G60 rallye golffin varttimaili taittui 14sek

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

G60 rallye golffin varttimaili taittui 14sek

ViestiKirjoittaja janikorpi » 18.7.2006 0:11

G60 rallye golffin varttimaili meni viimeviikonloppuna 16.07.2006 Motoparkissa jotakuinkin näin:

60ft: 2,160
330ft: 6,153
660ft: 9,583
990ft: 12,478

Loppunopeus 148,70km/h


En tiedä johtuiko todella kuumasta päivästä, mutta tuossa kolmos vaihteen yläpäässä ja nelosvaihteen kohdalla alkoi veto hyytymään huomattavasti (ei kuitenkaan mennyt laihalle). Sen näkee selvästi tuosta loppunopeudestakin. Kiihdytyksen alku meni sähäkästi. Saattaahan se olla, että G- ahtimeen tuottoon vaikuttaa tuo kasvava lämpö vielä tehokkaammin, jos vaikka kierrätysventtiili vuotaisi?

Normaalissa ajossa neloselta kolmoselle on voimaa ihan niin kuin pitää


Voiko tehon nelivetoisesta laskea tällä kaavalla?:

(((B1/3.6)*B2)/B3)*0.2248*(B1/602.14)

B1 = loppunopeus km/h
B2 = kokonaismassa
B3 = loppuaika s
B4 = Teho pyöristä: (hp) (siis vastaus)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.7.2006 9:34

Niin menikö se tasan 14.0s kun ei selvinny kuin otsikosta vartti tulosta.
Joskus löysin googlella miten lasketaan kun tiedetään auton tarkka paino ja loppunopeus.. en muista tarviko vielä vartti ajan.

tässä omat gps laitteella mitattuna.
Autona vakio mk2 gti golf (kr).
Penkissä mitattu se tehtaan ilmoittama.. (noin 139hv) Penkkinä toimi klaukkalan dieselin mekaanisesti piirtävä dyno.
Millimetri paperista piti sitten laskea teho.
Pyörä tehoa taisin laskea silloin noin 129hv.. tulokset voi heittää 2-5 hevosta (plus penkin virhe marginaali)

0-100km/h: 8.2s
0-400m: 15.5s
0-400m: 141.1km/h

Vielä kun pääsis jonnekki viralliselle radalle mittaamaa oikeilla laitteilla.
Saispahan vertailua kuinka paljon toi gps heittää.
vaikka ohjelman sivusto väittää että on lähes yhtä tarkka kuin viralliset mittaustavatkin.
Tosin eipä tuo näytä kuin kymmenesosan tarkkuudella.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.7.2006 10:07

Voiko tehon nelivetoisesta laskea tällä kaavalla?:


Itsellä ainakin piti todella hyvin paikkaansa. 2 hp näytti laskun tulos enemmin mitä dynossa. Autoa en ole punnannut ja käytin rekisteriotteessa ilmoitettua arvoa, et siinä voi olla heittoa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.7.2006 11:28

(((B1/3.6)*B2)/B3)*0.2248*(B1/602.14)

B1 = loppunopeus km/h
B2 = kokonaismassa
B3 = loppuaika s
B4 = Teho pyöristä: (hp) (siis vastaus)


Ei pidä aivan paikkaansa, jos autossa on paljon ylimääräisiä muovilärpäkkeitä kuten korisarjoja ja siipia, niin vaikuttavat aikasta paljon. Varsinkin siinä 100km/h paikkella huomaa ilmanvastuksen vaikutuksen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.7.2006 12:38

Saattoi tuo hyytyminen helposti johtua siitä että Cooleri lämpesi kuumalla kelillä ja imulämmöt nousi ylös.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 18.7.2006 15:17

Tässä on tuosta Rallyen kiihdytyksestä Hiltusen Samin ottama lyhyt videonpätkä:

http://hill-tun.com/videos/radalleCom_m ... imaili.wmv

Koko 2.46mt ja kesto 0.34min

Vielä kun pääsis jonnekki viralliselle radalle mittaamaa oikeilla laitteilla.
Saispahan vertailua kuinka paljon toi gps heittää.
vaikka ohjelman sivusto väittää että on lähes yhtä tarkka kuin viralliset mittaustavatkin.
Tosin eipä tuo näytä kuin kymmenesosan tarkkuudella.


Jos tulet tuota testaamaan johonkin tulevana radalle.comiin missä on ajanottovehkeet niin voidaan katsoa vaikka ajomaksu ilmaiseksi, jos sitä vastaan laitat tulokset esille vaikka tänne...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.7.2006 16:10

Missä ja milloin on seuraavat radalle.comit missä 1/4mile aikoja pääsee nakuttamaa.
Voisin tullakki testaamaan virallista aikaa.
Ilman muuta laitan tänne vertailua.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

26.08.06

ViestiKirjoittaja janikorpi » 19.7.2006 12:16

26.08.06 Motoparkissa saattaisi olla ajanottovehkeet. En ole vielä kuitenkaan varma vähän riippuu kyseisen tapahtuman muusta ohjelmasta, mistä ei ole varmaa tietoa kuin vasta muutama viikko ennen tapahtumaa

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.7.2006 13:23

No jos muistat niin ilmoittele mulle vaikka privaan tai mailiin kun tiedät.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 19.7.2006 13:25

Jep mulla oli omalla golffilla 14,137 sek loppunopeus 170 km/h
huono 60 jalkaa 2,3 sek kertoo mitä tapahtuu lähdössä. Eli pitoa tars jostain saada.
mutta tyytyväinen voin olla jo tohonkin. Vartille ei tota autoa ole kyllä tehtykään. Vaan on enemmän kotona mutkaradalla.
kuva motoparkista.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... amotop.jpg

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.7.2006 15:01

vanhalla geellä en koskaa varttia kokeillut mut kiihtyvyysmittarilla 0-100 ajaksi saatiin 7,1. tuon jälkeen vaihdettiin hihnapyörää pienemmäksi sekä huollettiin ahdin ja ero oli huomattava.
Vaihteistona tuossa oli GT:n tiheälaatikko eli paransi 0-100 aikoja mutta vaati 220 jälkeen kuutosvaihdetta jota ei sitten enään löytynyt.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 19.7.2006 20:21

Jep mulla oli omalla golffilla 14,137 sek loppunopeus 170 km/h
huono 60 jalkaa 2,3 sek kertoo mitä tapahtuu lähdössä. Eli pitoa tars jostain saada.
mutta tyytyväinen voin olla jo tohonkin. Vartille ei tota autoa ole kyllä tehtykään. Vaan on enemmän kotona mutkaradalla.
kuva motoparkista.


Näköjään pääsin kuvaankin, repsikan paikalle.

Juu, hyvin tuntui toimivan... Tehokkain ja parhaitentoimivin kakkoskori missä olen ollut.. Yllättävän kiva vääntöalue ja hallittavuus tuossa

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 19.7.2006 21:37

mitä olette moottoreillenne tehnyt en meinaa omaa geetäni saada toimimaan millään eli voima puuttuu... eniten ongelmia seosten kanssa!

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 21.7.2006 0:24

Voin jossain vaiheessa yrittää saada jotain kuvia ja juttua aiheesta.. Kone on päällisin puolin ihan vakion näköinen. Lukuunottamatta Dopin imuputkea ja suodatinta. LBS:n autossa taitaa olla 16v ja turboahdin

Tuon aikakortin 330 feet ajan mukaan rallye voisi nykyisellään hyppätä jossain 5.8s - 5.9s nollasta sataan
Viimeksi muokannut janikorpi, 22.7.2006 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 21.7.2006 17:57

jep mulla ei siis ole g moottori vaan 16v ja pakokaasujarru :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa