Etuvetoiseen VW G3:een lukko?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

Etuvetoiseen VW G3:een lukko?!

ViestiKirjoittaja eskimo » 20.5.2006 23:02

Eli siis onko G3:een olemassa etupyörille lukkoa. Ei siis mitään elektronista "luistonestoa" tj vaan, että sais tuohon etupyöriin lukon. Jos ei valmiina mitään, niin saako mistään sovellettua?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.5.2006 12:40

Eikös noissa oo se elektroninen tasauspyörän lukko...

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 21.5.2006 13:19

Quaife ja Peloquins merkkisiä torsen-lukkoja on tarjolla tollaseen laatikkoon. Toimii todella hyvin normaali ajossa ja on järkevän hintasiakin.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.5.2006 16:57

Kiitos näistä.. katsotaan mitä keksitään ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.5.2006 17:20

Vielä semmosta kun nää jutut on suht uusia asioita ja juurikaan vielä näistä mitään tiedä. Niin vertailin tota Peloquinin 02A mallia Quaifen valmistamiin ja ainakin hintaero on aika iso. 900$ vs 500$ Mitähän laadullista eroa kyseisillä torsen-lukoilla on?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 21.5.2006 17:54

Mistä löysit 500$? Omasta maksoin aikanaan 7-800$.
Mitä eroihin tulee, niin oman Peloquinin kun purin niin luin quaifen piirustuksia, eli rakenteellisia eroja ei mahottomasti ole :)
Toi Peloquins on ainakin hyväksi todettu ja tuolta http://www.thescirocco.com kun ostin, niin palvelu ja hinta oli enemmän kuin kohallaan.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.5.2006 17:58

Joop, kiitti taas vinkistä, tarvii laittaa muistiin.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 21.5.2006 20:18

Sellasta huhua kuultu Vortexilta, että Peloquinin perustaja olis aikanaan lähteny Quaifelta lätkiin ja vähän jalostanut tota Quaifea ja ruvennut myymään omalla nimellään... Mistä saa lukkoa tuohon 500$ hintaan? Quiafe vai Peloquin?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.5.2006 20:51

Olin katsovinani etta Quaifelta, mutta voi olla että tulkitsin väärin..

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 21.5.2006 21:16

Mitä mää tuolta sivuilta kattelin niin näytti olevan molemmat 02J ja 02A lukot 525£ eli noin 790e.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.5.2006 21:22

Jep .. oon katsonut hätäsesti £:n €:na =) No enivei, ei maailma muutamaan sataseen kaadu jos saan rahat kasaan. Toi virittäminen tulee jokatapauksessa kalliiksi.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 22.5.2006 23:36

Kysäsin Peteriltä (www.thescirocco.com) Peloquin lukolle hintaa Suomeen lähetettynä ja vastauksena tuli 850$. 020, 02A (ei ensimmäiset G60) ja 02J (ei 04->) on saman hintasia.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.5.2006 8:05

Kysyin tuossa talvella Quaifelta että myyvätkö suoraan Suomeen ja vastaus oli kyllä. Noin hinta rahteineen ja Ison-britanian alveilla oli alle 1000e.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.5.2006 9:20

Lukon lisäksi tartteet vähintään yleensä pulttisarjan, perän poskilaakerit, o-renkaita, pari muuta pulttia....

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.5.2006 20:39

Jees, hyvä tietää noi hinnat. Joo no eipä O-renkaat, laakerit ja pultit nyt enään tuossa hinnassa sitten paljoa tunnu. Tarvii nyt oikeesti alkaa miettimään miten järjestelen rahahommat, että sais tuota golffia vähän ruohonleikkuria ripeämmäksi.

Mitenkähän on, onkohan noilla minkälaiset takuut? vai eikö?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 23.5.2006 20:48

Tossa Peloquinissa tulee laakerit, pultit, nop.mit.ratas jne. mukana, mitä ei ilmeisesti Quaifessa tule.

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 24.5.2006 10:44

Mitä eroa tuossa TDI:n perässä on muihin 02A lootaan? Kun tuolla Sciroccon sivulla sanotaan että pitää olla 02J:n lukko.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 24.5.2006 15:04

Quaifeen joutuu ostamaan kaiken erikseen. Pulttisarjakin on kohtuullisen kallis.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 24.5.2006 18:57

Eli siis näin ajateltuna peloquin ois sit kuitenkin halvempi vaihtoehto..

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.5.2006 21:11

Eli Peteriltä saisi Peloquinin kaikkine hilppeineen 02A lootaan 677Eur (850usd * 0.742) rahteineen? Kuinkas alv eli ei taida ihan lahjapakettina tulla?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 25.5.2006 21:17

Tulli?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 25.5.2006 22:53

Hongkongista oon tilannut muutaman kerran erinäistä tavaraa ja luulen, että samat hommat pätee USA:n päähän. Peloquinin 02A lukko 677€+rahtikulut(50-80€?)x1.2-1.3(alv.).. Vois olla jotain tollasta.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 26.5.2006 14:50

Toi 850$ sis. rahtikulut. Käsittääkseni Peloquinilla on 100% vaihtotakuu, elikkä jos rikki saat, niin uusi tulee tilalle.
Viimeksi muokannut reynolds, 26.5.2006 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 26.5.2006 21:28

No jos se sisältää niin hyvä homma :). Varmaan pitäisi tehtaalta sitten kysellä noista takuista jne..

Onkos nuo vaikeita asentaa?

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 29.5.2006 22:04

Mielipiteitä/kokemuksia Quaife:n lukosta? Ajatellut laittaa moisen Leoniin. Mitä auton oma EDS/TCS tykkää tuosta? Mites asennuksessa noi kaikki pultit, mutterit ja tiivisteet. Onko kenelläkään faktaa mitä kaikkea tarvitsee ja mitä noi lisähilppeet tulee maksamaan tuon itse lukon lisäksi? Kannattaako tilata suoraan Briteistä vai löytyykö Suomesta jälleenmyyjä?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 30.5.2006 11:59

Lukon lisäksi tartteet vähintään yleensä pulttisarjan, perän poskilaakerit, o-renkaita, pari muuta pulttia....


Eli siis noi tulee Peloquinissa mukana Quaifessa ei, nuo nähtävästi ainakin tarvitsee. Kaahari mainitsi, että nuo olisivat suhteellisen tyyriit.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 7.7.2006 23:33

Jos siis tollasen http://peloquins.com/images/batched/020 ... 4%2003.jpg Peeloquinin hommaa 020-lootaan, niin tartteeko se vielä siis sen esim. 40% kitin että sen 40% saa käyttöön vai mikä juttu se on?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.7.2006 10:52

Ei, vaan ne 40% tms setit on vakioperään tarkoitettua.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.7.2006 14:47

No kuinka "voimakas" lukko toi Peloquins oikeen on? Jos ajatellaan esim. 100% lukkoo niin huonosti aikoinaan kaverin volvo kääntyi liikenneympyrässä kun oli hitsattu perä yhdeks klimpiks. Kuinka tää Peloquins vaikuttaa sitten tollasissa kääntymistilanteissa. En oo syventyny käytännssä yhtään koko asiaan joten esitän tyhmiä newbie-mallisia kysymyksiä. Olisko täällä jotakin kokenutta kimppatilauksen järjestäjää että vois ajatella sellasta?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 8.7.2006 18:05

Muistaakseni joku nimeltämainitsematon joskus sanos et hän ei huomannut lukon asennuksen jälkeen muuta eroa kun että kiihdytettäessä peiliin katsoessa yhden mustan viivan tilalle jäi kaksi. :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.7.2006 19:47


Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 8.7.2006 20:07

Harmi ku kaikki asiat on selvitetty ruotsiks aina. Mutta kattotaan jos siitä sais jottakii revittyä.

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

Peloquin 020

ViestiKirjoittaja juu » 22.7.2006 18:41

Eli tuli tuomoinen hommattua...020:laan peloquin.(thescirocco)usa:ta
Kun kysyin tarjousta suoraan valmistajalta,tuli vastaus että tuo thescirocco hoitaa kaiken hänen usa:n ulkopuolelle myynnin....

Tuli hintaa Toimitus kuluineen Suomeen 850$ =noin 670euroa, ja otin sit vielä tuon 80% kit:tin 90$ =71euroa

Maksoin paypal maksuna.Tuli noin viikossa suomeen.
+muistettava että tulli ottaa osansa vielä täällä suomessa....
siis otti 205 euroa

Erinomaisen hyvin toimi homma tuosta paikasta,voin siis suositella.
Oli asiallisen näköistä laatu työtä kaikki osat.

Kun joskus tulevina vuosikymmeninä saan sen paikoilleen, voin kertoa käyttö kokemuksia.

Mistä tai keneltä saan kaikki uudet 020 laatikon tiivisteet,stefat ja synkrorenkaat edullisimmin?
Onko muita vaihtoehtoja kuin vw:n tiski?
Viimeksi muokannut juu, 24.7.2006 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.7.2006 19:37

Mihinkä laitteeseen meinaat laittaa peloquinin ja 80% kitin?

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 28.7.2006 18:09

Mitäs laatikkoöljyy ootte käyttänyt ton peloquinin kanssa?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.9.2006 9:37

Pitäis hommata lukko tohon omaan kakkoskoppaseen ja oon aatellu tilaavani tollasen Peloquinin. Laatikko on 02A.

Muutama tyhmä kysymys:
Mitäs noi 40% ja 80% kitit on? Onko ne kiinteitä lukkoja?
Tuolla Peloquinin sivuilla lukee, että noita kittejä voi käyttää myös noitten LSD:ten kanssa.

http://peloquins.com/products.html

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 14.9.2006 16:06

Voit saman tien unohtaa noi 40% ja 80% kitit koska ne ei ole tohon 02A laatikkoon.

Mutta kyselyt jatkukoon...

Ootteko joutuneet vaihtamaan shimmi/säätölevyjä laatikkoon kun ootte vaihtaneet ton perän? Jos ootte vaihtaneet, niin mites mittasitte ton oikeen välyksen?

Ai niin joo ja peloquin suosittelee kuulemma alkuperäistä lootaöljyy ton perän kanssa ainakin ekoille kilsoille.^^

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 15.9.2006 7:39

Voit saman tien unohtaa noi 40% ja 80% kitit koska ne ei ole tohon 02A laatikkoon.


Jaa juu siellähän se luki noiden sivuillakin kun katto muutakin kun pelkät kuvat.

Sain vastauksen "thesciroccolta" ja samat hinnat sain kun "juu", eli 850 taalaa sisältäen rahdit suomeen.
Täytyypä pistää tilaukseen...

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 20.2.2007 7:36

Joko on asennus/käyttö kokemuksia? Voisi olla asiallinen tuossa dieselissäkin, kun noita pitoongelmia tuntuu olevan;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.2.2007 19:45

Tämä minuakin kiinnostaa, että onko jo asennus ja käyttö kokemuksia???

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.2.2007 23:26

$925 shipped to Finland.

Peloquin wants the vin code, and he can run that through ETKA for you, just to be sure.

Pay Pal [email protected] to order.

Thanks for the interest!

Peter - 302.832.8989
http://thescirocco.com


Tarviipa laittaa tilaukseen jossain vaiheessa tuollainen 02M laatikolle :) Vero ja tulli vielä napsahtaa lisäksi päälle, mutta mutta..

MRI
-
Viestit: 216
Liittynyt: 31.8.2003 19:50

ViestiKirjoittaja MRI » 21.2.2007 22:15

...
Viimeksi muokannut MRI, 19.12.2009 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 2.4.2009 23:08

upitaanpas hyvää ketjua...

Tuli tilattua tollanen Autotechin Wavetrack ja se pitäisi saada asennettuakin. Onko kellään tiedossa hyviä asentajia? Ei uskalla itse ruveta arpoon :)

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 23.7.2009 20:03

Onkos näistä mitään kokemuksia vielä tullut?

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

Kokemuksia

ViestiKirjoittaja Woo » 29.9.2009 18:08

Golf IV GTI (AUM ja 02J) ja peloquin.

Ja toimii... pitoa tuntuu olevan enemmän kiihdyttäessä. Vielä ei älyttömiä lähtöjä eikä mutkassavedätyksiä ole tullut tehtyä. Mutta tähän mennessä kaikki muutokset olleet positiivisia. Moottorijarrutuksessa ei huomaa mitään eroa entiseen.

Samalla vaihtui vauhtipyörä kiinteään, uusi kytkinlevy ja asetelma, tukivarsiin uretaanipuslat, kytkimen sylinterit uusiksi ym. Meteli lisääntyi pikkuisen, tietyllä kierrosluvulla (~1500) tuntuu tärinää, muuten ei huomaa eroa normiajossa. Mutta nämä mitkään ei ole perän ominaisuuksista johtuvia.

Asennusohjeita löytyy esimerkiksi tuolta:

http://kd8cgo.com/component/content/article/46-peloquin-install

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

ViestiKirjoittaja juu » 28.11.2011 20:00

Moi!

Itsellä on ollut muutaman vuoden ajossa peloquin tasuspyörästö, taitaa olla jo vuonna 06 tai 07 asennettu, kr moottorisessa 020 vaihteistolla olevassa gti golffissa (2 koppainen -90). Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, erityisen hyvältä se on tuntunut liukkaallla kelillä, pitoa tuntuu pyörille olevan paljon paremmin. Voin suositella. Aiemmissa posteissa löytyy sen aikaiset hintatiedot ja tilauspaikka.

Nyt on projektina työn alla -90 golf gti G60:nen ja hakusessa siihen tasauspyörästö, onko porukalla kokemusta noista wavetrac tasauspyörästöistä käytössä? 02A laattikkoon laitettuna?
Kova harkinta wavetrac:in ja peloquin:in välillä.....

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.11.2011 9:11

peloquin's lukosta kokemukset ja toimi erittäin hyvin. Kannattaa lukkoa ostaessa tiedustella tuleeko mukaan laakerit ja hammaskehän kiinnitykseen tulevat pultit. Niihin meinaan palaa nopeesti reilut 200e! Peloquin's mukana tais tulla jopa hammaskehä. Vaikkakin sen repiminen vanhasta tasauspyörästöstä onkin alta tunnin operaatio. Lukon asentamisesta 02a lootaan selviää kolmessa tunnissa... Tuli aika tutuks viime kesänä :D

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

ViestiKirjoittaja juu » 29.11.2011 21:49

Miten olette muuten asentaessa laittaneet tasuspyörästön laakerit "oikeaan pyörintävastus" arvoon / säädön tehneet 02A laatikossa?

020 laatikossa oli muistaakseni vain ilmoitettu mikä pitää olla pyörintävastuksen ncm yksiköllä... jonka ohjeen mukaan muistaakseni silloin joku vuosi takaperin sen laitoin oman laatikkoon.Sinne laakerin ulkokoolin taakse on sentää ihan suht kiva vaihtaa "shimmi" levyjä.

Hauska laite käyttää se pyörintävastus mittari, kun astekkoa pitää siinä pyörinnän ohessa lukea :) ainakin siinä mallissa jota olen testannut käytössä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa