Mono-jetronic bensa paine
Valvoja: ffp jäsenet
Mono-jetronic bensa paine
En tuossa äkikseltään löytänyt söörtsillä kysymykseeni vastausta joten teen uuden treadin.
Itselläni olisi hommattuna RP ruiskun hilppeitä ja pitäisi temppuileva 2e2 kaasari korvata niillä. Ongelmana on tällä hetkellä bensapumppu. Ns. alkuperäisiä en haluaisi ostaa, hinnan sekä monimutkaisuuden johdosta ( 2 pumppua ).
Paikallinen liike suositteli Boschin yleismallin bensapumppua (4bar paine) sekä bensapaineen säädintä. Riittäisikö tuommoinen systeemi RP ruiskulle ihan normaaliin ajoon? Paketti olisi menossa 1.6 (EZ) koneeseen kiinni.
Boschin ruisku laitetaan tankin ulkopuolelle ja siinä pitäisi olla tarpeeksi tehoja imemään tankista asti polttoainetta joten tällä pääsisin eroon nostopumpusta.
Haynesin oppaan mukaan System Pressure (järjestelmän paine) on 0.8 - 1.2 bar, tämän mukaan riittäisi mutta onko kommentteja viisaammilta?
Itselläni olisi hommattuna RP ruiskun hilppeitä ja pitäisi temppuileva 2e2 kaasari korvata niillä. Ongelmana on tällä hetkellä bensapumppu. Ns. alkuperäisiä en haluaisi ostaa, hinnan sekä monimutkaisuuden johdosta ( 2 pumppua ).
Paikallinen liike suositteli Boschin yleismallin bensapumppua (4bar paine) sekä bensapaineen säädintä. Riittäisikö tuommoinen systeemi RP ruiskulle ihan normaaliin ajoon? Paketti olisi menossa 1.6 (EZ) koneeseen kiinni.
Boschin ruisku laitetaan tankin ulkopuolelle ja siinä pitäisi olla tarpeeksi tehoja imemään tankista asti polttoainetta joten tällä pääsisin eroon nostopumpusta.
Haynesin oppaan mukaan System Pressure (järjestelmän paine) on 0.8 - 1.2 bar, tämän mukaan riittäisi mutta onko kommentteja viisaammilta?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
RP ruiskussahan on itse ruiskumurikassa itsessään bensanpaineensäädin, se ei tarvii mitään ulkoista säädintä.
Kyseinen säädin pohjautuu jousikuormitteiseen venttiiliin joka aukeaa kun paine nousee yli sen ruiskun tarpeen ja silloin se päästää ylimääräisen paineen paluuletkua pitkin takaisin.
http://www.cc.jyu.fi/~hejusavo/jetta22022004/
tuolla on kuvia kyseisen säätimen puhdistuksesta josta selviää sen rakenne. Bensanpainetta saa kohotettua laittamalla tuonne kuppiin jousen yläpuolelle prikan tai pari.
Kyseinen säädin pohjautuu jousikuormitteiseen venttiiliin joka aukeaa kun paine nousee yli sen ruiskun tarpeen ja silloin se päästää ylimääräisen paineen paluuletkua pitkin takaisin.
http://www.cc.jyu.fi/~hejusavo/jetta22022004/
tuolla on kuvia kyseisen säätimen puhdistuksesta josta selviää sen rakenne. Bensanpainetta saa kohotettua laittamalla tuonne kuppiin jousen yläpuolelle prikan tai pari.
BUMP
Kysymys kuuluu, onko tuossa jousen puolella bensaa/paineita?
Tuli tossa mieleen että jos tohon kanteen porais reijän ja reikään kierteet... reikään ruuvi, ja kannen alle prikka olla sitten jousen jäykkyyttä voisi säätää. Jos ei ole bensaa, olisi tuo operaatio mahdollinen ja kustannukset 20c luokkaa.
Kysymys kuuluu, onko tuossa jousen puolella bensaa/paineita?
Tuli tossa mieleen että jos tohon kanteen porais reijän ja reikään kierteet... reikään ruuvi, ja kannen alle prikka olla sitten jousen jäykkyyttä voisi säätää. Jos ei ole bensaa, olisi tuo operaatio mahdollinen ja kustannukset 20c luokkaa.
Jousen puolella ei ole painetta, mutta ruuvin asentaminen tuohon on aika hankalaa ja turhaa.. paremmin asiansa ajaa perus prikka jousen yläpuolella. Vw-huolloissa on monesti - tuohon tuon kuvun kylkeen joka tulee jousen päälle - porattu reikiä... tuossa on yleinen vikapaikka, että huohottimesta tulee paskatahnaa tuonne, vettä ja öljyä.. ja sitten se keräytyy tuonne jousen sisälle ja jäätyy talvella sinne.
Kyllähän tuo helppoa on prikalla mutta pikkumodaaminen on elämää. Ei ole kovin vaikeaa sorvata irti tuota kupin osaa millä jousi pidetään keskellä, kolvata keskikuppiin mutteri ja käyttää kuppia itseään prikkana, kolvata uusi sileä kansi jossa reikä ja siihen kierre :)
Taidan tehdä sellasen, sitten olisi ruuvilla säädettävät bensanpaineet. Mullakin oli täynnä paskaa toi kuppi, porasin ne 2 tukossa olevaa millin reikää 3mm poralla.
;)
Taidan tehdä sellasen, sitten olisi ruuvilla säädettävät bensanpaineet. Mullakin oli täynnä paskaa toi kuppi, porasin ne 2 tukossa olevaa millin reikää 3mm poralla.
;)
Ja näin se menee siis käytännössä. Alumiinia. Kustannukset oli 0€. Tollasia saa kans ostaa 80€ hintaan.
http://www.anjovisio.net/vento/ruisku.jpg
http://www.anjovisio.net/vento/ruisku.jpg
No jos laittaa vähän viriä, niin kyllä siitä ensihätään apua on kun vaihtaa tehokkaamman bensapumpun.
Mä nyt tein sen lähinnä siksi, että huvitti ns. kokeilumielessä. tätä varten se mulla silti on: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61983
*Ei pidä bolt-on rakentelusta*
Mä nyt tein sen lähinnä siksi, että huvitti ns. kokeilumielessä. tätä varten se mulla silti on: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61983
*Ei pidä bolt-on rakentelusta*
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa