VW golf mk2 20v Turbo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

VW golf mk2 20v Turbo

ViestiKirjoittaja janikorpi » 21.7.2006 0:52

Tuossa vanhoja kuvia selailin niin törmäsin Salmelan Akin (Akinaattorin) rakentamaan 20v kakkoskoriseen turbo golffiin tai pariin tekniikka kuvaan siitä. Kuvat on jostain 8 - 10 vuoden takaa. Tuo auto ja tekniikka on vieläkin olemassa, mutta kivettömänä koivujen alle pressuilla peitettynä. Olisihan tuo kova rassi vieläkin. On vaan tullut kuulema niin kalliiksi ettei kannata myydä

Erikoisen tuosta tekee se, että tuohonaikaan ei vielä suomessa ollut 20v kansia ihan joka nurkassa, paitsi tietenkin Salmelan koneessa.

Eli koneessa on isohko ahdin (en muista kuinka iso) ja vesivälilijäähdytin sekä BMW M3 neliläppärungot sekä muuta mukavaa...


http://www.kovaa.com/PhotosX/37_Turboch ... tronic.jpg?

http://www.kovaa.com/PhotosX/36_Turboch ... arrett.jpg?

edit: Lisäsin kysymysmerkit loppuun
Viimeksi muokannut janikorpi, 21.7.2006 14:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 21.7.2006 1:24

taitaa olla kuvatkin jossai pressujen alla peitettynä kun ei ole oikeuksia katsoa :)

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 21.7.2006 1:27

eiks muka skulaa? Kyllä mulla vaan...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.7.2006 1:29

Toimii.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 21.7.2006 1:38

..juu tuo toi mieleen sen, että monet silloiset omat turbo rakennelmat näyttivät räpellyksiltä tuon rinnalla

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 21.7.2006 10:18

taitaa olla kuvatkin jossai pressujen alla peitettynä kun ei ole oikeuksia katsoa :)


Firefox? kysymysmerkki osotteen perään, niin skulaa

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.7.2006 12:04

Aika väsäys, alipainepumppu ja kaek :)

Operalla ainakin joutuu lyömään entteriä osoitekenttään että pelittää...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 21.7.2006 12:34

Mullakin on ko tötteröstä kuvia -98? Beach Partystä.
Ikävää ettei se ikinä valmistunut...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.7.2006 13:30

eiks muka skulaa? Kyllä mulla vaan...


IE7:lla:
Forbidden

You don't have permission to access /PhotosX/37_Turbocharged_and_intercoolered_engine_autronic.jpg on this server.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.7.2006 13:51


Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 21.7.2006 15:23

Firefoxilla pitää ottaa kysymysmerkki pois, hienoja kuvia muuten.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 21.7.2006 15:41

Siis WTF?!?

Tossa niitä aikasempia linkkejä naksuttelin, kun ei ollut vielä kyssäreitä perässä, niin näky vasta kun lisäs ne. Nyt näkyy olevan toisinpäin, kun ne on lisätty tuonne linkkeihin.

Ota tästä nyt sitten selvää.

E: siis nimenomaan firefoxilla...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 21.7.2006 16:00

Erikoisen tuosta tekee se, että tuohonaikaan ei vielä suomessa ollut 20v kansia ihan joka nurkassa, paitsi tietenkin Salmelan koneessa.


No eikös Salmeloilla ole aina ollu vään hienommat vehkeet kuin muilla :):):)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 21.7.2006 16:31

Tuota mä en oikein ymmärrä kun sanotaan et on tullu niin kalliiksi ettei kannata myydä.Onko se sitten parempi et auto mätänee koivujen alla kaikkine isoine turboineen ja muine käyttökelpoisine osineen.Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.7.2006 22:33

Tuota mä en oikein ymmärrä kun sanotaan et on tullu niin kalliiksi ettei kannata myydä.Onko se sitten parempi et auto mätänee koivujen alla kaikkine isoine turboineen ja muine käyttökelpoisine osineen.Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään


Eikö se Suomalainen ajattele vähän jotta "jos mä en saa niin eipähän saa muutkaan..." ja on olevinaan tyytyväinen... =)

Tietämättä mitään kyseisestä autosta tai sen omistajasta... aika turha kommentti... sori...

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 21.7.2006 23:04

Joku varmasti haluais ostaa ton auton tahi vaikka tekniikan.Kyl se pari tonnia kädessä lämmittää kivasti mieltä.Vielä kun sitä siinä muutaman vuoden seisottaa niin sit siitä ei saa enää mitään


Varsinkin jos projektiin osat on tullut maksamaan vaikkapa 20t€ plus muutama sata omaa suunnittelu ja puuhatuntia.... Täytyy hetki vierähtää kun kaksitonnia alkaa lämmittämään tai sitten tieto siitä, että joku nallekalle vetää sillä dellortot punasina paskarinkiä paikallisen snäkärin sorapihalla :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.7.2006 2:45

Ja sehän vasta lämmittää kun se 20 tonnia mätänee siellä puun alla.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 22.7.2006 16:04

Ja sehän vasta lämmittää kun se 20 tonnia mätänee siellä puun alla.


Huomattavasti enemmän... Eikä se olomuotoa niin nopeasti muuta, paitsi ehkä kateellisten silmissä :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 22.7.2006 16:15

jokainen taplaa tyylillään:-)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 22.7.2006 21:10

http://www.artmotorsport.com/art/ --> Projects --> Golf GTR

Lisää kuvia samasta autosta ja sen eri vaiheista.

On se akinaattorikin näköjään joskus näyttänyt "normaalilta" :)

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 22.7.2006 22:28

No se pari tonnia oli vaan karkeesti viskattu esimerkki.Voihan siitä pyytää ihan mitä itte haluaa..paljo sitten saa on eri asia,mut jos ei saa mitä haluaa niin eihän sitä ole pakko myydä ja yrittää taas vähän ajan päästä myydä uudelleen.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.7.2006 23:06

Miksi se pitäisi myydä? Mikä on esteenä ettei kyseinen laite liiku? Aika, raha..??

Kuvat on jostain 8 - 10 vuoden takaa

On vaan tullut kuulema niin kalliiksi ettei kannata myydä


"Pioneerityö" tahtoo yleensä olla melko kallista... Nykyäänhän noita 20-venasia majailee yhden jos toisenkin Volsun pellin alla.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 23.7.2006 13:55

http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/Akin_GolfGTR.jpg

Tässä ottamani kuva autosta kesällä 2000. Tekniikkana taisi olla enemmän tai vähemmän vakio G60 tuolloin jos oikein muistan. Tuo taka-lintulauta taisi mennä Korven G60:iin, vai muistanko väärin?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 23.7.2006 14:43

Tsekatkaapa tuo maski ja valot nuista projektikuvista. Täytyy sanoa että on ainoa itsetehty vakiosta poikkeava maski/valoratkaisu kakkiksessa, joka näyttää minun silmään todella hyvältä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.7.2006 15:56

Jos tommosesta haluaa eroon päästä niin eikö yleensä saa eniten rahaa myymällä osina?

Timppa
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 18:01

ViestiKirjoittaja Timppa » 23.7.2006 16:57

Kyllähän tuosta eniten rahaa osina saisi, mutta onko kukaan oikeasti edes kysynyt mitä tuosta voisi ostaa saati tehnyt tarjousta?
Paras osien panttaustemppu sattui vuosi tai kaksi sitten kun tällä foorumilla oli myynnissä VR6:n akseli- ja jarruosia: "Jos en saa näistä xxx euroa niin hajoitan ne rälläkällä ja vien kaatopaikalle." (Lainaus ei ollut suora, mutta idea sama)

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 23.7.2006 17:26

Miksi se pitäisi myydä? Mikä on esteenä ettei kyseinen laite liiku? Aika, raha..??


Varmaan tavallaan molemmat... Oma aika on(ja on ollut) liian kallista, sekä tilalle on tullut uusia haastavampia ja mielenkiintoisempia projekteja


Tekniikka ei ole myynnissä, olisihan se jo varmaan minulla jos olisi... Yleensäkin eikös se ole jokaisen oma asia mitä omilla vehkeillä tekee tai on tekemättä. Ei muiden härveleistä kannata huolta kantaa :)


Tekniikkana taisi olla enemmän tai vähemmän vakio G60 tuolloin jos oikein muistan. Tuo taka-lintulauta taisi mennä Korven G60:iin, vai muistanko väärin?


Tuohon oli Aki tuolloin laittanut lähes vakio GTI tekniikan ja irroittanut nuo kaikki turbo kilkkeet tallin perälle, jotta olisi saannut autoon tekniikan, siirtelyä varten.

Juu tuolla lintulaudalla ensimmäinen versio tehtiin niin, että Aki veisti uretaanista linjat ja minä pakkeloin ja maalasin pinnat. Itseasiassa kyse ei ollut pelkästään siivestä vaan siivestä tehtiin versio joka oli yhtenäinen kokonaisuus takaluukun kanssa. Se ensimäinenkin versio oli tuohon kuvaan verratuna sellainen, että siipeä oli viety noin 7cm ylemmäs ja 10cm taaemmas. Siipi tosiaan oli kokeellisessa mielessä mun rallyessä yhden kesän. Jonka jälkeen taas tuossa oranssissa mallailtavana. Talven aikana pakkanen pikkasen vahingoitti siipeä ja siitä sitä aki otti jälleen rälläkän käteen ja teki "evo2" :) version, jossa oli siiven jaloissa ilmanottoaukot. Ilmanottoaukkojen tarkoitus oli ohjata ilmaa takalasin yläjuureen ja poistaa muunmuassa pölyyntyvä takalasi ongelma, joka vaivasi pahasti "evo1" siipeä (eli sitä versiota jonka varmaan olet nähnyt ajossa)..

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.7.2006 18:30

Jotenkin muistissa pyörii sellanen et tuolla turbokoneella kyseinen auto ei olis koskaa liikkunut vai peräti edes käynyt!?!

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 23.7.2006 18:57

Jotenkin muistissa pyörii sellanen et tuolla turbokoneella kyseinen auto ei olis koskaa liikkunut vai peräti edes käynyt!?!
Niin se taitaa olla, en ole tosin siitä ihan varma.. Lähes käyntivalmiina se on vähintään ollut, niin kuin kuvista näkyy. Motekin ohjaus systeemit siinä oli, jotka sittemmin on myyty eteenpäin

..enivei hieno rakennelma, jos tiedät teknisesti vastaavaa tai hienompaa kakkoskoria niin pistä ihmeessä kuvia tai linkkiä



edit: otin omat veikkaukset pois

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.7.2006 1:04

Siipi tosiaan oli kokeellisessa mielessä mun rallyessä yhden kesän. Jonka jälkeen taas tuossa oranssissa mallailtavana.

Siipi nähty myös muutama kesä sitten kiinnitettynä oranssin luukun kera über hienoon, ruskeaan Syncro-kakkikseen... ;)

Motekin ohjaus systeemit siinä oli, jotka sittemmin on myyty eteenpäin

... ja ikivanha Gti-lehti kertoo että kyseinen sydeemi olisi asennettu tähän laitteeseen...

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 24.7.2006 7:23

iipi nähty myös muutama kesä sitten kiinnitettynä oranssin luukun kera über hienoon, ruskeaan Syncro-kakkikseen... ;)


Se oli mun vanha 2 ovinen 1.8l kaasarikoneella oleva kakkoskorinen syncro...


Niinhän se taisikin olla tuon motekin osalta. Enpäs muistanutkaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa