Minkä kytkimen Golf 1.8T GTI moottoriin+6v laatikolle...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

Minkä kytkimen Golf 1.8T GTI moottoriin+6v laatikolle...

ViestiKirjoittaja Murre » 21.8.2005 5:06

Ja samaa taas jauhetaan...Tiedän..Etsinkin jo myös searchilla, sekä goollella...

Eli jengi on kehunut, että VW 1.9PD:n kytkin kestäisi paremmin....Mutta minkä PowerDieselin kytkimen sinne sitten laittaa....115hp, 130hp jne (Onko eroja?...).....?
Vai onko joitain muita ehdotuksia, koska laatikko irtoaa tänään ja olisi hyvä aika laittaa vahvempi tilalle, kun vireistystä on tiedossa....!

Jos joku voisi antaa selvennysta ja vaikkapa vielä jonkinlaisen valmiste numeron kytkimelle (vaikka VW:n oma,tai muu valmistaja), joka sopii paikoilleen....!?!?

Sachs:in valmisteita saisin edullisesti, mutta onko hyviä....?

Joitain hintojakin saa kertoa, otan vastaan mielelläni...

Katselin myös jenkeissä myytäviä settejä, mutta en uskalla tilata....:(
Viimeksi muokannut Murre, 14.7.2006 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 21.8.2005 9:32

Vähän myöhästä jos nyt jo laatikkoa olet irroittamassa, mutta kuitenkin:

Hanki G60/tdi:n vauhtipyörä, kevennytä ja osta siihen sachsin poweri sarjalainen mikä on tarkoitettu vr6:lle. Noin 400nm kestää.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.8.2005 11:04

Sachs:in valmisteita saisin edullisesti, mutta onko hyviä....?
VW on käyttänyt ihan alkuperäisenäkin Sachsin valmistamia kytkimiä, laadukkaita ovat.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.8.2005 14:14

Mites paljon Murre meinasit sitä tehoa koneesta irti kutitella? Kunnossa oleva vakiokytkin kyllä kestää 250 hv / 350 Nm melko mukavasti

Itse tein keväällä juuri tuolla anan kaavalla kytkimen, otin sen "specialbelägen" levyn jolla luvataan 450 Nm kestoa. Noin 4 kiloa poistettiin geen vauhtipyörästä joten koko limppu kytkimineen on noin 2 kg alkuperäistä pakettia kevyempi. Ei havaittavaa eroa moottorin käyttäytymisessä.

No purkuvaiheessa sitten totesin, että kytkinakselin booriin oli kertynyt talven aikana ruostetta, jonka takia levy ei liikkunut akselilla kunnolla ja tästä aihetui silloin tällöin luistoa.

Kyllä tuo uusi taatusti pitää, mutta onhan se huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativaa tuo kaupunki kruisailu. Tekisi mieleni vaihtaa uusi vakio tilalle, mutta en taida viitsiä taas kaivaa laatikkoa pois.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.8.2005 16:08

Vähän myöhästä jos nyt jo laatikkoa olet irroittamassa, mutta kuitenkin:


^Mitä tällä tarkoitit Anagonda?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.8.2005 16:15

Rolle:

Mites paljon Murre meinasit sitä tehoa koneesta irti kutitella? Kunnossa oleva vakiokytkin kyllä kestää 250 hv / 350 Nm melko mukavasti


250-300hv ?


Itse tein keväällä juuri tuolla anan kaavalla kytkimen, otin sen "specialbelägen" levyn jolla luvataan 450 Nm kestoa. Noin 4 kiloa poistettiin geen vauhtipyörästä joten koko limppu kytkimineen on noin 2 kg alkuperäistä pakettia kevyempi. Ei havaittavaa eroa moottorin käyttäytymisessä.


Mitä tuolla "specialbelägen" tarkoitat...?(en osaa saksaa...:)..
Jos tuon hankin, niin millä osanumeroilla saan noi hankittua ja kenen tekeleitä....Että menee helposti paikalleen...Juu ja tarvii myös keventää myös.....


Kyllä tuo uusi taatusti pitää, mutta onhan se huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativaa tuo kaupunki kruisailu. Tekisi mieleni vaihtaa uusi vakio tilalle, mutta en taida viitsiä taas kaivaa laatikkoa pois.


Mitäs erikoista tuossa kaupunki ajamisessa on..?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 21.8.2005 17:58

Siis kytkin on sacshin ja toi "specialbelägen" ilmeisesti tarkottaa samaa mitä englanniksi eli Power series tms. Örum muistaakseni tuo maahan noi. Numeroita en muista, mutta ainakin mulle ihan perus varaosapuljussa selvittivät asian(odotin vieressä). Myös Sachsin saksankielisiltä sivuilta löytyy pdf tiedosto mistä löytyy numerot.

Tukkuri ihmetteli vähän että miksi hitossa joku haluaa tollasen, mutta kun kerroin tehotavoitteen niin johan rupes löytymään.

Karkeasti sanottuna homma menee näin: Mitä enemmän kytkin kestää vääntöä sitä vaikeampi se on ajaa. Eli se ei luista, eli liikennevaloista ei luistattamalla voi lähteä. Kyllähän nämä kevyen väännön kytkimet vielä kohtuu helppoja on ajaa. Tietty rolle ajaa vaan toria ympäri niin jalka väsyy :)
Ja kaikkeen tietenkin tottuu.
Myös kevennetty vauhtipyörä vaikeuttaa lähtöä. Siihen päälle vielä hieman tiukempi kytkin niin ei tarvii emännän antaa ajaa :)

EDIT: Niin joo, siis toi vähän myöhästä juttu... Aattelin, että tarviit auton piakkoin ajoonkin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.8.2005 18:16

Niin tuo specialbelägen ei oo massalevy, eikä kuparilevy vaan siitä välistä. Massalevy jonka kitkamateriaalissa on myös kuparia. Pito on siis parempi.

Ja kuten Anagonda sanoi, jäykempi levy ja pitävämmällä materiaalilla varustettu levy tekevät kytkin käytöstä hätäisempää ja poljintuntumasta jäykemmän.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.8.2005 18:47

Anagonda:

Siihen päälle vielä hieman tiukempi kytkin niin ei tarvii emännän antaa ajaa :)

Emäntähän sillä ajelee kuitenkin....Ammatti taksari, kun on...Niin ei oo niin kovaa pelon tunnetta...;O Ja kun tehokkaampi autokin sillä on pysynyt hanskassa......;P

Aattelin, että tarviit auton piakkoin ajoonkin.

Kyllä sillä hiukan kiire on....:(

Tuleeko noissa paketeissa yhdessä kytkinlevy, paineasetelma ja vauhtipyörä....?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.8.2005 20:39

Tuolta Sachs:in sivuilta löytyi aikas monta eri versiota noille kytkimille...:(
Mikähän niistä on nyt oikea...?
Helpottaisi kovasti, jos joku muistaisi tuotenumeron..?Anagonda, Rolle...?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.8.2005 23:39

Ei se nyt oikeesti ole niin vaikeeta kattoo sieltä Golf 2 G60 tai Golf 3 GTI 16V / VR6 kohdasta niitä oikeita osia.

Siellä kerrotaan luvatut vääntömomentin kestot jne jne

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.8.2005 20:35

´Nyt tarvisi hankkia vielä vauhtipyörä tulevalle kytkimelle.....Mistäs olette hankkineet esim. Rolle...Uutena vai käytettynä.....?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 30.8.2005 20:43

MDComprexiltä varmaan saa hyviä käytettyjä.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 30.8.2005 21:32

Mdcomprexilta juu saa noita g60 vauhtipyöriä, jos vaan on hyllyssä. Myös osasta tdi:stä käy(melkein kaikista). Niitä sitten saakin jo vähän joka hajottamolta.

Toinen on tietty teettää mittojen mukaan vauhtis. Muutaman satasen kalliimpi operaatio kylläkin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 6.9.2005 20:07

Sain puhelinyhteyteen tuon MDComprexin miehen ja hän tarjosi minulle G60:n (kevenetty vauhtipyörä, paine-asetelma, kykinlevy ja painelaakeri) pakettia hintaan 250€.....On kuulemma ollut riittäviä,kun useita on myynyt...?!?!?
Ei ollut ainakaan Sachs:in valmistamaa, mutta jokin Lucas..Luka...tjsp..En muista...?!?!

Mutta onko täällä joku, joka omistaa kyseisen paketin...Kannattaako ostaa ja kestääkö...?

Olisi kiirus tilata.....!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.9.2005 23:55

Oliskos kenelläkään infoa.......Perjantaiksi tarvisi osat saada ja ei viitsis turhaan tilata, jos ei pidäkään kunnolla...Tarve olisi ~400Nm, kunhan vaan sen ahtimen saa hankittua.....

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 8.9.2005 0:30

Ei tälläne jousittamatonkaan kytkin mikään huono ole. Muutaman tunnin totuttelee, niin ei mitään ongelmia: http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20projekti/Kytkin.jpg
Maksaa yleensä 160-180e
Mulla corradon vakio vahtipyörä (miinus 3kg) ja 150tkm ajettu vakio asetelma. +300hp/370nm Ei minkäänlaisia ongelmia. Kaverin sprinttiautossa 480nm saman kokoisella levyllä ja orggis asetelmalla.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.7.2006 8:04

Palataas asiaan:

Mistä kohtaa tuota G60 vauhtipyörää kannattaa keventää? (Itse en sorvaa, kun ei oo vehkeitä)!!

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 10.7.2006 17:09

Ulkoreunalta niin tulee suurin hyöty.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2006 21:15

Oma vauhtipyörä, painoa lähti n.3kg pois.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.7.2006 22:00

Kiirus on näköjään asialla ollu :D

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.7.2006 7:59

^Jaa mulla vai? ;D Nyt projekti jatkuu loppuun saakka, kun sain toisen koneen.

E: Kuka/mikä yritys Pirkanmaalla osaa tehdä oikein/hyvin tuon kevennyksen vauhtipyörälle?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 11.7.2006 9:45

Tammerdiesel Nekalassa varmasti tietää mitä kannattaa tehdä. Eikös tuo G60 vauhtis oo aikas painava? Paljonko se painaa orkkiksena? Jos rahaa on niin teettää vaikka alumiinista ton pyörän.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.7.2006 11:16

9kg tais olla vakio G60 vauhtipyöränpaino, Tammerilla käytin tuon tasapainotettavana, heittoa ei ollu kuin muutama gramma. Kannattaa ottaa paineasetelmien pultit mukaan, niitä ei ollut Tammerilla.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.7.2006 19:58

Nonniin! Ei onnistukkaan tuon G60:n vauhtipyörän laitto :( Olin ihan ajatuksissani laittamassa sitä 5-vaihteiseen laatikon yhteyteen, mutta tuossa paketissa onkin 6-vaihteinen loota! Prkl!

Mitäs vauhtipyörää, kytkintä ja paineasetelmaa laakerin kera suosittelette tähän pakettiin, jossa 6-vaihteinen laatikko?
Ei mielellään on/off kytkintä, mutta jolla pystyy vielä ajamaan kaupungissakin!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 14.7.2006 17:18

Eipä taida olla kellään kokemusta :(

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 14.7.2006 17:23

Onko kellään tietoa, että mikä vauhtipyörä on tuolla galleriassa olevassa Audi TT GT-28 RS-TT quattrossa? Specin Stage 3+ paineasetelma ja kytkin ainakin, mutta mikä kevennetty vauhtipyörä?

Tietääkö esim Rolle, kun osat taitaa olla asennettu LMS:llä gallerian tietojen mukaan?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 15.7.2006 17:24

Eiköös se spekki myy niitä vauhtipyöriäkin...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.7.2006 2:01

No siinähän se lukee ihan itse kirjailtuna...specciä

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.7.2006 7:22

Kukas noita Speccejä myy Suomessa? Vai pitääkö tilata jostain saksanmaalta?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 17.7.2006 7:50

prostreet ainakin myi.

Google auttaa tälläisissä asioissa yleensä melkosesti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa