Audi TT + 2,7 biturbo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

Audi TT + 2,7 biturbo

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 20.7.2006 7:10

Kävimme kaverin kanssa yövuorossa väsyneitä keskusteluja siitä olisiko mahdollista laittaa s4:n 2,7 biturbo kone TT quatroon. Nyt kysynkin teiltä viisailta olisiko se mahdollista ja jos olisi kuinka suuria muutoksia se vaatisi?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 20.7.2006 7:17

Kaikki on mahdollista.

TT:ssä kone on poikittain ja 2.7 biturbo on pitkittäin. Eli siinä sellainen tekijä minkä takia moni jättäis tekemättä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.7.2006 8:34

S3:seen oli briteissä joskus laitettu RS4:n kone ja kuviakin oon siitä nähny. Yritin pikaisesti googlettaa siitä tietoa, mut en nyt löytäny mitään.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 20.7.2006 23:42

Eikös se olis villiä laittaa vanhaan S2/Coupeen tuo bi-turbo...? Roccolle terveisiä :)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 21.7.2006 2:15

Onhan sitä mietitty ja huhuakin kuullut että suomessa olis ainakin yksi kappale sellaisia tehty(/tekeillä). Huhua siis, mutta periaatteessa tota ei kai mikään suomessa estä tekemästä.

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 22.7.2006 16:03

Ei kai mikään estäisi laittamasta tota konetta TT:seenkään? Helppoahan se ei välttämättä olisi mutta pykälien puolesta pitäisi onnistua?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.7.2006 22:37

Olisiko helpompaa laittaa ahdin tai kaksi esim. tuohon

http://www.laakkonen.fi/index.php?page= ... id=BBI-164

Lopputulos saattaisi olla osaavissa käsissä hieno.

rannila
-
Viestit: 36
Liittynyt: 8.8.2004 17:27

ViestiKirjoittaja rannila » 22.7.2006 22:53


Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 23.7.2006 14:47

Olishan se hienoa mutta kun ei oo ihan halvimmasta päästä noi 3.2 koneiset.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.7.2006 18:40

Ollaan suunnittelemassa älytöntä koneswappia mutta 3.2 kone maksaisi liikaa...

Hohhoijaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.7.2006 19:48

Tuolla kuvia siitä ässäkolmosesta (kuvat on ihan älyttömän kokoisia). Kelpais kyllä itelle tollanen kone keulille...
Auto on brittiläisen qstuningin rakentama.

linkki

Wolwerine
-
Viestit: 49
Liittynyt: 8.6.2006 17:54

ViestiKirjoittaja Wolwerine » 23.7.2006 21:44

Ollaan suunnittelemassa älytöntä koneswappia mutta 3.2 kone maksaisi liikaa...

Hohhoijaa.


Tarkoitin kylläkin että noi TT:t tolla V6 moottorilla maksaa hunajaa jos et ymmärtänyt. En puhunut pelkästä koneesta. Tämä mitä kutsut suunnitteluksi alkoi tosiaan yövuoro keskusteluista joissa puhuimme olisiko tällainen swappi mahdollinen. Ja jos sen biturbo koneen jotenkin saisi asennettua luulisin että se varmasti tulisi halvemmaksi kuin 3.2 koneen ostaminen ja turbottaminen.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.7.2006 21:57

No lopettakaa ne hölömöt ajatukset ja tehkää töitä siellä :) Anagonda tuossa jo ensimmäisessä viestissä pisti faktat esiin, että siitä.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 23.7.2006 22:06

Olishan se hienoa mutta kun ei oo ihan halvimmasta päästä noi 3.2 koneiset


No ei tuo Laakkosen 3.2 TT pahan hintanen ole jos vertaat mitä nettiautossa on yleensä myynnissä 132 kW etuvetona, rapiat satku ajettuna ja hintaa edelleen 25-30k€.

V6 Syncro
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.7.2006 1:46

ViestiKirjoittaja V6 Syncro » 30.7.2006 2:39

Tuo 2,7 BiTurbo on 90 asteen V6. Se on siis ainakin 85 cm leveä moottori. Ottakaa mittanauha ja menkää sinne TT:n nokalle. Ei sovi, ei sitten millään. Tuo kone on leveämpi kuin pitempi. 15 asteen VR6 sopii sinne, ihan tehtaan toimesta.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 30.7.2006 14:22

Onko tosta S3:sta tehty takaveto? Kun jotenkin kone "niin" takana, että ei voi saada vetareita etupyörille. Tai ehkä saa, mutta kulma on kuten dahlbackin golfissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa