Kaasuttimen paineistus turbotusta varten

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

Kaasuttimen paineistus turbotusta varten

ViestiKirjoittaja peke99 » 23.7.2006 1:57

Olisiko mahdollista vakio kaasuttimesta tehdä paineistettu ihan vain poraamalla kohokammioon reikä, johon asiallisella liittimellä johtaisi tuon tarvittavan paineen?

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 23.7.2006 8:50

Miksi sitä mitäänporata, lähes kaikissa 70 luvun jälkeen valmistetuissa autokaasuttimissa tulee kohokammiostaputki imureikään. Ja sieltä se paine osaa kohokammioon ihan itsestään.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 23.7.2006 15:17

Kai niissä jotain eroa on näihin tehdastekoisiin "turbo"kaasareihin verrattuna ?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 23.7.2006 16:31

Kohot ei välttis kestä painetta ja akselin tiivistys on ainakin hoidettu eritavalla noin yleensä.

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 23.7.2006 22:12

Tiivisteiden lisäksi eroa monestikaan ole kuin suutimissa seosputkissa ja sisäkurkuissa, turbo kaasari rikastaa suurilla virtauksilla seosta rajusti kaikki versiot ei sinänsä tiedä ahtopaineista mitään (poikkeuksiakin on). Yleensä normaalin kaasarinkoho kestääpainetta ainakin 0.5bar läppäakselintiivisteet yleensä hieman tihkuvat mutta muuten ehjät tivisteetkin kestävät. Jos toisio kurkku on alipaine ohjattu niin se pitää muuttaa mekaaniseksi. Helpoiten rikastukset toteutuu rakentelemalla apukurkkujen yläosaan kuristimet kuva ladan kaasarista muokattuun, toimi ilman kuristimiakin pelkillä suutin ja seos putki muutoksilla 1bar asti (1.5bar vielä pelasi jotenkin kuristimilla)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa