Laturin kanssa ongelmia.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

Laturin kanssa ongelmia.

ViestiKirjoittaja Porta » 28.7.2006 23:24

Syttyi tuossa eilen palamaan se punainen ledi jetan kojelaudassa, mikä meinaa sitä että akkulle ei tule potkua mistään. Mittasin akun navoista y-mittarilla jännitteen kun kone kävi ja se näytti pelkästään akun jännitettä mikä oli laskujohteinen. Uudella hiilisillalla on kokeiltu ja toisella laturilla, mutta eipä auta.
Voiskohan maadoitukset olla pielessä jossainpäin konehuonetta???

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.7.2006 11:05

Tuleeko laturille magnetointivirta? Ellei tule niin ei se silloin voi toimiakaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.7.2006 12:53

^Paitsi jos se on Boschilainen niin se herää itsestään 3000rpm tienoolla ilman herätettäkin.

Mittaa se jännite myös laturin rungon ja laturin lähtönavan väliltä, sulkee ainakin kontaktihäiriön pois listalta.

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 29.7.2006 15:06

mulle kävi samallalailla... osta uus laturi nii alkaa pelittämään =)

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

ViestiKirjoittaja Porta » 30.7.2006 13:03

Boschilainenhan tuo on 90 A:n laturi. Laturistahan lähtee/sille tulee ohut sininen mikä on ilmeisesti se heräte taikka magnetointi piuha ja sitten se paksumpi punainen mikä menee startin kautta akulle. Mistä päin tuo heräte/magnetointi kaapeli tulee???

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

ViestiKirjoittaja Porta » 30.7.2006 14:17

Jeps.. eli äsken mittasin laturin rungosta ja kummastakin navasta koneen käydessä. Magnetointi napa näytti 0 V:a ja toinen napa eli startille ja akulle menevä näytti akun jännitettä, mikä on nyt tipahtanut 11.3 V. Ilmeisesti laturi ei saa magnetointivirtaa joten se ei sitä sähkötehoakaan pysty tuottamaan eli jostain on jotain kärähtänyt. Onko kellään tietoa mistä tuo magnetointi piuha tulee. Sulakkeen takana se ei ainakaan manuskan mukaan ole, mutta entäs releet, kun niistä jetan manuska ei sano sanallakaan mitään???

Kiitokset kaikille jo vastanneille ja muille jo etukäteen =)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.7.2006 16:54

No herääkö se kierroksia käyttämällä? Tai kytkemällä magnetointivirta kokeeksi suoraan akun plus-nastasta?

Edit: Jostain mittaristolta sen laturin herätteen pitäisi tulla.

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

ViestiKirjoittaja Porta » 30.7.2006 18:57

Tuotapa en ole vielä kokeillut, eli antaa heräte suoraan akulta. Riittääkö, että antaa vaan herätteen niin kauan että laturi alkaa lataamaan ja ottaa herätteen sitten pois, eli laturi herätteen saatuaan magnetoisi itse roottorinsa, vai pitääkö laturille tulla heräte kokoajan???
Onko tietoa että saako laturi normaalisti herätteen kun kääntää avaimesta virrat päälle vai vasta startatessa?

VW-nisti90
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2006 8:00

ViestiKirjoittaja VW-nisti90 » 1.8.2006 8:16

Laturin herätevirta tulee akulta latauksen merkkivalon kautta. Kun kaikki on kunnossa niin moottorin lähtiessä käyntiin laturin merkkivalo sammuu. Veikkaisin johtokatkoksia?

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

ViestiKirjoittaja Porta » 1.8.2006 9:47

Hapettumasta nämä ongelmat taisi johtua. Nyt Pelittää Jetsoni taas... kiitos kaikille vastanneille =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa