maalirajan häivytys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
maalirajan häivytys
eli eilen maalattiin jetta ja c-pilariin tuli lakkavirhe maalivirhe mikä pitää hioa mataksi.
tarkoitus olisi maalata c-pilari ja takaluukun "seinä".
alreunan pystyy rajaamaan helposti siihen alempaan pokkaukseen mutta katon rajaan jää raja tiivisteen ja takaikkunan väliin.
tosin se ei ole kuin noin 2cm pitkä....mutta kuitenkin...
eli onko mitään pikavinkkejä kuinka lakan ja maalirajan saisi häivytettyä?
vai joutuuko tyytymään rajaan...
tarkoitus olisi maalata c-pilari ja takaluukun "seinä".
alreunan pystyy rajaamaan helposti siihen alempaan pokkaukseen mutta katon rajaan jää raja tiivisteen ja takaikkunan väliin.
tosin se ei ole kuin noin 2cm pitkä....mutta kuitenkin...
eli onko mitään pikavinkkejä kuinka lakan ja maalirajan saisi häivytettyä?
vai joutuuko tyytymään rajaan...
Viimeksi muokannut clone/timo.l, 22.8.2004 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Mulla nyt on ihan valkonen perusväri ja parista kohtaa olen joutunut paikkaamaan. Spraypullolla on maalailtu ja joitain paikkoja rajattu teipillä seurauksena appelsiinipintaa ja pykäliä teippirajaan. Hyvä kikka tuntuu olevan vesihiomapaperi 1200 jolla hinkkaa pykälät ja appelsiinit tasasiksi ja sen jälkeen kliinerivahalla ja rätillä kiiltäväksi. Paperin kanssa tosin kannattaa lotrata jonkun verran vettä ja käyttää jotain palikkaa paperin tukena, jottei hinkuta vahingossa vanhaa pintaa liian ohueksi. Jos löytyy täysin alkuperäisen sävyinen maali, maalirajoja ei jälkeenpäin huomaa=).
En tosin oo kokeillu mitä lakatulle pinnalle tapahtuu käsittelyssä. Jonkun pellinpalan maalaaminen harjoittelupalikaksiei ei liene huono idea, jos maalia ja aikaa löytyy.
En tosin oo kokeillu mitä lakatulle pinnalle tapahtuu käsittelyssä. Jonkun pellinpalan maalaaminen harjoittelupalikaksiei ei liene huono idea, jos maalia ja aikaa löytyy.
No niin löytyipä aihe jossa saa avautua:) Eli tuli "vähä" paikkailtua golffin ruostekohtia ja tuloksena maaliraja johtuen maalarinteipistä:( lisäksi maalatusta pinnasta tuli paljon kirkkaampi kun alkuperäisestä vaikka on värikoodilla ostettu:( Eli onko enää mitään tehtävissä vai kannattaako viedä maalattavaksi jollekkin joka homman osaa?? Ei tolla autolla kehtaa edes ajaa nyt:) Hermot menee...
vai kannattaako viedä maalattavaksi jollekkin joka homman osaa
Ei kun olisi kannattanut tehdä se heti alusta pitäen. Maalarinteippirajaus ei takuulla anna toivottua tulosta - Eikä värikoodillakaan ostettu sävy välttämättä pidä täysin paikkaansa, kas kun autot haalistuu ja monista suosituimmista väreistä on olemassa eri variaatioitakin.
Nuo ongelmathan ratkaistaan ammattitaitoiselal rajauksella ja häivytyksellä.
On Motipilla tuollainen:
Spot Blender 150 ml
Article number 00108 EAN code 8711347182510
Käyttöohje
En tiedä missä myydään, mutta eikös tee-se-itse blender ole, 20% lakkaa ja 80% ohennetta?
Spot Blender 150 ml
Article number 00108 EAN code 8711347182510

Käyttöohje
En tiedä missä myydään, mutta eikös tee-se-itse blender ole, 20% lakkaa ja 80% ohennetta?
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Metallivärin maalaus/häivytys
Ajatuksena olisi maalata etulokarit kokonaan ja takalokarit. Mitenkäs takalokareihin kannattaa häivyttää raja.. vedetäänkö maaliraja kyljessä kulkevaan kanttiin asti ja lakka häivytetään c-pilariin vai vedetäänkö värikin c-pilareihin asti vai miten?
Mitenkäs yleensä noissa metalliväreissä häivytys tehdään siten, että häivytyksestä tulee tasainen?
Mitenkäs yleensä noissa metalliväreissä häivytys tehdään siten, että häivytyksestä tulee tasainen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa