Radalle.com Ajoleiri Alastarolla 29-30.7
Valvoja: ffp jäsenet
Radalle.com Ajoleiri Alastarolla 29-30.7
Radalle.com järjestää ajoleirin Alastaron Moottoriradalla 29-30.7. Rata on auki molempina päivinä täydet 10 tuntia, vain autoille. Osan päivää ajetaan yhdessä koko rataa, osan päivää rata on jaettuna kahteen, eli lyhyt päärata perinteisesti ajaville ja takamutkat driftaajille. Perinteisesti ajaville hintaan kuuluu myös ajolinjakoulutusta, ääritilannehallintaa yms.
Osallistumismaksu 60€/pvä/kuski tai 100€/2päivää. Tapahtuma ei ole yleisötapahtuma, mutta jokainen kuski saa tuoda mukanaan yhden kaverin mekaanikoksi tai muuten katselemaan menoa. Ennakkoilmoittautumiset osoitteeseen myynti (miu) decatec.com. Mainitse myös mahdollisen avecin nimi.
Osallistumismaksu 60€/pvä/kuski tai 100€/2päivää. Tapahtuma ei ole yleisötapahtuma, mutta jokainen kuski saa tuoda mukanaan yhden kaverin mekaanikoksi tai muuten katselemaan menoa. Ennakkoilmoittautumiset osoitteeseen myynti (miu) decatec.com. Mainitse myös mahdollisen avecin nimi.
Pieniä täsmennyksiä ajoleiriin liittyen.
- Kypäräpakko
- Maks. 2hlö. per auto radalla.
- Suositellaan pitkähihaista ajoasua ja hanskoja.
- Auton tulee olla tieliikenne kelpoinen, eli käytännössä katsastus voimassa ja vakuutettu.
- Tarkastakaa autonne yleiskunto. Rengaspaineet, jarrunesteet, öljyt jne.
- Kypäräpakko
- Maks. 2hlö. per auto radalla.
- Suositellaan pitkähihaista ajoasua ja hanskoja.
- Auton tulee olla tieliikenne kelpoinen, eli käytännössä katsastus voimassa ja vakuutettu.
- Tarkastakaa autonne yleiskunto. Rengaspaineet, jarrunesteet, öljyt jne.
Klo:9.00 Osanottajille portit avataan.
Klo:9.30 Teoria 30min. Pintaraapaisu rata-ajoon ja Alastaron rataan.
20min.
Klo:10.00 Vapaat harjoitukset 50min. (Rataan tutustuminen)
Klo:11.00 Nopean ajon teoriaa 30 min.
Samaan aikaan rata auki Driftaajille 30 min.
Klo:11.40 Ajolinjakoulutusta "lyhyt rata". Ajetaan letkassa
radiopuhelimet mukana 30 min.
Samaan aikaan Drifting-harjoittelua takasyheröillä.(11.40-13)
Klo:12.10 Vapaata harjoittelua 50 min. Kouluttaja tulee tarvittaessa
kyytiin.
Klo:13.00 Kahvitauko ratakuskeille 40min.
Vapaat Drifting-harjoitukset.
Moottoriohjausteoria 13.15-14.00. Janne Niemi Sporttiautosta.
Klo.14.00 Vapaata nopean ajon harjoittelua 2h.
Drifting tauko(huolto,ruokailu ja moottoriohjausteoriaa) 2h.
Moottoriohjausteoriaa klo 15.00-15.45
Klo.16.00 Ruokatauko 30min. Vapaat Drifting-harjoitukset 60min.
Klo.16.30 Nopean ajon teoriaa 20 min.
Klo.17.00 Nopean ajon koulutusta radalla. Drifting-huoltotauko 60min.
Klo.18.00 Teoria 30min. Käydään läpi päivän kokemuksia.
Drifting vapaat harjoitukset 30min.
Klo.18.30 Vapaata nopean ajon harjoittelua 90 min.
Klo.20.00 Rata sulkeutuu.
Klo:9.30 Teoria 30min. Pintaraapaisu rata-ajoon ja Alastaron rataan.
20min.
Klo:10.00 Vapaat harjoitukset 50min. (Rataan tutustuminen)
Klo:11.00 Nopean ajon teoriaa 30 min.
Samaan aikaan rata auki Driftaajille 30 min.
Klo:11.40 Ajolinjakoulutusta "lyhyt rata". Ajetaan letkassa
radiopuhelimet mukana 30 min.
Samaan aikaan Drifting-harjoittelua takasyheröillä.(11.40-13)
Klo:12.10 Vapaata harjoittelua 50 min. Kouluttaja tulee tarvittaessa
kyytiin.
Klo:13.00 Kahvitauko ratakuskeille 40min.
Vapaat Drifting-harjoitukset.
Moottoriohjausteoria 13.15-14.00. Janne Niemi Sporttiautosta.
Klo.14.00 Vapaata nopean ajon harjoittelua 2h.
Drifting tauko(huolto,ruokailu ja moottoriohjausteoriaa) 2h.
Moottoriohjausteoriaa klo 15.00-15.45
Klo.16.00 Ruokatauko 30min. Vapaat Drifting-harjoitukset 60min.
Klo.16.30 Nopean ajon teoriaa 20 min.
Klo.17.00 Nopean ajon koulutusta radalla. Drifting-huoltotauko 60min.
Klo.18.00 Teoria 30min. Käydään läpi päivän kokemuksia.
Drifting vapaat harjoitukset 30min.
Klo.18.30 Vapaata nopean ajon harjoittelua 90 min.
Klo.20.00 Rata sulkeutuu.
Majoituksia kannattaa katsella esim. www.alastaro.fi.
Tässä olisi yksi gsm 045 130 9063 eli Paalupaikka, heti radan kupeesta.
Tässä olisi yksi gsm 045 130 9063 eli Paalupaikka, heti radan kupeesta.
Tuolta kuvia sunnuntailta: http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... 30.7.2006/
Joo, maksavia asiakkaita tais olla lauantaina 3 driftaajien lisäksi, sunnuntaina sentään lähemmäs kymmenen ;)
Harmi sinänsä että ei noi pelkät ajotapahtumat kerää porukkaa, ja näin ollen järjestävät ottavat kunnolla persnettoa... ja ei, mulla ei ole penniäkään noissa kiinni, mutta tarkoittaa vaan sitä ettei noita tapahtumia välttämättä jatkossa enää paljoa järjestetä kun ei näköjään kiinnosta. Harmi.
Näköjään noi "rata" tapahtumat vaativat vain sitä vaahtoa ja tissiä, ei niillä tapahtumilla vain ole mitään tekemistä enää oikean radalla ajamisen kanssa.
Harmi sinänsä että ei noi pelkät ajotapahtumat kerää porukkaa, ja näin ollen järjestävät ottavat kunnolla persnettoa... ja ei, mulla ei ole penniäkään noissa kiinni, mutta tarkoittaa vaan sitä ettei noita tapahtumia välttämättä jatkossa enää paljoa järjestetä kun ei näköjään kiinnosta. Harmi.
Näköjään noi "rata" tapahtumat vaativat vain sitä vaahtoa ja tissiä, ei niillä tapahtumilla vain ole mitään tekemistä enää oikean radalla ajamisen kanssa.
Tuo on vaan se karu ja säälittävä totuus suomalaisesta autoharrastuksesta nykyisin. Melko iso osa harrastelijoista rakentelee autoista vain koriste-esineitä, millä ei edes voi ajaa tai sitten niillä ei uskalleta jostain täysin käsittämättömästä syystä ajaa radalla. Näillä jälkimmäisillä vielä useimmiten sitten kaahataan ja kisataan kyllä torien ympärillä ja moottoriteillä, mutta jostain syystä moottoriradat on kauhean vaarallisia samoille autoille ja kuskeille...
Onneksi sentään löytyy vielä muutamia innokkaita harrastajia jotka rakentelee autoja ihan ajamista varten. Ja myös ajaa niillä autoillaan.
Onneksi sentään löytyy vielä muutamia innokkaita harrastajia jotka rakentelee autoja ihan ajamista varten. Ja myös ajaa niillä autoillaan.
Viikonloppuisin toi Alastaro maksaa 180€/tunti ja jos meitä asiakkaita oli se 3 niin aika heikosti se meni kun meiän rahoista ei tosiaan katettu kun tunnin ajot. No se siinä oli hyvä kun oli vähän porukkaa, niin se Kyllönen ehti tulla kyytiin antamaan ajovinkkejä, mut muuten taas oli vähän tylsä ajaa kun ei ollu muita autoja.
No se tais jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, et ei varmaan ens kesänä tarvi tonne mennä...mikä on sinänsä ikävää, kun ihan mukava tapahtuma oli.
No se tais jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi, et ei varmaan ens kesänä tarvi tonne mennä...mikä on sinänsä ikävää, kun ihan mukava tapahtuma oli.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Tossa Teemun kanssa laskeskeltiin, että reissun hinnaksi tuli tollaset 140e bensoineen kaikkineen, jos kulutusosia ei lasketa, joista varmaan voi laskea toiset samanmoiset, mutta ajettavaksihan noi autot on tehty kai...
Toi hinta kysymys nyt on vähän miten sitä haluaa laskea. Samanhan tosta joutuu maksamaan jos esim juuri Alastaron radan vuokraa kaveriporukalla arki-iltana muutakamsi tunniksi. Ja ajamaan tossa pääsi ainakin ihan eritavalla kun tollasella iltavuorolla. Niin onhan toi SoR halvempi jos asuu sieläpäin, mutta äkkiä toi 40e menee bensoihin täältä etelä suomesta sinne...
Hauskaa kyllä oli kyllä koko rahan edestä ja varmasti tulee lähdettyä uudelleen jos tollasia vielä järjestetään. Vähän harmittaa, että ei tullut radalle lähdettyä enää sunnuntaina jos sielä tosiaan oli vähän enemmän silloin autoja. Lauantaina meitä tosiaan oli 3 autoa radalla + driftaajat, jotka oli vissiin kaikki "omaa porukkaa".
Toi hinta kysymys nyt on vähän miten sitä haluaa laskea. Samanhan tosta joutuu maksamaan jos esim juuri Alastaron radan vuokraa kaveriporukalla arki-iltana muutakamsi tunniksi. Ja ajamaan tossa pääsi ainakin ihan eritavalla kun tollasella iltavuorolla. Niin onhan toi SoR halvempi jos asuu sieläpäin, mutta äkkiä toi 40e menee bensoihin täältä etelä suomesta sinne...
Hauskaa kyllä oli kyllä koko rahan edestä ja varmasti tulee lähdettyä uudelleen jos tollasia vielä järjestetään. Vähän harmittaa, että ei tullut radalle lähdettyä enää sunnuntaina jos sielä tosiaan oli vähän enemmän silloin autoja. Lauantaina meitä tosiaan oli 3 autoa radalla + driftaajat, jotka oli vissiin kaikki "omaa porukkaa".
Katsoppas, meikäläisenkin auto pääsi lauantain kuviin. :)
Kyllähän tuosta tuli persnettoa, mutta täytyy kiriä seuraavassa "vaahto" tapahtumassa.
Valitettavaa että ei ollut enempää ajajia, sillä aikaa (10h) ja tilaa olisi ollut kaikille halukkaille. Sääli tosiaan, että näillä näyttelyautoilla ei voi eikä enää uskalleta ajaa radalla.
Kyllähän tuosta tuli persnettoa, mutta täytyy kiriä seuraavassa "vaahto" tapahtumassa.
Valitettavaa että ei ollut enempää ajajia, sillä aikaa (10h) ja tilaa olisi ollut kaikille halukkaille. Sääli tosiaan, että näillä näyttelyautoilla ei voi eikä enää uskalleta ajaa radalla.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa