G60 rallye golffin varttimaili taittui 14sek
Valvoja: ffp jäsenet
G60 rallye golffin varttimaili taittui 14sek
G60 rallye golffin varttimaili meni viimeviikonloppuna 16.07.2006 Motoparkissa jotakuinkin näin:
60ft: 2,160
330ft: 6,153
660ft: 9,583
990ft: 12,478
Loppunopeus 148,70km/h
En tiedä johtuiko todella kuumasta päivästä, mutta tuossa kolmos vaihteen yläpäässä ja nelosvaihteen kohdalla alkoi veto hyytymään huomattavasti (ei kuitenkaan mennyt laihalle). Sen näkee selvästi tuosta loppunopeudestakin. Kiihdytyksen alku meni sähäkästi. Saattaahan se olla, että G- ahtimeen tuottoon vaikuttaa tuo kasvava lämpö vielä tehokkaammin, jos vaikka kierrätysventtiili vuotaisi?
Normaalissa ajossa neloselta kolmoselle on voimaa ihan niin kuin pitää
Voiko tehon nelivetoisesta laskea tällä kaavalla?:
(((B1/3.6)*B2)/B3)*0.2248*(B1/602.14)
B1 = loppunopeus km/h
B2 = kokonaismassa
B3 = loppuaika s
B4 = Teho pyöristä: (hp) (siis vastaus)
60ft: 2,160
330ft: 6,153
660ft: 9,583
990ft: 12,478
Loppunopeus 148,70km/h
En tiedä johtuiko todella kuumasta päivästä, mutta tuossa kolmos vaihteen yläpäässä ja nelosvaihteen kohdalla alkoi veto hyytymään huomattavasti (ei kuitenkaan mennyt laihalle). Sen näkee selvästi tuosta loppunopeudestakin. Kiihdytyksen alku meni sähäkästi. Saattaahan se olla, että G- ahtimeen tuottoon vaikuttaa tuo kasvava lämpö vielä tehokkaammin, jos vaikka kierrätysventtiili vuotaisi?
Normaalissa ajossa neloselta kolmoselle on voimaa ihan niin kuin pitää
Voiko tehon nelivetoisesta laskea tällä kaavalla?:
(((B1/3.6)*B2)/B3)*0.2248*(B1/602.14)
B1 = loppunopeus km/h
B2 = kokonaismassa
B3 = loppuaika s
B4 = Teho pyöristä: (hp) (siis vastaus)
Niin menikö se tasan 14.0s kun ei selvinny kuin otsikosta vartti tulosta.
Joskus löysin googlella miten lasketaan kun tiedetään auton tarkka paino ja loppunopeus.. en muista tarviko vielä vartti ajan.
tässä omat gps laitteella mitattuna.
Autona vakio mk2 gti golf (kr).
Penkissä mitattu se tehtaan ilmoittama.. (noin 139hv) Penkkinä toimi klaukkalan dieselin mekaanisesti piirtävä dyno.
Millimetri paperista piti sitten laskea teho.
Pyörä tehoa taisin laskea silloin noin 129hv.. tulokset voi heittää 2-5 hevosta (plus penkin virhe marginaali)
0-100km/h: 8.2s
0-400m: 15.5s
0-400m: 141.1km/h
Vielä kun pääsis jonnekki viralliselle radalle mittaamaa oikeilla laitteilla.
Saispahan vertailua kuinka paljon toi gps heittää.
vaikka ohjelman sivusto väittää että on lähes yhtä tarkka kuin viralliset mittaustavatkin.
Tosin eipä tuo näytä kuin kymmenesosan tarkkuudella.
Joskus löysin googlella miten lasketaan kun tiedetään auton tarkka paino ja loppunopeus.. en muista tarviko vielä vartti ajan.
tässä omat gps laitteella mitattuna.
Autona vakio mk2 gti golf (kr).
Penkissä mitattu se tehtaan ilmoittama.. (noin 139hv) Penkkinä toimi klaukkalan dieselin mekaanisesti piirtävä dyno.
Millimetri paperista piti sitten laskea teho.
Pyörä tehoa taisin laskea silloin noin 129hv.. tulokset voi heittää 2-5 hevosta (plus penkin virhe marginaali)
0-100km/h: 8.2s
0-400m: 15.5s
0-400m: 141.1km/h
Vielä kun pääsis jonnekki viralliselle radalle mittaamaa oikeilla laitteilla.
Saispahan vertailua kuinka paljon toi gps heittää.
vaikka ohjelman sivusto väittää että on lähes yhtä tarkka kuin viralliset mittaustavatkin.
Tosin eipä tuo näytä kuin kymmenesosan tarkkuudella.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
(((B1/3.6)*B2)/B3)*0.2248*(B1/602.14)
B1 = loppunopeus km/h
B2 = kokonaismassa
B3 = loppuaika s
B4 = Teho pyöristä: (hp) (siis vastaus)
Ei pidä aivan paikkaansa, jos autossa on paljon ylimääräisiä muovilärpäkkeitä kuten korisarjoja ja siipia, niin vaikuttavat aikasta paljon. Varsinkin siinä 100km/h paikkella huomaa ilmanvastuksen vaikutuksen.
Tässä on tuosta Rallyen kiihdytyksestä Hiltusen Samin ottama lyhyt videonpätkä:
http://hill-tun.com/videos/radalleCom_m ... imaili.wmv
Koko 2.46mt ja kesto 0.34min
Jos tulet tuota testaamaan johonkin tulevana radalle.comiin missä on ajanottovehkeet niin voidaan katsoa vaikka ajomaksu ilmaiseksi, jos sitä vastaan laitat tulokset esille vaikka tänne...
http://hill-tun.com/videos/radalleCom_m ... imaili.wmv
Koko 2.46mt ja kesto 0.34min
Vielä kun pääsis jonnekki viralliselle radalle mittaamaa oikeilla laitteilla.
Saispahan vertailua kuinka paljon toi gps heittää.
vaikka ohjelman sivusto väittää että on lähes yhtä tarkka kuin viralliset mittaustavatkin.
Tosin eipä tuo näytä kuin kymmenesosan tarkkuudella.
Jos tulet tuota testaamaan johonkin tulevana radalle.comiin missä on ajanottovehkeet niin voidaan katsoa vaikka ajomaksu ilmaiseksi, jos sitä vastaan laitat tulokset esille vaikka tänne...
26.08.06
26.08.06 Motoparkissa saattaisi olla ajanottovehkeet. En ole vielä kuitenkaan varma vähän riippuu kyseisen tapahtuman muusta ohjelmasta, mistä ei ole varmaa tietoa kuin vasta muutama viikko ennen tapahtumaa
Jep mulla oli omalla golffilla 14,137 sek loppunopeus 170 km/h
huono 60 jalkaa 2,3 sek kertoo mitä tapahtuu lähdössä. Eli pitoa tars jostain saada.
mutta tyytyväinen voin olla jo tohonkin. Vartille ei tota autoa ole kyllä tehtykään. Vaan on enemmän kotona mutkaradalla.
kuva motoparkista.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... amotop.jpg
huono 60 jalkaa 2,3 sek kertoo mitä tapahtuu lähdössä. Eli pitoa tars jostain saada.
mutta tyytyväinen voin olla jo tohonkin. Vartille ei tota autoa ole kyllä tehtykään. Vaan on enemmän kotona mutkaradalla.
kuva motoparkista.
http://i74.photobucket.com/albums/i278/ ... amotop.jpg
vanhalla geellä en koskaa varttia kokeillut mut kiihtyvyysmittarilla 0-100 ajaksi saatiin 7,1. tuon jälkeen vaihdettiin hihnapyörää pienemmäksi sekä huollettiin ahdin ja ero oli huomattava.
Vaihteistona tuossa oli GT:n tiheälaatikko eli paransi 0-100 aikoja mutta vaati 220 jälkeen kuutosvaihdetta jota ei sitten enään löytynyt.
Vaihteistona tuossa oli GT:n tiheälaatikko eli paransi 0-100 aikoja mutta vaati 220 jälkeen kuutosvaihdetta jota ei sitten enään löytynyt.
Jep mulla oli omalla golffilla 14,137 sek loppunopeus 170 km/h
huono 60 jalkaa 2,3 sek kertoo mitä tapahtuu lähdössä. Eli pitoa tars jostain saada.
mutta tyytyväinen voin olla jo tohonkin. Vartille ei tota autoa ole kyllä tehtykään. Vaan on enemmän kotona mutkaradalla.
kuva motoparkista.
Näköjään pääsin kuvaankin, repsikan paikalle.
Juu, hyvin tuntui toimivan... Tehokkain ja parhaitentoimivin kakkoskori missä olen ollut.. Yllättävän kiva vääntöalue ja hallittavuus tuossa
Voin jossain vaiheessa yrittää saada jotain kuvia ja juttua aiheesta.. Kone on päällisin puolin ihan vakion näköinen. Lukuunottamatta Dopin imuputkea ja suodatinta. LBS:n autossa taitaa olla 16v ja turboahdin
Tuon aikakortin 330 feet ajan mukaan rallye voisi nykyisellään hyppätä jossain 5.8s - 5.9s nollasta sataan
Tuon aikakortin 330 feet ajan mukaan rallye voisi nykyisellään hyppätä jossain 5.8s - 5.9s nollasta sataan
Viimeksi muokannut janikorpi, 22.7.2006 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa