin jouhevasti ja johdonmukaisesti, luonnollisesti myös alaspäin vauhdin hidastuessa. Jos ajat kutosella esim 70km/h ja isket lappua, niin vaihto kolmoseen tapahtuu "sekunnissa", eli aika ripeästi.

Se verran mitä "sportilla" olen ajanut, niin sitä ei voi suositella normaaliin arkiajoon, on meinaan sen verran aina kierroksia tarjolla, ettei ole mukava. Sykkivässä ajossahan toi on hyvä. Manuaaliakin välillä näppärä käyttää...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.8.2006 12:58

Tuntuu noissa kaikissa FSI-moottoreissa olevan tuo karkea käyntiääni, eli ei liene vika vaan ominaisuus.


Äänihän tulee pääsääntöisesti polttoainesuuttimista. Ne kun suihkuttavat polttoaineen suoraan palotilaan eikä imusarjaan niinkuin perinteisessä bensamoottorissa. Suorasuihkutuksessa polttoaineen paine on kova ja suihkutusajat lyhyitä ja tämän takia suuttimien käyntiääni on nakuttava.

Siis FSI moottorin ominaisuus

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 1.8.2006 13:15

niinhän se sirittää,anna mennä vaan. yks kundi kuulema rikko jo koneen, vikakoodissa oli ollu kierrokset 7200 ja pamahti,oli lastutettu.mulla ainakin toimii vielä.


Huollon kaverilta kuulin saman tarinan. Sitä ei tiedetty että oliko lastutettu mutta epäilivät. Kuinka tyhmää muutenkaan vedättää 7200rpm, ei siitä pitäis olla edes mitään hyötyä.

Tommi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.9.2005 15:15

ViestiKirjoittaja Tommi » 1.8.2006 13:24

kyllä täytyy olla manuaali,vaihtanu isolta pienemmälle. kyllä dsg kyllä kiertää tonne rajoille,mutta ei mitään hyötyä.itellä revolla ja putkistolla kulkee ja kiihtyy parhaiten D llä ja esp pois päältä,niin ei stumppaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.8.2006 13:24

Missäs muuten rajoittaja kulkee? Eikö DSG:n pitäisi hoitaa, ettei edes manuaaliasennossa päästä kierrostelemaan yli. Vaikka vedät ykkösellä kaasu pohjassa, niin vaihto tapahtuu silti automaattisesti kakkoselle, vaikka et itse vaihdakkaan.

Olisiko viriohjelma kyseessä, jossa on otettu rajoitin pois käytöstä? Tuskin nyt sentään. Tai sitten laatikon ohjelma ei vaan pelanut oletetun viriohjelman kanssa kimppaan, kait se pitää kuitenkin huomioida lastutuksessa?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 1.8.2006 15:39

Juuh, manuaalihan se oli ja tästä on 1v aikaa!

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 1.8.2006 16:21

Talvella jossain välissä kun oli -20asteen pakkaset, sanoi jamppa että oli vielä kone tutkinnassa. Eli ei ollut syytä tapahtuneesta.

baariMikko
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.4.2010 21:37

ViestiKirjoittaja baariMikko » 9.3.2012 23:06

Onko kukaa löytäny syytä tälle zik-zik-zik- mysteeri äänelle??? oma kulkine pitää juuriki kyseistä ääntä kylmänä ja äänen erottaa vielä lämpöisenäki jos osaa kuunnella tarkasti? Edellises autos(RS Octavia) ei kyseistä ääntä kuulunu! Paikallises Skoda huollos ei ainakaa kukaa osannu sanoa mitää. jakopää ainaki näytti olevan kunnos kun sitä pyörittelivät ja ihmettelivät, ei kuulemma ainakaa RS Octavias hirveän yleistä eikä maahantuojaltakaa oo tullu mitää infoa mistää ylimääräisistä äänistä!

Siinä vielä videon pätkää kyseisestä mysteeristä jos joku ei vielä tiedä mistä äänestä on kyse:
http://www.youtube.com/watch?v=jxqY5fVSvAQ

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.3.2012 0:31

Tuon videon kuvaaja ainakin kommentoi, että vaihto jakopään osat ja ääni loppu?

"the noise comes from the idler under the timing belt cover, right?"
>
"yup, pretty sure that's where it was coming from and it used to last 5 minutes. Every time i thought it was sorted, it kept coming back however this year I had all the belts and the tensioner replaced as it was 5 years old. This has finally cured it."

jaska.a4
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.2.2011 21:28

ViestiKirjoittaja jaska.a4 » 12.3.2012 14:43

Omassa autossa just samat oireet, syy oli nokkahihnan ohjainrulla joka takelteli.
Koneeseen tehtiin täydellinen jakopääremontti. Kilometrejä oli silloin vajaa 50t.
Suosittelen vierailua korjaamolle, pikaisestikin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa