16v Corradon ei moottorijarruta/korkea tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

16v Corradon ei moottorijarruta/korkea tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja daivari » 23.7.2006 18:53

Kaasun nostaessa auto ei ala moottorijarruttamaan, eli bensansyöttö ei jostain syystä katkea. Joskus kun lyö pienemmän pykälän jarrutuksessa niin kone alkaa nykiä. Tyhjäkäynti jää välillä noin 1500rpm, kun se normaalisti on noin 900.

Koneena tossa on siis 2.0 16v, 9A. Osaako joku sanoa, että onko noissa sama joutokäynnin tasaaja, kun PG:ssä? Moottorin ohjaushan tossa on motronic.

Missä muualla vika vois olla?

Edit: niin ja kulutuslukemat on ollu aika tähtitieteellisiä viikon ajan.

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 23.7.2006 22:16

Voisikohan kaasuläpänasennontunnistimissa olla häikkää..vai taitaa tuossa olla jo ihan potentiometri kaasuläpässä.ittelä temppuilee tuo tyhjäkäynti tunnistin eikä aina katkaise polttoaineen syöttöä=ei meinaa jarruttaa moottorilla

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 24.7.2006 9:05

Mulla on Corrado G60:ssä samanmoista ongelmaa..

Paranee väliaikaisesti, kun heiluttelee tyhjäkäyntipuolen mikrokytkimen johtoa... on vissiin joko mikrokytkin viimeisillään tai sitten sen kytkimen johto rikki...

VW:n ryöstövaraosamyymälä perii uudesta mikrokytkimestä kotopuolessa vaatimattomat 273euroa, joten halpaa on kuin saippua. Halusivat tosin myydä koko kaapeli-kytkin paketin...

Mikähän mikrokytkin tuohon sopisi?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.7.2006 9:35

Mun käsittääkseni melkolailla mikä tahansa mikrokytkin, joka sopii paikalleen ja kestää tuollaista käyttöympäristöä. 273 eurolla luulis saavan jo säkillisen mikrokytkimiä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 24.7.2006 11:55

Taas on osa, jossa katteet kohillaan. Isäukkokin jätti merkkiliikkeestä katalysaattorin pösöön ostamatta, hinta olisi ollut 750€ tavan 407:aan, satasella sai tarvikkeen.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 24.7.2006 12:04

Kysäsin tänään kokonaan uutta tyhjäkäynnintasaajaa PG:seen volkkarilta 343 € kiitos. Ei taida tarvikkeena saada.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 24.7.2006 13:35

vai kannattaiskohan Laitilasta kysyä käytettyä, alkuperäistä mikrokytkintä niin ei tarvi kikkailla... tuolla niitä on hyllyssä...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 25.7.2006 18:18

Eilen illalla auto rupes pätkimään myös kaasu pohjassa. Päätin, että tänään töitten jälkeen katon missä se vika on, mutta kun lähin töistä auto toimi ihan moitteettomasti :/

Täytyy nyt odotella, että vika palaa takasin ja ruveta sitten tutkimaan.

Voiko joutokäynnin tasain tai se mikrokytkin aiheuttaa pätkimistä myös veto päällä?

Wisa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.3.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Wisa » 26.7.2006 13:35

Jos siinä Motronic on, se reagoi tuolla tavalla luullessaan lämmintä konetta kylmäksi. Tarkista se lämpöanturi, jolta tieto menee moottorinohjaukselle, ja sen johdotukset ja liittimet. Ei ainakaan Audeissa ole sama anturi, jolta tulee tieto lämpömittarille.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 26.7.2006 17:02

9A:ssa on KE-Motronic, eli K-jetin ja Motronicin risteytys :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.10.2006 15:35

Nostetaas tää taas takasin ylös. Viimeks en vikaa saanu ratkaistua, ni päätin, että ajan vian esiin.

Tänään vika ilmeni seuraavalla tavalla: Auto temppuili ihan normaalisti, kunnes kone oli lämmin, jollon tyhjäkäynti rupes tykyttämään väliä 900-1100 kierrosta. Tollanen samanlainen tykytys ilmeni kerran aiemminkin, kun irrotin apuilmaventtiilin johdon. Kertooko tää siitä, että apuilmaventtiili ei toimi? Voiko se edes vaikuttaa lämpimän koneen käymiseen?

Kokeilin irrottaa myös kylmäkäynnistyssuuttimen johdon ilman vaikutusta.

Edit. Niin ja lämpötila-anturin arvot on normaalit, eli vika ei ole siinä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.10.2006 15:59

Jos tyhjäkäyntimoottorin johdon irrottaa, niin tyhjäkäynti tippuu. jos se venttiili on rikki, niin tekee just tota kierrosten seilaamista. 16v: ja g60 moottorit tuskin on samoja. Ja jos ei oo samoja, niin ei kannata laittaa g60 palikkaa, koska ei toimi. Kokeiltu on.
Ota se tyhjäkäyntimoottori kokonaan pois ja tulppaa letkut. Yrität saada auton käymään tyhjäkäyntiä avaamalla tyhjäkäyntiruuvin kokonaan ja jos ei auta, niin ota joku "ei niin tärkeä" alipaine letku irti niin saat lisää ilmaa ohi kaasuläpän. Tai kiristät kaasuvaijerin niin tiukalle, että läppä jää ihan vähän raolleen. Sit käyt kokeilemassa sitä moottorijarrua yms.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa