225 TT:n virittämistä + ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

225 TT:n virittämistä + ongelmia

ViestiKirjoittaja karamelli » 29.7.2006 12:18

Potilaana on 2000 vuosimallin 225 TT, johon on asennettu Forgen Eliminator Bypass, BSR Optiflow, Samcon imuletku ja Karalan ohjelma joka on asennettu Decatecillä.

Ongelmana on moottorin luonne. Veto on ponnetonta alakierroksilla (ahdot nousevat vasta 2700-2900rpm tienoilla). Sen lisäksi moottori nykii 1000-1500 kierrosalueella, jonka huomaa selvimmin ykkös- ja kakkosvaihteilla. Muutenkin voimaa tuntuu olevan yleisesti liian vähän. Vikakoodit on luettu useaan otteeseen, tyhjää näyttää.


Olisikin kiva tietää, miten muiden vastaavat moottorit toimivat ohjelmoituina. Olen kuullut, että Karala ei kovin mielellään tälläisia sähkökaasulla olevia koneita ohjelmoisi?

Lukisin myös mielelläni mielipiteitä seuraavasta järkevästä virityskohteesta putkiston lisäksi. GT28RS:tä olen kuullut kovin ristiriitaisia mielipiteitä. Ilmeisesti yli 300 hevosvoiman mentäessä on harkittava myös uutta vauhtipyörä/kytkin- kombinaatiota?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 29.7.2006 12:45

varmaan tyhmä kysymys mutta ajatko 98:lla?

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 29.7.2006 13:07

Olen käyttänyt 98:a ja nyt viime aikoina V-Poweria. Yksi tankki meni vahingossa kerran 95:a.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 29.7.2006 22:23

Ahtovuodot ym perusjutut on varmaankin jo tarkastettu?

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 1.8.2006 10:33

Jep. Vaihtelin tuossa Forgeen jousiakin josko siellä olisi ollut liian löysä sisällä, mutta eipä ollut vika siinäkään, jäykempi ei auennut ollenkaan.

Ilmamäärämittarin vaihto uuteen auttoi hieman voimanpuutteeseen, mutta eipä se silti ennen kolmen tonnin herää alkuunkaaan.

Pitää ilmeisesti ottaa yhteyttä Karalaan ja kertoa ongelmasta sille

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.8.2006 16:16

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä vika on jossain muualla kuin ohjelmassa.

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 1.8.2006 23:11

Hmm.. Mahdollisesti. Tosin en enää oikein tiedä mistä etsiä, eikä tuo diagnostiikkakaan hirveästi vinkkejä anna. Vakiona ahdot nousi aiemmin (~2500rpm).

No kunhan saa tuon "jakkaralle", niin eiköhän se dynolappu sitten kerro onko vika päässä vai autossa.

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 5.8.2006 10:17

Nyt ilmeni uutta. Ilmeisesti ahtopaineet eivät tahdo aina nousta kunnolla kun kaasun polkaisee pohjaan. Välillä ne nousee ja sitten kulkee hyvin.

Moottori on ponneton koko kierrosalueen etenkin kun lähtee kiihdyttämään alhaalta n.2000 rpm kohdilta. Vetoa tuntuu löytyvän paremmin kun painaa kaasun pohjaan 4000 rpm tietämillä.

Missä vika? Voisiko N75 olla viallinen? Autossa on nyt C -malli. Voisiko vaihto J-malliin auttaa?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 7.8.2006 16:51

Vois olla n75 vikakin. Aivan sama mikä malli, kunhan on ehjä.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 9.8.2006 13:00

Paljonkos sulla nuo paineet sitten on ennen tuota 2700-2900 kierrosta ja entä sen jälkeen? Mietin vaan et ei ne paineet ittelläkään taida kovin nopeesti alle tuon 2700 kierroksen nousta ja Karalan softahan mullakin on. Piikkipaine käväsee 1,5 tuntumassa ja jatkuvaa pitää 1,3 paikkeilla kunnes tuotto hiipuu. Kummiski tuo on pelannut kuin kello eikä mulla mitään nykimisiä oo ilmennyt.

Ohan mulla tuosta käppyräkin, jos haluat sitä tarkistella niin laittele vaikka privaa.

Ja kerro ihmeessä, jos N75:sen vaihtaminen muutti käyttäytymistä, suosittelisin kuitenkin pysyttelemään siinä alkuperäisessä versiossa. Asiasta keskusteltu täällä ja Audi-clubin puolellakin aiemmin.

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 17.10.2006 22:40

Nostetaanpa tätä vähän ylös. Ongelma on siis yhä olemassa. Auto kävi tänään Stadian penkissä. Nelivedolla ei saatu tehoja mitattua ollenkaan. Auto "nyki" penkissä.

Etuvedolla tuli jonkinlaisia lukemia, tulokset vaihtelivat aika lailla vedoissa, mutta ahdot eivät nousseet jostain syystä missään vaiheessa yli 0,8 barin. Joka kerralla jäätiin alle 200 hevosvoiman ja 280 Newtonmetrin.


Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi? N75:sia olen kokeillut C:tä ja F:ää, ilmamäärämittareita kolmea, joten vika ei luultavasti ole niissä. Voisikohan vika olla hukkaportissa? Sehän on sähköisesti toimiva, joten vika voisi olla siinä tapauksessa joko ohjelmassa tai itse hukkaportissa itsessään?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.10.2006 8:58

Nelivedolla ei saatu tehoja mitattua ollenkaan. Auto "nyki" penkissä.

Tuo on normaalia Haldexin kanssa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=64989

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 18.10.2006 9:26

Jos epäilet hukkiksessa olevan vika, niin ota ensin hukkiksen ohjausletku irti, jos edelleen tekee, niin ainakaan softassa ei ole vikaa. Kokeile hukkiksen tankoa sen jälkeen lukittaa jollain paikalleen, jos edelleen tekee, niin ei ole vikaa näissä. Hukkis lukitettuna tai letku irti ollessa ei sitten mitään sikavetoja, koska ahtoja ei rajoita mikään, eli rauhallista ajelua, tai jos on ahtopainemittari, niin sen mukaan sitten voi tietty vedellä :)

karamelli
-
Viestit: 29
Liittynyt: 24.5.2005 10:50

ViestiKirjoittaja karamelli » 13.11.2006 15:58

No niin. Vika on viimein löytynyt. Heti turbolta lähtevä 90 asteen kukkaruukun värinen mutka oli käytännössä kanttuvei. Laitettiin kerran uudelleen kiinni, mutta räjähti irti toisessa täyskaasukiihdytyksessä.

Puhelukierros paljasti uuden hinnaksi VV-Autolla 208 euroa. Doc-Powerilla tarjottiin Samcon neliosaista kittiä 210 euron hintaan, sekä alkuperäisen korvaavaa Forgen silikonimutkaa 100 euroon. Tilasin Forgen ja viikon päästä sain sen autoon kiinni. Nostettujen ahtopaineiden vuoksi vaihdoin klemmarit "lentokone"- mallisiin kuusiokoloklemmareihin.

Nyt kulkee ja vääntää.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.11.2006 16:08

Itellä oli samaa vikaa ton letkun kanssa enkä saanu sitä millään pysymään paikallaan, kun siitä oli lohjennu pieni pala sitä huullosta mikä pitää klemmaria paikallaan. En myöskään raaskinnu ostaa tota orkkisletkua, vaan sain pysymään letkun kiinni noilla kunnon kuusiokoloklemmareilla.

Hyvä tietää et Forgelta on saatavana halvempi vaihtoehto, niin vois nyt vaihtaa sen sellaseen niin ei tarvi kokoajan pelätä et koska se laukee uudestaan...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.11.2006 19:05

Mistäs noita kuusiokoloklemmareita saa Tampereen suunnalta? Vai onko ostettava jostain muualta, mutta mistä?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.11.2006 19:18

Turussa ostin Teollisuus Etolasta. Löytyykös Treeltä sellasta?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 13.11.2006 19:23

mm. Korja-Kumista ja Hi-Flexistä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.11.2006 19:24

Turussa ostin Teollisuus Etolasta. Löytyykös Treeltä sellasta?


No perhana...Oon juuri turussa työkeikalla!
Mutta Tampereelta ei löydy Teollisuus Etolaa :(

Muistaisitko Teemu M/ joku muu, että mitä kokoja kannattaa ostaa? Kun auto ei ole täällä Turussa mukana :( Moottorina on 1.8T (AGU)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.11.2006 20:36

Mulla on muistaakseni 60mm, 65mm ja 70mm kokoja tossa omassa. Noissa ei hirveetä säätövaraa oo, et aika sopivan kokoisia pitää olla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.11.2006 21:37

Mutta Tampereelta ei löydy Teollisuus Etolaa :(
Tampereelta löytyy TKA, joka on samaa lafkaa:
http://www.tka.fi/

Edit: Ja tuo mainittu Korja-Kumi: http://www.korjakumi.fi/ Mitä Tampereella ei ole, sitä ei tarvita :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa