VW golf mk2 20v Turbo
Valvoja: ffp jäsenet
VW golf mk2 20v Turbo
Tuossa vanhoja kuvia selailin niin törmäsin Salmelan Akin (Akinaattorin) rakentamaan 20v kakkoskoriseen turbo golffiin tai pariin tekniikka kuvaan siitä. Kuvat on jostain 8 - 10 vuoden takaa. Tuo auto ja tekniikka on vieläkin olemassa, mutta kivettömänä koivujen alle pressuilla peitettynä. Olisihan tuo kova rassi vieläkin. On vaan tullut kuulema niin kalliiksi ettei kannata myydä
Erikoisen tuosta tekee se, että tuohonaikaan ei vielä suomessa ollut 20v kansia ihan joka nurkassa, paitsi tietenkin Salmelan koneessa.
Eli koneessa on isohko ahdin (en muista kuinka iso) ja vesivälilijäähdytin sekä BMW M3 neliläppärungot sekä muuta mukavaa...
http://www.kovaa.com/PhotosX/37_Turboch ... tronic.jpg?
http://www.kovaa.com/PhotosX/36_Turboch ... arrett.jpg?
edit: Lisäsin kysymysmerkit loppuun
Erikoisen tuosta tekee se, että tuohonaikaan ei vielä suomessa ollut 20v kansia ihan joka nurkassa, paitsi tietenkin Salmelan koneessa.
Eli koneessa on isohko ahdin (en muista kuinka iso) ja vesivälilijäähdytin sekä BMW M3 neliläppärungot sekä muuta mukavaa...
http://www.kovaa.com/PhotosX/37_Turboch ... tronic.jpg?
http://www.kovaa.com/PhotosX/36_Turboch ... arrett.jpg?
edit: Lisäsin kysymysmerkit loppuun
Viimeksi muokannut janikorpi, 21.7.2006 14:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
IE:llä auttaa kans ku laittaa ?-merkin loppuun.
http://www.kovaa.com/PhotosX/37_Turboch ... tronic.jpg?
http://www.kovaa.com/PhotosX/36_Turboch ... arrett.jpg?
http://www.kovaa.com/PhotosX/37_Turboch ... tronic.jpg?
http://www.kovaa.com/PhotosX/36_Turboch ... arrett.jpg?
Tuota mä en oikein ymmärrä kun sanotaan et on tullu niin kalliiksi ettei kannata myydä.Onko se sitten parempi et auto mätänee koivujen alla kaikkine isoine turboineen ja muine käyttökelpoisine osineen.Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuota mä en oikein ymmärrä kun sanotaan et on tullu niin kalliiksi ettei kannata myydä.Onko se sitten parempi et auto mätänee koivujen alla kaikkine isoine turboineen ja muine käyttökelpoisine osineen.Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään
Eikö se Suomalainen ajattele vähän jotta "jos mä en saa niin eipähän saa muutkaan..." ja on olevinaan tyytyväinen... =)
Tietämättä mitään kyseisestä autosta tai sen omistajasta... aika turha kommentti... sori...
Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään
Varsinkin jos projektiin osat on tullut maksamaan vaikkapa 20t€ plus muutama sata omaa suunnittelu ja puuhatuntia.... Täytyy hetki vierähtää kun kaksitonnia alkaa lämmittämään tai sitten tieto siitä, että joku nallekalle vetää sillä dellortot punasina paskarinkiä paikallisen snäkärin sorapihalla :)
http://www.artmotorsport.com/art/ --> Projects --> Golf GTR
Lisää kuvia samasta autosta ja sen eri vaiheista.
On se akinaattorikin näköjään joskus näyttänyt "normaalilta" :)
Lisää kuvia samasta autosta ja sen eri vaiheista.
On se akinaattorikin näköjään joskus näyttänyt "normaalilta" :)
Miksi se pitäisi myydä? Mikä on esteenä ettei kyseinen laite liiku? Aika, raha..??
"Pioneerityö" tahtoo yleensä olla melko kallista... Nykyäänhän noita 20-venasia majailee yhden jos toisenkin Volsun pellin alla.
Kuvat on jostain 8 - 10 vuoden takaa
On vaan tullut kuulema niin kalliiksi ettei kannata myydä
"Pioneerityö" tahtoo yleensä olla melko kallista... Nykyäänhän noita 20-venasia majailee yhden jos toisenkin Volsun pellin alla.
http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/Akin_GolfGTR.jpg
Tässä ottamani kuva autosta kesällä 2000. Tekniikkana taisi olla enemmän tai vähemmän vakio G60 tuolloin jos oikein muistan. Tuo taka-lintulauta taisi mennä Korven G60:iin, vai muistanko väärin?
Tässä ottamani kuva autosta kesällä 2000. Tekniikkana taisi olla enemmän tai vähemmän vakio G60 tuolloin jos oikein muistan. Tuo taka-lintulauta taisi mennä Korven G60:iin, vai muistanko väärin?
Kyllähän tuosta eniten rahaa osina saisi, mutta onko kukaan oikeasti edes kysynyt mitä tuosta voisi ostaa saati tehnyt tarjousta?
Paras osien panttaustemppu sattui vuosi tai kaksi sitten kun tällä foorumilla oli myynnissä VR6:n akseli- ja jarruosia: "Jos en saa näistä xxx euroa niin hajoitan ne rälläkällä ja vien kaatopaikalle." (Lainaus ei ollut suora, mutta idea sama)
Paras osien panttaustemppu sattui vuosi tai kaksi sitten kun tällä foorumilla oli myynnissä VR6:n akseli- ja jarruosia: "Jos en saa näistä xxx euroa niin hajoitan ne rälläkällä ja vien kaatopaikalle." (Lainaus ei ollut suora, mutta idea sama)
Miksi se pitäisi myydä? Mikä on esteenä ettei kyseinen laite liiku? Aika, raha..??
Varmaan tavallaan molemmat... Oma aika on(ja on ollut) liian kallista, sekä tilalle on tullut uusia haastavampia ja mielenkiintoisempia projekteja
Tekniikka ei ole myynnissä, olisihan se jo varmaan minulla jos olisi... Yleensäkin eikös se ole jokaisen oma asia mitä omilla vehkeillä tekee tai on tekemättä. Ei muiden härveleistä kannata huolta kantaa :)
Tekniikkana taisi olla enemmän tai vähemmän vakio G60 tuolloin jos oikein muistan. Tuo taka-lintulauta taisi mennä Korven G60:iin, vai muistanko väärin?
Tuohon oli Aki tuolloin laittanut lähes vakio GTI tekniikan ja irroittanut nuo kaikki turbo kilkkeet tallin perälle, jotta olisi saannut autoon tekniikan, siirtelyä varten.
Juu tuolla lintulaudalla ensimmäinen versio tehtiin niin, että Aki veisti uretaanista linjat ja minä pakkeloin ja maalasin pinnat. Itseasiassa kyse ei ollut pelkästään siivestä vaan siivestä tehtiin versio joka oli yhtenäinen kokonaisuus takaluukun kanssa. Se ensimäinenkin versio oli tuohon kuvaan verratuna sellainen, että siipeä oli viety noin 7cm ylemmäs ja 10cm taaemmas. Siipi tosiaan oli kokeellisessa mielessä mun rallyessä yhden kesän. Jonka jälkeen taas tuossa oranssissa mallailtavana. Talven aikana pakkanen pikkasen vahingoitti siipeä ja siitä sitä aki otti jälleen rälläkän käteen ja teki "evo2" :) version, jossa oli siiven jaloissa ilmanottoaukot. Ilmanottoaukkojen tarkoitus oli ohjata ilmaa takalasin yläjuureen ja poistaa muunmuassa pölyyntyvä takalasi ongelma, joka vaivasi pahasti "evo1" siipeä (eli sitä versiota jonka varmaan olet nähnyt ajossa)..
Niin se taitaa olla, en ole tosin siitä ihan varma.. Lähes käyntivalmiina se on vähintään ollut, niin kuin kuvista näkyy. Motekin ohjaus systeemit siinä oli, jotka sittemmin on myyty eteenpäinJotenkin muistissa pyörii sellanen et tuolla turbokoneella kyseinen auto ei olis koskaa liikkunut vai peräti edes käynyt!?!
..enivei hieno rakennelma, jos tiedät teknisesti vastaavaa tai hienompaa kakkoskoria niin pistä ihmeessä kuvia tai linkkiä
edit: otin omat veikkaukset pois
Siipi tosiaan oli kokeellisessa mielessä mun rallyessä yhden kesän. Jonka jälkeen taas tuossa oranssissa mallailtavana.
Siipi nähty myös muutama kesä sitten kiinnitettynä oranssin luukun kera über hienoon, ruskeaan Syncro-kakkikseen... ;)
Motekin ohjaus systeemit siinä oli, jotka sittemmin on myyty eteenpäin
... ja ikivanha Gti-lehti kertoo että kyseinen sydeemi olisi asennettu tähän laitteeseen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa