Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.7.2006 11:14

Kun ei kerran juuri tälle löytynyt omaa topiccia, niin tässä se on.

Eli tosiaankin auto on vakio 1.8CL jossa Eaton M45 remmiahdin. Millaista sytytystulppaa tuohon olisi hyvä käyttää? Nyt koneesta löytyy Bosch FR8DS

sekalaisia kuvia1, kuvia2
Viimeksi muokannut Sergey, 27.3.2008 13:04. Yhteensä muokattu 13 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.7.2006 14:06

Ei näköjää tarvikkaa vaihtaa laakereit ym. ku näyttää et joku on sen jo tehny. Hyvä niin. Ei tarvi konetta pois nostaa. Mutta kyl olikin jo aika vaihtaa kannentiiviste. Ei ihme että auto on koko kevään vieny vettä puol litraa kuussa.

Ajattelin ensin että lohkoon vesipumpulta tuleva muoviliitin oli syyllinen kun se oli halki, ja varmaan pääsyyllinen olikin kun oli silikonilla korjattu ja sieltä vesi tuli ulos. Toinen samanlainen muovinen liitin joka menee lämmittimelle, sekin oli silikonilla vaan kiinni. uudet O-renkaat ja uudet palikat kiinni. Öljyt ja vesi oli puhdasta viel ja painetta ei kertynyt, mut kyl o viimetingas kuten ehkä kuvasta saattaa huomata :) Ei kuitenkaan vielä vuotanut niin paljon että olisi huomannut silmä/korva määräisesti.

http://www.anjovisio.net/vento/web09.jpg

Aniin, ahtimellahan ei tietenkään ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Sillä kun ei ole ajettu kuin testikilometrit hissuksiin parikytä kilsaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 17.7.2006 22:17

Nyt on kone kasassa, teräksinen kannentiiviste paikallaan ja tuli vaihdettua venttiilinnostajat kun yksi niistä takerteli kolossaan. Laitettiin samalla Boschin 5bar bensapumppu ja Malpassi 1:1,4 paineentasaaja.

Nyt sitten auto liikkuu ilman hihnaa muutama sata kilometriä sitten huuhdellaan asennusöljyt ja vedet ulos ja laitetaan uudet litkut, suodattimet ja remmi kiinni.

Kuva
www.garaget.org/Sergey

Ennen se oli tämännäköinen.
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 22.7.2006 0:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.7.2006 22:26

Sehän näyttää asialliselta, mutta....

mietin vaan tuota mustaa ilmanputsarin tötteröä tuossa "kaasarin" päällä, kestääköhän painetta?

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 17.7.2006 22:54

ihan mielenkiinnosta pitää kysellä:
miten siellä "saarella" nämä rakentelu säädökset?
lähinnä että mennäänkö suomen vai ruotsin mukaan vai onko matkassa myös joku muu mikä?
nimimerkillä muuttaako ahvenanmaalle..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.7.2006 23:28

Joo, paitsi et toi ahvenanmaalle muuttaminen ei ole niin helppoa... onkhan siellä ees katsastusta? :D tuli vaan tos ohimennen mieleen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.7.2006 23:43


Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.7.2006 0:17

Ilmanputsarin tötteröä koeponnistin 2bar ja ei pihissyt läpi, eli kaipa se kestää tuon 0,7 mikä mul tulee olemaan. Jos ahdan enemmän, niin teen sitten kokonaan uuden. Itseasiassa suunnitelmissa on blingblingtuninkia tuonne, mutta tyyli on salaisuus vielä ;) En ole nimittäin nähnyt sellasta missään mitä ajattelen.

Talven tuloksena olisi tarkoitus saada myös cooleri keulille noihin alakulmien aukkoihin, 2kpl pientä 25x35cm kennoa, onko senkokoisia olemassakaan? Jokatapauksessa, ahtoputkesta tulee pitkä kun pitää kiertää koko auton keula ympäri. Ja ruiskulle ahtoputken sisääntulo kuvasta poiketen kuskin puolelta.

On tääl katsastus, mutta siel on 8-10kk jonot, niin maakuntahallitus teki periaatepäätöksen että jo rekisteröidyllä mutta katsastamattomalla autolla ajaessa EI saa sakkoja, ts. poliisi ei puutu asiaan :) Resurssipula.

Täällä on virityksen osalta samat säännöt kuin suomessa, mutta päästörajat tuli voimaan vasta 6/1994, eikä samaan aikaan 90 luvun alus nin kuin suomessa.

Muutoin kaikenmailman säädöksiä, kuten ruostevauriot korissa ei ole vika joka estää ajon, eli se on samanlailla kuin ruotsissa.

Täällä on siis suomen ja ruotsin säädöksistä välimuoto, ei niin vapaata kuin ruotsissa, mutta ei niin tiukat säännöt kuin suomessa. Ainiin, täällä uudenkin auton pystyy katsastamaan vaikka olisi ahdin kiinni, ainoa vaan että se ei saa olla toiminnassa. Eli remmin vaihto siksiaikaa kun käy konttorilla... jos jaksaa. Suomessahan ahdin ei tietääkseni saa edes olla kiinni autossa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.7.2006 14:07

Ainiin, kysymys. Mistä noita progressiivisia Malpassi/FSE bensapaineensäätimiä saa ostaa mannersuomesta? Täällä oli yksi liike jossa oli yks, mutta ei ole kuulema tulossa uusia. Muita merkkejä, malleja?

Olis nimittäin heti perään tulossa toinen projekti alle...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.7.2006 17:30

Moposport vaikkapa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 19.7.2006 19:07

Eikös tätä voisi laittaa projektiosiolle? Aika mielenkiintoinen projekti. Olisi kiva saada lisää kuvia. Ja tietää missä tehoissa tuolla liikutaan?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.7.2006 19:41

Tehoista villi veikkaus et tuolla 0,7 ahdolla n.150hv!?! menikö lähelle?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.7.2006 20:37

No perstuntumalla tollanen 140 heppanen GTI Golf3 on samantehoinen mutta 150 heppanen audi menee omia menojaan. Mua itseäni penkittäminen ei kiinnosta, tärkeintä on oma ilo. Ei muuten ole stereot ollu ollenkaan päällä ahtimen laiton jälkeen...

Kuviahan on tietty vaikka missä :) esim. täällä.

Voihan tän siirtää projektiosastolle jos modet sen sinne haluaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.7.2006 21:51

Siirretty, sopii paremmin tänne.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 20.7.2006 15:48

140 heppane gti golf KOLME? Eikös ne ole kuiteski 150hp tai sit 8 venasii 115 heppasia?Kakkikset (kr) koneet ole 139hp Ja nois 1.8T 20v koneis ole se 163 vaikka 150 ilmotetaanki?

Voi olla paska puhetta, mutta kiinosti vaan tietää eli korjailkaa jos väärin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 20.7.2006 15:59

150hp on vahemmissa 1.8t koneissa. Voi kait olla myös 180hp. Muuten juuri niinkuin sanoit.

energy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 5.8.2004 14:50

ViestiKirjoittaja energy » 20.7.2006 17:12

Ootko laskeskellu et paljo meni rahaa projektiin?

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 20.7.2006 18:03

^ei sitä kannate alkaa laskeskelemaan :)

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 20.7.2006 19:16

oliko tuo vaikea homma laittaa sopimaan tuo remmi tohon..? entä nuo muut hommat..? ittee kiinnostaa paljonkin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.7.2006 20:28

140 heppane gti golf KOLME?


Vaikee sanoo ku en tiiä, niin se omistaja sen arvioi kaikkine tuuninkeineen mitä sillä siinä on. Sillä ny nii merkitystä ole... 8v kone.

Homma ei tosiaankaan ole hankala. Vakein oli saada ahdin linjaan koneen kanssa, mutta mittaamalla, teräslinjarilla jne. sen saa aika simppelisti. Hitsaamistahan se vain on. Mitään muutoksia orginaaleihin osiin ei tosiaan ole tehty, ja auton saa vakioksi 30 minuutissa. Takaisin ahdetuksi menee 15min kauemmin. Erittäin suuri yllätys on se, miten helppoa remmiahtaminen on.

Mä oon laskenut hinnan tähän mennessä... 1000€ ei ole vielä yli (Mutta lähellä ollaan) ja sisältää ahtimen, uuden terästiivistesarjan, hihnat ja venttiilinnostajat, seetityö, 5bar bensapumppu, FSE/Malpassi 1:1,4 pa-paineensäädin, matkakulut, kahvit sunmuut mitä rojektissa on mennyt.

Nyt vain sitten pitäisi saada vissiinkin kireempi nokka tohon. Onko mitään suosituksia? Kuulin että Dieselissä olisi sellainen joka vois sopia tohon? Joku tommonen olisi hauska, koska kaikki muukin mulla on tossa "romis"kamaa :) eikä mitään haitekkiä, ainoo haitekki on noi silikoniletkut.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.7.2006 21:09


energy
-
Viestit: 115
Liittynyt: 5.8.2004 14:50

ViestiKirjoittaja energy » 20.7.2006 23:41

Onkos G60 passatissa ihan perus 8 tappinen kone vai onko siinä jotain eroa? Ja onkohan se nelipiste ruisku?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 21.7.2006 2:16

Perus 8v on. Mutta eikös siinä ole miedompi nokka kuin vaparissa?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 21.7.2006 3:33

Dieselin nokka ei ainakaan sovi bensakoneeseen. Eikös G60 nokka ole erittäin pienellä overlapilla varustettu?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.7.2006 10:42



Tolla hintaa ei todellakaan. Mielummin samal rahal ostan kokonaisen G60 koneen lootineen ilman ahdinta ruottista.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.7.2006 13:16

Remmiahdetun nokissa on tosiaan aika pieni overlappi. Tuohan on virinokka, ei vakio.

Overlappia ei paljoa tarvita/saa olla, koska muuten vain turhaa laskee ahtopaineita/seosta pakoputkeen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.7.2006 22:09

Millaista sytytystulppaa tuohon olisi hyvä käyttää?


Lainaan itseäni ja asetan uudelleen kysymyksen.

Mites toi virinokka sitten eroaa vakiosta G60 nokasta? Suomeksi kiitos ;) Hei mä en oikeesti ikin ole aikasemmin mitään virihommia tehnyt niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. Etenkin puhe ja sanat.

Lisäsin aikaisempaan viestiin yhden "Ennen" kuvan

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 22.7.2006 12:10

Olikos tässä lähtökohtana 75 vai 90 hp versio 1.8-koneesta? Onko puristusta alennettu? Teräksinen kannentiiviste oli kyllä mainittu, mutta minkälainen (paksuus)?

-Lari-
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.3.2004 19:29

ViestiKirjoittaja -Lari- » 22.7.2006 19:52

Tutun näköinen epeli....Ihan komian konehuoneen oot väsäsäny? Minne tuo iso akku on hävitetty?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 23.7.2006 13:22

se on ABS moottori eli 66kW/90hv, puristussuhde on vanha alkuperäinen 10:1 ja kannentiiviste on G60 vakio. Paksuutta en tiedä ;). Akkua ei ole hävitetty, vaan se on rajattu kuvasta pois.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 23.7.2006 14:45

10:1 puristus kuulostaa kovalta ahdettuun koneeseen. Nakuttaako? Vai onkohan tuo G60 tiiviste orggista paljonkin paksumpi.

Nimim. vastaavaa projektia suunnitteleva :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.7.2006 13:36

95E Nakuttaa, Octane boosterilla ei, 98E ja 99+ ei nakuta. Ja näin matalilla ahtopaineilla ei toi puristussuhde haittaa. Kuinka paksu vakio G60 tiiviste on? Tilasin volkkarin liikkeestä sen enkä sen kummempia funtsinut että oisin mittaillut sen paksuutta, lukeeko se jossain? Ainakin se vaikutti mun mielestä ohuemmalta kuin orginaalipahvi.

EDIT: Muokkaan puheitani... Esson 98 ei nakuta, Shellin 98 nakuttaa mutta siitä pääsi eroon kun lätkäsin tankkiin 2 litraa masinolia.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.7.2006 0:11

NONNI! Just ku sai volkkarin vireeseen niin PERKELE tulee joku helv. peura etee ja pistää autosta keulan paskaks...

Muistakaa sitten että peurakolaria ei tavallinen hirvivakuutus korvaa! Tarvitaan erillinen peuravakuutus. Joka mulla TIETENKIN oli. Mut ottaa se siltikin pattiin, nyt menee keulan muotoilu uusiks.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.7.2006 8:11

Jaa kyllä minun käsittääkseni hirvi, poro ja peura on samaa kastia vakuutuksissa? Googlella "peuravakuutus" antaa tuloksia nolla, eli tuskin, vai miltä ihmeen vakuutusyhtiöltä sinulla vakuutus on?

Yleensä ottaen vakuutukset korvaavat yhdessä ja samassa köntissä kaikki nuo kolme eläinvahinkoa, muista ei sitten ole tietoa.

Edit: tässä linkki joka tuli googlella vastaan, älä avaa jos veri hirvittää: http://www.pbnation.com/showthread.php? ... did=777869

Tuollaista jälkeä voi peurasta tulla :u/

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.7.2006 9:13

Tapiolan vakuutusesittelystä löytyi seuraava:
Hirvivahinkovakuutus
korvaa vahingon, joka aiheutuu yhteentörmäyksestä hirven, poron tai peuran kanssa. Hirvieläimen väistämisestä aiheutuneet vahingot korvataan kolarointivakuutuksesta.


Olisko aika vaihtaa vakuutusyhtiotä?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.7.2006 17:23

Tämä minun mielestä liikku ahvenanmaalla! Ei varmaan samat vakuutukset kuin suomessa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.7.2006 23:10

Jep siis nimenomaan täällä (tai ulkomailla) ne ei päde ;) Tosin moni yhtiö on nyt vuoden vaihteessa avannut tännekin konttorin ja varmaan tehnyt tarjontaan muutoksia. (Joku lakimuutos astui voimaan 1.1.06). Esim ite vaihdoin lokakuussa Tapiolasta just siksi pois kun peura EI kuulunut mukaan.

No kuitenkin, tänään kävin näyttämässä vakuutustypykälle autoo ja pikku flirttiä vähän, niin saanpa koko auton ylimaalauksen ja keulan kokonaan uusiksi. Tosin otan keulan rahana ja korjaan nuo vanhat. Eli auto vain maalataan uudelleen. Niin ja uudet lamput.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.8.2006 20:27

EI PERKELE!

Taas ajoin päin peuraa. Ei oo ees vanhat vauriot korjattu ni uutta jo pukkaa. Noh samaan piikkiin menee :D On se niin kummaa... Toi hämärän aika klo 23 aikaan on kyllä petollinen... Helvetti ku mä osaankin hyvän tän homman. Ikin en oo ennen eläinkolaria ajanut ja taas kävi näin.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.8.2006 21:24

Taitaa siellä saarella olla ihan selvästi peuroilla jotain mekaanista ahtamista vastaan, kun jatkuvasti tulevat eteen.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 3.8.2006 21:37

Saatikka nickin vaihto sellaiseen kuin DeerPRKL ;)

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 3.8.2006 21:43

jaa vai on se peuran metästys kausi alkanu:)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.8.2006 8:01

Pulttaat samalla keulalle kunnon karjaraudan :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.8.2006 1:11

Joo takorautaa muokattuna muovin näköseks...

HAH joo menee saman onnettomuuden piikkiin... kävin vikittelee vak.yhtiön misuu, ni sano et menee vanhan piikkii... On muute aika timmi mimmi :D Mut eniveis... Ne joilla o sikana kaikkee teippei autoissa, TÄSSÄ mun panos asiaan.

Nii joo, sovittii treffit huomiseks ko. tarkastajan kans ;)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 5.8.2006 13:55

^jos ihan treffit-treffit, niin sulla kävi onni onnettomuuksissa;)

Mistä oot muuten tekassu ton "katteen" tuohon ahtimen päälle/moottorin eteen?

[edit] HYH helvetti, miten tuossa HelaKammon postaamassa peurakolarissa on käynyt kuskille?? Vai onko tuo peuranperse mennyt koko kabiinin läpi ja kontista pihalle? Ei käsitä..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.8.2006 21:04

Mä en tiedä mikä palikka se on. Löysin vaan volkkariliikkeen peltikorjaamolta sellasen. Ei tullu kysyttyä mikä se on. Näyttää kaijutinritilältä. Jostakin Transporterist? Tai sitten konehuoneesta jokin kotelointijuttu. Se on 2mm paksua muovia ja tuon mallinen sellaisenaan, eli ei mitenkään muokattu, paitsi porattu ruuvin reijät.

Juu kävi onni onnettomuudessa, tai oikeestaan toisessa onnettomuudes :P

Katoin vasta nyt ton kuvasarjan peurakolarista, ja mulle kävi tossa 10v sitten porvoon motarilla samalla tavalla hirven kanssa, olin Cadillacilla liikenteessä ja caddyn katto viisti hirven sisuskalut auton sisälle tuulilasista ja ruho jäi ulkopuolelle. Tavaraa oli nii paljo sylis että en jaksanu nousta penkist. Onneksi takana tullut autoilija ei ollu heikkohermonen, aukas oven ja kauho pahimmat paskat pois että pääsin pois autosta. Etupenkki oli kaulaa myöden ryjässä. Ihana haju :S

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.8.2006 2:59

Tilasin tänään uuden Dietrich RS puskurin, merkittömän maskin, kirkkaat vilkkusumuvaloheijastimet ja sinikromi Angel eyes. Oli suomesta tilattuna halvemmat kuin mistään saksasta??? omituista. No enivei vakuutushan ne korvasi...

Keula
Lamput fotarilla lisättynä

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 12.8.2006 18:04

Sain ilmaiseksi auton. Siitä puuttuu kaikki ikkunat. Mazda MX-6 eli 626 Sport saloon GT 2,2 Turbo. Usa-malli kaikilla mahdollisilla varusteilla. Ei siitä täällä sen enempiä mutta ei viitti pelkkien lasien vaihtamista varten tehdä projektitopiccia. Täältä se löytyy.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.8.2006 1:18

Takaisin projektin ja peurakolarin pariin...
Elikkäs ajattelin että olisin trendikäs ja maalaisin auton viimeisimmän trendisuunnan mukaan kaksiväriseksi. Mitä sanoisitte tämän suuntaisesta systeemistä? Kertokaa mitä siitä puuttuu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.8.2006 10:06

Kertokaa mitä siitä puuttuu.

Toi linja sais jatkua suorana etulokarissakin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.8.2006 11:54

linja ehdottomasti suora koko matkalta. myös kynsikupit. värit on bueno

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.8.2006 14:05

Sekun suoralla linjalla kaikki autot suunilleen on, ja nimenomaan tuo etupääs oleva kaarros alas puskurintasoon on sitä uutta ja ihmeellistä ;) Suora sitä varmaan tulee kuitenkin...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.8.2006 14:09

Linja suorana, ja itse maalaisin hieman konservatiivisemmin. Vähän vaaleammalla sinisellä, mutta se on aina kiinni siitä mitä haluaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.8.2006 16:18

Joo toi sininen pysyy kun se kerran on valmiiksi sen värinen ;) ainoastaan toi alaosa on muutettavissa ton kolarin takia. tässä taas uutta. Joku valkoisen sävy siitä selvästikin tulee...

Hemu`s
-
Viestit: 151
Liittynyt: 29.7.2003 21:47

ViestiKirjoittaja Hemu`s » 19.8.2006 16:52

Tuo toinen versio on kyllä tyylikäs ja valkee käy tohon paremmin ku hyvin.Ei tosin tommonen helmiäinen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.8.2006 19:10

Ja kaikki ideat heittää häränpyllyä... kupari

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 19.8.2006 20:06

kuparille täältä äänet.

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 19.8.2006 21:25

...kompromissi? ...sen ekan kuvan lokasuojan kaari, ihan jo pelkästään siksi ettei sellaista ole ihan jokaisella, mut kyl silmä siihen aika nopeesti tuntui taipuvan, ja se optisesti tuntui pudottavan sitä kylkilinjaa. ...siit toisesta se punainen raita suorine kynsikuppeineen,koska ...kuparin tilalle alaosaan vanteiden (hopea) väri,ja se värikombinaatio suoraan yhdessä sinisen kanssa olisi hieman pliisu (ja alaosa näyttäisi hopeisena yhtenäiseltä) ...Tee sellainen joka Itsestäsi parhaalta tuntuu (eipä sun tyylitajussasi näytä pahemmin vikaa noiden aiempien tekstien/kuvien perusteella olevan).

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.8.2006 1:22

Hmm juu taitaa nyt olla nämä vaihtoehdot jälellä:

Kupari
Kupari kaarella
Kupari kaarella ja violeteilla raidoilla (raidat tulee teipillä, niin saa vaihdella suht helposti mielen mukaan)
Hopea kaarella ja raidoilla

Kuten huomaatte toi raita menee huonoksi kun internettiin tunkasee kuvat. Kuitenkin niin että ne on 5mm ylin raita ja 2 alempaa 3mm ja ~4mm rako.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.8.2006 1:46

Ei ainakaan tota kaarta toho eteen, iha saatanan ruma, toisekseen toi raitakaan nyt ei silmiä hivelevä ole.
Sininen yläosa ja hopea alaosa/kuparinen alaosa ihan sellasenaan on hyvä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.8.2006 2:06

toisekseen toi raitakaan nyt ei silmiä hivelevä ole


Senpä takia se tuleekin teipillä... Saa vaihtaa mieleisekseen tai jättää kokonaan pois!

Saako ventoon jostakin valmiita lokarilevikkeitä vai pitääkö levennys vääntää ite? Olis tarkotus saada vähän isompaa kiekkoo alle niin että ei kiinni ottais.

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 20.8.2006 9:14

Ei ainakaan kuparia, tuo hopea on paremman näköinen eikä tuo alaspäin raita ole pahan näköinen tuossa edessä. Kupari ei kyllä käy yhtään tuon sinisen kanssa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.8.2006 14:02

Minusta kans tuo sininen yläosa, hopeinen alaosa, kaari tuohon eteen, ja raita vielä päälle, näyttää hyvältä!:)

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 20.8.2006 14:48

Laita vaan kaari tuohon loksuun!
tuleepahan ERINLAINEN kuin muilla.
miksi aina pitäää tehdä niinkun saksalaiset/jenkit?+ OEM..
jeeesjees kopioidaan vain muita, saadaan siten 12kpl samanlaisia katiskoja. Ompa sitten hienoa.
Volkkarisi on JO NYT erinlainen kuin muilla joten pidä sama loppuun asti ja tee härskisti oman mielenmukaan.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.8.2006 17:06

Juuh kaari tulee... Onneksi on vapaapääsy automaalaamoon.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.8.2006 15:40

Eääh. En millää löydä sitä juttua mk3 takarumpujarrujen vaihtamisesta levyiksi, jos joku ystävällinen voisi linkittää. Jutuissa oli Jarrut osio jossa siitä puhuttiin, mutta linkkiä taas ei ollut :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.8.2006 12:40


Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.8.2006 0:37

Mul ois tuolla romiksella 1991 1994 ja 1995 Passateja levyjarruilla varustettuna, Käykö niistä ottaa palikat? Paras ois kyl jos vaa menis ja purkais :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.8.2006 9:06

Pitäis sopia

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.8.2006 15:42

jackhammer
Laita vaan kaari tuohon loksuun!
tuleepahan ERINLAINEN kuin muilla.
jeeesjees kopioidaan vain muita, saadaan siten 12kpl samanlaisia katiskoja.


niinpä niin. tai sitten ei.
esim. vuoden2005 HTS:stä
http://www.bongaa.com/images/preview/36917.jpg

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.8.2006 17:47

Jassoo, joku jo ehtinytkin... Itse sain idean Bilsport lehdestä jossa oli V40 Volvossa tummanpunainen yläosa ja valkoinen alaosa.

Mun alan lehtien määrä rajoittuu 1 GTI lehteen ja 4 Bilsportiin ja ikinä en ole alan messuilla käynyt. Ei nimittäin innosta kauheesti "ihqt" tapahtumat. Ainoat kuvat mitä käytännössä olen netistä selaillut löytyy täkäläisten Projektien kuvat ja Garagetista :)

Toisaalta niin kauan kun jossakin automallissa on pokkaus samassa kohtaa, niin pakkohan se on kopsata. Mutta tästä yksivärisyydestä on pakko päästä eroon, täällä on subarun sinisiä autoja 13 tusinassa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 31.8.2006 19:15

Jahas vähä päivitystä. Nyt kun tuota malpassia (alkupään viestistä poiketen se edellinen ei ollutkaan 1:1,4 vaan joku muu) asentelin niin:

Sanokaas miks pätkii kun nyt sitten kytkin vihdoin 5bar bensapumpun ja Malpassi 384HR eli 1:1,4. tyhjäkäynnil ja tasakaasulla ok, mutta ootapa vaan... pikkusen normiajoo niin sammahtaa kone välil kuin pa syöttö katkeaisi kuin seinään. Etenkin kylmällä koneella. Ahdan 0,5bar kun säätövara loppui ruuvista, pitää katkasta sitä et saan lähemmäs 0,8.

Itse tyhmänä veikkaan että voisiko siinä olla Lamda-anturi joka katkasee kokonaan kun saa "liikaa" kamaa? Vai, kun mulla ei ole tuon bensapumpun kanssa "fuel accumulator" (en tiiä mitä se on suomeks) niin voiko siitä johtua?

VAI HÄ? oon taas ihan uunona :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 31.8.2006 23:23

sääditkö ton malpassin paineet mittarin kanssa kohdalleen?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 1.9.2006 0:49

Joo säädin sen että tyhjäkäynnil 1,1bar, kun orginaali antoi 1,0. Tyhjäkäynnil auto toimiikin hyvin, mutta ootapa kun antaa vähän kaasua ja rasittaa konetta. TSUP ja sammuu.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.9.2006 9:19

Nonni... Nyt se toimii :O Ero on kuin yöllä ja päivällä. Autohan sutii joka risteyksessä pienelläkin kaasulla. Tänään pitää lyhentää bypassin ruuvia että saa enemmin ahtoja. :) On se kivaa kun auton saa toimimaan.

Vielä kun sais tuon nokan paikalleen. Ja sitten vielä kunnon pakoputkistokin olis jees...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.9.2006 9:45

Milläs se sammahteluongelma sitten poistui??

Muuten, tuolta sun sivuilta kävin katsomassa / kuuntelemassa sen videon. Minusta kuulostaa siltä, että sulla on ahtimen remmi turhan kireällä. Ei siitä ahtimesta noin kova ujellus tule normaalisti, esim. samalla ahtimella varustettu MiniCooper on aivan hiljainen tuohon verrattuna.

mika evesti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.12.2005 19:54

ViestiKirjoittaja mika evesti » 6.9.2006 15:03

lainasin hieman erään kirjan tekstiä eli vw g-lader nokka-akselin ajoitukset mitattuna 1mm nostolla imu auki 0 btdc kiinni 40 abdc,pako auki 40 bbdc kiinni 0 atdc asteet 220 molemmat nokkakulma 110. toinen vaihtoehto on -7/26 ja 48/0 199/228 ja 110. nostoja kirja ei kerro.vertailun vuoksi -85 gti 2.5/38 ja 42/2 221/224 ja 109 nosto noin 10.2. fuel accumulaattori on bensan paineakku. miten muuten tossa sun systeemissä kaasuläppä on?en saanut selvää kuvasta ja jäi hämään. osaako kukaan kertoa kuinka pitkälle vakio digifantti riittää ahto käytössä jos tekee pikku paineen säädöt bensapuolelle?tavoitteena on ihan vain alle 180 kilttiä hevoista.150 riittää tai jotain.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.9.2006 2:04

Joo se ujellus on paljon maltillisempi nyt. Toi videpätkä on ekoista savuista.

Kaasuläppä eli koko ruiskusysteemi on siis vakio Monomotronic. Selitäppä se tarkemmin, selittäisin ite jos osaisin. Mä oon amatööri näis hommissa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 7.9.2006 11:19

Mika tuossa ilmeisesti ajatteli, että kyseessä on monipisteruisku, jolloin kaasuläppä olisi erillinen osa (kuten hänellä ilmeisesti Digifant-ruiskussa on). MonoMotronicissa, joka siis on yksipisteruisku, kaikki ruiskun hilppeet on kasattu yhteen, kaasaria muistuttavaan pömpeliin.

MonoMotronicissa ei ole ilmamäärämittausta lainkaan, vaan ECU saa tiedon tarvittavasta bensan määrästä (eli ruiskutusjakson pituudesta) kaasuläppäpotentiometrin avulla. Tällaista järjestelmää ahdettaessa, tarvittava lisäbensa hoidetaan bensanpainetta nostamalla - ECU säätää seosta edelleen lambda-arvon mukaan, mutta bensaa menee suurempi määrä suuttimen läpi suuremmasta paineesta johtuen.

mika evesti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.12.2005 19:54

ViestiKirjoittaja mika evesti » 7.9.2006 19:12

itse asiassa ihmettelin kuvassa olevaa ilmamäärä mittarin näköistä osaa joka taitaa kuitenkin olla dumppi.ilmeisesti mun digifantti ei reagoi toivomallani tavalla vain painetta nostaen?onko ainoat toimivat vaihtoehdot hankkia g-60 mylly tai jokin pc-ohjelmoitava boxi?into ja aika sekä vielä tuo raha kuitenkin sanelevat aikas pitkälle rakentamista.siksi kyselen vaihtoehtoja ja tuo ahdistava tekniikka nyt vain on jäänyt päiväuniini.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.9.2006 20:17

Joo eli se on VW Polon bypass-venttiili tosiaan joka o kaasuläpän näkönen värkki tossa auton oikeassa kyljessä (kuvassa vasemmalla) ilmanputsarin takana. Kuva värkistä toinen kuva josta näkee minne se tulee ilmanputsarissa. Ja lopuksi kokonaisuus paikallaan. Sekä kaikki nämä sekalaiset kuvat liittyen koko rojektiin löytyy täältä jotka oon näköjää tuolta ylhäältäkin unohtanut kertoa mistä ne löytyy koko kansan töllisteltäväks.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 7.9.2006 22:12

Mikä tarkoitus tuolla pienellä sinisellä letkulla on joka lähtee ahtimesta ja menee ilmanputsarin koteloon? Tarviiko tuo eaton jonkinlaisen voitelun vai onko kestovoitelu?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.9.2006 0:17

se letku on alipaineletku, mutta tuollaisenaan se ei tee yhtään mitään. se on vain tulppana :) eli ahtamattomalla puolella kokonaan. ei tarvi ulkoista voitelua vaan on omat öljyt sisässä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.9.2006 17:11

Ja taas pikkusen tapahtuu. Nyt se puskuri ja lokasuoja siten tuli ja ensiviikolla pajalla autopaikka vapautuu ja pääsee laittamaan uuden lokasuojan lisäksi RS puskurin, merkittömän maskin, kirkasoptiikkavilkut ja sumuvalot sekä angeleyes. Tietenkin pitää kaikkee muutakin pientä siinä samalla laittaa. Kuten väriä konehuoneeseen jne.. kaksivärimaalaus voi olla että ei ehdi tehdä, katsoo nyt mitä saa aikaiseksi.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.9.2006 0:18

Tutkiskelin tänään tota ahtimen "kovaa" ääntä taas ja selvitin mistä valtaosa äänistä tulee... ääni tulee tuosta muovisesta "painekotelosta" eli joka on siis alkuperäinen ruiskun kotelo. Sen kun vaihtaisi teräksiseen tai muuhun paksuun metalliin, niin äänet olisi paljon hillitymmät. Mutta mitä turhia, nyt sentään päät kääntyy kaupungilla ;)

Samalla tuli asennettua tuollainen ahtopainemittari joka on musta kun ei ole valoja. Tuli ikkunatolppakoteloon aika hätäsellä asennuksella, mutta suht siististi kuitenkin. Mustaa muovia hankala yhdistää valkoisen kanssa mitenkään siististi ellei päälystä kappaleita. No mittari on kuitenkin nyt.

Kuviahan ei tietenkään ole, kun joku on unohtanut kameran muistikortin minnelie ja toista ei tähänhätään löydy.

Suikkari
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.8.2003 14:53

ViestiKirjoittaja Suikkari » 15.9.2006 15:43

ei liity sinäänsä projektiin mut olen aika varma että oon nänhy tämän auton viimesyksynä turussa sepänkadaun amk:n parkkiruuduilla monestikin.. onko auto muuttanut affenanmaalle ja omistaja vaihtunu vai onko jollain vaan samanlainen maku? :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 15.9.2006 16:38

Sama auto, eri omistaja.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.9.2006 17:57

Jep turusta auto on todellakin ja edellinen omistaja löytyy myös täältä. Enää autossa ei ole samaa kuin kori, sisustus ja korisarjan takaosa :) Sekin tulee vaihtumaan aikojen saatossa, kuten asiaan kuuluu. Kuvia uudesta etupuskurista en ikinä ottanut kun kolaroin sen 2 päivää myöhemmin :S Eli kuvissa puskuri on vielä muokkaamatta. Kolarin takia tosiaan koko keula meni uusiksi. Tosin sitä ei oo vielä aloitettu, mutta ensiviikoksi on varattu talliaikaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.9.2006 3:49

ja heti tuli ongelmia remonttiin. Tietenkään toi uusi puskuri ei sovi suoraan vaan pitää vähän säädellä sitä kohilleen, itseasiassa se muuten sopii, mutta se on 5mm liian leveä. Miten muut on noi Dietrichin murheenkryynit saanu kohilleen?

Toinen ongelma oli lokasuoja. Se tilattiin uusi ja se jopa tuli... mutta missä kunnossa... ei jumalauta että osaa kismittää. taas menee viikko että saa uuden. Miten ne ees vaivautuu tollasta paskaa lähettämään?

Kolmanneksi, eräs 18v mimmi tarjos mulle tuosta volkkarista ILMAN ahdinta 6000€ ja luulenpa että se pitää luovuttaa... Muutenkin tekee isompaa autoa mieli. Audillakin on kyllä ihan kiva körötellä mutta itseasiassa mielummin ajan tolla 11v vanhemmalla mersulla vaikka se tuli muka muijalle... :D tekis mieli siihen pistää toi kompura. On mukavia ja Mukavia autoja.

Ei sille voi mitään.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 29.9.2006 6:49

Älä sitä ahdinta mersuun laita, myy mulle se Halvalla :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.9.2006 7:47

Omien kokemuksieni mukaan Dietrichin tuotteet on melko laadukkaita ja hyvin istuvia. Tai ainakin muutama vuosi sitten näin oli, nykytilanteesta on paha sanoa kun ei oo muutamaan vuoteen tarvinnu noiden lasikuitupulkkien kanssa pelleillä.

Peltiosiin tulee helposti kolhuja kuljetuksessa, pikkukolhuun on pienempi vaiva sipasta kittiä kuin alkaa palauttelee ja odottaa että saa uuden lommoisen loksun. ;)

Hyvän tarjouksen oot saanu, ei varmaankaan tarvii kahta kertaa miettiä.
Onneksi olemassa on muitakin vaihtoehtoja kuin mukavia lahnoja, jokaiselle jotakin =)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.9.2006 21:47

Venton lokari sitten tuli eilen iltapäivällä ja täysin virheetön volkkarin alkuperäisosa tuli ruotsista. ENtises lokaris ei ollu pakkelia, joten ei tuu uuteenkaan sitä.

Emmä sitä ahdinta pois myy, miks myisin, kiva laitos. Mersuun se tulee. Hyvä aihio. Laillisesti saa 240kW ruuvaa ulos koneesta 20% säännöllä. Hyvä kun lahnoissa on ollut mahollisuutena V8 niin on 2.0 kiva kutitella. Mul ois kuitenki tiedossa M90 700€ ja M112 900€ hintaan. Jos joku haluaa ahtaa reippaasti. Tosin hmm... jos vaikka ostas M90 mersuun...

Jäähän mulle viel toi '96 Audi A4 1.8T Q pihaan ettei kokonaa kuiteskaa luovuta VAG:ista Caddykin on ilmestynyt pihaan... Siihen tietty vois pultata ton M45 ahtimen suoraan...

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 1.10.2006 15:48

Kirjotaha sit kunnon asennusohjeet ni muutki osaa laittaa noita remmejä =)

Mistä sä tilailet noita remeltäjiäs??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.10.2006 23:01

Mulla olis tuollainen ahdin odottamassa myös ventoon asennusta, mutta jos sulta jäisi tuo asennussarja joutilaaksi niin voisin ostaa sen pois niin ei tarvitsisi alkaa itse väsäämään..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.10.2006 12:07

Mä haen ne ruotsista, useimmiten yksityisiltä. Täältä kun toi laivamatka kestää 1,5h ja maksaa 4,40€/menopaluu. Käyn ruottissa ruokakaupassa kun siel on 50-80% halvempaa.

Jos saan tosiaan venton myytyä... niin sitten vois harkita asennussarjan myyntiä.

Ja asiaan Toi Dietrichin puskuri on reilut 5CM leveempi kuin auto (parin sentin rako per puoli). ks. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 849#420849

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 2.10.2006 15:52

Mä haen ne ruotsista, useimmiten yksityisiltä. Täältä kun toi laivamatka kestää 1,5h ja maksaa 4,40€/menopaluu.

Aika asiallista noin HKL:n lipun hinnalla ruotsiin :D

Ostatko sä noi autonosat jostain liikkeestä vai käytkö romuttamolla hakemassa?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.10.2006 16:59

Ne on yleensä joltain yksityiseltä. Tuo mun nykyinen M45 on yheltä tyypiltä joka ajoi Mini Coopperillaan 3000km ja vaihto tilalle M90:n Sitten se kokeili piruuttaan omaan volkkariinsa asentaa tota M45 mut myi samantien sen pois niin jäi ylimääräseks. Periaatteessa ostin sen liikkeestä ilman takuuta. Ja liike oli VAG liike, www.bilmetro.se ja se tyyppi oli siel töis.

Mä en oo näitä kauaa hommaillut, mutta nyt kun kerran ahtokärpänen puri... Ne on siis hyvin vähän käytettyjä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 16.10.2006 18:15

Nyt on sitten autossa uusittu keula. Puskurin aihio on sama kuin ennenkin, mutta sitä on taas pikkusen muokattu. Ei sitten tullut kahta sävyä kun autosta pitää päästä eroon niin nopeasti kuin suinkin. No jos ei pääse eroon, niin voihan sen sitten talvella maalata. Nyt siis maalattiin molemmat lokarit, konepelti, puskuri ja maski sekä laitettiin uudet vilkut ja enkelinsilmät.

Kuva1 ja kuva2

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.11.2006 15:57

HEHE nysse sit laukes. Kone säkätti 2sek, savut tuli putkesta, öljyvalo palaa ja piipittää, muovinen vesiletkunliitin vesipumpusta halki, vedet pihalle ym. ym. :)

Kestihän se 20000km :D Nyt tarvitaan uus moottori. Ei kellää olis tarjolla kokonaista ABS mottia jolla ajettu alle 150tkm? Hyväl tuuril menny vaa kannentiiviste tosin.

Tietysti jos samantien pistäis VR6 tonne... Käykö 92-94 VR6 Passatin osat Ventoon? Olis tiedossa montaki ruosteista vajaa 200tkm ajettua vehjettä alle tonnilla.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 8.11.2006 16:49

Laita nyt hyvä mies paksu metallitiiviste sinne, saat vielä puristuksia aavistuksen alas, eiköhän se sitten mene taas seuraavan 20 tkm tai pitkälti yli, jos se tuonkin kesti.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.11.2006 18:29

No siel on sellanen metallitiiviste, hyvin kesti keskieuroopan ja norjan keikan... Olis tossa romiksel yks tollanen VR6 passatti ja siitä tekis mieli ottaa koko tekniikka, sillä kun on koko autolla hintaa 400€ ja ajettu 170tkm, ollu peräkolarissa. Lähti käyntiin jopa vaikka seisonu 2v.

EDIT: Nyt kone käy taas mutta ei tyhjäkäynnillä ja krohinaa on kannen suunnalla... Kävikö nii hyvä säkä että kansi/venttiili vain paskana? Olispa puristusmittari kotona.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 3 vierailijaa