mk2 golf gti 8v -laakerit sököt- mikä avuksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

mk2 golf gti 8v -laakerit sököt- mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Vinki » 26.7.2006 21:07

Eli pitäisi saada hyviä vinkkejä, miten tuohon kyseiseen koneeseen on näppärin vaihtaa alakertaan uudet laakerit, tai mistä voisi halvalla löytyä uusi kone/ alakerta tohon? Ja mitkä kaikki alakerrat tuon auton kanteen käy..

kiitoksia jo etukäteen..

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 26.7.2006 22:18

alakerraksi sopii ainakin GU, RP, ABS ym. moottoreiden alakerrat melko suoraan sen alkuperäisen lisäksi... eli melkeen mistä tahansa 1.8 8v koneesta mk2 ja mk3 ikäluokasta. mutta ei tuo laakereiden vaihtaminenkaan ole mikään kova suoritus, parastahan tuo on toki tehdä kone irrallaan vaikka se ei välttämätöntä olekkaan.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 27.7.2006 16:11

eikös vaihdelaatikko pidä irroittaa/löysätä, jotta öljypohjan saa pois, siis jos ajattelee vaihtavansa kk-laakerit ja runkolaakerit pohjastapäin konetta irroittamatta?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.7.2006 17:11

Öljypohjan saa irti senkun vaan ruvvaa ruuvit auki. Kankien laakerit saa vaihdettua ilman laatikkoihin kajoamista.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.7.2006 21:21

Kuten kampiakselinkin laakerit. Mutta jos sulla on jo jotain probleemia kalatuksen kanssa niin varmaan on jo kampura hiontakunnossa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 28.7.2006 6:26

Öljypohjan saa irti senkun vaan ruvvaa ruuvit auki. Kankien laakerit saa vaihdettua ilman laatikkoihin kajoamista.


Minkäslainen patentti avain siihen on, että saa ne laatikon puoleiset öljypohjan muutamat mutterit auki? ku tuntuvat olevan melkoisen ahtaassa paikassa siellä? piippuavain, vai?...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.7.2006 8:38

Runkolaakereita ei kyllä saa vaihdettua aski kiinni. Ainakaan ei 2.0 eli korkealohkoisissa ja lohkon mitoitus on kyllä muuten sama? Lohkon päästä pitäisi irrottaa stefojen laipat, että ykkös ja vitospukit saa irti.

Osassa 02A askillisia pelejä on yksiosainen pelti koneen ja askin välissä ja tällöin ahtaampaa irrotta ö-pohja. Muutenhan sen alapellin irrotuksella saa tilaa lisää.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 28.7.2006 9:24

Kyllä 1.8 moottorissa mahtuu tiputtamaan runkopukit paikallan pois ja öljypohjan pultit mahtuu avaamaan vaihteiston puolelta 1/4" hylsyllä ja jatkolla. Noin ainakin äsken purkamassani PL moottorissa ja sama se on tuossa 8V:ssäkin.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.7.2006 11:21

Mahtui ihan normaali hylsy ykkös ja vitospukkien pultteihin?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.7.2006 11:30

Aivan, en nyt muuten ihan tarkkaan muista että miten tuossa koneessa oli päätymmäiset pukit. voi olla että runkoja ei vaihdeta kone paikoillaan.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 28.7.2006 14:56

Kyllä siihen kohtuullisen ohut hylsy täytyy olla että mahtuu kopan ja pultin väliin, mikä sitten on "normaali". Kyllähän tuohon vaikka tekee sopivan hylsyn jos täytyy alakautta vaihtaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.7.2006 15:43

Kyllähän ne aina auki saa kikkailemalla, mutta kiinnilaitto momenttiin on eri asia...

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 29.7.2006 15:48

Niin onkos se vakiokone nyt malliltaan EV, vai mikä? Luultavasti tulee ennemmin hankittua toinen kone, kuin ruveta remppaamaan tuota vanhaa..

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 29.7.2006 15:55

Itse remppaisin tuon vanhan, koska se sun vaihtokone saattaa laueta myöskin.
Apuakselin helat ne mosan yleensä tuhoaa.

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 30.7.2006 18:51

tossa on kyllä järkeä.. Pitää vaan kattoa, että mitä kaikkea koneesta loppujen lopuksi on vaihtokunnossa, kun sen saa levälleen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa