Passatti hukkaa jäähdytysnesteitä (Auto korjattu, KUVIA)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.6.2005 23:38
Passatti hukkaa jäähdytysnesteitä (Auto korjattu, KUVIA)
Tuo -99 vuotinen passattini hukkaa jäähdytysnesteitä. Muuten alkaisin korjaamaan vikaa, mutta kun ei meinaa vuoto kohtaa löytyä millään...nuo konehuoneet kun on tungettu NIIN täyteen, ettei näe oikeastaan ollenkaan tuonne koneen ja tulipellin väliin. Olen tarkistanut kaikkien näkyvissä olevien letkujen kiristyksen, joten ei ainakaan niistä vuoda.
Tekee hyvin pienen lammikon auton alle, mutta vuoto on paikallaan ollessa enemmänkin tiputtelua. Ajossa sitten hukkaa ilmeisesti enemmänkin. Tämä kai viittaa siihen, ettei ainakaan lohkon sisään vuoda?
Joten jos jollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta tai tietää helsingin seudulla ammattitaitoisen ja ei-ryöstö hintaisen korjaajan, niin olisi ystävällinen ja kertoisi.
Otan tietenkin myös mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mistä vikaa kannattaisi alkaa etsiä...
Kiitokset jo etukäteen kaikilla auttajille.
Tekee hyvin pienen lammikon auton alle, mutta vuoto on paikallaan ollessa enemmänkin tiputtelua. Ajossa sitten hukkaa ilmeisesti enemmänkin. Tämä kai viittaa siihen, ettei ainakaan lohkon sisään vuoda?
Joten jos jollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta tai tietää helsingin seudulla ammattitaitoisen ja ei-ryöstö hintaisen korjaajan, niin olisi ystävällinen ja kertoisi.
Otan tietenkin myös mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mistä vikaa kannattaisi alkaa etsiä...
Kiitokset jo etukäteen kaikilla auttajille.
Viimeksi muokannut mrboofygoofy, 14.7.2006 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.6.2005 23:38
Asennutin vehkeeseen moottorilämmittimen viime syksynä ja se tuli mullekin ensimmäisenä mieleen. Mutta käytin autoa tossa muutama viikko sitten öljynvaihdossa ja silloin tarkistettiin asentajan kanssa ettei ainakaan se lämmitin tippase.
Kävin myös äsken tutkimassa tarkemmin tota vesipumppua ja kennoa, mutta kun niitä ei päältä päin kunnolla pysty tutkimaan, niin ei tiedä...
Bongasin tossa nettiä surffaillessa myös, että nuo auton vikaoireet täsmäisi aika hyvin tuohon AGJ-moottorin kansipahvin hajoamis ongelmaan, mutta kun tuossa on moottori mallia AGZ. Ja AGJ on diesel ja tuo on bensa...
Yritän huomenna etsiä kohtuu hintaista korjaamoa, joka ainakin paikantaisi vian.
Kävin myös äsken tutkimassa tarkemmin tota vesipumppua ja kennoa, mutta kun niitä ei päältä päin kunnolla pysty tutkimaan, niin ei tiedä...
Bongasin tossa nettiä surffaillessa myös, että nuo auton vikaoireet täsmäisi aika hyvin tuohon AGJ-moottorin kansipahvin hajoamis ongelmaan, mutta kun tuossa on moottori mallia AGZ. Ja AGJ on diesel ja tuo on bensa...
Yritän huomenna etsiä kohtuu hintaista korjaamoa, joka ainakin paikantaisi vian.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.6.2005 23:38
Tänään sain auton pois korjaamolta. Käytin vantaalla pikkukorjaamolla lentokentän kulmilla. Vika löytyi, mutta tuumasivat, että eivät mielellään ala korjaamaan, kun on vuoto niin hankalassa paikassa. Olisi kuulemma pelkät työt maksanut MIN. 500€ ja sanoivat vielä, että eivät ota vastuuta jos jokin menee rikki, kun purkavat osia vuotokohdan edestä pois...Joten hain auton pois ja korjaan sitten ite.
Ja vuotokohta: Siinä missä ylävesiletku tulee kiinni lohkoon, on jonkinlainen anturi koneen kyljessä (lämpötila-anturi?) ja siinä laipassa mihin se tulee kiinni, on reiät kahdelle sellaiselle anturille. Tässä mallissa ei ole kuin yksi ja nyt näyttäisi siltä, että se vuotaa jommasta kummasta näiden kahden reiän tiivisteestä. Nyt vaan pitäis irrotella paisuntasäiliötä ja miljoona letkua + johtoa, että saa sinne sen verran tilaa, että pääsee irrotteleen sen laipan. Toivottavasti VW:ltä löytyy siihen uudet tiivarit...
Niin, jos jollakin on tietoa mistä tuohon koneseen sais hajotus/korjaus oppaan, niin kertokaa mielellään...
Ja vuotokohta: Siinä missä ylävesiletku tulee kiinni lohkoon, on jonkinlainen anturi koneen kyljessä (lämpötila-anturi?) ja siinä laipassa mihin se tulee kiinni, on reiät kahdelle sellaiselle anturille. Tässä mallissa ei ole kuin yksi ja nyt näyttäisi siltä, että se vuotaa jommasta kummasta näiden kahden reiän tiivisteestä. Nyt vaan pitäis irrotella paisuntasäiliötä ja miljoona letkua + johtoa, että saa sinne sen verran tilaa, että pääsee irrotteleen sen laipan. Toivottavasti VW:ltä löytyy siihen uudet tiivarit...
Niin, jos jollakin on tietoa mistä tuohon koneseen sais hajotus/korjaus oppaan, niin kertokaa mielellään...
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 15.6.2005 23:38
Auto kunnossa, vihdoin. Käytin maanantaina keravan laakkosella pikahuollossa ja diagnoosi oli: termostaatinkotelo vuotaa. Eivät ehdi korjata ennen elokuuta. No otin sitten listan vara-osista ja tiivisteistä, mitä siihen tarvii. Ja sanoin, että tilatkaa mieluummin liikaa osia, kuin liian vähän. Olivat sitten jättäneet tilaamatta yhden letkuliittimen ja kaksi tiivistettä, että kiitos vaan. Hain sitten vantaan tiivistekeskuksesta "korvaavat" tiivisteet tilalle, kun en viittiny koko lomaa ootella, että tulevat saksasta. (toimitusaika 2-3viikkoa) Letkuliittimen tilasin pikalentona ruotsista.
Kun oli palat kasassa, niin auto Järvenpään Automajorille, kun heillä oli ainoana täysimiehitys paikalla korjaamossa ja sain auton heti työn alle. (soitin n.20 paikkaa läpi, myös kaikki VW-korjaamot)
Automajori sitten korjasi kotteroni nopeasti ja vieläpä edullisesti. Olen tyytyväinen heidän palveluunsa, vaikka eivät olekaan volkkareihin erikoistuneet.
Ihmeteltiin korjaajan kanssa vaan, että on hepposista osista nämä vehkeet tehtaalla kasanneet. Yritän laittaa tähän kuvia vanhasta termostaattikotelosta. Punaisella ympyröidyt on vuotokohdat.

Kun oli palat kasassa, niin auto Järvenpään Automajorille, kun heillä oli ainoana täysimiehitys paikalla korjaamossa ja sain auton heti työn alle. (soitin n.20 paikkaa läpi, myös kaikki VW-korjaamot)
Automajori sitten korjasi kotteroni nopeasti ja vieläpä edullisesti. Olen tyytyväinen heidän palveluunsa, vaikka eivät olekaan volkkareihin erikoistuneet.
Ihmeteltiin korjaajan kanssa vaan, että on hepposista osista nämä vehkeet tehtaalla kasanneet. Yritän laittaa tähän kuvia vanhasta termostaattikotelosta. Punaisella ympyröidyt on vuotokohdat.




Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa