X-treme Drift ja King Of Europe 15.7 Alastaro
Valvoja: ffp jäsenet
X-treme Drift ja King Of Europe 15.7 Alastaro
X-treme Drift Challenge, & King Of Europe Drift sarja 15.7 Alastaron moottoriradalla. Mukana Hurjapäät Tokyo Drift stuntkuljettaja, FormulaD sarjan johdossa oleva Samuel Hubinette, USA.
Drifting
Rata-ajoa
Kiihdytysajot
Harrasteparkki
Seksikäs autonpesu
Car Babes
Lamourettes
Ja muuta live-ohjelmaa sekä ohjelmaa koko perheelle
Tapahtuman parhaimmat ajokit palkitaan.
Avoinna 10-17
Liput alueelle
Ennakkoon 12 €
Portilta 15 €
Ratamaksu 25 € X-treme Clubikortilla 20 €
Ennakkolippukantaa näyttämällä, ratamaksu - 5 €
Osta lippusi ennakkoon. Ennakkomyynti päätty MAANANTAINA 10.7.
http://www1.ticketservicefinland.fi/Eve ... datetype=1
Drifting
Rata-ajoa
Kiihdytysajot
Harrasteparkki
Seksikäs autonpesu
Car Babes
Lamourettes
Ja muuta live-ohjelmaa sekä ohjelmaa koko perheelle
Tapahtuman parhaimmat ajokit palkitaan.
Avoinna 10-17
Liput alueelle
Ennakkoon 12 €
Portilta 15 €
Ratamaksu 25 € X-treme Clubikortilla 20 €
Ennakkolippukantaa näyttämällä, ratamaksu - 5 €
Osta lippusi ennakkoon. Ennakkomyynti päätty MAANANTAINA 10.7.
http://www1.ticketservicefinland.fi/Eve ... datetype=1
Ohjelma lisätty
Kiihdytyksen aikana, myös startti harjoituksia.
Katso myös tuoreimmat uutiset ja kuvia Midnight Summer Nationals Pite Dragway 7.-9.7.2006, www.x-treme.fi
9.30 PORTIT AVATAAN / GATES OPEN
9.30 KATSASTUS AVATAAN / INSPECTION OPEN
10.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
10.30 RATA-AJOA / RACING
11.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
11.30 KIIHDYTYS AJOA ( 11.30 - 13 )/ DRAG RACE 402 M
12.00 LAMOURETTES / DANCE SHOW
13.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
13.30 RATA-AJOA / RACING
13.30 SEKSIKÄS AUTONPESU / SEXY CARWASH
14.00 DRIFT CHALLENGE / DRIFT CHALLENGE ( FIN )
14.30 RATA-AJOA / RACING
14.30 ALEXANDRA / POP STAR
15.00 KING OF EUROPE / KING OF EUROPE DRIFT ( EU )
16.00 LAMOURETTES / DANCE SHOW
16.00 RATA-AJOA / RACING
16.30 PALKINTOJENJAKO / PRICE CEREMONY
17.00 TAPAHTUMA PÄÄTTYY / SHOW ENDS
Tervetuloa!
Kiihdytyksen aikana, myös startti harjoituksia.
Katso myös tuoreimmat uutiset ja kuvia Midnight Summer Nationals Pite Dragway 7.-9.7.2006, www.x-treme.fi
9.30 PORTIT AVATAAN / GATES OPEN
9.30 KATSASTUS AVATAAN / INSPECTION OPEN
10.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
10.30 RATA-AJOA / RACING
11.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
11.30 KIIHDYTYS AJOA ( 11.30 - 13 )/ DRAG RACE 402 M
12.00 LAMOURETTES / DANCE SHOW
13.00 DRIFTING ( Harjoittelu ) / DRIFTING ( practice )
13.30 RATA-AJOA / RACING
13.30 SEKSIKÄS AUTONPESU / SEXY CARWASH
14.00 DRIFT CHALLENGE / DRIFT CHALLENGE ( FIN )
14.30 RATA-AJOA / RACING
14.30 ALEXANDRA / POP STAR
15.00 KING OF EUROPE / KING OF EUROPE DRIFT ( EU )
16.00 LAMOURETTES / DANCE SHOW
16.00 RATA-AJOA / RACING
16.30 PALKINTOJENJAKO / PRICE CEREMONY
17.00 TAPAHTUMA PÄÄTTYY / SHOW ENDS
Tervetuloa!
Kävinkin jo avautumassa aiheesta drifting.fi-sivujen foorumilla, mutta ajattelin vielä tännekin heittää "oman viiskytäsenttiseni". Olin ensimmäistä kertaa tänä kesänä ratapäivillä tuolla Alastarolla, ja petyin melkoisesti. Viidentoista euron lipulla odottaisin saavani melkoisesti sirkushuvia, mutta sen sijaan aikataulut kusivat huolella, ja niinpä en esimerkiksi päässyt lainkaan näkemään sitä yhteiseurooppalaista driftikisaa. Sen sijaan sain kyllä vartin ajan seurata äärimmäisen jännittävää ajajakokousta ennen kuin jouduin paikalta poistumaan. Sitäkään ei siis ilmeisesti kannata järjestää vaikkapa varikolla siinä vaiheessa kun yleisöllä olisi vielä muuta silmänruokaa radalla? Toiseksi toisessa katsomossa oli moottoriurheilunautinto hukassa, kun selostusta radan tapahtumista ei kuulunut lainkaan, mutta varikon takana olleen hi-fi-esittely-Passatin kaikki viisi toinen toistaan typerämpää bassojumputusbiisiä kuuluivat ihan huolella, jopa niin ettei vahingossakaan päässyt nauttimaan radalle eksyneiden voima-autojen äänistä.
Uskomattoman amatöörimäisesti järjestettyä hommaa. Perseestä, sanon minä.
Uskomattoman amatöörimäisesti järjestettyä hommaa. Perseestä, sanon minä.
L-Janne.tuommoista se vaan tuppaa olemaan näissä tapahtumissa!
Itse on onneks enää kerkee thuuning tapahtumissa pahemmin pyörimään,kerran pari vuodessa riittäköön:)
Tuolla olin ja ei mitään uutta länsirintamata;)
Kuvia tuli kyllä otettua!
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... f_15.7-06/
Itse on onneks enää kerkee thuuning tapahtumissa pahemmin pyörimään,kerran pari vuodessa riittäköön:)
Tuolla olin ja ei mitään uutta länsirintamata;)
Kuvia tuli kyllä otettua!
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... f_15.7-06/
näyttäs siel hieman vilahtavan:
http://www.x-treme.fi/gallery/view_album.ph?set_albumName=157_alastaro
http://www.x-treme.fi/gallery/view_album.ph?set_albumName=157_alastaro
^täytyy kyllä sanoa, että rahastuksen makua eikä mitään muuta, jos kerran joutuu maksamaan ensiksi sisäänpäsystä sen 15€ ja sitten vielä radalle ajamaan mennessään lisähintaa 25€, joka tekee 40€ yhteensä.
Vuosi takaperin (jossain tapahtumassa) kysyin portilla ns. lipunmyyjältä, että miksi ajamaan menossa oleva ei pääse vain ratamaksun hinnalla vaan joutuu eka maksamaan sisäänpääsyn ja sitten vielä toisen maksun radalle menosta eli tupla maksun. Siihen tämä myyjä vain tokaisi, että ei me voida tietää menetkö oikeasti ajamaan vai ilmaiseksi sisään. Sen vielä ymmärrän, jos on tuollainen pelko niin sitten otetaan portilla sisäänpääsymaksu ja hyvitetään jo maksettu (sisäänpääsy) ratamaksua maksaessa takaisin (jos alueella katsastuksen yhteydessä maksetaan ratamaksu).
Vuosi takaperin (jossain tapahtumassa) kysyin portilla ns. lipunmyyjältä, että miksi ajamaan menossa oleva ei pääse vain ratamaksun hinnalla vaan joutuu eka maksamaan sisäänpääsyn ja sitten vielä toisen maksun radalle menosta eli tupla maksun. Siihen tämä myyjä vain tokaisi, että ei me voida tietää menetkö oikeasti ajamaan vai ilmaiseksi sisään. Sen vielä ymmärrän, jos on tuollainen pelko niin sitten otetaan portilla sisäänpääsymaksu ja hyvitetään jo maksettu (sisäänpääsy) ratamaksua maksaessa takaisin (jos alueella katsastuksen yhteydessä maksetaan ratamaksu).
Niinnoh, onhan noissa ratapäivien järjestämisessä omat kulunsakin, esim. ratavuokra on alastaron radalla 180eur./h + alv., siihen sitten järjestäjänvastuuvakuutus joka maksaa useamman satasen tuolla väkimäärällä, huvilupa muutaman kympin, kortin omaavat järjestysmiehet tuskin tulee ilmaiseksi töihin ja ohjelmaakin tarvii järjestää jotta yleisö viihtyy, muutamia autoja haalitaan suomesta, ruotsista ym. näytille joten niistä tulee kuluja....jne, jne.
Eikä pahitteeksi olisi pikkasen saada voittoakin eteenkin eteenkin jos järjestää useampia tapahtumia vuodessa ja joku niistä saattaa taas tuottaa tappiota ja täytyyhän järjestäjien itsekkin elää ja maksella laskujaan.
Eikä pahitteeksi olisi pikkasen saada voittoakin eteenkin eteenkin jos järjestää useampia tapahtumia vuodessa ja joku niistä saattaa taas tuottaa tappiota ja täytyyhän järjestäjien itsekkin elää ja maksella laskujaan.
Ongelmahan noissa isoissa rata-aluetapahtumissa taitaa olla se että ohjelmaa koitetaan haalia jo liikaakin ja siitä johtuen esim. radalla olo aika on pahimmillaan 15-20min ja se ei voi tietää muutakuin aikataulujen kusemista, X-tremellä näytti olevan 30min välein uutta ohjelmaa ja sekin taitaa olla liian kireällä aikataululla toteutettua, onhan se hienoa kun kokoajan tapahtuu (tai pitäisi tapahtua) mutta silloin kaikkien järjestelyistä vastaavien tulisi tietää mitä tehdään ja milloin tehdään.
Juuri näin, tarkkuutta ja harkintaa pitäisi käyttää selkeästi enemmän. Taitaa X-tremen pääorganisaatiolla suurin energia kulua markkinointiin ja hypetykseen, ja itse tapahtumat järjestetään vasemmalla kädellä. Riittäisi kun tapahtumassa olisi pari esimiesasemassa olevaa järkkäriä jotka pitäisivät huolen siitä että aikataulu rullaa. Se ei oikeasti voi olla kovin vaikeaa suunnitella päivän kulku kertaalleen etukäteen. Pääpaino tuossa tapahtumassa oli driftikisalla, niin kyllä kisaan osallistujat voisi pitää jollain tavalla infottuna niin että ajajakokoukset ja radalle siirtyminen sujuisivat joutuisammin. Ymmärtäisin jos kisa olisi venynyt vaikka kalustovaurioiden tai muiden vastaavien vuoksi, mutta sitä en sulata että tällaisessa tapahtumassa aikaa menee hukkaan vetelehtimisessä. Jos tuntuu siltä ettei seitsentuntinen tapahtuma ole riittävän pitkä, hankitaan lisää täytettä ohjelmaan, ei venytetä sitä.
P.S. arc, enpä huomannut esittäytyä kun kävin sulta siinä DJ-pisteellä Audin vanteiden merkistä kysymässä :D
P.S. arc, enpä huomannut esittäytyä kun kävin sulta siinä DJ-pisteellä Audin vanteiden merkistä kysymässä :D
En ole X-tremeltä, vaan Radalle.comin parissa puuhailen, mutta vastaanpa silti. Vesku unohti kuluista vielä mm. pelastusmiehet, jotka on ehdottomasti myös oltava. Ja vaikka usein ajatellaan, että työvoimahan on ilmaista, kun talkooporukalla tehdään, niin erityisesti Alastarolla mökkikustannukset ovat melkoiset ja ruokaankin saa uppoamaan pitkän pennin. Lisäksi tulevat vielä tavarankuljetukset yms yms. No, se siitä ruinauksesta. :)
Tietysti 15-20 euron lipulla pitää jo saada hauska päivä, ja siihen kaikki tapahtumajärjestäjät taatusti pyrkivät. Näitä palautteita luetaan ja otetaan opiksemme. Tavoite on tietysti, että kaikilla olisi niin kivaa, etteivät muistaisi mitään maksaneensakaan! :D ...välillä kyllä näin järjestäjänä tuntuu ihan pahalta lukea, että "ei ollut mitään nähtävää".. Meillä Motoparkissa 20 euron lipulla lauantaina sai ohjelmaa klo 11-02, Drifting-kisan, burniksia, temppuilua prätkillä ja mönkkäreillä, vaahtoshowt, vapaan rataan tutustumisen (ei tarvita ratamaksua), autonäyttelyn palkintojenjakoineen, illalla viisi bändiä, joista platinaa myyneen Indican keikka oli suorastaan huikean hyvä, ja mm. Avidé ja Agonizerin heviäijät saivat kovasti kiitosta yleisöltä, GTi-tyttökisan ja kaupan päälle yllätysnumerona mr. Lotharin, Even ja Nooran shown.. ;) Ja joku jo ehti antaa palautetta (toisella foorumilla), että ei ollut oikein mitään nähtävää.. Ei siinä enää tiedä miten päin olisi. Ehkä ensi kerralla juontojen lomassa yritän seistä päälläni? ;)
edit. ja jos nyt joku sai tuosta sen kuvan, että radalla ajaminen on kokonaan unohdettu, niin se ei taatusti pitänyt paikkaansa. Tuosta ohjelmasta rata-aikaa vei ainoastaan driftingkisa, lauantaina kaikki muu aika 11:30-18 oli ajoaikaa autoille ja prätkille.
Tietysti 15-20 euron lipulla pitää jo saada hauska päivä, ja siihen kaikki tapahtumajärjestäjät taatusti pyrkivät. Näitä palautteita luetaan ja otetaan opiksemme. Tavoite on tietysti, että kaikilla olisi niin kivaa, etteivät muistaisi mitään maksaneensakaan! :D ...välillä kyllä näin järjestäjänä tuntuu ihan pahalta lukea, että "ei ollut mitään nähtävää".. Meillä Motoparkissa 20 euron lipulla lauantaina sai ohjelmaa klo 11-02, Drifting-kisan, burniksia, temppuilua prätkillä ja mönkkäreillä, vaahtoshowt, vapaan rataan tutustumisen (ei tarvita ratamaksua), autonäyttelyn palkintojenjakoineen, illalla viisi bändiä, joista platinaa myyneen Indican keikka oli suorastaan huikean hyvä, ja mm. Avidé ja Agonizerin heviäijät saivat kovasti kiitosta yleisöltä, GTi-tyttökisan ja kaupan päälle yllätysnumerona mr. Lotharin, Even ja Nooran shown.. ;) Ja joku jo ehti antaa palautetta (toisella foorumilla), että ei ollut oikein mitään nähtävää.. Ei siinä enää tiedä miten päin olisi. Ehkä ensi kerralla juontojen lomassa yritän seistä päälläni? ;)
edit. ja jos nyt joku sai tuosta sen kuvan, että radalla ajaminen on kokonaan unohdettu, niin se ei taatusti pitänyt paikkaansa. Tuosta ohjelmasta rata-aikaa vei ainoastaan driftingkisa, lauantaina kaikki muu aika 11:30-18 oli ajoaikaa autoille ja prätkille.
Parin vuoden tauon jälkeen päätin minäkin lähteä tällaiseen "tuninki-painotteiseen" tapahtumaan ja varsin kovat olivatkin odotukset alkuhehkutuksen vuoksi. Olimme paikalla noin kymmenen aikaan, kun ensimmäiset driftiharjoitukset ja varsinaiset rata-ajot olivat meneillään. Itseasiassa se aamu menikin mielestäni jouheammin ja katsottavaakin riitti. Ja tosiaan, niitä äänentoistoautoja ei mielestäni kannata sijoittaa katsomon ALLE vaikkakin todella upeita volkkareita olivatkin, mutta se vaikeutti jo huomattavasti esim.puhumista vieruskaverin kanssa katsomon yläorrella.
Kiihdytyskin meni vielä viihdyttävästi ja radalla oli tosiaan koko ajan nähtävää. Sitten jotenkin se tempo hidastui, johtuiko sitten jo siinä vaiheessa väenpaljoudesta vai ns."sivuohjelmasta" ( ymmärrän kyllä että naisiakin on paikalla, mutta tuleeko tällaisiin tapahtumiin oikeasti joku katsomaan Lamourettesia tai jotain poppiprinsessaa,ei siinä etteivätkö osaisi asiaansa...mutteihan käsittääkseni missään ratsastuskilpailussakaan esiinny mikään scandicchippendalesoftheworld ((tästä ei herneitä kenellekkään, ei paras mahdollinen vertauskuva))). Eli iltapäivä kahden jälkeen mielestäni hommassa oli jo enemmän odottelua, kuin itse actionia. Autonpesun aikaan esim.radalle lähdössä seisoi varmaan joku kolmekymmentä autoa suhteellisen pitkän tovin. Samalla tosin silmäänpistävää oli että siinä autonpesupaikan ympärillä pyöri keltaisia liivejä enemmän kuin radan varrella nuin sivustakatsojan silmin (tosin en laskenut määriä). Itseltäkin jäi sitten viimeinen driftaus näkemättä johtuen paluun aikataulusta ja kyllä se kuuma kelikin oli tehnyt tehtävänsä (sillä pitikin pari päivää jäähdytellä, ettei tulisi niin kuumaa tekstiä, tosin ei saisi valitella keliäkään).
Tosiaan päivästä jäi mieleen paljon uusia hienoja autoja näin parin vuoden tauon jälkeen, ovathan ihan "erinäköisiä" luonnossa kuin tietokoneen ruudulla. Nyt vielä tsemppiä tohon itse pääasiaan eli radalla tapahtuvaan äksöniin niin uskaltaa tämmönen maalainen lähteä uudestaankin tuollaiseen tapahtumaan päiväntasaajan suuntaan tai mikä ettei pohjoisemmaksikin jos vaan tilaisuus tulee...
Kiihdytyskin meni vielä viihdyttävästi ja radalla oli tosiaan koko ajan nähtävää. Sitten jotenkin se tempo hidastui, johtuiko sitten jo siinä vaiheessa väenpaljoudesta vai ns."sivuohjelmasta" ( ymmärrän kyllä että naisiakin on paikalla, mutta tuleeko tällaisiin tapahtumiin oikeasti joku katsomaan Lamourettesia tai jotain poppiprinsessaa,ei siinä etteivätkö osaisi asiaansa...mutteihan käsittääkseni missään ratsastuskilpailussakaan esiinny mikään scandicchippendalesoftheworld ((tästä ei herneitä kenellekkään, ei paras mahdollinen vertauskuva))). Eli iltapäivä kahden jälkeen mielestäni hommassa oli jo enemmän odottelua, kuin itse actionia. Autonpesun aikaan esim.radalle lähdössä seisoi varmaan joku kolmekymmentä autoa suhteellisen pitkän tovin. Samalla tosin silmäänpistävää oli että siinä autonpesupaikan ympärillä pyöri keltaisia liivejä enemmän kuin radan varrella nuin sivustakatsojan silmin (tosin en laskenut määriä). Itseltäkin jäi sitten viimeinen driftaus näkemättä johtuen paluun aikataulusta ja kyllä se kuuma kelikin oli tehnyt tehtävänsä (sillä pitikin pari päivää jäähdytellä, ettei tulisi niin kuumaa tekstiä, tosin ei saisi valitella keliäkään).
Tosiaan päivästä jäi mieleen paljon uusia hienoja autoja näin parin vuoden tauon jälkeen, ovathan ihan "erinäköisiä" luonnossa kuin tietokoneen ruudulla. Nyt vielä tsemppiä tohon itse pääasiaan eli radalla tapahtuvaan äksöniin niin uskaltaa tämmönen maalainen lähteä uudestaankin tuollaiseen tapahtumaan päiväntasaajan suuntaan tai mikä ettei pohjoisemmaksikin jos vaan tilaisuus tulee...
Supi: Ei ne ollut unohtunut, en vaan jaksanut kirjoitella kaikkia kulukohteita erikseen vaan laitoin tuo jne jne osion sisältään loput jutskat:-)
Näiden valittajien kannattaisi itse kokeilla yhden tavallisen ratapäivän pitämistä niin tietävät homman juonen paremmin, tottakait pitkänlinjan tapahtumajärjestäjiltä voi ja saakin vaatia sujuvaa toimintaa mut helposti sitä aikataulut venyy kun joku asia hieman tökkäsee ja aikataulu on laadittu kenties liian kireäksi jo alkujaan.
Näiden valittajien kannattaisi itse kokeilla yhden tavallisen ratapäivän pitämistä niin tietävät homman juonen paremmin, tottakait pitkänlinjan tapahtumajärjestäjiltä voi ja saakin vaatia sujuvaa toimintaa mut helposti sitä aikataulut venyy kun joku asia hieman tökkäsee ja aikataulu on laadittu kenties liian kireäksi jo alkujaan.
Totta! Aikatauluun pitäisi aina saada joku "öljyä radalla/auto tienlaidassa" -tilannelisä, mutta kun ei tiedä, mihin kohtaan sen laittaisi! ;) Kaikkein kätevin ratkaisu olisi sellainen Siskoni on noita -tyyppinen ajanpysäytystaito. Katsojat seisoskelisivat jähmettyneinä kun me harjaamme rataan absolia.. :D
Myös wcoast oli paikalla tapahtumassa
Kuva ja raportin löytää osoitteesta http://www.wcoastdesign.com/phpBB2/viewtopic.php?t=643
Kuvi päivän aikan tuli otettu reilusti ja julkaisuun tuli 297 kappaletta. Suurin osa autoista mutta satakunta kuvaa löytyy poikkeuksellisesti tytöistä ;)
Video tulee taas myös tuttuun tapaan tapahtumasta kunhan sen saan käytyä läpi kolmen kameran nauhat
Kuva ja raportin löytää osoitteesta http://www.wcoastdesign.com/phpBB2/viewtopic.php?t=643
Kuvi päivän aikan tuli otettu reilusti ja julkaisuun tuli 297 kappaletta. Suurin osa autoista mutta satakunta kuvaa löytyy poikkeuksellisesti tytöistä ;)
Video tulee taas myös tuttuun tapaan tapahtumasta kunhan sen saan käytyä läpi kolmen kameran nauhat
mielestäni kaikki tähän mennessä järkätyt drift tapahtumat on ollut aivan onnistuneita.. en sitten tiedä mikä jäykkisiä hiertää..
hienoa että tällaistakin ylipäätään järjestetään. onpahan vähän vaihtelua ainaisille "autot parkissa" näyttelyille joissa ei todellakaan tapahdu mitään.. vaikka onhan sekin jotain.. näyttää olevan kovin yleistä, että vain negatiivinen palaute tuodaan esille.
joo ja jos tollasiin tapahtumiin lähtee, niin tulisi varata kokopäivä ihan suosiolla.. aina noi aikataulut tulee heittämään...
mie tykkäsin ja tykkään jatkossakin, jos kumi ja bensa haisee. =)
ei herneitä
hienoa että tällaistakin ylipäätään järjestetään. onpahan vähän vaihtelua ainaisille "autot parkissa" näyttelyille joissa ei todellakaan tapahdu mitään.. vaikka onhan sekin jotain.. näyttää olevan kovin yleistä, että vain negatiivinen palaute tuodaan esille.
joo ja jos tollasiin tapahtumiin lähtee, niin tulisi varata kokopäivä ihan suosiolla.. aina noi aikataulut tulee heittämään...
mie tykkäsin ja tykkään jatkossakin, jos kumi ja bensa haisee. =)
ei herneitä
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa