020 kytkimissä eroja?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

020 kytkimissä eroja?

ViestiKirjoittaja Anagonda » 18.7.2006 6:12

Entinen oli muistaakseni 8V gti spekseillä oleva kytkin, ilmeisesti sama kaikissa 8v 1.8 koneissa.
Se kuitenkin tykkäs välillä vähän luiskahdella ja nyt kun laatikko posahti ajattelin samalla vaihtaa koko kytkinpaketin.

Eli onko kukaan tutkinut että onko jonkun koneen kytkin parempi? En viitsis mitään sikakallista aftermarket osaa ostaa tohon, kun ei tota voimmoo nyt niin hirveästi ole. Sen verran kuitenkin, että ei ihan pidä toi vakio levy ja asetelma.

Katselin motonetin sivuilta, että noissa on ollut sekä 20 ja 21 cm levyä. En nyt muista kumpaa kokoa omassa on, mutta jos se on 20cm niin käykö 21cm levy kun vaihtaa vauhtipyörän? Ja turbodieseleissä on eri numerolla kuin bensakoneissa. Kestäiskö tollanen turbodieselin kytkin paremmin vääntöä?
16v:n kytkinhän ei ilmeisesti käy kun siinä on paksumpi "akseli"?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.7.2006 7:34

21cm vaatii omanvauhtipyörän. 16v asetelma on jäykempi kuin 8v, se käy 21cm vauhtipyörään. 16v ero 8v:hen on vain kytkinlevyssä, eri akseli.
Eli 21cm vauhtipyörä,16v asetelma ja 8v levy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa