VW TDI LongLife öljyt/Huolto.
Valvoja: ffp jäsenet
VW TDI LongLife öljyt/Huolto.
Moro,
Minulla alkaisi olemaan 140.000 huolto käsillä ja mietin tässä kuumeisesti, että käytönkö auton merkkihuollossa vai ostanko jostain tarvikkeet itse ja säästän rutosti rahaa.. Tietääkö kukaan mistä Oulussa saa halvimmalla/yleensä tuota Vw:n mainostamaan LL-öljyä? Entä onko huoltopaikoissa mitään eroa, siis missä kannattaa käyttää missä ei?
/Jaberg
Minulla alkaisi olemaan 140.000 huolto käsillä ja mietin tässä kuumeisesti, että käytönkö auton merkkihuollossa vai ostanko jostain tarvikkeet itse ja säästän rutosti rahaa.. Tietääkö kukaan mistä Oulussa saa halvimmalla/yleensä tuota Vw:n mainostamaan LL-öljyä? Entä onko huoltopaikoissa mitään eroa, siis missä kannattaa käyttää missä ei?
/Jaberg
Teboil Diamond Plus II 0W-30 on ollut halvinta LL-öljyä mitä olen löytänyt.
Onko kenelläkään tiedossa mistä voisi löytää tuota VW:n suosittelemaan Mobil SHC Formula LD 0w30 öljyä? Myydäänkö oulussa missä tuota öljyä? Muuten satuin katsomaan noita mobilin speksejä ja siellä sanottiin että jähmettymislämpötila on -36 astetta. Kannattaa varmaan pitää kovimmilla pakkasilla auto roikassa mieli pitää kone kunnossa, sen verran alas ovat joutuneet laskemaan tuota jähmettymisrajaa jotta öljystä saataisiin kestävämpi ja viskositeettiä alemmas.
/jaberg
/jaberg
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Kävin hieman eilen tutustumassa paikalliseen öljy tarjontaan noissa halpamarketeissa Oulussa. Kärkkäisellä litra tuota Castrollin Öljyä maksoi 15.9€, kun sama öljy maksaa merkkiliikkeen huollossa 20€ litra. Säästökuopassa ei ollut muuta kuin tuota Teboilin diamond Plus Long Life öljyä (503.00, 504.00, 506.01) jota 4L maksoi 45€. onko kenelläkään mitään tietoa tästä öljystä.. ainakin hinta on ihan eri kuin vastaavat Castrolin tai Mobilin öljyt, mutta uskaltaako tuota VW:n koneeseen kaataa?
/Jaberg
/Jaberg
Teboilin sivuilta löytyi tälläinen:
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1 ... ;4353;4408
Kaippa näitä muutkin valmistaa, joten kannattaa katella purkkien kyljestä. Googlekin auttaa hyvin kun laittaa tuon 505.01 stringihakuun.
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1 ... ;4353;4408
Ja Nesteen luettelosta tämä:Teboil Diamond Diesel on kehitetty nykyaikaisiin, suorituskykyisiin turbo- ja pumppusuutindieseleihin. Alhaisen rikki- ja fosforipitoisuutensa ansiosta se soveltuu myös dieselmoottoreihin, jotka on varustettu katalysaattorilla ja pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmällä. Diamond Diesel sopii lisäksi kaikkien vanhempien henkilö- ja pakettiautojen dieselmoottoreihin.
NESTE CITY STANDARD: Synteettinen bensiini- ja dieselmoottorien moniasteöljy ympärivuotiseen käyttöön. Syn-
API SJ/CF, teettisyys parantaa kylmäkestävyyttä ja pumpattavuutta, pienentää öljynkulutusta ja vähen-
ACEA A3, B3 tää karstan ja kerrostumien muodostumista mäntiin ja venttiileihin. Ylittää laatumääritteet:
VW 500.00 ja VW 505.00, VW 505.01 pumppusuutindieseleihin
Kaippa näitä muutkin valmistaa, joten kannattaa katella purkkien kyljestä. Googlekin auttaa hyvin kun laittaa tuon 505.01 stringihakuun.
Kyselin Teboililta suoraan tässäpä vastaus..-->
Meidän valikoimissa on ollut tietysti mainitsemasi Diamond Plus II, jonka tuotetiedote toiveesi mukaan ohessa. Lyhyemmille vaihtoväleille pumppusuutinkoneisiin meillä on Diamond Diesel 5W-30 (VW 505.01).
Plus II:n osalta on kuitenkin tilanne sellainen, että se on valikoimistamme poistumassa. Kyseisen tuotteen raaka-aineiden saatavuudessa on ongelmia ja lisäksi olemme saamassa uuden korvaavan, jopa edullisemman tuotteen valikoimiin. Uusi Diamond Carat III 5W-30 tulee jakeluun heinäkuun 2006 lopulla. Tuotetiedotetta uudesta tuotteesta ei vielä ole valmiina, mutta oheistan kopion jälleenmyyjätiedotteesta mikä antaa hieman tietoa tuotteesta.
Carat III ei tietysti ole pakkasarvoiltaan 5W öljynä ole yhtä hyvä kuin Plus II joka on 0W-öljy. Tekniseltä suorituskyvyltään (kulumisenesto, puhtaus, hapettumisenkesto) uusi tuote on vanhempaa parempi. Merkittävin ero on soveltuvuudessa uusimmilla pakokaasun puhdistusjärjestelmillä varustettuihin autoihin.
Mitä sitten tulee noihin hintaeroihin, niin tämä on vain merkki vapaasta markkinataloudesta. Purkin kylkeen painettavia luokituksia tai niiden virallisuuksia ei kukaan viranomainen säännöllisesti seuraa, mutta niin Teboilin kuin uskoisin muidenkaan isompien öljy-yhtiöiden ei kannata riskiä kiinnijäämisestä ottaa. Pienemmistä öljynvalmistajista tai paremminkin öljyn pakkaajista en sitten varmuudella uskalla mitään sanoa. Pitää myös huomioida, että jotkut ovat hyväksyttäneet tuotteelleen myös muita luokituksia VW:n lisäksi, mikä saattaa myös vaikuttaa hintaan. Myös tiettyä liikkumavaraa esim kylmäominaisuuksien osalta tuotereseptit valmistajille antavat, mikä myös osaltaan vaikuttaa hintaan.
<----
Että semmoista.. Itse kerkesin laittaa jo Castrollin SLX LL II öljyt, toivottavasti on hintansa väärti.
Täytyy kyllä sanoa, että aika ihme puljaamista nämä öljy hommatkin on!! Siinä sitä saa kuluttaja raapia päätään kun toinen öljy maksaa puolet ennemmän.
/jaberg
Meidän valikoimissa on ollut tietysti mainitsemasi Diamond Plus II, jonka tuotetiedote toiveesi mukaan ohessa. Lyhyemmille vaihtoväleille pumppusuutinkoneisiin meillä on Diamond Diesel 5W-30 (VW 505.01).
Plus II:n osalta on kuitenkin tilanne sellainen, että se on valikoimistamme poistumassa. Kyseisen tuotteen raaka-aineiden saatavuudessa on ongelmia ja lisäksi olemme saamassa uuden korvaavan, jopa edullisemman tuotteen valikoimiin. Uusi Diamond Carat III 5W-30 tulee jakeluun heinäkuun 2006 lopulla. Tuotetiedotetta uudesta tuotteesta ei vielä ole valmiina, mutta oheistan kopion jälleenmyyjätiedotteesta mikä antaa hieman tietoa tuotteesta.
Carat III ei tietysti ole pakkasarvoiltaan 5W öljynä ole yhtä hyvä kuin Plus II joka on 0W-öljy. Tekniseltä suorituskyvyltään (kulumisenesto, puhtaus, hapettumisenkesto) uusi tuote on vanhempaa parempi. Merkittävin ero on soveltuvuudessa uusimmilla pakokaasun puhdistusjärjestelmillä varustettuihin autoihin.
Mitä sitten tulee noihin hintaeroihin, niin tämä on vain merkki vapaasta markkinataloudesta. Purkin kylkeen painettavia luokituksia tai niiden virallisuuksia ei kukaan viranomainen säännöllisesti seuraa, mutta niin Teboilin kuin uskoisin muidenkaan isompien öljy-yhtiöiden ei kannata riskiä kiinnijäämisestä ottaa. Pienemmistä öljynvalmistajista tai paremminkin öljyn pakkaajista en sitten varmuudella uskalla mitään sanoa. Pitää myös huomioida, että jotkut ovat hyväksyttäneet tuotteelleen myös muita luokituksia VW:n lisäksi, mikä saattaa myös vaikuttaa hintaan. Myös tiettyä liikkumavaraa esim kylmäominaisuuksien osalta tuotereseptit valmistajille antavat, mikä myös osaltaan vaikuttaa hintaan.
<----
Että semmoista.. Itse kerkesin laittaa jo Castrollin SLX LL II öljyt, toivottavasti on hintansa väärti.
Täytyy kyllä sanoa, että aika ihme puljaamista nämä öljy hommatkin on!! Siinä sitä saa kuluttaja raapia päätään kun toinen öljy maksaa puolet ennemmän.
/jaberg
nonii
mul olis jääny pari laatikkoa noit longlife öljyjä teboil carat, carat III ja diamond plus 2, sekä perusdieselöljy diamond diesel korjaamon lopettamisen takia ylimääräiseksi...
eli kannut maksais sit sen longlife 25e/4litraa ja diesel 10e/4L, puolet mitä kaupassa
itsellä ei tosiaan käyttöä enää, eikä autoa johon niitä tarvitaan. ovat todellakin hyvälaatuista kamaa, ja hinta/laatu kohdallaan.
lähetys onnistuu matkahuollossa tai sit noutamalla paikan päältä helsingistä.
p.040-8178586
tekstiviesti tavoittaa parhaiten, ei aina tule vastattua tuntemattomiin. :)
eli kannut maksais sit sen longlife 25e/4litraa ja diesel 10e/4L, puolet mitä kaupassa
itsellä ei tosiaan käyttöä enää, eikä autoa johon niitä tarvitaan. ovat todellakin hyvälaatuista kamaa, ja hinta/laatu kohdallaan.
lähetys onnistuu matkahuollossa tai sit noutamalla paikan päältä helsingistä.
p.040-8178586
tekstiviesti tavoittaa parhaiten, ei aina tule vastattua tuntemattomiin. :)
Viimeksi muokannut janne82, 30.1.2007 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle sanoivat eilen kahdesta VW:n merkkiliikkeestä ja vielä AD-Varaosasta, ettei VW:n PD koneisiin saa laittaa mitään muuta öljyä kuin 506.01 luokituksen öljyä, vaikka vaihtaisi öljyt 15tkm:n välein..Olin yllättynyt, kun oltiin huollossa (ei siis merkkihuollossa) kaatamassa juuri koneeseen ihan normi öljyjä..Kuka puijaa ja ketä, jos kerta jotkut sanovat, että voi laittaa 505.01 luokituksen öljyjä, jos vaihtaa useammin..Itselle laitettiin nyt sitten Golfiin (96KW) Mobilin 5W-40 Synt S, Special V (muistaakseni litania meni noin)...Kuka sitten tietää, oliko tuokaan oikeaa..
AJM 115hv PD -99 passatin nokalla, auto vakio. käytetty teboilin diesel 5w-40 öljyä lähes koko ajan ja nyt 409tkm taulussa. Moottori on varmasti aivan romu kun 10tkm vaihtovälillä on käytetty vain 505.00 luikituksen öljyä.. eikös niin?
Nii-in.. Onhan tuota tullut mietittyä, että mikä siellä loppujen lopuksi vaatii jotain ".01" vaatimuksen täyttävää lisäaineistusta.. Onko se joku painejuttu nokissa tjsp. mutta ei siellä mitään niin ihmeellistä taida olla??
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa