Passatti hukkaa jäähdytysnesteitä (Auto korjattu, KUVIA)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mrboofygoofy
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.6.2005 23:38

Passatti hukkaa jäähdytysnesteitä (Auto korjattu, KUVIA)

ViestiKirjoittaja mrboofygoofy » 21.6.2006 21:06

Tuo -99 vuotinen passattini hukkaa jäähdytysnesteitä. Muuten alkaisin korjaamaan vikaa, mutta kun ei meinaa vuoto kohtaa löytyä millään...nuo konehuoneet kun on tungettu NIIN täyteen, ettei näe oikeastaan ollenkaan tuonne koneen ja tulipellin väliin. Olen tarkistanut kaikkien näkyvissä olevien letkujen kiristyksen, joten ei ainakaan niistä vuoda.
Tekee hyvin pienen lammikon auton alle, mutta vuoto on paikallaan ollessa enemmänkin tiputtelua. Ajossa sitten hukkaa ilmeisesti enemmänkin. Tämä kai viittaa siihen, ettei ainakaan lohkon sisään vuoda?
Joten jos jollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta tai tietää helsingin seudulla ammattitaitoisen ja ei-ryöstö hintaisen korjaajan, niin olisi ystävällinen ja kertoisi.
Otan tietenkin myös mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mistä vikaa kannattaisi alkaa etsiä...
Kiitokset jo etukäteen kaikilla auttajille.
Viimeksi muokannut mrboofygoofy, 14.7.2006 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.6.2006 21:12

Vesipumppu tai kenno? Ei tuota näkemättä pysty arvoida, mutta noi voisi olla hyviä vaihtoehtoja.

JuKa
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.6.2006 12:17

ViestiKirjoittaja JuKa » 21.6.2006 22:35

Kannattaa tarkastaa moottorivedenlämmitin, jos se on sellainen letkujen väliin asennettava. Löytyy ala-vesiletkusta.

mrboofygoofy
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.6.2005 23:38

ViestiKirjoittaja mrboofygoofy » 21.6.2006 22:45

Asennutin vehkeeseen moottorilämmittimen viime syksynä ja se tuli mullekin ensimmäisenä mieleen. Mutta käytin autoa tossa muutama viikko sitten öljynvaihdossa ja silloin tarkistettiin asentajan kanssa ettei ainakaan se lämmitin tippase.
Kävin myös äsken tutkimassa tarkemmin tota vesipumppua ja kennoa, mutta kun niitä ei päältä päin kunnolla pysty tutkimaan, niin ei tiedä...
Bongasin tossa nettiä surffaillessa myös, että nuo auton vikaoireet täsmäisi aika hyvin tuohon AGJ-moottorin kansipahvin hajoamis ongelmaan, mutta kun tuossa on moottori mallia AGZ. Ja AGJ on diesel ja tuo on bensa...
Yritän huomenna etsiä kohtuu hintaista korjaamoa, joka ainakin paikantaisi vian.

mrboofygoofy
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.6.2005 23:38

ViestiKirjoittaja mrboofygoofy » 29.6.2006 0:37

Tänään sain auton pois korjaamolta. Käytin vantaalla pikkukorjaamolla lentokentän kulmilla. Vika löytyi, mutta tuumasivat, että eivät mielellään ala korjaamaan, kun on vuoto niin hankalassa paikassa. Olisi kuulemma pelkät työt maksanut MIN. 500€ ja sanoivat vielä, että eivät ota vastuuta jos jokin menee rikki, kun purkavat osia vuotokohdan edestä pois...Joten hain auton pois ja korjaan sitten ite.
Ja vuotokohta: Siinä missä ylävesiletku tulee kiinni lohkoon, on jonkinlainen anturi koneen kyljessä (lämpötila-anturi?) ja siinä laipassa mihin se tulee kiinni, on reiät kahdelle sellaiselle anturille. Tässä mallissa ei ole kuin yksi ja nyt näyttäisi siltä, että se vuotaa jommasta kummasta näiden kahden reiän tiivisteestä. Nyt vaan pitäis irrotella paisuntasäiliötä ja miljoona letkua + johtoa, että saa sinne sen verran tilaa, että pääsee irrotteleen sen laipan. Toivottavasti VW:ltä löytyy siihen uudet tiivarit...
Niin, jos jollakin on tietoa mistä tuohon koneseen sais hajotus/korjaus oppaan, niin kertokaa mielellään...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.6.2006 12:28

No onpas siinä ihmeellinen korjaamo ollut.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 29.6.2006 17:54

Sanos muuta, tais olla pojilla laiskuus päällä. Kyllä ilmaset 500e jostain letkun kiristämisestä ois ollu aika hyvä saldo.

mrboofygoofy
-
Viestit: 20
Liittynyt: 15.6.2005 23:38

ViestiKirjoittaja mrboofygoofy » 14.7.2006 21:20

Auto kunnossa, vihdoin. Käytin maanantaina keravan laakkosella pikahuollossa ja diagnoosi oli: termostaatinkotelo vuotaa. Eivät ehdi korjata ennen elokuuta. No otin sitten listan vara-osista ja tiivisteistä, mitä siihen tarvii. Ja sanoin, että tilatkaa mieluummin liikaa osia, kuin liian vähän. Olivat sitten jättäneet tilaamatta yhden letkuliittimen ja kaksi tiivistettä, että kiitos vaan. Hain sitten vantaan tiivistekeskuksesta "korvaavat" tiivisteet tilalle, kun en viittiny koko lomaa ootella, että tulevat saksasta. (toimitusaika 2-3viikkoa) Letkuliittimen tilasin pikalentona ruotsista.
Kun oli palat kasassa, niin auto Järvenpään Automajorille, kun heillä oli ainoana täysimiehitys paikalla korjaamossa ja sain auton heti työn alle. (soitin n.20 paikkaa läpi, myös kaikki VW-korjaamot)
Automajori sitten korjasi kotteroni nopeasti ja vieläpä edullisesti. Olen tyytyväinen heidän palveluunsa, vaikka eivät olekaan volkkareihin erikoistuneet.
Ihmeteltiin korjaajan kanssa vaan, että on hepposista osista nämä vehkeet tehtaalla kasanneet. Yritän laittaa tähän kuvia vanhasta termostaattikotelosta. Punaisella ympyröidyt on vuotokohdat.
Kuva Kuva Kuva Kuva

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.7.2006 22:54

Volkkarin laatu on tasaista, samaa ongelmaahan on ollut jo muoviosien alkuajoista asti. Kakkosgolfissa tosin lämpöantureiden koppa vuoti, periaatteessa samanlainen valukappale.

Edit: Jo 2 kertaa ko. osan vaihtanut.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.7.2006 0:07

Mä vaihdoin noi kaikki muoviosat wanhoihin ja käypiin metallisiin eilen. Samalla tavalla halkeilleet ja vuotivat. Vähän joutui vanhan mallisia muokkaamaan jotta sopi.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 15.7.2006 9:37

ikävä kyllä taitaa olla kaikki tommoset muovi/bakeliitti osat volkkareissa kulutustavaraa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 15.7.2006 15:48

oon kuullu sanonnan ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan, mutta onko sittenkään se ooppel se muovin"ruostuttaja"?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.7.2006 23:38

Kaikkien tuntuu nykyaikana olevan pakko säästää jossain. Vaikka sitte tämmöses "premium" autossa. Suuria lämpötilaeroja joutuvat ko kappaleet kestämääna ainakin täällä suomen ilmastossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa