S2 Audin kankiin laakerit hakusessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

samppa750
-
Viestit: 14
Liittynyt: 13.11.2004 23:53

S2 Audin kankiin laakerit hakusessa

ViestiKirjoittaja samppa750 » 28.7.2006 14:53

Tervepä terve!

Eli pulmani on seuraava:

S2:n männät ja veivit hankittu (4kpl, AAN, AAB ym. koneesta ilmeisesti).

Kiertokangen laakerit uupuu jotta saisi lohkoon sovitella. Kyselujen perusteella tarvikkeena ei kys. laakereita ole saatavilla, originellien hinta n. 100€ sarja (siis neljään kankeen). Eli köyhälle kalliit, kaikille saman hintaiset.

Käykö mahd. 16V Golfin koneesta laakerit, ja jos käy, niin mistä koneesta? Mielelläni ostaisin tarvikelaakerit, kun ei tuohon mottiin aiota omaisuuksia tuhlata. Nytkin on jo mennyt ihan liikaa...

Kovasti kiitän mahdollisista vastauksista. Kiitos.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.7.2006 17:03

Käy laakerit melkein mistä koneesta vaan, vaikka 1.8 8v/16v koneista. S2:ssa on normilaakeri alapuolella, ja kovempi yläpuolella. Jos tehoa meinaat ottaa niin nuo normaalit laakerit on aika äkkiä morjens, onko järkeä lähteä säästämään sitten tuollaisessa paikassa...

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 28.7.2006 17:11

mitenkä "morjens" ? Väittäisin että nuo S2:n vakio laakerit kestää tehoja, kun vaan öljyä saa !!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.7.2006 17:19

ymmärsit vähän väärin. Kyllä S2 omilla laakereilla kestää, mutta jos sinne laitetaan jotkut 2 korisen 1.8 8v lakrut niin on nopeasti morjens!

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 28.7.2006 18:02

Eikös RS2:a ole vielä vahvempi myöskin se toinen puoli? Niitä vaan vissiin pitää ostaa kerralla se viiden veivin setti?

Kalloon kyllä jäänyt sellanen kuva että ne myytäis erikseen. Ettö sais neljäänkin veiviin kerättyä.

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 28.7.2006 18:03

Ahaa, no ny sytty !! my mistake !

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.7.2006 21:50

Kaikissa ABY/AAN/ADU koneissa on nuo vahvemmat laakerit yläpuolella, eli S2/S4/RS2. Löytyy tuota samaa vahvempaa ylälaakeria monesta muustakin tehokkaamsta uudemmasta pelistä. Alapuolella tosiaan on ihan peruslaakeri. 3B koneessa taisi olla aluperin vähän huonommat laakerit.

Merkkiliike myy kappaleittain. Vahvempi laakeri on muistaakseni 15e ja normaali 7e kappale.

samppa750
-
Viestit: 14
Liittynyt: 13.11.2004 23:53

ViestiKirjoittaja samppa750 » 29.7.2006 17:09

Tehot jää alle kolmen sadan. Eli normilaakereilla ajattelin pärjätä.

Kiitoksia näistä tiedoista, pääsee eteenpäin taas.

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 29.7.2006 20:47

Missä menee normilaakerin kestävyysraja? Tuskin on verrattavissa mihinkään mutta mullon tuossa kilpa-autossa puristuspaineet 16kg.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 29.7.2006 22:03

Ei se puristuspaine suoraan mitään sano. Tollasessa EV koneessa on vakio(10:1) puristuksilla 250tkm ajettunakin, jos on kunnossa, yli 14baria puristuspaineet. Jos ei laakerit kestä edes puristuksia, niin miten käy kun joku potkasee räjähtäen mäntää alaspäin?

144m kangilla on mullakin ollu useampi kone vakiotarvikelaakereilla (ei turbo) ~80Nm per veivi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa