Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)
Kun ei kerran juuri tälle löytynyt omaa topiccia, niin tässä se on.
Eli tosiaankin auto on vakio 1.8CL jossa Eaton M45 remmiahdin. Millaista sytytystulppaa tuohon olisi hyvä käyttää? Nyt koneesta löytyy Bosch FR8DS
sekalaisia kuvia1, kuvia2
Eli tosiaankin auto on vakio 1.8CL jossa Eaton M45 remmiahdin. Millaista sytytystulppaa tuohon olisi hyvä käyttää? Nyt koneesta löytyy Bosch FR8DS
sekalaisia kuvia1, kuvia2
Viimeksi muokannut Sergey, 27.3.2008 13:04. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
Ei näköjää tarvikkaa vaihtaa laakereit ym. ku näyttää et joku on sen jo tehny. Hyvä niin. Ei tarvi konetta pois nostaa. Mutta kyl olikin jo aika vaihtaa kannentiiviste. Ei ihme että auto on koko kevään vieny vettä puol litraa kuussa.
Ajattelin ensin että lohkoon vesipumpulta tuleva muoviliitin oli syyllinen kun se oli halki, ja varmaan pääsyyllinen olikin kun oli silikonilla korjattu ja sieltä vesi tuli ulos. Toinen samanlainen muovinen liitin joka menee lämmittimelle, sekin oli silikonilla vaan kiinni. uudet O-renkaat ja uudet palikat kiinni. Öljyt ja vesi oli puhdasta viel ja painetta ei kertynyt, mut kyl o viimetingas kuten ehkä kuvasta saattaa huomata :) Ei kuitenkaan vielä vuotanut niin paljon että olisi huomannut silmä/korva määräisesti.
http://www.anjovisio.net/vento/web09.jpg
Aniin, ahtimellahan ei tietenkään ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Sillä kun ei ole ajettu kuin testikilometrit hissuksiin parikytä kilsaa.
Ajattelin ensin että lohkoon vesipumpulta tuleva muoviliitin oli syyllinen kun se oli halki, ja varmaan pääsyyllinen olikin kun oli silikonilla korjattu ja sieltä vesi tuli ulos. Toinen samanlainen muovinen liitin joka menee lämmittimelle, sekin oli silikonilla vaan kiinni. uudet O-renkaat ja uudet palikat kiinni. Öljyt ja vesi oli puhdasta viel ja painetta ei kertynyt, mut kyl o viimetingas kuten ehkä kuvasta saattaa huomata :) Ei kuitenkaan vielä vuotanut niin paljon että olisi huomannut silmä/korva määräisesti.
http://www.anjovisio.net/vento/web09.jpg
Aniin, ahtimellahan ei tietenkään ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Sillä kun ei ole ajettu kuin testikilometrit hissuksiin parikytä kilsaa.
Nyt on kone kasassa, teräksinen kannentiiviste paikallaan ja tuli vaihdettua venttiilinnostajat kun yksi niistä takerteli kolossaan. Laitettiin samalla Boschin 5bar bensapumppu ja Malpassi 1:1,4 paineentasaaja.
Nyt sitten auto liikkuu ilman hihnaa muutama sata kilometriä sitten huuhdellaan asennusöljyt ja vedet ulos ja laitetaan uudet litkut, suodattimet ja remmi kiinni.
www.garaget.org/Sergey
Ennen se oli tämännäköinen.

Nyt sitten auto liikkuu ilman hihnaa muutama sata kilometriä sitten huuhdellaan asennusöljyt ja vedet ulos ja laitetaan uudet litkut, suodattimet ja remmi kiinni.

www.garaget.org/Sergey
Ennen se oli tämännäköinen.

Viimeksi muokannut Sergey, 22.7.2006 0:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Ilmanputsarin tötteröä koeponnistin 2bar ja ei pihissyt läpi, eli kaipa se kestää tuon 0,7 mikä mul tulee olemaan. Jos ahdan enemmän, niin teen sitten kokonaan uuden. Itseasiassa suunnitelmissa on blingblingtuninkia tuonne, mutta tyyli on salaisuus vielä ;) En ole nimittäin nähnyt sellasta missään mitä ajattelen.
Talven tuloksena olisi tarkoitus saada myös cooleri keulille noihin alakulmien aukkoihin, 2kpl pientä 25x35cm kennoa, onko senkokoisia olemassakaan? Jokatapauksessa, ahtoputkesta tulee pitkä kun pitää kiertää koko auton keula ympäri. Ja ruiskulle ahtoputken sisääntulo kuvasta poiketen kuskin puolelta.
On tääl katsastus, mutta siel on 8-10kk jonot, niin maakuntahallitus teki periaatepäätöksen että jo rekisteröidyllä mutta katsastamattomalla autolla ajaessa EI saa sakkoja, ts. poliisi ei puutu asiaan :) Resurssipula.
Täällä on virityksen osalta samat säännöt kuin suomessa, mutta päästörajat tuli voimaan vasta 6/1994, eikä samaan aikaan 90 luvun alus nin kuin suomessa.
Muutoin kaikenmailman säädöksiä, kuten ruostevauriot korissa ei ole vika joka estää ajon, eli se on samanlailla kuin ruotsissa.
Täällä on siis suomen ja ruotsin säädöksistä välimuoto, ei niin vapaata kuin ruotsissa, mutta ei niin tiukat säännöt kuin suomessa. Ainiin, täällä uudenkin auton pystyy katsastamaan vaikka olisi ahdin kiinni, ainoa vaan että se ei saa olla toiminnassa. Eli remmin vaihto siksiaikaa kun käy konttorilla... jos jaksaa. Suomessahan ahdin ei tietääkseni saa edes olla kiinni autossa.
Talven tuloksena olisi tarkoitus saada myös cooleri keulille noihin alakulmien aukkoihin, 2kpl pientä 25x35cm kennoa, onko senkokoisia olemassakaan? Jokatapauksessa, ahtoputkesta tulee pitkä kun pitää kiertää koko auton keula ympäri. Ja ruiskulle ahtoputken sisääntulo kuvasta poiketen kuskin puolelta.
On tääl katsastus, mutta siel on 8-10kk jonot, niin maakuntahallitus teki periaatepäätöksen että jo rekisteröidyllä mutta katsastamattomalla autolla ajaessa EI saa sakkoja, ts. poliisi ei puutu asiaan :) Resurssipula.
Täällä on virityksen osalta samat säännöt kuin suomessa, mutta päästörajat tuli voimaan vasta 6/1994, eikä samaan aikaan 90 luvun alus nin kuin suomessa.
Muutoin kaikenmailman säädöksiä, kuten ruostevauriot korissa ei ole vika joka estää ajon, eli se on samanlailla kuin ruotsissa.
Täällä on siis suomen ja ruotsin säädöksistä välimuoto, ei niin vapaata kuin ruotsissa, mutta ei niin tiukat säännöt kuin suomessa. Ainiin, täällä uudenkin auton pystyy katsastamaan vaikka olisi ahdin kiinni, ainoa vaan että se ei saa olla toiminnassa. Eli remmin vaihto siksiaikaa kun käy konttorilla... jos jaksaa. Suomessahan ahdin ei tietääkseni saa edes olla kiinni autossa.
No perstuntumalla tollanen 140 heppanen GTI Golf3 on samantehoinen mutta 150 heppanen audi menee omia menojaan. Mua itseäni penkittäminen ei kiinnosta, tärkeintä on oma ilo. Ei muuten ole stereot ollu ollenkaan päällä ahtimen laiton jälkeen...
Kuviahan on tietty vaikka missä :) esim. täällä.
Voihan tän siirtää projektiosastolle jos modet sen sinne haluaa.
Kuviahan on tietty vaikka missä :) esim. täällä.
Voihan tän siirtää projektiosastolle jos modet sen sinne haluaa.
140 heppane gti golf KOLME?
Vaikee sanoo ku en tiiä, niin se omistaja sen arvioi kaikkine tuuninkeineen mitä sillä siinä on. Sillä ny nii merkitystä ole... 8v kone.
Homma ei tosiaankaan ole hankala. Vakein oli saada ahdin linjaan koneen kanssa, mutta mittaamalla, teräslinjarilla jne. sen saa aika simppelisti. Hitsaamistahan se vain on. Mitään muutoksia orginaaleihin osiin ei tosiaan ole tehty, ja auton saa vakioksi 30 minuutissa. Takaisin ahdetuksi menee 15min kauemmin. Erittäin suuri yllätys on se, miten helppoa remmiahtaminen on.
Mä oon laskenut hinnan tähän mennessä... 1000€ ei ole vielä yli (Mutta lähellä ollaan) ja sisältää ahtimen, uuden terästiivistesarjan, hihnat ja venttiilinnostajat, seetityö, 5bar bensapumppu, FSE/Malpassi 1:1,4 pa-paineensäädin, matkakulut, kahvit sunmuut mitä rojektissa on mennyt.
Nyt vain sitten pitäisi saada vissiinkin kireempi nokka tohon. Onko mitään suosituksia? Kuulin että Dieselissä olisi sellainen joka vois sopia tohon? Joku tommonen olisi hauska, koska kaikki muukin mulla on tossa "romis"kamaa :) eikä mitään haitekkiä, ainoo haitekki on noi silikoniletkut.
Miten olis tollanen? http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=62480
-
- -
Miten olis tollanen? http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=62480
Tolla hintaa ei todellakaan. Mielummin samal rahal ostan kokonaisen G60 koneen lootineen ilman ahdinta ruottista.
Millaista sytytystulppaa tuohon olisi hyvä käyttää?
Lainaan itseäni ja asetan uudelleen kysymyksen.
Mites toi virinokka sitten eroaa vakiosta G60 nokasta? Suomeksi kiitos ;) Hei mä en oikeesti ikin ole aikasemmin mitään virihommia tehnyt niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. Etenkin puhe ja sanat.
Lisäsin aikaisempaan viestiin yhden "Ennen" kuvan
95E Nakuttaa, Octane boosterilla ei, 98E ja 99+ ei nakuta. Ja näin matalilla ahtopaineilla ei toi puristussuhde haittaa. Kuinka paksu vakio G60 tiiviste on? Tilasin volkkarin liikkeestä sen enkä sen kummempia funtsinut että oisin mittaillut sen paksuutta, lukeeko se jossain? Ainakin se vaikutti mun mielestä ohuemmalta kuin orginaalipahvi.
EDIT: Muokkaan puheitani... Esson 98 ei nakuta, Shellin 98 nakuttaa mutta siitä pääsi eroon kun lätkäsin tankkiin 2 litraa masinolia.
EDIT: Muokkaan puheitani... Esson 98 ei nakuta, Shellin 98 nakuttaa mutta siitä pääsi eroon kun lätkäsin tankkiin 2 litraa masinolia.
NONNI! Just ku sai volkkarin vireeseen niin PERKELE tulee joku helv. peura etee ja pistää autosta keulan paskaks...
Muistakaa sitten että peurakolaria ei tavallinen hirvivakuutus korvaa! Tarvitaan erillinen peuravakuutus. Joka mulla TIETENKIN oli. Mut ottaa se siltikin pattiin, nyt menee keulan muotoilu uusiks.
Muistakaa sitten että peurakolaria ei tavallinen hirvivakuutus korvaa! Tarvitaan erillinen peuravakuutus. Joka mulla TIETENKIN oli. Mut ottaa se siltikin pattiin, nyt menee keulan muotoilu uusiks.
Jaa kyllä minun käsittääkseni hirvi, poro ja peura on samaa kastia vakuutuksissa? Googlella "peuravakuutus" antaa tuloksia nolla, eli tuskin, vai miltä ihmeen vakuutusyhtiöltä sinulla vakuutus on?
Yleensä ottaen vakuutukset korvaavat yhdessä ja samassa köntissä kaikki nuo kolme eläinvahinkoa, muista ei sitten ole tietoa.
Edit: tässä linkki joka tuli googlella vastaan, älä avaa jos veri hirvittää: http://www.pbnation.com/showthread.php? ... did=777869
Tuollaista jälkeä voi peurasta tulla :u/
Yleensä ottaen vakuutukset korvaavat yhdessä ja samassa köntissä kaikki nuo kolme eläinvahinkoa, muista ei sitten ole tietoa.
Edit: tässä linkki joka tuli googlella vastaan, älä avaa jos veri hirvittää: http://www.pbnation.com/showthread.php? ... did=777869
Tuollaista jälkeä voi peurasta tulla :u/
-
- -
- Viesti:
Jep siis nimenomaan täällä (tai ulkomailla) ne ei päde ;) Tosin moni yhtiö on nyt vuoden vaihteessa avannut tännekin konttorin ja varmaan tehnyt tarjontaan muutoksia. (Joku lakimuutos astui voimaan 1.1.06). Esim ite vaihdoin lokakuussa Tapiolasta just siksi pois kun peura EI kuulunut mukaan.
No kuitenkin, tänään kävin näyttämässä vakuutustypykälle autoo ja pikku flirttiä vähän, niin saanpa koko auton ylimaalauksen ja keulan kokonaan uusiksi. Tosin otan keulan rahana ja korjaan nuo vanhat. Eli auto vain maalataan uudelleen. Niin ja uudet lamput.
No kuitenkin, tänään kävin näyttämässä vakuutustypykälle autoo ja pikku flirttiä vähän, niin saanpa koko auton ylimaalauksen ja keulan kokonaan uusiksi. Tosin otan keulan rahana ja korjaan nuo vanhat. Eli auto vain maalataan uudelleen. Niin ja uudet lamput.
Joo takorautaa muokattuna muovin näköseks...
HAH joo menee saman onnettomuuden piikkiin... kävin vikittelee vak.yhtiön misuu, ni sano et menee vanhan piikkii... On muute aika timmi mimmi :D Mut eniveis... Ne joilla o sikana kaikkee teippei autoissa, TÄSSÄ mun panos asiaan.
Nii joo, sovittii treffit huomiseks ko. tarkastajan kans ;)
HAH joo menee saman onnettomuuden piikkiin... kävin vikittelee vak.yhtiön misuu, ni sano et menee vanhan piikkii... On muute aika timmi mimmi :D Mut eniveis... Ne joilla o sikana kaikkee teippei autoissa, TÄSSÄ mun panos asiaan.
Nii joo, sovittii treffit huomiseks ko. tarkastajan kans ;)
^jos ihan treffit-treffit, niin sulla kävi onni onnettomuuksissa;)
Mistä oot muuten tekassu ton "katteen" tuohon ahtimen päälle/moottorin eteen?
[edit] HYH helvetti, miten tuossa HelaKammon postaamassa peurakolarissa on käynyt kuskille?? Vai onko tuo peuranperse mennyt koko kabiinin läpi ja kontista pihalle? Ei käsitä..
Mistä oot muuten tekassu ton "katteen" tuohon ahtimen päälle/moottorin eteen?
[edit] HYH helvetti, miten tuossa HelaKammon postaamassa peurakolarissa on käynyt kuskille?? Vai onko tuo peuranperse mennyt koko kabiinin läpi ja kontista pihalle? Ei käsitä..
Mä en tiedä mikä palikka se on. Löysin vaan volkkariliikkeen peltikorjaamolta sellasen. Ei tullu kysyttyä mikä se on. Näyttää kaijutinritilältä. Jostakin Transporterist? Tai sitten konehuoneesta jokin kotelointijuttu. Se on 2mm paksua muovia ja tuon mallinen sellaisenaan, eli ei mitenkään muokattu, paitsi porattu ruuvin reijät.
Juu kävi onni onnettomuudessa, tai oikeestaan toisessa onnettomuudes :P
Katoin vasta nyt ton kuvasarjan peurakolarista, ja mulle kävi tossa 10v sitten porvoon motarilla samalla tavalla hirven kanssa, olin Cadillacilla liikenteessä ja caddyn katto viisti hirven sisuskalut auton sisälle tuulilasista ja ruho jäi ulkopuolelle. Tavaraa oli nii paljo sylis että en jaksanu nousta penkist. Onneksi takana tullut autoilija ei ollu heikkohermonen, aukas oven ja kauho pahimmat paskat pois että pääsin pois autosta. Etupenkki oli kaulaa myöden ryjässä. Ihana haju :S
Juu kävi onni onnettomuudessa, tai oikeestaan toisessa onnettomuudes :P
Katoin vasta nyt ton kuvasarjan peurakolarista, ja mulle kävi tossa 10v sitten porvoon motarilla samalla tavalla hirven kanssa, olin Cadillacilla liikenteessä ja caddyn katto viisti hirven sisuskalut auton sisälle tuulilasista ja ruho jäi ulkopuolelle. Tavaraa oli nii paljo sylis että en jaksanu nousta penkist. Onneksi takana tullut autoilija ei ollu heikkohermonen, aukas oven ja kauho pahimmat paskat pois että pääsin pois autosta. Etupenkki oli kaulaa myöden ryjässä. Ihana haju :S
Sain ilmaiseksi auton. Siitä puuttuu kaikki ikkunat. Mazda MX-6 eli 626 Sport saloon GT 2,2 Turbo. Usa-malli kaikilla mahdollisilla varusteilla. Ei siitä täällä sen enempiä mutta ei viitti pelkkien lasien vaihtamista varten tehdä projektitopiccia. Täältä se löytyy.
Joo toi sininen pysyy kun se kerran on valmiiksi sen värinen ;) ainoastaan toi alaosa on muutettavissa ton kolarin takia. tässä taas uutta. Joku valkoisen sävy siitä selvästikin tulee...
...kompromissi? ...sen ekan kuvan lokasuojan kaari, ihan jo pelkästään siksi ettei sellaista ole ihan jokaisella, mut kyl silmä siihen aika nopeesti tuntui taipuvan, ja se optisesti tuntui pudottavan sitä kylkilinjaa. ...siit toisesta se punainen raita suorine kynsikuppeineen,koska ...kuparin tilalle alaosaan vanteiden (hopea) väri,ja se värikombinaatio suoraan yhdessä sinisen kanssa olisi hieman pliisu (ja alaosa näyttäisi hopeisena yhtenäiseltä) ...Tee sellainen joka Itsestäsi parhaalta tuntuu (eipä sun tyylitajussasi näytä pahemmin vikaa noiden aiempien tekstien/kuvien perusteella olevan).
Hmm juu taitaa nyt olla nämä vaihtoehdot jälellä:
Kupari
Kupari kaarella
Kupari kaarella ja violeteilla raidoilla (raidat tulee teipillä, niin saa vaihdella suht helposti mielen mukaan)
Hopea kaarella ja raidoilla
Kuten huomaatte toi raita menee huonoksi kun internettiin tunkasee kuvat. Kuitenkin niin että ne on 5mm ylin raita ja 2 alempaa 3mm ja ~4mm rako.
Kupari
Kupari kaarella
Kupari kaarella ja violeteilla raidoilla (raidat tulee teipillä, niin saa vaihdella suht helposti mielen mukaan)
Hopea kaarella ja raidoilla
Kuten huomaatte toi raita menee huonoksi kun internettiin tunkasee kuvat. Kuitenkin niin että ne on 5mm ylin raita ja 2 alempaa 3mm ja ~4mm rako.
-
- -
Laita vaan kaari tuohon loksuun!
tuleepahan ERINLAINEN kuin muilla.
miksi aina pitäää tehdä niinkun saksalaiset/jenkit?+ OEM..
jeeesjees kopioidaan vain muita, saadaan siten 12kpl samanlaisia katiskoja. Ompa sitten hienoa.
Volkkarisi on JO NYT erinlainen kuin muilla joten pidä sama loppuun asti ja tee härskisti oman mielenmukaan.
miksi aina pitäää tehdä niinkun saksalaiset/jenkit?+ OEM..
jeeesjees kopioidaan vain muita, saadaan siten 12kpl samanlaisia katiskoja. Ompa sitten hienoa.
Volkkarisi on JO NYT erinlainen kuin muilla joten pidä sama loppuun asti ja tee härskisti oman mielenmukaan.
jackhammer
Laita vaan kaari tuohon loksuun!
jeeesjees kopioidaan vain muita, saadaan siten 12kpl samanlaisia katiskoja.
niinpä niin. tai sitten ei.
esim. vuoden2005 HTS:stä
http://www.bongaa.com/images/preview/36917.jpg
Jassoo, joku jo ehtinytkin... Itse sain idean Bilsport lehdestä jossa oli V40 Volvossa tummanpunainen yläosa ja valkoinen alaosa.
Mun alan lehtien määrä rajoittuu 1 GTI lehteen ja 4 Bilsportiin ja ikinä en ole alan messuilla käynyt. Ei nimittäin innosta kauheesti "ihqt" tapahtumat. Ainoat kuvat mitä käytännössä olen netistä selaillut löytyy täkäläisten Projektien kuvat ja Garagetista :)
Toisaalta niin kauan kun jossakin automallissa on pokkaus samassa kohtaa, niin pakkohan se on kopsata. Mutta tästä yksivärisyydestä on pakko päästä eroon, täällä on subarun sinisiä autoja 13 tusinassa.
Mun alan lehtien määrä rajoittuu 1 GTI lehteen ja 4 Bilsportiin ja ikinä en ole alan messuilla käynyt. Ei nimittäin innosta kauheesti "ihqt" tapahtumat. Ainoat kuvat mitä käytännössä olen netistä selaillut löytyy täkäläisten Projektien kuvat ja Garagetista :)
Toisaalta niin kauan kun jossakin automallissa on pokkaus samassa kohtaa, niin pakkohan se on kopsata. Mutta tästä yksivärisyydestä on pakko päästä eroon, täällä on subarun sinisiä autoja 13 tusinassa.
Jahas vähä päivitystä. Nyt kun tuota malpassia (alkupään viestistä poiketen se edellinen ei ollutkaan 1:1,4 vaan joku muu) asentelin niin:
Sanokaas miks pätkii kun nyt sitten kytkin vihdoin 5bar bensapumpun ja Malpassi 384HR eli 1:1,4. tyhjäkäynnil ja tasakaasulla ok, mutta ootapa vaan... pikkusen normiajoo niin sammahtaa kone välil kuin pa syöttö katkeaisi kuin seinään. Etenkin kylmällä koneella. Ahdan 0,5bar kun säätövara loppui ruuvista, pitää katkasta sitä et saan lähemmäs 0,8.
Itse tyhmänä veikkaan että voisiko siinä olla Lamda-anturi joka katkasee kokonaan kun saa "liikaa" kamaa? Vai, kun mulla ei ole tuon bensapumpun kanssa "fuel accumulator" (en tiiä mitä se on suomeks) niin voiko siitä johtua?
VAI HÄ? oon taas ihan uunona :)
Sanokaas miks pätkii kun nyt sitten kytkin vihdoin 5bar bensapumpun ja Malpassi 384HR eli 1:1,4. tyhjäkäynnil ja tasakaasulla ok, mutta ootapa vaan... pikkusen normiajoo niin sammahtaa kone välil kuin pa syöttö katkeaisi kuin seinään. Etenkin kylmällä koneella. Ahdan 0,5bar kun säätövara loppui ruuvista, pitää katkasta sitä et saan lähemmäs 0,8.
Itse tyhmänä veikkaan että voisiko siinä olla Lamda-anturi joka katkasee kokonaan kun saa "liikaa" kamaa? Vai, kun mulla ei ole tuon bensapumpun kanssa "fuel accumulator" (en tiiä mitä se on suomeks) niin voiko siitä johtua?
VAI HÄ? oon taas ihan uunona :)
Nonni... Nyt se toimii :O Ero on kuin yöllä ja päivällä. Autohan sutii joka risteyksessä pienelläkin kaasulla. Tänään pitää lyhentää bypassin ruuvia että saa enemmin ahtoja. :) On se kivaa kun auton saa toimimaan.
Vielä kun sais tuon nokan paikalleen. Ja sitten vielä kunnon pakoputkistokin olis jees...
Vielä kun sais tuon nokan paikalleen. Ja sitten vielä kunnon pakoputkistokin olis jees...
Milläs se sammahteluongelma sitten poistui??
Muuten, tuolta sun sivuilta kävin katsomassa / kuuntelemassa sen videon. Minusta kuulostaa siltä, että sulla on ahtimen remmi turhan kireällä. Ei siitä ahtimesta noin kova ujellus tule normaalisti, esim. samalla ahtimella varustettu MiniCooper on aivan hiljainen tuohon verrattuna.
Muuten, tuolta sun sivuilta kävin katsomassa / kuuntelemassa sen videon. Minusta kuulostaa siltä, että sulla on ahtimen remmi turhan kireällä. Ei siitä ahtimesta noin kova ujellus tule normaalisti, esim. samalla ahtimella varustettu MiniCooper on aivan hiljainen tuohon verrattuna.
-
- -
lainasin hieman erään kirjan tekstiä eli vw g-lader nokka-akselin ajoitukset mitattuna 1mm nostolla imu auki 0 btdc kiinni 40 abdc,pako auki 40 bbdc kiinni 0 atdc asteet 220 molemmat nokkakulma 110. toinen vaihtoehto on -7/26 ja 48/0 199/228 ja 110. nostoja kirja ei kerro.vertailun vuoksi -85 gti 2.5/38 ja 42/2 221/224 ja 109 nosto noin 10.2. fuel accumulaattori on bensan paineakku. miten muuten tossa sun systeemissä kaasuläppä on?en saanut selvää kuvasta ja jäi hämään. osaako kukaan kertoa kuinka pitkälle vakio digifantti riittää ahto käytössä jos tekee pikku paineen säädöt bensapuolelle?tavoitteena on ihan vain alle 180 kilttiä hevoista.150 riittää tai jotain.
Mika tuossa ilmeisesti ajatteli, että kyseessä on monipisteruisku, jolloin kaasuläppä olisi erillinen osa (kuten hänellä ilmeisesti Digifant-ruiskussa on). MonoMotronicissa, joka siis on yksipisteruisku, kaikki ruiskun hilppeet on kasattu yhteen, kaasaria muistuttavaan pömpeliin.
MonoMotronicissa ei ole ilmamäärämittausta lainkaan, vaan ECU saa tiedon tarvittavasta bensan määrästä (eli ruiskutusjakson pituudesta) kaasuläppäpotentiometrin avulla. Tällaista järjestelmää ahdettaessa, tarvittava lisäbensa hoidetaan bensanpainetta nostamalla - ECU säätää seosta edelleen lambda-arvon mukaan, mutta bensaa menee suurempi määrä suuttimen läpi suuremmasta paineesta johtuen.
MonoMotronicissa ei ole ilmamäärämittausta lainkaan, vaan ECU saa tiedon tarvittavasta bensan määrästä (eli ruiskutusjakson pituudesta) kaasuläppäpotentiometrin avulla. Tällaista järjestelmää ahdettaessa, tarvittava lisäbensa hoidetaan bensanpainetta nostamalla - ECU säätää seosta edelleen lambda-arvon mukaan, mutta bensaa menee suurempi määrä suuttimen läpi suuremmasta paineesta johtuen.
-
- -
itse asiassa ihmettelin kuvassa olevaa ilmamäärä mittarin näköistä osaa joka taitaa kuitenkin olla dumppi.ilmeisesti mun digifantti ei reagoi toivomallani tavalla vain painetta nostaen?onko ainoat toimivat vaihtoehdot hankkia g-60 mylly tai jokin pc-ohjelmoitava boxi?into ja aika sekä vielä tuo raha kuitenkin sanelevat aikas pitkälle rakentamista.siksi kyselen vaihtoehtoja ja tuo ahdistava tekniikka nyt vain on jäänyt päiväuniini.
Joo eli se on VW Polon bypass-venttiili tosiaan joka o kaasuläpän näkönen värkki tossa auton oikeassa kyljessä (kuvassa vasemmalla) ilmanputsarin takana. Kuva värkistä toinen kuva josta näkee minne se tulee ilmanputsarissa. Ja lopuksi kokonaisuus paikallaan. Sekä kaikki nämä sekalaiset kuvat liittyen koko rojektiin löytyy täältä jotka oon näköjää tuolta ylhäältäkin unohtanut kertoa mistä ne löytyy koko kansan töllisteltäväks.
Ja taas pikkusen tapahtuu. Nyt se puskuri ja lokasuoja siten tuli ja ensiviikolla pajalla autopaikka vapautuu ja pääsee laittamaan uuden lokasuojan lisäksi RS puskurin, merkittömän maskin, kirkasoptiikkavilkut ja sumuvalot sekä angeleyes. Tietenkin pitää kaikkee muutakin pientä siinä samalla laittaa. Kuten väriä konehuoneeseen jne.. kaksivärimaalaus voi olla että ei ehdi tehdä, katsoo nyt mitä saa aikaiseksi.
Tutkiskelin tänään tota ahtimen "kovaa" ääntä taas ja selvitin mistä valtaosa äänistä tulee... ääni tulee tuosta muovisesta "painekotelosta" eli joka on siis alkuperäinen ruiskun kotelo. Sen kun vaihtaisi teräksiseen tai muuhun paksuun metalliin, niin äänet olisi paljon hillitymmät. Mutta mitä turhia, nyt sentään päät kääntyy kaupungilla ;)
Samalla tuli asennettua tuollainen ahtopainemittari joka on musta kun ei ole valoja. Tuli ikkunatolppakoteloon aika hätäsellä asennuksella, mutta suht siististi kuitenkin. Mustaa muovia hankala yhdistää valkoisen kanssa mitenkään siististi ellei päälystä kappaleita. No mittari on kuitenkin nyt.
Kuviahan ei tietenkään ole, kun joku on unohtanut kameran muistikortin minnelie ja toista ei tähänhätään löydy.
Samalla tuli asennettua tuollainen ahtopainemittari joka on musta kun ei ole valoja. Tuli ikkunatolppakoteloon aika hätäsellä asennuksella, mutta suht siististi kuitenkin. Mustaa muovia hankala yhdistää valkoisen kanssa mitenkään siististi ellei päälystä kappaleita. No mittari on kuitenkin nyt.
Kuviahan ei tietenkään ole, kun joku on unohtanut kameran muistikortin minnelie ja toista ei tähänhätään löydy.
Jep turusta auto on todellakin ja edellinen omistaja löytyy myös täältä. Enää autossa ei ole samaa kuin kori, sisustus ja korisarjan takaosa :) Sekin tulee vaihtumaan aikojen saatossa, kuten asiaan kuuluu. Kuvia uudesta etupuskurista en ikinä ottanut kun kolaroin sen 2 päivää myöhemmin :S Eli kuvissa puskuri on vielä muokkaamatta. Kolarin takia tosiaan koko keula meni uusiksi. Tosin sitä ei oo vielä aloitettu, mutta ensiviikoksi on varattu talliaikaa.
ja heti tuli ongelmia remonttiin. Tietenkään toi uusi puskuri ei sovi suoraan vaan pitää vähän säädellä sitä kohilleen, itseasiassa se muuten sopii, mutta se on 5mm liian leveä. Miten muut on noi Dietrichin murheenkryynit saanu kohilleen?
Toinen ongelma oli lokasuoja. Se tilattiin uusi ja se jopa tuli... mutta missä kunnossa... ei jumalauta että osaa kismittää. taas menee viikko että saa uuden. Miten ne ees vaivautuu tollasta paskaa lähettämään?
Kolmanneksi, eräs 18v mimmi tarjos mulle tuosta volkkarista ILMAN ahdinta 6000€ ja luulenpa että se pitää luovuttaa... Muutenkin tekee isompaa autoa mieli. Audillakin on kyllä ihan kiva körötellä mutta itseasiassa mielummin ajan tolla 11v vanhemmalla mersulla vaikka se tuli muka muijalle... :D tekis mieli siihen pistää toi kompura. On mukavia ja Mukavia autoja.
Ei sille voi mitään.
Toinen ongelma oli lokasuoja. Se tilattiin uusi ja se jopa tuli... mutta missä kunnossa... ei jumalauta että osaa kismittää. taas menee viikko että saa uuden. Miten ne ees vaivautuu tollasta paskaa lähettämään?
Kolmanneksi, eräs 18v mimmi tarjos mulle tuosta volkkarista ILMAN ahdinta 6000€ ja luulenpa että se pitää luovuttaa... Muutenkin tekee isompaa autoa mieli. Audillakin on kyllä ihan kiva körötellä mutta itseasiassa mielummin ajan tolla 11v vanhemmalla mersulla vaikka se tuli muka muijalle... :D tekis mieli siihen pistää toi kompura. On mukavia ja Mukavia autoja.
Ei sille voi mitään.
Omien kokemuksieni mukaan Dietrichin tuotteet on melko laadukkaita ja hyvin istuvia. Tai ainakin muutama vuosi sitten näin oli, nykytilanteesta on paha sanoa kun ei oo muutamaan vuoteen tarvinnu noiden lasikuitupulkkien kanssa pelleillä.
Peltiosiin tulee helposti kolhuja kuljetuksessa, pikkukolhuun on pienempi vaiva sipasta kittiä kuin alkaa palauttelee ja odottaa että saa uuden lommoisen loksun. ;)
Hyvän tarjouksen oot saanu, ei varmaankaan tarvii kahta kertaa miettiä.
Onneksi olemassa on muitakin vaihtoehtoja kuin mukavia lahnoja, jokaiselle jotakin =)
Peltiosiin tulee helposti kolhuja kuljetuksessa, pikkukolhuun on pienempi vaiva sipasta kittiä kuin alkaa palauttelee ja odottaa että saa uuden lommoisen loksun. ;)
Hyvän tarjouksen oot saanu, ei varmaankaan tarvii kahta kertaa miettiä.
Onneksi olemassa on muitakin vaihtoehtoja kuin mukavia lahnoja, jokaiselle jotakin =)
Venton lokari sitten tuli eilen iltapäivällä ja täysin virheetön volkkarin alkuperäisosa tuli ruotsista. ENtises lokaris ei ollu pakkelia, joten ei tuu uuteenkaan sitä.
Emmä sitä ahdinta pois myy, miks myisin, kiva laitos. Mersuun se tulee. Hyvä aihio. Laillisesti saa 240kW ruuvaa ulos koneesta 20% säännöllä. Hyvä kun lahnoissa on ollut mahollisuutena V8 niin on 2.0 kiva kutitella. Mul ois kuitenki tiedossa M90 700€ ja M112 900€ hintaan. Jos joku haluaa ahtaa reippaasti. Tosin hmm... jos vaikka ostas M90 mersuun...
Jäähän mulle viel toi '96 Audi A4 1.8T Q pihaan ettei kokonaa kuiteskaa luovuta VAG:ista Caddykin on ilmestynyt pihaan... Siihen tietty vois pultata ton M45 ahtimen suoraan...
Emmä sitä ahdinta pois myy, miks myisin, kiva laitos. Mersuun se tulee. Hyvä aihio. Laillisesti saa 240kW ruuvaa ulos koneesta 20% säännöllä. Hyvä kun lahnoissa on ollut mahollisuutena V8 niin on 2.0 kiva kutitella. Mul ois kuitenki tiedossa M90 700€ ja M112 900€ hintaan. Jos joku haluaa ahtaa reippaasti. Tosin hmm... jos vaikka ostas M90 mersuun...
Jäähän mulle viel toi '96 Audi A4 1.8T Q pihaan ettei kokonaa kuiteskaa luovuta VAG:ista Caddykin on ilmestynyt pihaan... Siihen tietty vois pultata ton M45 ahtimen suoraan...
Mä haen ne ruotsista, useimmiten yksityisiltä. Täältä kun toi laivamatka kestää 1,5h ja maksaa 4,40€/menopaluu. Käyn ruottissa ruokakaupassa kun siel on 50-80% halvempaa.
Jos saan tosiaan venton myytyä... niin sitten vois harkita asennussarjan myyntiä.
Ja asiaan Toi Dietrichin puskuri on reilut 5CM leveempi kuin auto (parin sentin rako per puoli). ks. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 849#420849
Jos saan tosiaan venton myytyä... niin sitten vois harkita asennussarjan myyntiä.
Ja asiaan Toi Dietrichin puskuri on reilut 5CM leveempi kuin auto (parin sentin rako per puoli). ks. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 849#420849
Ne on yleensä joltain yksityiseltä. Tuo mun nykyinen M45 on yheltä tyypiltä joka ajoi Mini Coopperillaan 3000km ja vaihto tilalle M90:n Sitten se kokeili piruuttaan omaan volkkariinsa asentaa tota M45 mut myi samantien sen pois niin jäi ylimääräseks. Periaatteessa ostin sen liikkeestä ilman takuuta. Ja liike oli VAG liike, www.bilmetro.se ja se tyyppi oli siel töis.
Mä en oo näitä kauaa hommaillut, mutta nyt kun kerran ahtokärpänen puri... Ne on siis hyvin vähän käytettyjä.
Mä en oo näitä kauaa hommaillut, mutta nyt kun kerran ahtokärpänen puri... Ne on siis hyvin vähän käytettyjä.
Nyt on sitten autossa uusittu keula. Puskurin aihio on sama kuin ennenkin, mutta sitä on taas pikkusen muokattu. Ei sitten tullut kahta sävyä kun autosta pitää päästä eroon niin nopeasti kuin suinkin. No jos ei pääse eroon, niin voihan sen sitten talvella maalata. Nyt siis maalattiin molemmat lokarit, konepelti, puskuri ja maski sekä laitettiin uudet vilkut ja enkelinsilmät.
Kuva1 ja kuva2
Kuva1 ja kuva2
HEHE nysse sit laukes. Kone säkätti 2sek, savut tuli putkesta, öljyvalo palaa ja piipittää, muovinen vesiletkunliitin vesipumpusta halki, vedet pihalle ym. ym. :)
Kestihän se 20000km :D Nyt tarvitaan uus moottori. Ei kellää olis tarjolla kokonaista ABS mottia jolla ajettu alle 150tkm? Hyväl tuuril menny vaa kannentiiviste tosin.
Tietysti jos samantien pistäis VR6 tonne... Käykö 92-94 VR6 Passatin osat Ventoon? Olis tiedossa montaki ruosteista vajaa 200tkm ajettua vehjettä alle tonnilla.
Kestihän se 20000km :D Nyt tarvitaan uus moottori. Ei kellää olis tarjolla kokonaista ABS mottia jolla ajettu alle 150tkm? Hyväl tuuril menny vaa kannentiiviste tosin.
Tietysti jos samantien pistäis VR6 tonne... Käykö 92-94 VR6 Passatin osat Ventoon? Olis tiedossa montaki ruosteista vajaa 200tkm ajettua vehjettä alle tonnilla.
No siel on sellanen metallitiiviste, hyvin kesti keskieuroopan ja norjan keikan... Olis tossa romiksel yks tollanen VR6 passatti ja siitä tekis mieli ottaa koko tekniikka, sillä kun on koko autolla hintaa 400€ ja ajettu 170tkm, ollu peräkolarissa. Lähti käyntiin jopa vaikka seisonu 2v.
EDIT: Nyt kone käy taas mutta ei tyhjäkäynnillä ja krohinaa on kannen suunnalla... Kävikö nii hyvä säkä että kansi/venttiili vain paskana? Olispa puristusmittari kotona.
EDIT: Nyt kone käy taas mutta ei tyhjäkäynnillä ja krohinaa on kannen suunnalla... Kävikö nii hyvä säkä että kansi/venttiili vain paskana? Olispa puristusmittari kotona.
Palaa sivulle “Projektiosasto”