G2 9x16 vanteet ET kysymys??!!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jetgirl_86
-
Viestit: 59
Liittynyt: 4.2.2006 16:07

G2 9x16 vanteet ET kysymys??!!

ViestiKirjoittaja Jetgirl_86 » 14.7.2006 19:40

Tyhmä kysymys mutta vaivaa kuitenki..olisi vaihto ehtona kahet 9x16" vanteet joista toisten et on 15 ja toiset 30..kuinka paljon tämä 15 tulee 30:pistä enempi ulos ja hoksaako sitä silmillä??luetaanko se et milleissä vai jossain muissa??

saisko vastauksen privaan:) Kiitos jo etukäteen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.7.2006 19:47

ET15 on 15mm ulompana kuin ET30. Epäilisin kyllä hieman sopivuutta ET 30:llä. Taitaa ottaa takaakselipalkkiin kiinni. Ainakin itse kokeilin ET25 ja se oli millistä parista kiinni että se pyöri.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 14.7.2006 22:44

ET 30 ei pyöri kakkiksessa juuri tuon taka-akselin takia. ET on milleinä
poikkeama vanteen keskilinjasta, eli tässä tapauksessa 15 tai 30mm ulospäin.
Edessä sopii ainakin ET20 ihan hyvin.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 15.7.2006 13:35

melkein OT.

tuossa muuten pari päivää sitten kun kävin muutoskatsastamassa vanteet ja alustan niin se ukko kertoili ne perusteet miten paljon renkaat saa tulla ulos. eli kuvio pitää olla kaaren alla piilossa:

-renkaan takana noin 150 tai 115 mm (en muista kumman se sano, saatto olla alle satakin) vanteen navan korkeudelta ylöspäin. jos näkyy kuvio sen alempana, vaaditaan roiskeläpät.

-renkaan etupuolella navasta katsottuna 30 asteen sektorilla pitää kuvion jäädä kaaren alle piiloon.

mielenkiintoisia määräyksiä. kait ne olettaa että sillä alueella lentää häiritsevän paljon kuraa. mulla oli siinä ja siinä ettei roiskeläpät muuttunu pakollisiksi.

Jetgirl_86
-
Viestit: 59
Liittynyt: 4.2.2006 16:07

ViestiKirjoittaja Jetgirl_86 » 17.7.2006 17:42

Eli oisko noin et, et 30 ei sovi kakkiksessa pyörimään edessäkään??koska oli vanteet mitkä hyvästä 10-20mm levikepalat on tilauksessa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.7.2006 20:32

Edessä voi tulla muitakin ongelmia, eräät 9x16 vanteet ET25 otti jarrusatulaan kiinni tossa Golfissa. pienemmillä jarruilla tuskin onkelmaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.7.2006 21:22

No mikö on isoin et millä 9x16 ei ota kiinni taka akseliin?

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 17.7.2006 21:31

ET20 menee 9*16" ja ET15 9*15" ainakin ettei ota kiinni akseliin. Riippuen tietenki akselin kieroudesta :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.7.2006 22:15

^ja riippuen vanteen suoruudesta. =)

Et25 menee taakse just. mulla oli ihan pieni lommo sisäkehällä vanteessa niin se hinkkas akseliin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.7.2006 8:14

Mikähän niissä roiskeläpissä niin pelottaa? Ainakin VW:n omat Votexit istuu tosi nätisti, eikä tarvi olla koko ajan auton kylkiä pesemässä. Saatikka paikkailemassa hiekkasuihkun aiheuttamia maalivaurioita.

Jetgirl_86
-
Viestit: 59
Liittynyt: 4.2.2006 16:07

ViestiKirjoittaja Jetgirl_86 » 18.7.2006 11:04

Ihan normaalit gti:n jarrut tossa pitäs olla ainoa vaan et kuulemma on g60 levyt mut sehän on niin sisällä ettei edes pääsis vastaamaan ja tuskin nekään jottain yli 15" on milloinka vois ottaa kii..

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 18.7.2006 13:20

ja riippuen vanteen suoruudesta. =)

Et25 menee taakse just. mulla oli ihan pieni lommo sisäkehällä vanteessa niin se hinkkas akseliin.
No hyvä juttu ku ET15 ei kovin suurta tontitusta tehdä vaikka taka kaarista rapsittu kaikki ylimääränen pois

Jetgirl_86
-
Viestit: 59
Liittynyt: 4.2.2006 16:07

ViestiKirjoittaja Jetgirl_86 » 18.7.2006 18:17

Jos se toisessa topicissa Västin näyttämä golfi oli laskettu 100/40 ni mulla on sit enempi..vai onks se sama asia katsoa ku on 17" 205/40 kumi edessä..uppoaa nimittäin melkee vantee reunaa myöten:) saa nähä joutuuko 9x16:silla nostaan keulasta..joo et on se 30 ja 15mm levike palat edessä 5mm..ellei joku sit luovu omistaan joissa et on 15.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 18.7.2006 21:08

Ollaan mitattu vakiokorkeudesta vakio vanteilla ja sitten pudotettu ja mitattu.
Eri vanteilla näyttää erilaiselta.
Niin siinä 100mm pudotetussa on etulipan alla 3cm. Ja ottaa muuten kiinni.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.7.2006 16:49

Ottaa varmasti kiinni.
Västillähän taitaa olla kolmosen alusta? (muistaakseni) Eli sekin on jo jäykempi jolloin myös onnistuu laskea enemmän.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 19.7.2006 18:13

Joo kyllä on kolmosen tolpat. Parilitraisen, eli aika jäykkä.
VR6:n tolpilla meno on todella jämäkkää, kun on tullut sekin testattua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa