Nissan Primera käyttökokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Nissan Primera käyttökokemuksia
Auton vaihto olisi edessä millaisia kokemuksia porukoilla on Nissan Primerasta? Luotettavuus?
Kirjotteleppa enemmän vaikka seuraavien klubien foorumeilla www.ncf.fi ja www.dnsf.org
Perus "eurojapsi" joillain toimii moitteetta joillain ei, kerroppa minkäikäistä ja minkälaista tarkoitat.
Perus "eurojapsi" joillain toimii moitteetta joillain ei, kerroppa minkäikäistä ja minkälaista tarkoitat.
Kokeiles vaikka merkkikohtaiselta voorumilta ( http://www.ncf.fi/html/index2.htm) kysellä asiasta, voisit saada paremmin tietoa... Omat tuntemukset ja kokemukset uusimmasta primerasta ovat: ei käyttöautoksi vaikka ilman saisin. Penkit surkeat, ajettavuus ei myöskään mikään erikoinen, ja keskikonsolin namikkahelvetti _hieman_ pirullinen käyttää. Yleisvaikutelma: muovinen, halpa. Aikaisemmat 90-lukulaiset primerat olleet paljon parempia niin ajettavuudeltaan kuin jopa laatuvaikutelmaltaan.
käpälöintiä: Aku kerkes opastaan ekana :-)
käpälöintiä: Aku kerkes opastaan ekana :-)
en tiedä onko ollu yksilöitä vai mikä, mut todella monessa uudemmassa nissanissa mitä o katellu nii o ollu nuo kohat missä pelti o taivutettu.. ovenaukot ym. sillee et maali on lähteny lohkeilemaan. en tiedä tosiaan onko tuo joku vika nuissa vai mikä mut vaikuttais maali olleen jokseenki kehnoa millä niitä o maalattu
Itellä on -91 primera, jolla on tullu jotain 10000-15000 ajettua, eikä oo vielä ollu muuta isompaa ongelmaa kuin pieni nykiminen aina välillä, jota vissiin esiintyy lähes jokaisessa 90 luvun primerassa/sunnyssä yms.. Mutta muuten on kyllä ollu todella varma peli vaikka mittarissa jo 350tkm kohta onkin. Vaihdelaatikko on kai tähänkin ed. omistajan toimesta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep meillä on porukoilla v-93 sunny ja mittarissa 315tkm ja just 10tkm sitte vaihdettu laatikko. Porukat just ajelee tolla vitosella alle 80km/h ja oon siitä niille parit kertaa jo sanonu. Sunny on ollu meillä vuodesta -96 ja vaihdetut osat ovat: Ilmanmassa mittari,vaihdelaatikko(samalla vaihdettiin varoiksi kytkin asetelma),kannentiiviste,vesipumppu,startti. Sitte on kulutus osina vaihdettu jarrupalat ja levyt+muut huollot. Ihan perus varma peli kumminkin. Toi kannentiiviste vika oli omaa syytä ku vesipumppu oli rikki niin nosti lämmöt tappiin ja siinä meni. Tämä auto on siitä hyvä että sitä on helppo huoltaa itsekkin..
juu multilinkkejä etupäähän itteki vaihtanu varmaan yli 20 autoon =) muut nivelet niis tuntuu kestävän ihan ok, harvemmin joutuu vaihtaa... vetonivelen suojakumeja saa harvasen viikko vaihtaa... ja uudemmissa takimmaisia lambdoja paukkunu aika paljon, hinta aika suolanen... n.250€ ... ja ilmamassamittareita muutamia vaihdellu about 2000 vuoden vehkeisiin, kaikki ollu kyl 2 litrasia.
Aikaisemmat 90-lukulaiset primerat olleet paljon parempia niin ajettavuudeltaan kuin jopa laatuvaikutelmaltaan.
Tämän voin kyllä alleviivata.
Meillä on ollut P10 Primera vm. 1996 perheessä melkein uudesta, vaimo sillä nyt ajaa, eikä siinä ole ollut mitään vikaa koko aikana. KopKop.
Mun vanhemmat lähtee tänään käyttämään mun Golffia jäämeren rannassa ja mulla on niiden P10 vm 1991 nyt ajossa sen aikaa. Auton mittarissa on noin 180tkm, isä osti sen uutena aikanaan. Täytyy sanoa että sekin on edelleen erinoimaisen mukava auto ajaa.
Mulla on myös ollut P10 korinen Primera ja ihan jees peli tuo oli.
Tekniikka pelasi moitteetta, mitä nyt kulutusosia piti vaihtaa.
Takaovien kohdalla helmat tahtoivat ruostua ja etulokareissa, etuovien päästä tahtoi kerätä sisälokarin taakse kuraa yms märkää. = ruostuu.
itsellä oli 2 lirtan kone ja kyllä sillä liikenteen mukana pysyi, joskaan ei se mikään tykki ollut.
Tekniikka pelasi moitteetta, mitä nyt kulutusosia piti vaihtaa.
Takaovien kohdalla helmat tahtoivat ruostua ja etulokareissa, etuovien päästä tahtoi kerätä sisälokarin taakse kuraa yms märkää. = ruostuu.
itsellä oli 2 lirtan kone ja kyllä sillä liikenteen mukana pysyi, joskaan ei se mikään tykki ollut.
on ollu, eikä käytännös oikeestaan korjata ... koska nissanilla on niille sallittu kulutus 0.5l/1000km, tosi NORMAALIA kulutusta... itte tarkistanu kun muutama asiakas kyselly... oli nissanhuolto töis mut loppu vuodenvaihtees.... häävisti nissanin sivuilla muuten laitettu, näkyy vaan korjaamoille... takaisinkutsukampanjat, misä on pari kohtaa sitten on : ns. hiljaiset kampanjat :D siel o moota sivua tekstiä =)
Tuolta löytyy aika kivasti käytetyist asiaa http://www.ajovalo.net/Kaytetyt_mallisarjat.htm
...ja niistä vioista
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1045
Vikalistan lähteenä on käytetty lukuisia julkaisuja kuten saksalaisia ADAC Gebrauchtwagen ja TÜV Auto-Report. Ruotsin Autokatsastuksen ja Kuluttajaviraston yhteisesti julkaiseman kirjasen Bilar - starka sidor&svaga punkter sisältämiä autojen vikatietoja on otettu mukaan. Tietoja on kerätty myös seuraavista lehdistä: Auto Motor und Sport, Autobild, Teknikens Värld, Tuulilasi ja Tekniikan Maailma. Myös Helsingin Sanomien lukijoilta on tullut hyviä vinkkejä tyyppivioista. Vikalistan tarkistuksessa on käytetty hyväksi kirjoittajan tekemiä tarkastuksia, jotka on julkaistu Helsingin Sanomissa käytettyjen autojen kuntotesteinä. Listan laadinnassa ovat avustaneet myös Helsingin Hakuninmaan Autotohtoriaseman henkilökunta sekä eräiden automaahantuojien edustajat.
Kaikkia kyseisen mallin vikoja ei löydy jokaisesta autosta. Listan tarkoituksena on, että ostaja osaa kiinnittää erityistä huomiota luettelossa...
...ja niistä vioista
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1045
Vikalistan lähteenä on käytetty lukuisia julkaisuja kuten saksalaisia ADAC Gebrauchtwagen ja TÜV Auto-Report. Ruotsin Autokatsastuksen ja Kuluttajaviraston yhteisesti julkaiseman kirjasen Bilar - starka sidor&svaga punkter sisältämiä autojen vikatietoja on otettu mukaan. Tietoja on kerätty myös seuraavista lehdistä: Auto Motor und Sport, Autobild, Teknikens Värld, Tuulilasi ja Tekniikan Maailma. Myös Helsingin Sanomien lukijoilta on tullut hyviä vinkkejä tyyppivioista. Vikalistan tarkistuksessa on käytetty hyväksi kirjoittajan tekemiä tarkastuksia, jotka on julkaistu Helsingin Sanomissa käytettyjen autojen kuntotesteinä. Listan laadinnassa ovat avustaneet myös Helsingin Hakuninmaan Autotohtoriaseman henkilökunta sekä eräiden automaahantuojien edustajat.
Kaikkia kyseisen mallin vikoja ei löydy jokaisesta autosta. Listan tarkoituksena on, että ostaja osaa kiinnittää erityistä huomiota luettelossa...
Viimeksi muokannut keskone, 30.7.2006 12:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toi hesarin lista on sit niin suolesta kuin vain voi tuollainen luettelo olla. Vai vikana esim mondeossa nopeaan kuluvat jarrulevyt? Kas kun ei huonot pyyhkijänsulat ja palaneet polttimot :-) Yhteen luetteloon per merkki kerätty kaikki yh-äitien ja kukkahattujen kirjoittamat valitukset autoista niin pitkältä aikaa kuin esim mondeo mallimerkintää on tehty. Asiasta täysin mitään ymmärtämätön on sitten vielä rustannut "palvelun". Ottaa siitä sitten selvän mikä vioista koskee juuri omaa mallia...
No on todellakin suolesta. Eräänkin auton kohdalla on listattu vuosimallin kohdalle 1991-2001, ja eihän tohon väliin sovi kuin neljää eri sukupolvea tota ko. vekotinta.
Ja todellakin noi viat on aika koomisia luettavia, juuttuvia jarruja ja väsyviä saranoita kaksiovisissa(eihän ne ovet ole pikiä ja painavia vrt. sedan).
Ja todellakin noi viat on aika koomisia luettavia, juuttuvia jarruja ja väsyviä saranoita kaksiovisissa(eihän ne ovet ole pikiä ja painavia vrt. sedan).
Porukoilla on vuoden -99 1.8 sportdeck.
Pikkuvikoja:
-Etupää kolahtelee.. tyyppivika
-takalasit laskehtii itekseen
-etusähkölasit heiluu jos ne on osittain auki
-vaihteet ei mee "oman tottumuksen mukaan" päälle helposti
-sisustus halpaa alumiini somistetta, joka retkottaa
-ovipahvien kangas irtoilee itekseen
-penkeillä takapuoli puutuu nopeesti ;)
-ajettavuus on kehno
-alavääntö huono, saa painaa kaasua pappamaisesti ja luistattaa kytkintä ku lähtee liikkeelle
Primeroista hienoimman näköinen, kirkasoptiikka valoineen. Porukat meinaa väkiste vaihtaa siihen delffiinin näköiseen.. ei ei eiiiiii
edit:
-Katastusmies valitti pohjan ruosteisuudesta
Pikkuvikoja:
-Etupää kolahtelee.. tyyppivika
-takalasit laskehtii itekseen
-etusähkölasit heiluu jos ne on osittain auki
-vaihteet ei mee "oman tottumuksen mukaan" päälle helposti
-sisustus halpaa alumiini somistetta, joka retkottaa
-ovipahvien kangas irtoilee itekseen
-penkeillä takapuoli puutuu nopeesti ;)
-ajettavuus on kehno
-alavääntö huono, saa painaa kaasua pappamaisesti ja luistattaa kytkintä ku lähtee liikkeelle
Primeroista hienoimman näköinen, kirkasoptiikka valoineen. Porukat meinaa väkiste vaihtaa siihen delffiinin näköiseen.. ei ei eiiiiii
edit:
-Katastusmies valitti pohjan ruosteisuudesta
Viimeksi muokannut tos, 13.8.2006 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuh kyllähän nissanit on perusvarmoja autoja. Näitä en ottaisi : K12 micra, P12 primera ja jotain muita. Kyllähän 1.8 koneisia korjataan noita öljynsyöntejä uus puol moottori ja taas toimii. Syy miksi ne kuluttaa öljyä on nelospytyn meneminen kieroksi. Syy: Vaihteiston yläpultit vetää sen kieroksi! Nissan=Rellu no thnx...
Jos varmimman mahdollisen Nissanin haluaa niin N15 korinen almera.
Jos varmimman mahdollisen Nissanin haluaa niin N15 korinen almera.
Kaveri veti viime talvena semmosen "ykköskoppasen" primeran katon kautta ympäri. Ei menny rikki ku toinen takaiskari ja oven pelti piti pullauttaa takaisin muotoonsa.
Nojoo... :D
Perusjämäkkiä japanilaisiahan ne on ainaki nuo vanhemmat primerat, uusista en niin tiedä muuta ku että mittaristokin on "hukassa". Hieman pitäis alkuperäistä kysymystä tarkentaa kun primeroita on tehty yli kymmenen vuotta; mitä primeramallia tässä nyt tarkoitetaan, kai niitäkin on kolmea koppaa tehty?
Pääosin melko hajuton ja mauton auto, sellainen rehellinen "kulkuväline" ilman sen suurempia tunteenpurkauksia suuntaan tai toiseen.
Nojoo... :D
Perusjämäkkiä japanilaisiahan ne on ainaki nuo vanhemmat primerat, uusista en niin tiedä muuta ku että mittaristokin on "hukassa". Hieman pitäis alkuperäistä kysymystä tarkentaa kun primeroita on tehty yli kymmenen vuotta; mitä primeramallia tässä nyt tarkoitetaan, kai niitäkin on kolmea koppaa tehty?
Pääosin melko hajuton ja mauton auto, sellainen rehellinen "kulkuväline" ilman sen suurempia tunteenpurkauksia suuntaan tai toiseen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa